Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5X7 awaria hamulca elektrycznego  (Przeczytany 4281 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Janusz KLANN

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 121
  • Skąd: Żagań
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 HDI X7 exclusive 2009 r. 140 KM
  • Miejscowość: Żagań
C5X7 awaria hamulca elektrycznego
« dnia: Sierpień 02, 2020, 16:23:58 »
No i narobiłem bigosu przy naprawie zawieszenia przedniego. Ustawiłem  na  podnośniku , u kolegi mechanika , auto  do wymiany łączników i sworzni zawieszenia z przodu. Trzeba było auto przesunąć z 10 cm, a że już rozpiąłem akumulator, to z lenistwa zwolniłem "ręczny" ciągnąc za linkę awaryjnego zwalniania hamulca. Po robocie odpalam auto i krótki wizg i sygnał awarii elektrycznego hamulca. Kolega wymontował mechanizm. Szybka doszliśmy do sedna. Przemielona jedna z zębatek. Temat do ogarnięcia. W zeszłym roku wymieniałem już zerwaną linkę . Tyle że będzie drogo bo trudno to kupić. Moje pytanie czy po wymianie zespołu napędzającego ten mechanizm muszę robić jakąś kalibrację ?
Mam diagboxa ale nie wiem co i gdzie ustawiać ( np. siłę naciągu linek itp ). Mam iść ścieżką:
- test poszczególnych kalkulatorów
- test urządzeń wykonawczych
- silnik elektryczny dla hamulca postojowego sterowanego elektrycznie
bo dalej jest tylko luzowanie hamulca ( cholera mogłem to zrobić przed rozpoczęciem naprawy zawieszenia )


Szukać w innych kalkulatorach?
Na razie śmigam bez ręcznego ale denerwuje mnie migająca awarii hamulca >:(


Coś koledzy podpowiedzą :(
[size=78%] [/size]

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: C5X7 awaria hamulca elektrycznego
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 02, 2020, 20:19:11 »
No i narobiłem bigosu przy naprawie zawieszenia przedniego. Ustawiłem  na  podnośniku , u kolegi mechanika , auto  do wymiany łączników i sworzni zawieszenia z przodu. Trzeba było auto przesunąć z 10 cm, a że już rozpiąłem akumulator, to z lenistwa zwolniłem "ręczny" ciągnąc za linkę awaryjnego zwalniania hamulca. Po robocie odpalam auto i krótki wizg i sygnał awarii elektrycznego hamulca. Kolega wymontował mechanizm. Szybka doszliśmy do sedna. Przemielona jedna z zębatek. Temat do ogarnięcia. W zeszłym roku wymieniałem już zerwaną linkę . Tyle że będzie drogo bo trudno to kupić. Moje pytanie czy po wymianie zespołu napędzającego ten mechanizm muszę robić jakąś kalibrację ?
Mam diagboxa ale nie wiem co i gdzie ustawiać ( np. siłę naciągu linek itp ). Mam iść ścieżką:
- test poszczególnych kalkulatorów
- test urządzeń wykonawczych
- silnik elektryczny dla hamulca postojowego sterowanego elektrycznie
bo dalej jest tylko luzowanie hamulca ( cholera mogłem to zrobić przed rozpoczęciem naprawy zawieszenia )


Szukać w innych kalkulatorach?
Na razie śmigam bez ręcznego ale denerwuje mnie migająca awarii hamulca >:(


Coś koledzy podpowiedzą :(
[size=78%] [/size]
Musi być tez kalibracja po wymianie
linek.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Janusz KLANN

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 121
  • Skąd: Żagań
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 HDI X7 exclusive 2009 r. 140 KM
  • Miejscowość: Żagań
Odp: C5X7 awaria hamulca elektrycznego
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 03, 2020, 08:21:49 »
Ktoś robił kalibrację :( Mam diagboxa ale w który kalkulatorze to szukać?

