Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Nie Pali  (Przeczytany 1510 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Grzesik

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: Stalowa Wola
  • Posiadany samochód: Citroen c5 hdi 2003 automat
  • Miejscowość: Stalowa Wola
Nie Pali
« dnia: Sierpień 07, 2020, 20:28:50 »
Witam
Posiadany samochód C5 FL 2007 2.2 HDI bi-turbo przestał odpalać mając przejechane 320 tys. pomyślałem że to rozrusznik się skończył wymieniłem rozrusznik i niestety cisza
Spalony bezpiecznik od rozrusznika wymieniłem kupiłem drugi rozrusznik

Teraz schody po wymontowaniu rozrusznika okazało się że na krótko podpięty działa bez problemu cewka bendix i sam rozrusznik drugi też działa w porzadku na krótko ale założone do samochodu zero reakcji.

Sprawdziłem i wyczyściłem wszystkie przewody plus oraz sprawdziłem i wyczyściłem wszystkie przewody minus sprawdziłem czy na silniku jest minus sprawdziłem przewody pomiędzy rozrusznikiem a aku i bsm miernikiem czy nie jest uszkodzony wszystkie przewody sprawne w miedzy czasie sprawdziłem bezpieczniki maxi i odkryłem że ten 40 amperowy od pompy zawieszenia tez jest przepalony

Skończyły mi się pomysły
Pada podejrzenie na bsm i przekaźnik ale nie wiem który to jest
Lexia nie pokazuje żadnych błędów



Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 029
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: Nie Pali
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 07, 2020, 23:08:34 »
Spróbuj odpalić podając prąd bokiem na rozrusznik żeby się upewnić że reszt jest ok.
Podejrzana też jest stacyjka, czasem padają styki w części elektrycznej, ta jest wymienna więc może się uda ją uratować

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Nie Pali
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 08, 2020, 07:02:59 »
Spróbuj odpalić podając prąd bokiem na rozrusznik żeby się upewnić że reszt jest ok.
Podejrzana też jest stacyjka, czasem padają styki w części elektrycznej, ta jest wymienna więc może się uda ją uratować
Jeszcze w tych autach padniętej stacyjki nie widziałem.
 Na 99% przekaźnik w BSM.

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 029
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: Nie Pali
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 08, 2020, 08:07:12 »
Ale jest to możliwe ;)

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Nie Pali
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 08, 2020, 08:12:25 »
Ale jest to możliwe ;)
Mało prawdopodobne. Stacyjka daje sygnał na przekaźnik. Jest na niej bardzo mały prąd. Całą robotę odwala przekaźnik w BSM i na nim najprędzej wypalą się styki.

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 689
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Odp: Nie Pali
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 14, 2020, 06:32:22 »