Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Auto ściąga w lewo  (Przeczytany 4493 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jacek Dominikiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 176
  • Skąd: Reda
  • Posiadany samochód: '01 C5 3.0 Exclusive automatic
  • Miejscowość: Reda
Auto ściąga w lewo
« dnia: Sierpień 31, 2020, 14:50:46 »
Cześć Panowie,


Mam problem ze ściąganiem samochodu podczas jazdy. Byłem na kontroli zbieżności w polecanym miejscu przez Klubowiczów i wyszły dwa parametry odbiegające od normy. Diagnosta oświadczył, że w tym modelu nie ma możliwości korekty tych parametrów i nie może mi pomóc. Natomiast mi sie wydaje, że musi być jakaś możliwość naprawy tej usterki. Dodatkowo delikatnie drży kierownica podczas jazdy ponad 100 km/ h. Udało mi się zniwelować dosyć mocno drżenie kierownicy poprzez prostowanie felgi (wcześniej bardzo mocne były wibracje na kole kierownicy). Wyważenie jest ok i reszta felg też jest prosta wg wulkanizacji. Czy to mogą być połączone problemy?
Poniżej przedstawiam informacje z wydruku (złe parametry to Przód : Prawa - Kąt PSZ oraz Tył: Lewa - Zbieżność :


Przód: LewaPrzód: Prawa
BieżącePierwotneToler.BieżącePierwotneToler.
0 st 06'0 st 03'-0 st 30' 0 st 30'Kąt PK 0 st 14'0 st 16'-0 st 30' 0 st 30'
2 st 51' 2 st 51'2 st 32' 3 st 32'Kąt WSZ2 st 50' 2 st 50'2 st 32' 3 st 32'
-0 st 06'-0 st 06'-0 st 13' 0 st 00'Zbieżność-0 st 09'-0 st 10'-0 st 13' 0 st 00'
12 st 08'12 st 11'12 st 04' 13 st 04'Kąt PSZ13 st 05'13 st 07'12 st 04' 13 st 04'
12 st 14'12 st 14'11 st 34' 13 st 34' Suma kątów PK i PSZ12 st 51'12 st 51'11 st 34' 13 st 34'
Przód
BieżącePierwotnToler.
Różnica kątów PK0 st 20'0 st 19'- 0 st 36' 0 st 36'
Różnica kątów WSZ0 st 01'0 st 01'- 0 st 36' 0 st 36'
Różnica kątów PSZ-0 st 57'-0 st 56'
Zbieżność sumaryczna-0 st 14'-0 st 17'-0 st 26' 0 st 00'
Tył: LewaTył: Prawa
BieżącePierwotnToler.BieżącePierwotnToler.
-0 st 54' -0 st 54' -1 st 20' -0 st 40 'Kat PK-1 st 03' -1 st 02' -1 st 20' -0 st 40 '
0 st 17'0 st 17'0 st 19' 0 st 31'Zbieżność0 st 21'0 st 20'0 st 19' 0 st 31'
Tył
BieżacePierwotnToler.
Różnica kątów PK0 st 09'0 st 08'- 0 st 36' 0 st 36'
Zbierzność sumaryczna0 st 39'0 st 38'0 st 37' 1 st 01'
Kąt znoszenia-0 st 02'-0 st 02'
Przesunięcie osi0 mm0 mm


Z góry dziekuję za poświecenie czasu.
Pozdrawiam

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 027
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Auto ściąga w lewo
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 31, 2020, 15:21:05 »
Jak stare masz opony?
 Spróbuj zamienić komplet miejscami.

Offline Jacek Dominikiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 176
  • Skąd: Reda
  • Posiadany samochód: '01 C5 3.0 Exclusive automatic
  • Miejscowość: Reda
Odp: Auto ściąga w lewo
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 31, 2020, 15:37:11 »
Piotr, opony są wyprodukowane na początku roku 2018r, a ja je kupiłem w kwietniu 2018r. Są to Good Year EfficientGrip Performance w zalecanym rozmiarze. Ich przebieg to ok 8 tyś km.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 027
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Auto ściąga w lewo
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 31, 2020, 16:21:15 »
I tak nie zaszkodzi spróbować zamienić.

 Kiedyś trafiło mi się tak że niby były wyważone na 0 a i tak biły i ściągało auto. Byłem na wyważaniu w kilku miejscach i ciągle to samo było... Do czasu aż przyszła zmiana na zimowe i problem znikł. Problematyczne opony trafiły na tył i było ok.

