Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 2.0 benzyna, automat problem z odpalaniem.  (Przeczytany 2390 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mateusz Szmidt

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 166
  • Skąd: Zamość
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 Tourer 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Łowiectwo, ogrodnictwo, języki, sport
  • Miejscowość: Zamość
C5 2.0 benzyna, automat problem z odpalaniem.
« dnia: Lipiec 29, 2020, 18:46:42 »
Witam. Mam, sporadyczne, ale pojawiające się problemy z odpaleniem auta. Występuje to zawsze w gorące/cieplejsze dni i na ciepłym silniku. Za pierwszym razem, jak silnik zimny, pali ok. Podaję kawałek, i czasami robi się problem. Wszystkie kontrolki świecą, rozrusznik rusza silnikiwm,ale auto nie zaskakuje, tak jakby paliwa nie miało. Dodam,że jestem już po wymianie BSM (oczywiście używka) i znowu zdarzają się takie psikusy. Poza BSM, czy mogą być jakieś inne przyczyny?

Offline Waldemar Oktaba

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 193
  • Posiadany samochód: Citroen C5 HB FL 2005r. 2.016V+LPG
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 2.0 benzyna, automat problem z odpalaniem.
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 30, 2020, 05:52:13 »
przeważnie za taki stan rzeczy że jak silnik jest ciepły to nie chce odpalić odpowiedzialny jest uszkodzony czujnik położenia wału,miernik i opalarka i robisz test czujnika  https://www.youtube.com/results?search_query=sprawdzenie+czujnika+po%C5%82o%C5%BCenia+wa%C5%82u+korbowego+

Offline Mateusz Szmidt

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 166
  • Skąd: Zamość
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 Tourer 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Łowiectwo, ogrodnictwo, języki, sport
  • Miejscowość: Zamość
Odp: C5 2.0 benzyna, automat problem z odpalaniem.
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 30, 2020, 16:20:36 »
Ok. Dziękuję, podejmę trop. Dzięki za podpowiedź.

Offline Mateusz Szmidt

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 166
  • Skąd: Zamość
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 Tourer 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Łowiectwo, ogrodnictwo, języki, sport
  • Miejscowość: Zamość
Odp: C5 2.0 benzyna, automat problem z odpalaniem.
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 15, 2020, 20:59:22 »
Witam! Czujnik wymieniony, ale znowu przydarzyło się, że nie odpalił za pierwszym razem. I teraz co to jeszcze może być?

Offline Grzegorz Gardynik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 054
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso 2.0HDI MCP Exclusive, C5 Lift 2.0HDI
Odp: C5 2.0 benzyna, automat problem z odpalaniem.
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 19, 2020, 22:16:29 »
Sprawdź wtedy lexia jaka jest temperatura cieczy chłodzącej. Może padł czujnik i zalewa paliwem na ciepłym bo cały czas idzie jak na ssaniu.

Offline Waldemar Oktaba

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 193
  • Posiadany samochód: Citroen C5 HB FL 2005r. 2.016V+LPG
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 2.0 benzyna, automat problem z odpalaniem.
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 20, 2020, 05:35:57 »
czy to może jest taki objaw?,że jak rano uruchamiasz zimny silnik to ładnie zapala? a jak na przykład uruchamiasz zimny silnik ale
samochód stał na słońcu to już ciężko zapala?albo podjechałeś gdzieś autem zgasiłeś silnik i za parę minut znów uruchamiasz silnik a on nie chce się uruchomić za pierwszym razem?czyli w większym skrócie , gdy są zimne dni od jesieni do wiosny to auto ładnie zapala a jak nadchodzą gorące dni to auto ma problem z odpaleniem? nie wiem ile masz te auto dlatego się pytam,  ja w poprzednim swoim aucie miałem właśnie taki problem i nikt nie wiedział co to może być za przyczyna , nawet internet milczał w tym temacie,ale znalazłem winowajcę  ;)

Offline Mateusz Szmidt

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 166
  • Skąd: Zamość
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 Tourer 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Łowiectwo, ogrodnictwo, języki, sport
  • Miejscowość: Zamość
Odp: C5 2.0 benzyna, automat problem z odpalaniem.
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 20, 2020, 08:28:45 »
Dokładnie Waldemar.  Mam takie objawy, które się w opisanych przez Ciebie warunkach pojawiają. O co w tym chodzi? Będę bardzo wdzięczny za podpowiedź, bo mechanicy mówią, że najlepiej by było jak bym do nich zajechał dokładnie w tym momencie kiedy auto nie chce idpalić...

