Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Czy opłaca się kupować C5 I FL ( 2005-2007 )  (Przeczytany 7134 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mirosław Kirol

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 342
  • Skąd: Pruszcz Gdański
  • Posiadany samochód: ;Citroen C5 2,0HDI 2002r; C5(X7) 2,0HDI(136KM;AM6) 2008r; C6 3,0HDI(241KM;AM6)
  • Miejscowość: Pruszcz Gdański
Odp: Czy opłaca się kupować C5 I FL ( 2005-2007 )
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 23, 2020, 08:35:29 »
Miałem wszystkie generacje. Mogę stwierdzić, że MKI i MKII mają takie samo wnętrze i wymiary. X7 kombi ma natomiast mniejszy bagażnik o ok. 8cm licząc po długości od tylnego siedzenia do osłony tylnej. Różnica między przednimi fotelami a tylną kanapą wynika z innego kształtu tyłu foteli przednich.

Offline Piotr Budner

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 115
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C6 2.7 HDI
  • Zainteresowania: motocykle zabytkowe
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Czy opłaca się kupować C5 I FL ( 2005-2007 )
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 21, 2021, 18:49:28 »
Podepne pytanie tutaj bo nie chiciałem specjalnie zakładać nowego tematu. Automat z wersji benzynowej 140 KM ( wersje po 2005 ) jest 4 biegowy, to są te starszej generacji automaty czy po prostu te nowszej generacji ale tak zestopniowane na 4 biegi ? Jak w ogóle się tym jeżdzi idzie wyprzedzić czy trzeba czekać na okazje i zbierać się 5 min wcześniej ? ;)

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Czy opłaca się kupować C5 I FL ( 2005-2007 )
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 21, 2021, 20:29:57 »
Podepne pytanie tutaj bo nie chiciałem specjalnie zakładać nowego tematu. Automat z wersji benzynowej 140 KM ( wersje po 2005 ) jest 4 biegowy, to są te starszej generacji automaty czy po prostu te nowszej generacji ale tak zestopniowane na 4 biegi ? Jak w ogóle się tym jeżdzi idzie wyprzedzić czy trzeba czekać na okazje i zbierać się 5 min wcześniej ? ;)
To jest stary automat... I w dodatku tak średnio pasuje do takiego auta. Niestety z 2.0 16V łączono skrzynie jakieś takie... Średnie....

Offline Tomasz Ferdek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 362
  • Skąd: Warszawa, Wrocław na weekendy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MkII Break V6 '05
  • Zainteresowania: rajdy, kit-cary
  • Miejscowość: Warszawa, Wrocław na weekendy
Odp: Czy opłaca się kupować C5 I FL ( 2005-2007 )
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 22, 2021, 21:53:19 »
Już to kiedyś wklejałem na tym forum:



wg forum, wg Lexii, wg service.citoren.com, kod fabryczny, oznaczenie w katalogach części (liftback/kombi), lata produkcji
C5 MK I   C5 I      C5                      X4                                             DC       DE      2001–2004
C5 MK II  C5 I R    C5 II                   X3                                             RC       RE      2004–2007
C5 MK III C5 II     C5 (X7)                 X7                                             RD       TD      2008–2016


To której nomenklatury trzymamy się?
www.kozmo.pl
www.facebook.com/kozmo.cars
KOZMO 1400.T
Citroen C5 MkII Break V6 LPG '05
były:
Citroen C5 MkI Break V6 LPG manual '02
Citroen Xsara II 2.0 16v VTS NoPb manual '01/02
Citroen ZX 2.0i 16v  NoPb manual '92
Citroen Xsara II 1.6 16v Exclusive LPG manual '02
Citroen Xsara I 1.4 Prestige '99

Offline Roman Kłosiński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 382
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manu; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan; BX 1,6, ....... użytkownik marki od 89r
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: Czy opłaca się kupować C5 I FL ( 2005-2007 )
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 04, 2021, 01:28:31 »
Sfery są nowe. Robienie zapasów części uważam za głupotę... To naprawdę jest długowieczne. Oczywiście warto tylne siłowniki zabezpieczyć co jakiś czas przed utlenianiem.
Popieram
Z przednimi nie było żadnych problemów - oryginalny przebieg sprzedażny to 320tkm
Jeśli celujesz w silnik 3.0, to radzę znaleźć kogoś kto się na nich zna. ..
osobiście nie polecam ze względu na drogie utrzymanie silnika. Sama wymiana rozrządu to ok 3,5 k zł.
HDI 2,0 16V są bardzo żwawe, mało kosztowne w utrzymaniu i mało palą - to jest moja opinia.
To ja jeszcze szybko sprostuję, żeby nie było:
Stare C5 jest a przynajmniej wydaje się być mniej klaustrofobiczne niż x7. Choć z metrówką nie sprawdzałem.
MKII jest przestronniejsze od X7. Widoczność jest dużo większa. Wsiadanie jest wygodniejsze, bo wyżej się siedzi.
Bagażnik w sedanie jest większy i dłuższy od Xantii kombi. Wiem bo miałem i niejednokrotnie testowałem i mierzyłem miarką.

