Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Regeneracja tylnych siłowników zawieszenia  (Przeczytany 2395 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wojciech Kalarus

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 58
  • Skąd: Nowy Sącz, Kraków
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2005r. 2.0 16V benzyna + LPG
  • Miejscowość: Nowy Sącz, Kraków
Regeneracja tylnych siłowników zawieszenia
« dnia: Wrzesień 14, 2020, 19:03:23 »
Zabieram się do operacji wymiany uszczelek tylnych siłowników, bo zostawiam plamy. Jednakże jest pewna zagwozdka. W dokumentacji Citroena (DocBackup) dla mojej C5-tki (2.0 benzyna, hatchback) widzę średnicę cylindra 40mm i uszczelki średnicy 37mm. Co ciekawe dla innej C5-tki (2.0 benzyna, kombi) i takiej samej srednicy cylindra (ten sam kod części co w mojej C5!!!), uszczelki juz są o średnicy 40mm. Czy przypadkiem nie jest to błąd w dokumentacji? Nie powinno być w mojej cytrynie także uszczelek o średnicy 40mm? Troche może być ciężko założyć uszczelkę fi 37mm na tłok fi 40mm, ale może się nie znam. Może tak ma być. Może ktoś ma znajomego w serwisie żeby się wypowiedział?

Offline Sylwester Maciejczuk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 351
  • Skąd: Radzymin k.Warszawy
  • Posiadany samochód: Była Xantia 2.0 CT Activa 96 jest Xantia 1.8 16V 98
  • Zainteresowania: motoryzacja elektronika
  • Miejscowość: Radzymin k.Warszawy
Odp: Regeneracja tylnych siłowników zawieszenia
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 14, 2020, 19:23:37 »
Witam.


Zobacz czy w twoim jest średnica 40 m,może jest 37 mm i wtedy uszczelki też 37 mm.
Pierwszy obrazek jest do zawieszenia Hydractive 3 a drugi do kombi Hydractive 3+
Jeśli cylinder jest 40 mm to uszczelki też 40 mm.
 W kombi uszczelki i cylinder  są 40 mm.
Ostatnio w swoim wymieniałem .





      Pozdrawiam .
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 14, 2020, 19:47:59 wysłana przez Sylwester Maciejczuk »

Offline Wojciech Kalarus

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 58
  • Skąd: Nowy Sącz, Kraków
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2005r. 2.0 16V benzyna + LPG
  • Miejscowość: Nowy Sącz, Kraków
Odp: Regeneracja tylnych siłowników zawieszenia
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 14, 2020, 19:36:46 »
Tak, na chłopski rozum to jest oczywiste. Ale to jest produkt francuski i nie do końca stawiałbym na logike.Wymieniał ktoś uszczelki w hatchbacku? Udało się mimo mniejszej średnicy?
Witam.
Jeśli cylinder jest 40 mm to uszczelki też 40 mm.
 W kombi uszczelki są 40 mm.
Ostatnio w swoim wymieniałem .


      Pozdrawiam .
Sylwester, jak rozumiem operacja udała się i już więcej nie cieknie, prawda? Duże plamy zostawiałeś na postoju?

Offline Sylwester Maciejczuk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 351
  • Skąd: Radzymin k.Warszawy
  • Posiadany samochód: Była Xantia 2.0 CT Activa 96 jest Xantia 1.8 16V 98
  • Zainteresowania: motoryzacja elektronika
  • Miejscowość: Radzymin k.Warszawy
Odp: Regeneracja tylnych siłowników zawieszenia
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 14, 2020, 19:57:04 »
Witam ponownie .


Miałem pękniętą osłonę i lekko zardzewiał cylinder,tragedii nie było ale się lekko sączyło .
Po przeszlifowaniu cylindra i wymianie osłony i uszczelek jest sucho .
Przecieki też mogą się pojawiać przez odpowietrzenie jeśli opuszczamy samochód bez odkręconego korka w zbiorniku LDS. Masz pytania dzwoń 697045907 do godz. 24 .


Pozdrawiam .

