Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Buczenie  (Przeczytany 3485 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Waldemar Oktaba

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 193
  • Posiadany samochód: Citroen C5 HB FL 2005r. 2.016V+LPG
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Buczenie
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 17, 2020, 18:47:54 »
prosty sposób na sprawdzenie poduszek, auto ustawiamy na równej powierzchni,wbijamy 1 bieg, podnosimy maskę do góry i stojąc przodem do auta próbujemy auto przetoczyć do przodu i do tyłu, dobrze taką czynność robić w dwie osoby oraz na kanalep.s.a może to buczy odma ?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 998
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Buczenie
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 17, 2020, 20:31:33 »
Co do zmiany dwumasy na sztywne koło. Jeździłem na takim zestawie przez osiem lat, skrzynia się nie rozsypała, poduszki wymieniałem chyba w szóstym roku użytkowania, silnik to 2.0 HDi 109KM, po mapie na 130KM.
I to akurat uwierzę. Tylko jest taki problem ze egzemplarze są różne. Jeden będzie tak jeździł i jeździł... Inny zaraz się rozsypie. Dochodzi styl eksploatacji i "prawdziwość" przebiegów w tym kraju.

 Gdy robi się przeróbki w aucie, trzeba się liczyć z tym że coś pójdzie nie tak.

Offline Daniel Bakiera

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 266
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 Tourer 2.0 HDi 140KM 2009r, były Citroen C5 2.0 HDi, Citroen Xantia 1.9 TD 1994
  • Zainteresowania: motoryzacja, muzyka
  • Miejscowość: Pruszków
Odp: Buczenie
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 18, 2020, 07:31:07 »
Gdy kupowałem w 2008r w Warszawie w Hit-Car, auto było z 2003r., z tego salonu, z przebiegiem 120tys.km i niespodzianką w postaci uwalonej dwumasy, o czym nie wiedziałem, a salon takich info nie przekazał. Wybór był albo 3tys. za dwumasowe koło ze sprzęgłem, albo 1200 za sztywne koło ze sprzęgłem od Valeo. Wybrałem tańszą wersję i nie żałowałem.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Buczenie
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 18, 2020, 13:52:37 »
Sztywne koło w wersji dla HDI ma większe sprężyny niż normalnie.
Lexia, VCDS, MPPS

Grochu1994

  • Gość
Odp: Buczenie
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 19, 2020, 11:43:54 »
prosty sposób na sprawdzenie poduszek, auto ustawiamy na równej powierzchni,wbijamy 1 bieg, podnosimy maskę do góry i stojąc przodem do auta próbujemy auto przetoczyć do przodu i do tyłu, dobrze taką czynność robić w dwie osoby oraz na kanalep.s.a może to buczy odma ?
Wbijam pierwszy bieg i na wciśniętym sprzęgle próbuję go pchnąć do brzodu i do tyłu tak o to chodzi??

Offline Waldemar Oktaba

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 193
  • Posiadany samochód: Citroen C5 HB FL 2005r. 2.016V+LPG
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Buczenie
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 19, 2020, 14:46:16 »
Bez wciśniętego sprzęgła,ciężko by było trzymać nogę na sprzęgle i jednocześnie stanąć z przodu auta ;D
« Ostatnia zmiana: Październik 19, 2020, 16:27:22 wysłana przez Waldemar Oktaba »

Offline Radosław Misztal

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 335
  • Posiadany samochód: C5 3.0 v6 2002, C5 1.8 2002
  • Zainteresowania: Komputer, Kosmos, Technologia
  • Miejscowość: Sitno, lubelskie
Odp: Buczenie
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 19, 2020, 15:21:18 »
Nie, zapinasz "jedynkę" (samochód zgaszony), otwierasz maskę, łapiesz np. za pas przedni i się szarpiesz z samochodem :)

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 599
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi 2.0 136KM
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Buczenie
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 19, 2020, 16:55:36 »
I co wtedy zdiagnozujesz? Zobaczysz jedynie, że silnik się kiwa. A ma się kiwać... ;D

Grochu1994

  • Gość
Odp: Buczenie
« Odpowiedź #33 dnia: Październik 21, 2020, 19:16:53 »
Okazało się, że uszkodzeniu uległa poduszka skrzyni biegów, znajomy mechanior średnio doświadczony ;) wymienił i wydaje mi się że buczenie ustało :D ale biegi dalej ciężko wchodzą. Znajomy podpowiedział że to wina przewodów, linek idących od lewarka zmiany biegów do skrzyni. Czy może być coś w tym prawdy?? ;)