Offline Waldemar Oktaba

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 193
  • Posiadany samochód: Citroen C5 HB FL 2005r. 2.016V+LPG
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 2.0 benzyna, automat problem z odpalaniem.
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 20, 2020, 11:08:27 »
masz zablokowany w pozycji otwartej czujnik oparów paliwa, jak zablokowany jest zawór i jak jest ciepło to opary paliwa ze zbiornika idądo kolektora ssącego i gdy uruchamiasz silnik wtryskiwacze wtryskują paliwo, opary +paliwo to za dużo i dopóki silnik tego nie przemieli to i nie zapali, szukaj takiego zaworka https://allegro.pl/oferta/r-20-citroen-peugeot-bosch-zawor-odpowietrzajacy-5-9576987037 tak samo może się dziać jak auto posiada instalacje lpg i przepuszcza gaz reduktor,elektrozawór lub listwa wtryskowa, wtedy na uruchomionym silniku pracującym na lpg wychodzimy z auta i zakręcamy zawór znajdujący się na butli lpg, silnik będzie jeszcze trochę pracował zanim wypali się gaz  z układu, i przez jakiś czas jeździmy na benzynie obserwując czy problem się rozwiązał
 
« Ostatnia zmiana: Sierpień 20, 2020, 11:21:26 wysłana przez Waldemar Oktaba »

Offline Mateusz Szmidt

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 166
  • Skąd: Zamość
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 Tourer 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Łowiectwo, ogrodnictwo, języki, sport
  • Miejscowość: Zamość
Odp: C5 2.0 benzyna, automat problem z odpalaniem.
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 20, 2020, 11:26:17 »
Ok. Dziękuję bardzo za podpowiedź. Brzmi bardzo sensownie. Pozdrawiam

Offline Waldemar Oktaba

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 193
  • Posiadany samochód: Citroen C5 HB FL 2005r. 2.016V+LPG
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 2.0 benzyna, automat problem z odpalaniem.
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 27, 2020, 16:29:46 »
czy coś się już wyjaśniło ?

Offline Mateusz Szmidt

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 166
  • Skąd: Zamość
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 Tourer 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Łowiectwo, ogrodnictwo, języki, sport
  • Miejscowość: Zamość
Odp: C5 2.0 benzyna, automat problem z odpalaniem.
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 27, 2020, 21:50:08 »
Witam. Na razie badam z gazownikiem ewentualne cofanie się gazu. Instalacja została ustawiona na tzw "szybkie wyłączanie". Gazownik twierdzi, że przy tej opcji nieustawionej, faktycznie gaz do silnika mógł się cofać. Tylko, że teraz chłodno jest i ciężko coś stwierdzić. Od czasu nowego ustawienia instalacji, przypadłość się nie powtórzyła. Ale raczej zrzucam to na karb pogody: chłodno jest i tyle. Dziękuję za zainteresowanie. Jak coś się wyjaśni, to dam znać. Pozdrawiam


Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 2.0 benzyna, automat problem z odpalaniem.
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 27, 2020, 22:28:31 »
Ciekaw jestem co to za magiczna opcja w instalacji. Trochę się tym bawię, jakoś nie wiem za bardzo co to może być.

Offline Mateusz Szmidt

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 166
  • Skąd: Zamość
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 Tourer 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Łowiectwo, ogrodnictwo, języki, sport
  • Miejscowość: Zamość
Odp: C5 2.0 benzyna, automat problem z odpalaniem.
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 27, 2020, 23:54:52 »
Mam instalację LPG tech, chyba polska. Przez OBD instalacji gazownik odhaczył opcję "szybkie wyłączanie" ( dosłownie tak się ta opcja nazywa). Jej włączenie powoduje, że w momencie odłączenia zapłonu (przekręcenia kluczyka na 0) instalacja momentalnie odcina gaz. Gazownik mówił, że może być taka sytuacja, że po wyłączeniu silnika jeszcze przez chwilę gaz może docierać do komory silnika. I to może być to, o czym Pan Waldemar wspominał. Mieszanka w komorze silnika i póki tego nie przerobi, to nie odpali.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 2.0 benzyna, automat problem z odpalaniem.
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 28, 2020, 06:51:52 »
Niejako już samo wyłączenie zapłonu powinno odcinać gaz. Bez żadnej opcj. Przecież wtryskiwacze przestają pracować. Swoją drogą zbadam przy okazji jakiegoś Techa tą opcję.