 Co do parametrów można jedynie próbować grzebać przy łożyskach tylnej belki... Więcej raczej tu nic się nie ugra.

Offline Jacek Dominikiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 176
  • Skąd: Reda
  • Posiadany samochód: '01 C5 3.0 Exclusive automatic
  • Miejscowość: Reda
Odp: Auto ściąga w lewo
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 31, 2020, 19:51:16 »
Piotr, chodziła mi po głowie zamiana miejscami kół, ale ...


- po tym nie zmienią sie powyższe parametry zawieszenia, a więc problem leży w czymś innym, prawda? Popraw mnie proszę jak się mylę.


- wydaje mi się, ale już nie pamiętam,  że po pierwszym założeniu tych opon, auto nie zjeżdżało na bok, więc faktycznie może zamiana coś pomoże (czyli można w tym wypadku powiedzieć, ze jest to wada opon i to powinno podlegać reklamacji?)- niemniej jednak takie losowe trafienie z prawidłowym ułożeniem jest problematyczne i chyba coś innego jest za to odpowiedzialne? W innym aucie czegoś takiego nie spotkałem wcześniej...

- łożyska z tyłu robiłem +- 60 tys temu/ 9 lat temu


Pozdrawiam

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 027
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Auto ściąga w lewo
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 31, 2020, 21:32:51 »
Odkręcenie i zamienienie kół najtańsze z tego wszystkiego.

 Parametry które niby wychodzą ponad granice tolerancji ciężko będzie poprawić... Dodatkowo pozostaje kwestia tego typu że zamiana felg miejscami może też dać inne wyniki na geometrii. To że felgi są ok według wulkanizacji też niewiele znaczy... Z drugiej strony jak przypomnę sobie felgi kolegi który prowadzi mały warsztat i ma maszynę do wyważania kół... I on to wyważył że nic nie bije... To śmiem twierdzić że wszystko da się wyważyć żeby było ok, tylko trzeba chcieć.

Offline Radosław Misztal

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 335
  • Posiadany samochód: C5 3.0 v6 2002, C5 1.8 2002
  • Zainteresowania: Komputer, Kosmos, Technologia
  • Miejscowość: Sitno, lubelskie
Odp: Auto ściąga w lewo
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 01, 2020, 10:00:25 »
Potwierdzam z tym oponami. Byłem na geometrii w czerwcu po wymianie tulejek i gość co ustawiał mówił, że może lekko ciągnąć na bok przez opony. Mam Uniroyal Rainsport, które są mocno asymetryczne (jeśli można tak to ująć). Opony nowe z tego roku.

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Auto ściąga w lewo
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 01, 2020, 15:29:07 »
Kilka sezonów jeździłem na Rain Sportach 3 i nie było żadnego ściągania.

Offline Radosław Misztal

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 335
  • Posiadany samochód: C5 3.0 v6 2002, C5 1.8 2002
  • Zainteresowania: Komputer, Kosmos, Technologia
  • Miejscowość: Sitno, lubelskie
Odp: Auto ściąga w lewo
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 01, 2020, 23:47:15 »
Zgadza się, 3 nie ściągała. 5 ściąga :) ostateczny dowód będę miał jak założę symetryczne zimówki.

Offline Jacek Dominikiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 176
  • Skąd: Reda
  • Posiadany samochód: '01 C5 3.0 Exclusive automatic
  • Miejscowość: Reda
Odp: Auto ściąga w lewo
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 02, 2020, 15:02:56 »
Dziękuję Panowie,


dam znać jak pozamieniam miejscami koła lub zmienię na zimówki. Mam nadzieję, ze będzie poprawa ;)


Pozdrawiam


Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 689
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Odp: Auto ściąga w lewo
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 04, 2020, 21:55:57 »
60 tys na tylne łożyska to wcale niemało.

Offline Jacek Dominikiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 176
  • Skąd: Reda
  • Posiadany samochód: '01 C5 3.0 Exclusive automatic
  • Miejscowość: Reda
Odp: Auto ściąga w lewo
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 06, 2020, 19:21:07 »
Cześć Asiu, a widzisz, jakby mnie ktoś zapytał , to bym stwierdził, że nie jest to duży przebieg... chociaż wiem, że one w tym modelu nie grzeszą trwałością, wiec może faktycznie warto się tym zainteresować? Co prawda łożysk nie słychać, więc teoretycznie nie ma podstaw do wymiany,  - ale zbieżność na lewym tyle jest do poprawy...
Ile one wytrzymują przeciętnie?