Offline Janusz KLANN

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 121
  • Skąd: Żagań
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 HDI X7 exclusive 2009 r. 140 KM
  • Miejscowość: Żagań
Odp: C5X7 awaria hamulca elektrycznego
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 03, 2020, 09:51:07 »
Koledzy poprzednie pytanie nieaktualne ;) Doczytałem w temacie i wiem, że albo w częściach zamiennych szukać demontażu hamulca pomocniczego a potem kalibracji albo w kalkulatorze samego hamulca pomocniczego :-X Ale najpierw wymienię z tyłu tarcze ( słabe :( ) i klocki a potem zamontuje zregenerowany hamulec ( wytarte zębatki mechanizmu ) i na koniec zrobię kalibrację >:( A tak w ogóle , to wyłączę go z automatycznego zaciskania po wyłączeniu silnika >:( Będzie spokój, tym bardziej, że idzie zima :( Jednego teraz nie żałuję :D kupiłem dwa lata temu interfejs ( diagbox ) z laptopem. Dałem 750 zł i powoli mi się zwraca ta inwestycja ;D Napiszę po wszystkim  jak poszło ;D
Oby nie było znowu jakiś niespodzianek >:( Siema

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: C5X7 awaria hamulca elektrycznego
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 03, 2020, 20:49:32 »
A nie lepiej dać całość do regeneracji? Chyba z 1000PLN to kosztuje... Sam ostatnio rozpoznawałem...

Offline Janusz KLANN

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 121
  • Skąd: Żagań
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 HDI X7 exclusive 2009 r. 140 KM
  • Miejscowość: Żagań
Odp: C5X7 awaria hamulca elektrycznego
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 04, 2020, 07:21:16 »
No właśnie wczoraj wysłałem do regeneracji moduł z silniczkiem elektrycznym i przekładniami zębatymi ( do Częstochowy ). Przemieliło kilka kół zębatych i bez regeneracji ani rusz >:( Koszt 400 zł :( Można też kupić kompletny, używany ( 1000 zł ).
 Jak wróci, to po montażu podobno trzeba przeprowadzić kalibrację ???
Wymienię przy okazji tarcze hamulcowe z tyłu wraz z klockami, sprawdzę stan zacisków hamulcowych.
I wyłączę , diagboxem automatyczne uruchamianie hamulca po zgaszeniu silnika. Może bedę miał trochę spokoju, bo przecież w zeszłym roku też miałem z nim problemy ( urwała się linka ).

Offline Janusz KLANN

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 121
  • Skąd: Żagań
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 HDI X7 exclusive 2009 r. 140 KM
  • Miejscowość: Żagań
Odp: C5X7 awaria hamulca elektrycznego
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 10, 2020, 08:25:56 »
No i udało się naprawić :) Wysłałem do Częstochowy, do regeneracji , sam silniczek z przekładniami zębatkowymi ( we wtorek a w czwartek już miałem z powrotem na miejscu :) :) ) W sobotę kolega, mechanik samochodowy, założył nowe tarcze i klocki hamulcowe, przy okazji wymienił łączniki drążka stabilizatora z tyłu. Zrobiłem diagboxem kalibrację hamulca elektrycznego i chodzi jak marzenie ;D
Firma z Częstochowy ostrzegła mnie tylko, że każde awaryjne odblokowanie hamulca ( żółtą taśmą ) skończy się przemieleniem zębatek mechanizmu :( A taka zabawa to cztery stówy za regenerację + koszty przesyłki ( 40 dychy ) no i mechanik ( dobrze , że kolego, ale coś trzeba na tacę rzucić  ;) ) Kalibracja własna ( dobrze , że mam diagboxa ).
Zastanawiałem się nad wyłączeniem hamulca z automatycznego wyłączania, ale nie mogę tego znaleźć w kalkulatorach i czy w ogóle jest sens :-[ :-[

gienas

  • Gość
Odp: C5X7 awaria hamulca elektrycznego
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 10, 2020, 10:00:20 »
Automatyczny ręczny wyłączasz w aucie, bodaj lewą rolkę wciskasz i tam odptaszkowujesz automatyczne zaciąganie - wtedy nad licznikiem świeci jedna kontrolka więcej.edit: tu wiecej http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=90475.25

Offline Janusz KLANN

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 121
  • Skąd: Żagań
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 HDI X7 exclusive 2009 r. 140 KM
  • Miejscowość: Żagań
Odp: C5X7 awaria hamulca elektrycznego
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 11, 2020, 07:58:19 »
Nie u mnie >:(

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 578
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: C5X7 awaria hamulca elektrycznego
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 11, 2020, 10:29:09 »
No bo te menu trzeba sobie aktywować DBoxem... tylko jak pewnie czytałeś na forum, nie zawsze się tą opcję da znaleźć.
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Janusz KLANN