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 998
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Buczenie
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 21, 2020, 21:53:32 »
Okazało się, że uszkodzeniu uległa poduszka skrzyni biegów, znajomy mechanior średnio doświadczony ;) wymienił i wydaje mi się że buczenie ustało :D ale biegi dalej ciężko wchodzą. Znajomy podpowiedział że to wina przewodów, linek idących od lewarka zmiany biegów do skrzyni. Czy może być coś w tym prawdy?? ;)
Oby tylko.  ;) Linki wystarczy odpiąć od skrzyni, będzie czuć pod ręką czy to ich robota.

Grochu1994

  • Gość
Odp: Buczenie
« Odpowiedź #35 dnia: Październik 22, 2020, 07:30:43 »
Okazało się, że uszkodzeniu uległa poduszka skrzyni biegów, znajomy mechanior średnio doświadczony ;) wymienił i wydaje mi się że buczenie ustało :D ale biegi dalej ciężko wchodzą. Znajomy podpowiedział że to wina przewodów, linek idących od lewarka zmiany biegów do skrzyni. Czy może być coś w tym prawdy?? ;)
Oby tylko.  ;) Linki wystarczy odpiąć od skrzyni, będzie czuć pod ręką czy to ich robota.
Dzisiaj to sprawdzę, mówisz Piotr że odpiąć linki od skrzyni i ruszać drążkiem przy skrzyni czy lewarkiem w szoferce??

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 998
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Buczenie
« Odpowiedź #36 dnia: Październik 22, 2020, 09:02:45 »
I tu i tu.

Grochu1994

  • Gość
Odp: Buczenie
« Odpowiedź #37 dnia: Październik 22, 2020, 14:53:43 »
Piotr Puścian ale od lewarka w szoferce nie muszę odpinać tych linek, bo wyczytałem że z tym jest duży kłopot??

Offline Radosław Misztal

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 335
  • Posiadany samochód: C5 3.0 v6 2002, C5 1.8 2002
  • Zainteresowania: Komputer, Kosmos, Technologia
  • Miejscowość: Sitno, lubelskie
Odp: Buczenie
« Odpowiedź #38 dnia: Październik 22, 2020, 15:12:38 »
Nie musisz, chodzi o to, żeby sprawdzić pracę linek "na sucho", czy to one powodują opór czy skrzynia.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 998
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Buczenie
« Odpowiedź #39 dnia: Październik 22, 2020, 15:17:48 »
Nie musisz, chodzi o to, żeby sprawdzić pracę linek "na sucho", czy to one powodują opór czy skrzynia.
Dokładnie.
 Samo wyjęcie linek z lewarkiem to jest taki trochę dramat.  :D Przekładałem cały wybierak z linkami przy wymianie skrzyni z 5 na 6. Akurat miałem te szczęście że nic się po drodze nie urwało.

Offline Wojciech Kowalski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Skąd: Krapkowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Zainteresowania: fotografia , film, podróże
  • Miejscowość: Krapkowice
Odp: Buczenie
« Odpowiedź #40 dnia: Październik 22, 2020, 15:50:48 »
Też tak miałem. Winna była łapa silnika. Patrząc od przodu auta ta z lewej strony nad rozrządem. Była pęknięcie .Po wymianie łapy buczenia nie ma. Naprawa trwała pół godziny. Podeprzeć silnik pod miską olejową, lekko dźwignąć. i odkręcamy mocowanie łapy o ile pamiętam to  trzy śruby.

Grochu1994

  • Gość
Odp: Buczenie
« Odpowiedź #41 dnia: Październik 24, 2020, 18:49:00 »
Pany ciężko wchodzące biegi to chyba wina linek, dzisiaj odpiąłem linki od wybieraka przy skrzyni i wybierak fajnie chodzi w trzech palcach, wsiadłem do szoferki polatałem lewarkiem i było tak jakbym próbował wbić bieg szedł gładko ale jak już próbowałem go wybić był opór. Rozruszałem odpięte linki od wybieraka przy skrzyni i próba jakieś 20 KM wszystko fajnie działało aż do momentu cofania na podwórko czyli podjazd pod bramę i kłopot z wbiciem wstecznego, wtedy wpadłem na pomysł i wbijałem każdy bieg po kolei po tej czynności wsteczny wchodzi jak nóż w masełko. Wydaje mi się że problemem są linki jak Wy myślicie??