Ja wymieniałem je u siebie  przy przebiegu ok 110 tyś (teraz mam ok 169 tyś) - są zamontowane zamienniki SKF.



Niedługo będę wymieniał z tyłu tarcze + klocki + tylne zaciski wiec może za jednym zamachem można to zrobić. Pytanie czy coś jeszcze wymienić przy okazji w tylnym zawieszeniu, jak już auto będzie rozebrane na podnośniku?


Pozdrawiam

Offline Jacek Dominikiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 176
  • Skąd: Reda
  • Posiadany samochód: '01 C5 3.0 Exclusive automatic
  • Miejscowość: Reda
Odp: Auto ściąga w lewo
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 20, 2021, 18:30:59 »
Cześć,
zgodnie z obietnicą aktualizuję moje perypetie z ściąganiem w lewą stronę, może będą dla kogoś pomocne :D


- Zmieniłem kilka miesięcy temu opony na zimowe, są to Dunlopy (teraz jeżdżą drugi sezon), które tak jak letnie GoodYear zakupiłem na Oponeo. Również Made in Germany, a Dunlop wchodzi w skład koncernu GoodYear, lata produkcji zbliżone, więc nie wiem czy to ma jakieś znaczenie. Natomiast po wymianie (tym razem inna, ale  sprawdzona wulkanizacja) nic sie nie polepszyło.
- Zleciłem wymianę tylnych łożysk wahaczy w serwisie, do którego jeżdżę od lat, zrobili zbieżność i geometrie, tył zrobił się w normie (ale z drugiej strony, nie był mocno "przestawiony").
Co do samych łożysk po 60 tyś i 9 latach, to miały lekkie ślady korozji na kulkach oraz na bieżni (ale tylko łożyska ze skrajnych stron kół). Musiałem także źle zapisać producenta łożysk bo to nie był SKF, a MGK. Po wymianie nie było spektakularnych zmian, ale na starych zdarzało się że zawieszenie czasami skrzypiało jak się wsiadło na tylną kanapę i auto się poziomowało; a ja nawet nie wiedziałem, że to są połączone kwestie.
Minus jest taki, że serwis założył kpl produkcji IMPERGOM, pomimo prośby o markowe cześci (nie wiem czemu akurat tych elementów nie zamówiłem sam, gdyż zazwyczaj zawsze tak robię) i ostatnio jak delikatnie przejeżdżałem przez progi zwalniające pojawił się delikatny metaliczny dźwięk (a wcześniej nigdy tego nie słyszałem), więc coś czuję, że będzie reklamacja, ale już sam przyjadę z częściami i planuje założenie SKF (chyba, że są jakieś lepsze...)
Przy okazji wymiany łożysk zostały wymienione nowe tylne oryginalne zaciski hamulcowe, tarcze TRW, klocki TRW i nowe oryginalne tarcze kotwiczne z śrubami.
Przednie oryginalne tarcze z nowymi śrubami do zacisków, oryginały plus klocki TRW zostały wymienione we wrześniu, a zaciski przednie też wymieniałem na nówk,i również oryginalne jakieś 6-7 lat temu i do tej pory chodzą bez zarzutu....


Po całej operacji, samochód zjeżdżał dalej w lewo. Serwis stwierdził, że wszystko jest ok i może winne są opony (ale drugi kpl i tak samo sciąga??).


Nie dawało mi to spokoju i pojechałem do innego ASO na sprawdzenie samochodu. Po 10 min na kanale pokazali, że auto ma spory luz na lewym sworzniu i kończy się również lewa końcówka drążka kierowniczego (zerwana guma przy śrubie). Fakt miałem wrażenie, że auto wybiera głośniej nierówności i coś przód może jest z głośny, ale na przeglądach w poprzednim ASO deklarowali, że wszystko jest super.
Nie mniej jednak miałem plan odświeżenia przedniego zawieszenia, a wiec zakupiłem:
- sworznie LEMFORDER,
- końcówki drążków LEMFORDER,
- drążki kierownicze LEMFORDER,
- kpl tulei do wahaczy LEMFORDER,
- łączniki stabilizatora LEMFORDER,
- gumy/ tuleje stabilizatora MEGA FRANCE/ MARQUE FRANCE (nie znam firmy, ale Frauto mówi, że to jakość oryginału, a nigdy mnie nie oszukali),


