Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 X7 2013r problem z klimatyzacją  (Przeczytany 313 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Karol Klekot

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 207
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.2 HDi 2013
  • Zainteresowania: Technologia, komputery, nowinki technologiczne
  • Miejscowość: Częstochowa/Ahlerstedt
C5 X7 2013r problem z klimatyzacją
« dnia: Lipiec 31, 2020, 14:36:08 »
Cześć, mam problem z klimatyzacją która nie chłodzi. Czynnik nabity dwa dni temu, układ szczelny. Aktualnie na dworze temperatura 25-30°C a z nawiewów leci ciepłe powietrze.
Po podpięciu Diagboxa nie pokazuje żadnego błędu klimy.
Co powinienem sprawdzić w pierwszej kolejności?

Offline Eugeniusz Krasowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 313
  • Skąd: Chojnów
  • Posiadany samochód: C5 x7 2010, 2.0 HDI sedan
  • Miejscowość: Chojnów
Odp: C5 X7 2013r problem z klimatyzacją
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 31, 2020, 16:09:01 »
Wrócić z reklamacją tam gdzie "nabijałeś" klimatyzację...
 Prawdziwy serwis klimatyzacji nie wypuściłby auta bez testu ( wydruk ) i bez przynajmniej trzymiesięcznej lub półrocznej gwarancji.

Offline Karol Klekot

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 207
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.2 HDi 2013
  • Zainteresowania: Technologia, komputery, nowinki technologiczne
  • Miejscowość: Częstochowa/Ahlerstedt
Odp: C5 X7 2013r problem z klimatyzacją
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 31, 2020, 18:56:23 »
Dzięki, nie takiej odpowiedzi się spodziewałem. Czyli nie mogę nic zrobić "na podwórku" żeby sprawdzić dlaczego nie daje zimnego powietrza? W takim razie muszę jutro podjechać na serwis.

Offline Adam Mazur

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 141
  • Skąd: Tarn. G.
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0Pb
  • Miejscowość: Tarn. G.
Odp: C5 X7 2013r problem z klimatyzacją
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 01, 2020, 13:20:48 »
Sprawdź jakie DB pokazuje ciśnienie (gdy jest wyłączona i wszystko zimne oraz gdy już ją załączysz a silnik się nagrzeje)

Online Maciej Dudziak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 262
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: C5 X7 2013r problem z klimatyzacją
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 01, 2020, 14:26:33 »
A tak z ciekawości to jakie wartości i w jakich temperaturach zewnętrznych są prawidłowe? U mnie podczas jazdy, nawiew na 3/4,  temperatura na minimum i ma między 7 a 10bar. Ale jak już stanę na dłużej w korku to potrafi ponad 20bar mieć.

Offline Adam Mazur

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 141
  • Skąd: Tarn. G.
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0Pb
  • Miejscowość: Tarn. G.
Odp: C5 X7 2013r problem z klimatyzacją
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 01, 2020, 17:41:17 »
nie chce mi się pisać, masz tu filmik i wszystko będzie jasne  :)
https://www.youtube.com/watch?v=p0kr3YaJubI

Online Maciej Dudziak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 262
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: C5 X7 2013r problem z klimatyzacją
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 01, 2020, 18:10:31 »
U mnie wentylator startuje od razu, nie wiem co to ma do rzeczy jeśli chodzi moje pytanie. A było bardzo proste, jakie twoim zdaniem jest prawidłowe ciśnienie klimatyzacji i w jakich warunkach? Bo samo ciśnienie strony HP to trochę za mało bo tak jak u mnie zmienia się ono dosyć znacznie w trakcie pracy. Więc kiedy zwrócić uwagę na ciśnienie? Zaraz po starcie, po minucie? I w jakich widełkach ma się mieścić?

