Po wymianie bębna hamulcowego (na razie dłubałem tylko w jednym kole), po przekręceniu kluczyka, zaświeciła mi się na stałe kontrolka niedziałającego ABS. Odpiąłem od kostki czujnik ABS, zmierzyłem jego rezystancję, ma około 1.5kOm. Mierząc rezystancję w stronę sterownika pompy, wartość wynosi około 20kOm. Do porównania wziąłem drugie tylne koło, w którym nie zdążyłem jeszcze zabrać się za wymianę bębna. Wyniki pomiarów analogiczne. Czujniki są w stanie idealnym (wymieniane zeszłej jesieni). Styki w kostkach są w stanie bardzo dobrym (czyste, nieskorodowane, odtłuszczone). Chciałem oszukać system, wpinając zamiast czujnika, rezystory 1,5kOm w kostkę od strony sterownika. Odłączałem akumulator na kilkanaście minut, sprawdziłem bezpieczniki przy kierownicy i pod maską, ale nie mogę doszukać się przyczyny zaistniałego problemu. Najwygodniej byłoby mi wykonać pomiary na sterowniku pompy, gdzie mam zebrane sygnały z czujników czterech kół, zasilanie pompy, itd. Jednak nie mam pojęcia jak wyciągnąć z niej wtyczkę, aby dostać się do pinów. Chciałbym uniknąć przebijania się przez izolację przewodów podłączonych do pompy a poza tym jeśli okazałaby się uszkodzona, to nie wiem jak nie narobić sobie dodatkowych szkód. Sugestie mile widziane.