"Nowe" Aso wymieniło więc całe przednie zawieszenie ( co prawda, w.w. tulei stabilizatora nie wymienili, ponieważ za to chcieli bardzo wysoką dopłatę, bo stwierdzili, że dostęp jest utrudniony i czasochłonny, ale raczej nie było potrzeby wymiany tych części).
Wszystkie wymienione elementy oprócz łączników stabilizatora były jeszcze fabryczne (na sworzniach i drążkach małe logo LEMFORDER). Serwis po wymianie stwierdził, ze drążki kierownicze i tuleje w wahaczach były jeszcze w bardzo dobrym stanie, ale chciałem, żeby przy takiej pracy wszystko zostało wymienione za jednym razem.
Łaczniki stabilizatora po 10 latach i przebiegu ok 60 tys, oprócz powierzchownej korozji i bardzo delikatnego spękania pod "kołnierzem" gumy, były także sprawne (FEBI). Osłony drążków kierowniczych były także niezniszczone, ale serwis zamontował nowe producenta SPIDAN (dobra jakość) wraz z opaskami.
Po wymianie poprosili, abym pojechał do domu i przyjechał w innym terminie, żeby zawieszenie się ułożyło i ustawią zbieżność.
Po odświeżeniu zawieszenia, auto jest cichsze, lepiej wybiera nierówności, jednym słowem: super! Ale ściaga dalej w lewo.
Przyjechałem za zbieżność - wszystko ładnie na wydruku, auto już nie zjeżdża na lewo, ale delikatnie na prawo!
Serwis bez problemu zaprosił na kolejną kontrole (swoją drogą bardzo dobra i przyjemna obsługa z ich strony), teraz inny mechanik ustawiał zbieżność, odbył próbę drogową i stwierdził, że auto ucieka na prawo.
Zaprosili mnie na kolejną wizytę, planują pozmieniać koła miejscami, a jeżeli to nie pomoże, to już rozwiązania się kończą. Ew zostaje przełożenie opon na letnich i sprawdzenie czy jest dobrze, a jeżeli nie , to zakup nowych opon??


Powrócę z aktualizacją ;)



Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Auto ściąga w lewo
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 21, 2021, 16:57:08 »
Zostają jeszcze mocowania amortyzatorów z przodu i mocowanie tylnej belki do nadwozia.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Andrzej Gajewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 519
  • Skąd: Wieluń
  • Posiadany samochód: C5 1.8 16v 2002, AX 1.4 D 1992, C4 1.6 HDI 2010
  • Miejscowość: Wieluń
Odp: Auto ściąga w lewo
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 09, 2021, 14:51:12 »
W którym ASO robiłeś te wszystkie wymiany w przednim zawieszeniu?

Offline Jacek Dominikiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 176
  • Skąd: Reda
  • Posiadany samochód: '01 C5 3.0 Exclusive automatic
  • Miejscowość: Reda
Odp: Auto ściąga w lewo
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 10, 2021, 10:20:15 »
Cześć Andrzej,


w JD Kulej w Rumi.


teraz w piątek będą walczyli z przekładkami opon.


Pozdrawiam




Offline Rafał Zub

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 51
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Exclusive 2.0 16v 2004
Odp: Auto ściąga w lewo
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 11, 2021, 11:51:45 »
"Nowe" Aso wymieniło więc całe przednie zawieszenie ( co prawda, w.w. tulei stabilizatora nie wymienili, ponieważ za to chcieli bardzo wysoką dopłatę, bo stwierdzili, że dostęp jest utrudniony i czasochłonny, ale raczej nie było potrzeby wymiany tych części).
Boziu, naprawdę nie mogę uwierzyć w to co piszesz. Te tuleje to jest taka pierdoła, że ja mając 2-3 lata temu totalnie dwie lewe ręce i zero wiedzy - wymieniałem je może godzinę. Naprawdę szkoda gadać, jeśli aż tak bardzo nie chciało im się takiej drobnostki wymienić, że musieli Cię jakąś bajońską dopłatą odstraszyć...

