Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Zmiana pompy hydraulicznej ze starej pięciotłoczkiwej na 6+2  (Przeczytany 2840 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Artur Markowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.0 T.C.T
  • Zainteresowania: akwarystyka, astronomia, płyty winylowe
  • Miejscowość: Aleksandrów Łódzki
Odp: Zmiana pompy hydraulicznej ze starej pięciotłoczkiwej na 6+2
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 19, 2020, 09:56:39 »
Ale czy jest pewność, że pompa 605 jest taka zwykła? Może mieć przecież inne parametry niż typowe pompy, a sam wygląd o tym nie decyduje.Z drugiej strony, czy przekładnia kierownicza jest identyczna? Może warto sprawdzić czy to dokładnie to samo, bo może się różnić drobiazgiem, jakimś dławikiem lub kryzą.
Każdy stary samochód jest bardziej ekologiczny od nowego zmienianego co trzy lata.

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Zmiana pompy hydraulicznej ze starej pięciotłoczkiwej na 6+2
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 19, 2020, 14:07:20 »
Ja mam ZPJ-ota włożonego do budy z Dirassem.Ale Diravi to Diravi.Dlaczego chcecie się tego pozbyć.Przecież właśnie Diravi to największy bajer i frajda w XM-ie

Bo cieknie jak głupie. Na zewnątrz i do środka. Konżektor cyka co 2 sekundy lub częściej. Po odłączeniu od zaworu bezpieczeństwa cykał prawie co minutę.
Mi cyka co 14 z groszem sekund, dodam, że mam Diravi.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 19, 2020, 21:00:15 wysłana przez Maciek Janowski »

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Zmiana pompy hydraulicznej ze starej pięciotłoczkiwej na 6+2
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 19, 2020, 18:55:51 »
Ale czy jest pewność, że pompa 605 jest taka zwykła? Może mieć przecież inne parametry niż typowe pompy, a sam wygląd o tym nie decyduje.Z drugiej strony, czy przekładnia kierownicza jest identyczna? Może warto sprawdzić czy to dokładnie to samo, bo może się różnić drobiazgiem, jakimś dławikiem lub kryzą.

Nie można odmówić Ci racji.Ale nie wydaje mi się żeby dwa modele produkowane w tym samym czasie przez ten sam koncern i składane z tych samych części różniły się budową wspólnych podzespołów.
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Zmiana pompy hydraulicznej ze starej pięciotłoczkiwej na 6+2
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 20, 2020, 11:10:23 »
Gdyby nam cykało co 14 sekund to nikt by nie myślał o przerabianiu czegokolwiek. No może bardziej byśmy myśleli nad uszczelnianiem.

Podsumowując: trzeba uważać na to jaką pompę łopatkową da się zastosować, bo nie wszystkie działają. BX i XM mają takie same głowiczki na maglu, więc problem z dużym wydatkiem może dotknąć oba w równym stopniu. Pewnym wyborem powinna być pompa od 605. Z elektryczną działa, ale nie wiadomo do końca jak sprawdzi się w dłuższym okresie. Nie sądzę żeby przy pobieranej przez pompę mocy rzędu 150 W miał być jakieś problemy. To z pewnością mniej niż potrzeba do palenia paska. W razie czego można zastosować czujnik ciśnienia i elektronicznie zmniejszyć obroty pompy w momentach jazdy na wprost, chociaż trochę obawiam się zwłoki między początkiem kręcenia kierownicą a rozpędzeniem pompy do pełnej wydajności.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Zmiana pompy hydraulicznej ze starej pięciotłoczkiwej na 6+2
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 20, 2020, 13:52:12 »
Pompa w Saxo działa cały czas z pełną wydajnością od momentu zapłonu silnika więc się nie rozpędza.Przy jeździe na wprost ciśnienie wraca na stronę ssącą przez zawór więc problemu nie ma.
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Zmiana pompy hydraulicznej ze starej pięciotłoczkiwej na 6+2
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 20, 2020, 16:38:07 »
Pompa z Saxo nie jest przypadkiem identyczna jak ta moja ze 106? W oryginalnym układzie działa tak jak napisałeś. Załącza ją taki trochę przerośnięty przekaźnik.

Gdyby jakimś cudem okazała się zbyt wydajna to wtedy można kombinować z ograniczaniem mocy zasilania i martwić się o czas jej rozpędzania przy manewrach. Żeby się z tego zdoktoryzować to trzeba tak naprawdę zmierzyć ciśnienie na zasilaniu przekładni przy kołach na wprost w Saxo/106, w XM i w XM z pompą Saxo/106, a potem porównać te trzy wartości. Mi się, prawdę mówiąc, już nie chce z tym babrać. Wystarczająco sobie ulałem czysty silnik świeżo po remoncie przy tym jednym eksperymencie :D
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'