Jakby te modele (mkII - 2004-2007) ponownie przeliftowali lub nawet dalej produkowali kupił bym ponownie.
-----------------------------------------------------------------
C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manual; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan aut;   BX 1,6 ....były C5 2,0 HDI mkII; Xantia 2,0 16V mkII; Xantia 1,6 mkI; BX 1,4e, TGE .... z citroenem od 89r

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Czy opłaca się kupować C5 I FL ( 2005-2007 )
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 04, 2021, 06:04:59 »
Jakim sedanie? MK2 ma tylko liftback i kombi wersje. Bagażnik Xantii kombi był dla mnie jednak wygodniejszy niż MK2 w liftbacku. Znów MK2 stylistyką kombi do mnie nie za bardzo przemawia. Trzeba tu oddać że Xantunia była bardzo ładnym kombi.

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: Czy opłaca się kupować C5 I FL ( 2005-2007 )
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 04, 2021, 06:20:05 »
Zdecydowanie się opłaca i warto kupować póki są jeszcze fajne egzemplarze. Ważne kupić fajną wersję i w dobrym stanie, a nie zajechaną.
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Tomasz Ferdek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 362
  • Skąd: Warszawa, Wrocław na weekendy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MkII Break V6 '05
  • Zainteresowania: rajdy, kit-cary
  • Miejscowość: Warszawa, Wrocław na weekendy
Odp: Czy opłaca się kupować C5 I FL ( 2005-2007 )
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 07, 2021, 10:10:58 »
osobiście nie polecam ze względu na drogie utrzymanie silnika. Sama wymiana rozrządu to ok 3,5 k zł.

Przepraszam bardzo ale kolega tę kwotę to chyba z nieba wziął. Połowę tego kosztuje mnie razem z robocizną u mechanika pod Warszawą.
www.kozmo.pl
www.facebook.com/kozmo.cars
KOZMO 1400.T
Citroen C5 MkII Break V6 LPG '05
były:
Citroen C5 MkI Break V6 LPG manual '02
Citroen Xsara II 2.0 16v VTS NoPb manual '01/02
Citroen ZX 2.0i 16v  NoPb manual '92
Citroen Xsara II 1.6 16v Exclusive LPG manual '02
Citroen Xsara I 1.4 Prestige '99

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Czy opłaca się kupować C5 I FL ( 2005-2007 )
« Odpowiedź #33 dnia: Kwiecień 07, 2021, 12:56:48 »
osobiście nie polecam ze względu na drogie utrzymanie silnika. Sama wymiana rozrządu to ok 3,5 k zł.

Przepraszam bardzo ale kolega tę kwotę to chyba z nieba wziął. Połowę tego kosztuje mnie razem z robocizną u mechanika pod Warszawą.
Samego rozrządu połowę... Niestety egzemplarze które mają spore przebiegi jest sporo, dochodzą dwa KZFR przynajmniej. To już ładnie podbija kwotę.

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 358
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Odp: Czy opłaca się kupować C5 I FL ( 2005-2007 )
« Odpowiedź #34 dnia: Kwiecień 16, 2021, 10:10:57 »
3,5 tyś to i tak cena kosmos. Rozrząd z pompą to max 1200 zł, robocizna (u nas na wsi ;-)) to około 500-700zł. Tak naprawdę robi się drogo gdy trzeba wymieniać KZFRx2. Jako ciekawostkę dodam że mi udało się kupić w ASO kompletny rozrząd bez pompy za 299zł w promocji.
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Offline Blazej Komor

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Posiadany samochód: Mazda
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Czy opłaca się kupować C5 I FL ( 2005-2007 )
« Odpowiedź #35 dnia: Kwiecień 23, 2021, 22:41:29 »
Przyłącze się do dyskusji.
C5 FL 2004-2008 2.0 140 KM EW10J manual.
Pytanie o np. skrętne xenony. Czasami są wersje exclusive warte zainteresowania, ale xenon w tak starym aucie to wg mnie tylko problemy. Jak sprawują się te lampy.

To samo pytanie o zawieszenie - co może być do wymiany i jaki koszt wymiany przy przebiegu 200-220 tys km?