Offline Jacek Dominikiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 176
  • Skąd: Reda
  • Posiadany samochód: '01 C5 3.0 Exclusive automatic
  • Miejscowość: Reda
Odp: Auto ściąga w lewo
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 11, 2021, 14:31:57 »
Cześć Rafał,


dokładnie, ja co prawda po telefonie z ASO znalazłem tylko film z wymiana w wersji poliftowej tych tulei i tam to na spokojnie nawet 10 min na stronę nie zeszło. Dzwoniłem dwukrotnie z tą informacją, czy się nie pomylili, ale szli w zaparte, że system pokazuje 4 h robocizny i w v6 to nie jest taka prosta sprawa (dodatkowo pytali mechanika, ponoć to on sam zakomunikował, czy Klient jest świadomy, że ta wymiana jest bardzo czasochłonna i kosztowna). Założyłem, że skoro część wymienionych elementów była jeszcze w bardzo dobrym stanie i nic nie skrzypi, ani nie tłucze do odpuściłem ten temat, bo nie chciałem na to wydawać 1000- 1100 pln :o Owszem chciałem mieć wszystko nowe, co to elementu; ale postaram się sprawdzić ten temat jeszcze jutro u tego mechanika bezpośrednio jak będą działali z kołami , a jak się  nie uda to zapytam w starym ASO co i jak. Dam znać...


Pozdrawiam

Offline Jacek Dominikiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 176
  • Skąd: Reda
  • Posiadany samochód: '01 C5 3.0 Exclusive automatic
  • Miejscowość: Reda
Odp: Auto ściąga w lewo
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 13, 2021, 16:20:06 »
Cześć,
zgodnie z obietnicą aktualizuję wątek o kolejne "dokonania"....

W piątek tak, jak wspomniałem wcześniej miałem podjechać do Aso na zamianę kół miejscami.
Przerzucili przód na tył, a tył na przód i po jeździe próbnej mechanik oświadczył, że jest wyczuwalna poprawa na plus i wg niego tak może pozostać. Ucieszyłem się, ale i pojechałem przetestować auto na różnych drogach ( przy serwisie sa niemiarodajne jezdnie i cieżko wg mnie to sprawdzić), ale skoro tak twierdzą...
Oczywiście nic to nie pomogło i w dniu dzisiejszym po przemyśleniach i analizie dotychczasowych kroków postanowiłem podjechać do stacji diagnostycznej polecanej przez Klubowiczów, czyli do tej, w ktorej byłem na samym początku.
Wg aparatury pomiarowej(Hunter) zbieżność na lewym i prawym przednim kole minimalnie odstawała od normy( wg pomiarow Aso i ich tolerancji było ok), cała reszta na "zielono". Wiec Aso poprawnie wymieniło elementy zawieszenia i praktycznie wszystko było dobrze ustawione- zniknęły wcześniejsze parametry poza tolerancją.
Po wyjeździe ze stacji ( oczywiście po poprawkach zbieżności) sprawdziłem jak auto sie zachowuje - dalej zjeżdża na prawa stronę.
Podjechałem do sprawdzonej wulkanizacji- zostało sprawdzone wyważenie i felgi ( dalej mam drgania przy i powyżej 110 km) zamieniliśmy przednie opony miejscami, ponownie wyważając po ściągnięciu i ponownie auto dale ściąga na prawo  :(
Natomiast na wulkanizacji dopatrzyli się minimalnego uskoku na bieżniku potrząc od przodu i tyłu opony( na tym co dotyka podłoża). Zaniepokoiło ich to, bo mówią, ze tak nie powinno być, ale wszystkie moje opony maja taki identyczny defekt. Natomiast udało się wyszukać w serwisie identyczny komplet, tylko w innym rozmiarze i tam czegos takiego nie było.
Więc pojawia sie pytanie czy to może być przyczyną uciekania auta oraz wibracji odczuwalnej na kole kierownicy? Może ja je nieopatrznie tak zjechałem użytkując auto z nie do konca sprawnym zawieszeniem i parametrami? Co prawda, mało na nich zrobiłem km( może 2-3 tyś), ale...?
Za tydzień przyjadę do nich na zmianę na letnie i zobaczymy co dalej ( chociaź może sie okazać, że znowu nie będzie oczekiwanego efektu, bo letnie opony mogą również być niepoprawnie ułożone). Przy takim obrocie spraw sprobuję zorganizować trzeci komplet opon.
Zastanawiam się także czy kierownica jest prawidłowo zamocowana. Auto miało wymienianą przekładnie kierowniczą w Aso, ale nie pamietam czy po tym zaczęło znosić, chociaż kilka osób twierdziło, że jest poprawnie ustawiona.
Standardowo dam znać co po wymianie opon.