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 599
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi 2.0 136KM
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Regeneracja tylnych siłowników zawieszenia
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 14, 2020, 20:15:53 »
Masz nieszczelne osłony na siłownikach i jeżeli auto nie opada przez noc, to nie ruszaj siłowników. Nawet gdyby uszczelnienia tłoków były zużyte, to i tak niema prawa nic kapać pod auto...

Offline Waldemar Oktaba

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 193
  • Posiadany samochód: Citroen C5 HB FL 2005r. 2.016V+LPG
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Regeneracja tylnych siłowników zawieszenia
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 15, 2020, 05:32:21 »
Masz nieszczelne osłony na siłownikach i jeżeli auto nie opada przez noc, to nie ruszaj siłowników. Nawet gdyby uszczelnienia tłoków były zużyte, to i tak niema prawa nic kapać pod auto...
trochę się nie zgodzę, jestem tez po wymianie siłowników i uszczelnień, auto nie opadało po nocy ale były mokre gumy, dodatkowo olej skapywał z belki na korektor wysokości oraz trójnik z rurkami, w moim aucie były siłowniki z tłoczyskiem 40mm ,ale że się wykruszyły na wyjeździe wakacyjnym :( założyłem kiedyś kupione tak na wszelki wypadek z tłoczyskiem 37mm i wszystko działa jak należy, moim zdaniem jeśli uszczelniacze są już zużyte to auto może nie opadnie na sama glebę ale przez rurkę odpowietrzająca może wylatywać trochę płynu lds

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 029
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: Regeneracja tylnych siłowników zawieszenia
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 15, 2020, 08:58:14 »
Witam ponownie .


Miałem pękniętą osłonę i lekko zardzewiał cylinder,tragedii nie było ale się lekko sączyło .
Po przeszlifowaniu cylindra i wymianie osłony i uszczelek jest sucho .
Przecieki też mogą się pojawiać przez odpowietrzenie jeśli opuszczamy samochód bez odkręconego korka w zbiorniku LDS. Masz pytania dzwoń 697045907 do godz. 24 .


Pozdrawiam .

Co? Chyba sobie żartujesz z tym odkręcaniem korka... Jeżeli musisz tak robić to masz sztywną gumkę na korku i najprościej ją zdjąć, w x7 tej gumki już nie ma, korek jest zwykłym korkiem z dziurką odpowietrzajaca
Wywal gumke a zobaczysz jak nagle ci się auto miękkie zrobiło. Ciśnienie jakie się przez nią wytwarza w zbiorniku lds i powrotach potrafi skutecznie uszkodzić powroty, spowodować nawet pęknięcie zbiornika i utwardzić zawieszenia gdyż nie ma swobodnego przepływu płynu na powrotach

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 599
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi 2.0 136KM
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Regeneracja tylnych siłowników zawieszenia
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 15, 2020, 12:15:07 »
Podtrzymuję swoje zdanie na temat tylnych wycieków i jeszcze dodam, że nawet uszkodzone przednie siłowniki mogą skutkować wyciekami z tyłu, bo wszystkie przecieki są połączone w jeden obwód... Sprawny korek zbiornika, szczelne gumy, rurki i nic nie będzie kapać.

Offline Leszek Gaj

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 64
  • Skąd: Sawin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,2 HDI 2011 rok; Ford Ka 1,2 2009 rok
  • Zainteresowania: mechanika, turystyka
  • Miejscowość: Sawin
Odp: Regeneracja tylnych siłowników zawieszenia
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 15, 2020, 17:40:17 »
Wymieniałem w listopadzie ubiegłego roku, 1 FL 2.0 hdi i sprawdziłem opakowanie po uszczelniaczach to są 40 mm.
szmergiel13

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Regeneracja tylnych siłowników zawieszenia
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 16, 2020, 02:09:59 »
W okolicach 2002 r. jeśli dobrze pamiętam zaczęli stosować tylko siłowniki 40mm.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Dawid Dworaczek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 840
  • Skąd: Tarn Góry
  • Posiadany samochód: R19->R19->XantiaI->XsaraII
  • Zainteresowania: trochę elektronika, MTB, motoryzacja
  • Miejscowość: Tarn Góry
Odp: Regeneracja tylnych siłowników zawieszenia
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 19, 2020, 18:49:47 »
A powiedzcie mi co myśleć o takim stanie tylnych siłowników ?
Plam nie zostawiają, ale serce już boli :(