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 121
  • Skąd: Żagań
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 HDI X7 exclusive 2009 r. 140 KM
  • Miejscowość: Żagań
Odp: C5X7 awaria hamulca elektrycznego
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 12, 2020, 11:36:51 »
Witam kolegów :) W piątek sprawdzę ścieżkę dostępu:
BSI / NAPRAWA / TELEKODOWANIE / TELEKODOWANIE RĘCZNE / KONIFUGURACJA SAMOCHODU/ INFORMACJA DLA KIEROWCY LUB DEFINICJA POJAZDU. ???
Tylko zastanawiam się czy warto :( Doczytałem, że wkurza alarm nie zaciągniętego ręcznego przy każdym wysiadaniu >:( Teraz po naprawie wszystko działa 8) Dosyć ględzenia w tym temacie >:(
Siemanko i przyjemności na długi weekend :P :P

Offline Paweł Lessnau

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 155
  • Skąd: Koszalin
  • Posiadany samochód: C5 Tourer Exclusive 2011, 1.6 THP BVA 6
  • Zainteresowania: Muzyka
  • Miejscowość: Koszalin
Odp: C5X7 awaria hamulca elektrycznego
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 12, 2020, 14:37:35 »
Jeździłem tydzień z wyłączonym ręcznym i nic poza kontrolką świecącą cały czas mi nie wyło i nie pikało. Może kwestia skrzyni biegów? W manualach pika, w automatach nie?

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: C5X7 awaria hamulca elektrycznego
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 12, 2020, 14:38:53 »
Każde otwarcie drzwi kierowcy bez ręcznego to alarm.Mam manuala.

Offline Adam Prażmo

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Skąd: Lubartów
  • Posiadany samochód: C5 X7 2,0HDI 163PS
  • Miejscowość: Lubartów
Odp: C5X7 awaria hamulca elektrycznego
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 07, 2021, 14:03:18 »
Hmm, nie wiem dlaczego po odblokowaniu hamulca zrywką ma mielić tryby. Ja to robiłem 3x i żadne tryby się nie wysypały to raz. Po drugie kalibracji też nie robiłem. Po naprawie linki rozłączyłem akumulator, wszystko poskładałem, zapiąłem aku, uruchomiłem parę x ręczny i wszystko działa jak należy, żadnych błędów

Offline Łukasz Pawliński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 (X7) Exclusive 2.0HDi 163KM 2011r.
  • Miejscowość: Kraków
Odp: C5X7 awaria hamulca elektrycznego
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 08, 2021, 13:51:08 »
Potwierdzam, że awaryjne odblokowanie hamulca żółtą linką niczego nie psuje, niczego nie mieli. Aby go załączyć ponownie chyba dłużej trzeba przytrzymać zaciąganie hamulca.

Offline Wojciech Deska

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 118
  • Skąd: Nowa Wieś Lęborska
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 2,0 HDI CITROEN C3 1,4 KFV
  • Miejscowość: GDYNIA
Odp: C5X7 awaria hamulca elektrycznego
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 13, 2022, 15:30:18 »
Podepnę się do tematu. Wymieniałem klocki i tarcze hamulcowe z tyłu, przy okazji dałem zaciski do regeneracji. Niestety przy tym mechanizm wciągnął parę razy linkę hamulca postojowego (lewy), linka wróciła, poskładałem wszystko i parę dni pojeździłem. Potem EHP (Elekrtyczny Hamulec Postojowy) nagle nie chciał odpuścić i wyskoczył błąd EHP. żółtą taśmą uwolniłem nacisk i wróciłem do domu. BiagBox pokazał Brak komunikacji z EHP. Wymontowałem moduł EHP razem z linkami i wysłałem do naprawy. Moduł wrócił, zamontowałem go, ale DiagBox dalej pokazuje brak komunikacji z EHP. Czy to oznacza cały moduł do wymiany, czy można go naprawić?
Najbardziej arystokratyczna
rzecz na świecie to

JECHAĆ  DOSTOJNIE

Offline Krzysztof Rosochacki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 X7 TOURER 2.0 HDI 163PS RHH AM6
  • Zainteresowania: muzyka, informatyka
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5X7 awaria hamulca elektrycznego
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 14, 2022, 08:28:24 »

Jeśli nie odpuściło lewego koła (ja tak miałem), to możliwe jest uszkodzenie dźwigienki z magnesem i prowadnicy ze sprężyną linki lewego koła pod tą dużą nakrętką.
Sam mechanizm nie jest szczególnie skomplikowany. Da się rozebrać, ale lekko nie jest. Pokrywa EHP oprócz śrub mocno trzyma się na uszczelnieniu i trzeba uważać, żeby jej nie połamać. Kupiłem używany, ale i tak otwierałem, żeby wpiąć linkę od awaryjnego zwalniania - mojej nie wyciągałem z tunelu, a w kupionym była obcięta.