Pozdrawiam

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Auto ściąga w lewo
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 13, 2021, 20:52:56 »
Zapoznaj się z tym: https://youtu.be/Ak9h6dnBE0w
Warto przeczytać też komentarze pod filmem.

Offline Jacek Dominikiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 176
  • Skąd: Reda
  • Posiadany samochód: '01 C5 3.0 Exclusive automatic
  • Miejscowość: Reda
Odp: Auto ściąga w lewo
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 13, 2021, 22:10:28 »
Dziękuję Tomku za linka, natomiast mam ten samochód od wielu lat i nigdy takiego efektu nie zaobserwowalem. Przed uszkodzeniem robiłem autem trasy po Skandynawi, do UK itp i prowadził się normalnie. W obecnej chwili zjeżdza na każdej nawierzchni drogi ( lokalna asfaltowa, z kostki, płyty jumbo) i to nawet przy samym toczeniu. Owszem na krzywościach ekspresówki czy widocznych pochyłościach jescze szybciej łapie pobocze. W żadnym z moich archiwalnych autach czegoś takiego nie miałem, a nawiązując do filmu, obecnie mam jeszcze 2 przenionapędówki i to z większymi kołami niż c5 i prowadzą się normalnie. Więc traktuję to tako usterkę.
Pozdrawiam

Offline Tomasz Ferdek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 362
  • Skąd: Warszawa, Wrocław na weekendy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MkII Break V6 '05
  • Zainteresowania: rajdy, kit-cary
  • Miejscowość: Warszawa, Wrocław na weekendy
Odp: Auto ściąga w lewo
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 14, 2021, 11:14:51 »
Cześć,
pisałeś, że zaciski przednie wymieniane kilka lat temu pracują OK. Jesteś tego pewien? sprawdzałeś czy nie grzeje się felga po stronie w którą ściąga? Jakie uszkodzenie miałeś po którym zaczęło występować to ściąganie?
« Ostatnia zmiana: Marzec 16, 2021, 00:01:42 wysłana przez Tomasz Ferdek »
www.kozmo.pl
www.facebook.com/kozmo.cars
KOZMO 1400.T
Citroen C5 MkII Break V6 LPG '05
były:
Citroen C5 MkI Break V6 LPG manual '02
Citroen Xsara II 2.0 16v VTS NoPb manual '01/02
Citroen ZX 2.0i 16v  NoPb manual '92
Citroen Xsara II 1.6 16v Exclusive LPG manual '02
Citroen Xsara I 1.4 Prestige '99

Offline Jacek Dominikiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 176
  • Skąd: Reda
  • Posiadany samochód: '01 C5 3.0 Exclusive automatic
  • Miejscowość: Reda
Odp: Auto ściąga w lewo
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 14, 2021, 13:02:32 »
Cześć Tomku,


Tak, sprawdzałem zaciski i wg mnie są ok- nie grzeją się, a auto na D od razu rwie do przodu, chociaż wczoraj na wulkanizacji padło stwierdzenie, ze koła się ciężko obracają jak stał na podnośniku.
Jeżeli chodzi moment, którym auto zaczęło pierwotnie ściągać w lewo, to niestety tego nie zarejestrowałem- chyba się stopniowo to tego przyzwyczajałem, aż w końcu stało się to mocno zauważalne. Dwa razy w tamtym roku prostowałem przednie felgi stalowe (są to oryginalne, ale pozyskane od C4 Mk1), bo czułem mocne wibracje na kierownicy. Najpierw lewa była skrzywiona, a potem prawa.
Autem nigdy nie miałem wypadku, ani kolizji, a przez wiele jak jak nim jeździłem to prowadził się znakomicie.