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 436
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5 X7 Tourer 2.0HDi, Peugeot 208 1.6 BlueHDi
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2013r problem z klimatyzacją
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 01, 2020, 19:21:21 »
HP jest ważne choć wtórne, podstawą jest LP, które ma mieć ok 2,1Bara. Ciśnienie mierzy się jak układ się ustabilizuje czyli na ciepłym silniku po 5 minutach pracy A/C
dawno, dawno temu był XM'94 i Xantia'98, oba 2.0i

Offline Adam Mazur

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 141
  • Skąd: Tarn. G.
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0Pb
  • Miejscowość: Tarn. G.
Odp: C5 X7 2013r problem z klimatyzacją
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 01, 2020, 22:49:05 »
U mnie wentylator startuje od razu, nie wiem co to ma do rzeczy jeśli chodzi moje pytanie. A było bardzo proste, jakie twoim zdaniem jest prawidłowe ciśnienie klimatyzacji i w jakich warunkach? Bo samo ciśnienie strony HP to trochę za mało bo tak jak u mnie zmienia się ono dosyć znacznie w trakcie pracy. Więc kiedy zwrócić uwagę na ciśnienie? Zaraz po starcie, po minucie? I w jakich widełkach ma się mieścić?
Film idealnie odpowiada na Twoje pytanie tylko wymaga minimum wiedzy aby zrozumieć odpowiedź.

Podstawowa kwestia to ustawienie w DB czy wentyl ma pracować cały czas. W tym przypadku już masz dwa rozgraniczenia jak będzie się zachowywać ciśnienie i w jakich warunkach (a nie napisałeś jak masz ustawione u siebie).
Samo ciśnienie HP to 90% informacji jakie potrzebujemy. Jeśli chcesz zgłebić wiedzę polecam forum klimatyzacja.pl i poczytaj co to przegrzanie czynnika bo naprawdę można by tu elaboraty robić o rzeczach oczywistych i opisywanych na necie miliony razy.Generalnie jeśli mamy do dyspozycji tylko HP to na ciśnienie trzeba patrzeć cały czas od momentu "zimnego silnika" gdy wszelkie rurki, chłodnice i sprężarka są zimne po warunki ekstremalne czyli upał i stanie w korku ponad 10 minut (na nagrzanym asfalcie).Już sama nawet niewiele zabrudzona chłodnica i temp zewnętrza wyższa o 5 stopni może zmienić temperaturę pracy (Ciśnienie układu). Nawet wilgotność ma tu duży wpływ.

Żeby się nie rozpisywać, skoro u Ciebie wentyle chodzą cały czas to nawet w cieple dni ciśnienie w korku nie powinno przekraczać 15bar (takie mam doświadczenia w przypadku silników hdi citroena i peugeota).
Francuzy układ chodzenia mają wykonany bardzo dobrze i nie ma z tym problemów nawet w bardzo gorących klimatach.

HP jest ważne choć wtórne, podstawą jest LP, które ma mieć ok 2,1Bara. Ciśnienie mierzy się jak układ się ustabilizuje czyli na ciepłym silniku po 5 minutach pracy A/C
Z LP w domowych warunkach nic nie zobaczymy, manometr albo przynajmniej zmierzyć temp rurki. Presostat od LP to warunek do startu klimy i tak dla ciekawości nawet jak jest 100g (a nie wymagane w okolicach 500/600 dla rożnych cytryn) to startuje.

Online Maciej Dudziak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 262
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: C5 X7 2013r problem z klimatyzacją
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 02, 2020, 14:24:13 »
Dzięki za odpowiedź, teraz już trochę jaśniej to wygląda.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 436
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5 X7 Tourer 2.0HDi, Peugeot 208 1.6 BlueHDi
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2013r problem z klimatyzacją
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 02, 2020, 17:24:03 »
Z LP w domowych warunkach nic nie zobaczymy, manometr albo przynajmniej zmierzyć temp rurki.
W domowych warunkach to nawet z odczytu temperatury, przeciętny użytkownik nic nie zdiagnozuje. Pisałem o LP jako o odczycie z manometrów, bo to jest jedyna wiarygodna metoda. HP jest wtórne i przeciętnemu użytkownikowi nic nie powie jeśli mieści się w zakresie 9-15Barów. A LP na odczycie z presostatu (jeśli jest dostępne) jeśli podaje 2 Bary to może to być zarówno 2,0 jak i 2,9 Bara więc nie jest do końca precyzyjne w diagnozie.
dawno, dawno temu był XM'94 i Xantia'98, oba 2.0i