O silnik nie pytam, bo mam prawie to samo w 307 z lpg i zero problemów.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka


Online Maciej Madej

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 326
  • Skąd: Wyżyna Lubelska
  • Posiadany samochód: Citroën, C8, 2.2 HDi ML6CL, 2005, Exclusive
  • Zainteresowania: motoryzacja, elektroniczne nowinki, gry komputerowe, auto detailing
  • Miejscowość: Wyżyna Lubelska
Odp: Czy opłaca się kupować C5 I FL ( 2005-2007 )
« Odpowiedź #36 dnia: Kwiecień 23, 2021, 22:57:48 »
A skąd stwierdzenie, że to tylko problemy? Wiadomo, jest kilka dodatkowych elementów, które mogą ulec awarii, ale u mnie na przestrzeni 120 tysięcy od zakupu trzeba było tylko wymienić dwa żarniki. Rocznik 2005. Może to nie ten model, ale technologia lamp się jakoś specjalnie nie różni.

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Citroën C8 2.2 HDi (FÁP) Exclusive Gris Aluminium - produkcja listopad 2005
342000 km
Motul 8100 X-Clean+ 5W30

Offline Blazej Komor

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Posiadany samochód: Mazda
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Czy opłaca się kupować C5 I FL ( 2005-2007 )
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 24, 2021, 13:11:10 »
Żarówka halogenowa max 40 zł.
Żarnik do xenona 400 zł.

Stąd wolałbym mieć pewność, że te lampy to raczej świecą i nie robią problemów. Zwłaszcza że są to lampy skrętne.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka


Online Maciej Madej

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 326
  • Skąd: Wyżyna Lubelska
  • Posiadany samochód: Citroën, C8, 2.2 HDi ML6CL, 2005, Exclusive
  • Zainteresowania: motoryzacja, elektroniczne nowinki, gry komputerowe, auto detailing
  • Miejscowość: Wyżyna Lubelska
Odp: Czy opłaca się kupować C5 I FL ( 2005-2007 )
« Odpowiedź #38 dnia: Kwiecień 24, 2021, 13:12:16 »
Za 400 zł to kupisz 2 żarniki spokojnie, może i 3 Płaciłem w 2017 coś ponad 200 zł za jeden Boscha i to chyba i tak przepłaciłem.
Moim zdaniem nie ma co bać się ksenonów w kilkunastoletnim aucie, a i widzisz lepiej, gdzie jedziesz

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
Citroën C8 2.2 HDi (FÁP) Exclusive Gris Aluminium - produkcja listopad 2005
342000 km
Motul 8100 X-Clean+ 5W30

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Czy opłaca się kupować C5 I FL ( 2005-2007 )
« Odpowiedź #39 dnia: Kwiecień 24, 2021, 13:21:23 »
Żarniki można kupić już od 30 pln do 300 za Osramy NBL.
Ksenony to nie bajer fajnie wyglądający.To Twoje bezpieczeństwo.Dzięki takiemu oświetleniu widzisz zdecydowanie więcej.
Poza tym żarniki odpowiednio używane wytrzymają nawet kilkanaście lat.Jest to więc jednorazowy wydatek.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Czy opłaca się kupować C5 I FL ( 2005-2007 )
« Odpowiedź #40 dnia: Kwiecień 24, 2021, 13:41:02 »
Żarniki można kupić już od 30 pln do 300 za Osramy NBL.
Ksenony to nie bajer fajnie wyglądający.To Twoje bezpieczeństwo.Dzięki takiemu oświetleniu widzisz zdecydowanie więcej.
Poza tym żarniki odpowiednio używane wytrzymają nawet kilkanaście lat.Jest to więc jednorazowy wydatek.
Albo zbędna masa.  ;) Jak samochód ma Xenony to może i fajnie. Jak ich nie ma, też nie płaczę. Są mi obojętne. Zwykle szukam aut bez tego dodatku.

 Każdy ma własne preferencje. Mało jeżdżąc nocą Xenon traci sens.

Offline Waldemar Oktaba

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 193
  • Posiadany samochód: Citroen C5 HB FL 2005r. 2.016V+LPG
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Czy opłaca się kupować C5 I FL ( 2005-2007 )
« Odpowiedź #41 dnia: Kwiecień 24, 2021, 14:55:04 »
nie zwracaj uwagi czy xenony czy zarówki ty patrz na siłowniki z tyłu :P

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Czy opłaca się kupować C5 I FL ( 2005-2007 )
« Odpowiedź #42 dnia: Kwiecień 24, 2021, 15:41:21 »
nie zwracaj uwagi czy xenony czy zarówki ty patrz na siłowniki z tyłu :P
A żebyś wiedział że na to patrzyłem jak kupowałem C5.