Offline Mateusz Szmidt

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 166
  • Skąd: Zamość
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 Tourer 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Łowiectwo, ogrodnictwo, języki, sport
  • Miejscowość: Zamość
Odp: C5 2.0 benzyna, automat problem z odpalaniem.
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 28, 2020, 18:45:44 »
Moja instalacja to wersja z OBD. Nie pamiętam dokładnie numeru wersji, ale chyba coś 3.. (trzysta coś) chyba z plusem.
 328 plus??

Offline Mateusz Szmidt

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 166
  • Skąd: Zamość
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 Tourer 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Łowiectwo, ogrodnictwo, języki, sport
  • Miejscowość: Zamość
Odp: C5 2.0 benzyna, automat problem z odpalaniem.
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 07, 2020, 17:20:38 »
 Witam zainteresowanych tematem. Niestety po czarach z instalacją LPG problem się pojawił znowu. Tym razem przy temperaturze powietrza ledwie 17 stopni. Na benzynie nie chciał odpalić, ale odpalił na samym gazie. Pada więc chyba na pompę paliwa.

Offline Radomir Atraszkiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 96
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 16v (EW10A) Hatchback Exclusive '05r.
  • Miejscowość: Łódź
Odp: C5 2.0 benzyna, automat problem z odpalaniem.
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 10, 2020, 13:52:07 »
masz zablokowany w pozycji otwartej czujnik oparów paliwa, jak zablokowany jest zawór i jak jest ciepło to opary paliwa ze zbiornika idądo kolektora ssącego i gdy uruchamiasz silnik wtryskiwacze wtryskują paliwo, opary +paliwo to za dużo i dopóki silnik tego nie przemieli to i nie zapali, szukaj takiego zaworka https://allegro.pl/oferta/r-20-citroen-peugeot-bosch-zawor-odpowietrzajacy-5-9576987037 tak samo może się dziać jak auto posiada instalacje lpg i przepuszcza gaz reduktor,elektrozawór lub listwa wtryskowa, wtedy na uruchomionym silniku pracującym na lpg wychodzimy z auta i zakręcamy zawór znajdujący się na butli lpg, silnik będzie jeszcze trochę pracował zanim wypali się gaz  z układu, i przez jakiś czas jeździmy na benzynie obserwując czy problem się rozwiązał


Możesz napisać, gdzie dokładnie znajduje się ten zawór ? mam FL z 2005 roku 2,0 16v więc pewnie jest u mnie w tym samym miejscu... A niestety CitroenService już nie jest darmowy i tam nie mogę sprawdzić.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 2.0 benzyna, automat problem z odpalaniem.
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 10, 2020, 14:19:14 »
masz zablokowany w pozycji otwartej czujnik oparów paliwa, jak zablokowany jest zawór i jak jest ciepło to opary paliwa ze zbiornika idądo kolektora ssącego i gdy uruchamiasz silnik wtryskiwacze wtryskują paliwo, opary +paliwo to za dużo i dopóki silnik tego nie przemieli to i nie zapali, szukaj takiego zaworka https://allegro.pl/oferta/r-20-citroen-peugeot-bosch-zawor-odpowietrzajacy-5-9576987037 tak samo może się dziać jak auto posiada instalacje lpg i przepuszcza gaz reduktor,elektrozawór lub listwa wtryskowa, wtedy na uruchomionym silniku pracującym na lpg wychodzimy z auta i zakręcamy zawór znajdujący się na butli lpg, silnik będzie jeszcze trochę pracował zanim wypali się gaz  z układu, i przez jakiś czas jeździmy na benzynie obserwując czy problem się rozwiązał
Możesz napisać, gdzie dokładnie znajduje się ten zawór ? mam FL z 2005 roku 2,0 16v więc pewnie jest u mnie w tym samym miejscu... A niestety CitroenService już nie jest darmowy i tam nie mogę sprawdzić.
Na rurce blisko zbiorniczka płynu hamulcowego.
Auta po 2006 roku mogą go mieć w innym miejscu, w okolicy kolektora ssącego.