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 599
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi 2.0 136KM
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Regeneracja tylnych siłowników zawieszenia
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 19, 2020, 19:44:12 »
Dobrze zakonserwowane... ;D

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Regeneracja tylnych siłowników zawieszenia
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 20, 2020, 10:12:34 »
A powiedzcie mi co myśleć o takim stanie tylnych siłowników ?
Plam nie zostawiają, ale serce już boli :(
Sfery z Xantii?
Umyć i obserwować skąd te zapocenie się pojawi.

Offline Dawid Dworaczek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 840
  • Skąd: Tarn Góry
  • Posiadany samochód: R19->R19->XantiaI->XsaraII
  • Zainteresowania: trochę elektronika, MTB, motoryzacja
  • Miejscowość: Tarn Góry
Odp: Regeneracja tylnych siłowników zawieszenia
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 20, 2020, 11:02:36 »
Były wymieniane w 2016 r na nowe i raczej do C5

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Regeneracja tylnych siłowników zawieszenia
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 20, 2020, 13:19:14 »
Były wymieniane w 2016 r na nowe i raczej do C5
Strasznie skorodowały od 2016 roku. Moje fabryczne lepiej wyglądają. Tak skorodowane miałem w Xantii dlatego mi takie skojarzenie przyszło. Słabo widać kształt na zdjęciu to i rozpoznać ciężko.

Offline Dawid Dworaczek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 840
  • Skąd: Tarn Góry
  • Posiadany samochód: R19->R19->XantiaI->XsaraII
  • Zainteresowania: trochę elektronika, MTB, motoryzacja
  • Miejscowość: Tarn Góry
Odp: Regeneracja tylnych siłowników zawieszenia
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 20, 2020, 13:48:04 »
Moze w 15r, ale auto mam od 2014, a wymieniałem je jakos koło 1-2lat po kupnie.

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 689
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Odp: Regeneracja tylnych siłowników zawieszenia
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 22, 2020, 11:08:00 »
Lds pod osłoną tylnego siłownika jest czymś normalnym. Za wycieki najczęściej winna jest pęknięta osłona lub ta druciana opaska. U teścia też już były kupione uszczelniacze a wystarczyło "uszczelnić osłonę" i już kilka lat sucho. Do wykonania szybkiej/ prowizorycznej naprawy ( ale jak się okazuje skutecznej na lata, tak u teścia jak i u mnie) i możliwej do przeprowadzenia gdziekolwiek potrzebne:
1. Zmywacz/odtłuszczacze.
2. Klej typu " cyjanopan" (doskonale klei ten rodzaj gumy)
3. Gruba , plastikową opaską zaciskową ( trutka) ok 8mm szer. By była mocna.
Opis:
Dla wygody zdejmujemy koło, zmywaczem dokładnie umyć/odtłuscić zwłaszcza pęknięcie jeśli jest, skleić i cieszyć się z naprawy. Jeśli puszcza przez pękniętą czy osłabioną opaskę to zastąpić ją "trytką". Cieszyć się z naprawy. Czas wykonania bez pośpiechu to max 15 min, koszt- kilka zł, radość - bezcenna.
Ps.nie jest złym pomysłem ponowne zamontowanie koła przed odjazdem.

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 599
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi 2.0 136KM
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Regeneracja tylnych siłowników zawieszenia
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 22, 2020, 12:05:27 »
8mm trytki..? Mocno przesadziłaś Joanno... ;D  Przecież zablokujesz odpływ przecieków...

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 689
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Odp: Regeneracja tylnych siłowników zawieszenia
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 22, 2020, 19:51:38 »
Minęło kilka lat i tak zapamiętałam, że były dlugaśne i szerokie ale mogło to być np 6mm. W przyszły weekend będę mieć możliwość zaglądnąć pod cytrynę to sprawdzę.