Offline Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: Czy opłaca się kupować C5 I FL ( 2005-2007 )
« Odpowiedź #43 dnia: Kwiecień 24, 2021, 21:26:56 »
Jak ktoś nie oglądał: https://youtu.be/YsOP9PV099c?t=570

Te auta potrafią chodzić w naprawdę dobrych pieniądzach. :o

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Czy opłaca się kupować C5 I FL ( 2005-2007 )
« Odpowiedź #44 dnia: Kwiecień 24, 2021, 22:22:33 »
Jak ktoś nie oglądał: https://youtu.be/YsOP9PV099c?t=570

Te auta potrafią chodzić w naprawdę dobrych pieniądzach. :o
Taa... 4000 to trzeba teraz u mechanika zostawić.  :D Słynne korki magistrali oleju zapewne puszczają. Skrzyni za darmo nikt nie zrzuci.
 Nowy rozrząd, pokrywy wałków. Przy samym silniku pójdzie prawie 4000zł na naprawy.
Ale jak to w Polsce... pójdzie sylikon i jakoś to będzie.  :D Bo panie tyle to ja za ten samochód dałem.
To tak należy z lekkim dystansem traktować.

Offline Robert Siwiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 404
  • Skąd: Gończyce
  • Posiadany samochód: XantiaV6, C5V6 lift
  • Miejscowość: Gończyce
Odp: Czy opłaca się kupować C5 I FL ( 2005-2007 )
« Odpowiedź #45 dnia: Kwiecień 26, 2021, 13:29:09 »
Tej zimy kupiłem podobnego C5 za kilka tys., w dopasionej na max wersji ( tylko motor V6) .
Zakup bardziej dla zabawy niż potrzeby, po wielu latach użytkowania Xantii ciekawy byłem C5.
Na dodatek tu płaciłem tylko za instalkę lpg która w nim siedziała (Prins) a samo auto praktycznie dostałem gratis  :)   .

Mała cena sugerowała że coś z autem jest "nie tak" więc długo bałem się odjeżdżać od domu dalej niż na kilka km .
Ale nic z tych rzeczy , okazało się że to fajne i dobre auto. Może trochę bardziej ociężałe niż Xantia , ale wyraźnie bardziej komfortowe i ciche.
Do tego 0 korozji mimo wieku (nawet na spodzie).
Tylko "gałkologia idiotyczna"  :-X , ale cóż  - ideałów w przyrodzie brak.

Wygląda teraz, że to chyba jeden z lepszych moich  zakupów "motoryzacyjnych (mam na myśli stosunek ceny do jakości). 
Musiałem tylko usunąć olbrzymie wycieki oleju z silnika i wymienić tuleje na wahaczach ... a reszta to naprawdę drobiazgi.
Robert Siwiak
Xantia V6  (450kkm) , C5 V6 (240kkm)

Offline Piotr Wolfowicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 071
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Mk I 2.0i
  • Miejscowość: Warszawa

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: Czy opłaca się kupować C5 I FL ( 2005-2007 )
« Odpowiedź #47 dnia: Kwiecień 30, 2021, 14:25:44 »
Trochę ich poniosło. Za MK1 nie dał bym tyle. Za lifta w tym zestawieniu owszem.
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Robert Siwiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 404
  • Skąd: Gończyce
  • Posiadany samochód: XantiaV6, C5V6 lift
  • Miejscowość: Gończyce
Odp: Czy opłaca się kupować C5 I FL ( 2005-2007 )
« Odpowiedź #48 dnia: Kwiecień 30, 2021, 16:35:54 »
Na dodatek w lifcie V6 siedzi automat 6-cio biegowy, który fajnie współpracuje z kierowcą.
Wcześniejsze 4HP20 wypada przy nim blado.
Robert Siwiak
Xantia V6  (450kkm) , C5 V6 (240kkm)

Offline Roman Kłosiński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 382
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manu; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan; BX 1,6, ....... użytkownik marki od 89r
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: Czy opłaca się kupować C5 I FL ( 2005-2007 )
« Odpowiedź #49 dnia: Maj 01, 2021, 02:14:06 »
Trochę ich poniosło. Za MK1 nie dał bym tyle. Za lifta w tym zestawieniu owszem.
Faktycznie poniosło
Cytuj
Citroen C5 to spadkobierca tradycji marki, zapoczątkowanej przez model DS. Następca modeli XM i Xantia
i najlepsze co było robione)  "Wykonane prace:"
-----------------------------------------------------------------
C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manual; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan aut;   BX 1,6 ....były C5 2,0 HDI mkII; Xantia 2,0 16V mkII; Xantia 1,6 mkI; BX 1,4e, TGE .... z citroenem od 89r