Nie wiem co jeszcze może być za te usterki odpowiedzialne:
- opony - ściąganie i wibracje,
- felgi - są co prawda proste - wibracje,
- półosie ? - wibracje
- oraz to co Piotr podał wcześniej


Pozdrawiam

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 056
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Auto ściąga w lewo
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 15, 2021, 18:53:54 »
Ja bym jeszcze zmierzył rozstaw osi po prawej i po lewej stronie. Może przy robieniu zawieszenia coś przesunęli.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Jacek Dominikiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 176
  • Skąd: Reda
  • Posiadany samochód: '01 C5 3.0 Exclusive automatic
  • Miejscowość: Reda
Odp: Auto ściąga w lewo
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 24, 2021, 20:06:23 »
Cześć,


dzisiaj w końcu mogę pochwalić się dobrymi wieściami, ale po kolei... ;)


W marcu pojechałem na obowiązkowy roczny przegląd techniczny przy "starym ASO", chciałem się upewnić, czy nie występują jednak opory toczenia spowodowane jakimś tam minimalnym trzymaniem zacisku- tak jak wspominałem ja nie zauważyłem, żeby było coś nie tak. Faktycznie auto przeszło przegląd śpiewająco, zaciski nie trzymały, sprawdzili wszystko co się dało i do niczego się nie mogli przyczepić - zero luzów i uszkodzeń podczas badania.


Następnie w weekend pojechałem założyć letnie GoodYeary - po zmianie dalej ciągnie w prawo, ale drgania na kierownicy zrobiły się jakby mniejsze. Więc po namyśle, stwierdziłem, że zaryzykuje i kupię nowe opony, może chociaż wibracje ustaną...
Zamówiłem tym razem Falkeny ZE310 Ecorun oczywiście w tym samym zalecanym rozmiarze. Falkeny wybrałem, ponieważ jak dekadę temu auto przyjechało z DE, to miało własnie opony tego producenta i prowadził się bardzo dobrze. Opony kupiłem także już stacjonarnie w swojej wulkanizacji, pochodzą od innego dystrybutora. Generalnie nie będę już opon kupował w sieci, tym bardziej, że cena jest identyczna, wymiana oczywiście w cenie.


Stwierdziłem także, że wyciągnę z piwnicy oryginalne alufelgi, które kilka lat temu miałem oddać do odświeżenia (miały dosłownie kilka małych zadrapań,ale jestem pedantem i jedna wymagała sprawdzenia pod kątem skrzywienia).


Faktycznie jedna "biła"przy wyważaniu , ale w tym dniu nie udało się jej naprawić ze względów czasowych.


Nie robiłem sobie złudnych nadziei, ale po wyjeździe z wulkanizacji, auto zaczęło jechać idealnie prosto. Kierownicy nie trzeba mieć już lekko skręconej w lewo, aby utrzymać kierunku jazdy, jak się ją ustawi, to tak jedzie!


Problem wibracji pozostał, i zaczyna pojawiać się już przy niższej prędkości niż ostatnio, ale stawiam to na usterkę felgi (jest na tyle z prawej strony).


W dniu dzisiejszym byłem na prostowaniu uszkodzonej  felgi, ale jak na złość nie było możliwości przetestowania czy dalej kierownica ma wibracje, sprawdzę przy okazji, jak nic się nie zmieni to będę dalej działał.


Kolejna dobra wiadomość jest taka, że tył już od dłuższego czasu nie wydaje metalicznego odgłosu, wiec może tylne łożyska się już ułożyły w jakiś sposób - jeżeli to jest możliwe??


GoodYeary udało sie sprzedać, co też jest niemałym plusem.


Ostatecznie nie wiem co było przyczyna ściągania auta, oprócz stwierdzonego delikatnego zużycia el. zawieszenia (tylne łożyska wahaczy, prawy przód, najpewniej sworzeń), które musiałem wymienić, aby geometria była książkowa - w jakiś dziwny sposób uszkodzone stalówki, opony, a może te dwa elementy na raz? Nie chce mi się juz brnąć w niepotrzebne koszty, sprawdzając stare felgi, (GoodYearów także nie sprawdzę, bo kupujący wziął je na zapas, założy je dopiero w kolejnym letnim sezonie)  na zimę planowałem kupić kolejne alufelgi (oryginalnych Monzy mi szkoda, a sumie nie są zjechane, tak jak je zapamiętałem zostawiając w piwnicy  ;D

W maju przy okresowej wymianie LSDu, sprawdzę czy wysokość zawieszenia po wymianie jego elementów się nie zmieniła i po wszystkim skontroluję raz jeszcze zbieżność i geometrię, aby wszystko było "cacy".
Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 24, 2021, 20:17:22 wysłana przez Jacek Dominikiewicz »