Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Szarpanie przy przyspieszaniu  (Przeczytany 1574 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Grzegorz Rusinek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Posiadany samochód: Citroen c5 mkiii x7 2.0 hdi 136 KM RHR KOMBI
  • Miejscowość: Ziębice
Szarpanie przy przyspieszaniu
« dnia: Listopad 16, 2020, 18:01:15 »
Witam

Od jakiegoś czasu walczę z szarpaniem w okolicach 2 tyś. Obrotów.

Do tej pory wymieniłem regulator cisnienia pra czujnik kopiowania turbiny. Wyczyściłem cały dolot egr, przepływke itp. Wymieniłem świece żarowe, wyczyściłem dpf i zalalem płyn eolys.

Szarpie o wiele mniej ale jednak się pojawia...

Podczas jazdy jak szarpie to na wykresie widać że przepływ powietrza zadanego i rzeczywistego się rozbiega.

Zauważyłem też że po odpaleniu auta i chwilę po dodaniu gazu przepływ powietrza rzeczywistego do zadanego jest x2 większy oraz auto przez ten moment nierówno pracuje.




 Z rzeczy nieprawidłowo działających pozostał jeszcze ten przepływ powietrza.... co za niego odpowiada?

Offline Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: Szarpanie przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 16, 2020, 19:27:07 »
Po odpaleniu samochód samochód daje większe dawki paliwa i powietrza i dopiero po jakimś czasie komputer ustala odpowiednie dawki.

I ogólnie mam podobne objawy tylko szarpanie mam przy 3500-4000 obrotów. Po zalaniu płukanki do wtrysków objawy znikają na jakiś czas  :)
Więc sprawdź taką opcję.
2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 685
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Szarpanie przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 16, 2020, 20:23:16 »
Grzegorz wstaw przebieg ciśnienia CR zadany i zmierzony

Offline Grzegorz Rusinek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Posiadany samochód: Citroen c5 mkiii x7 2.0 hdi 136 KM RHR KOMBI
  • Miejscowość: Ziębice
Odp: Szarpanie przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 16, 2020, 20:32:06 »
Po odpaleniu samochód samochód daje większe dawki paliwa i powietrza i dopiero po jakimś czasie komputer ustala odpowiednie dawki.

I ogólnie mam podobne objawy tylko szarpanie mam przy 3500-4000 obrotów. Po zalaniu płukanki do wtrysków objawy znikają na jakiś czas  :)
Więc sprawdź taką opcję.

Za każdym razem jak zmieniam filtr paliwa to czyszcze puszkę i zalewam liquid moly spulung.
 
Grzegorz wstaw przebieg ciśnienia CR zadany i zmierzony

Podczas jazdy czy na postoju?

Coś aplikacja przestała rejestrować mi logi... Ale tak siedząc w aucie była znaczna rozbieżność miedzy powietrzem zadanym i rzeczywistym a egr oba były na 0 %. Po jakiś 5 minutach na odpalonym silniku i kilku przygazowaniach nagle wartości egr wyskoczyły i mniej więcej były równe zadane i rzeczywiste A w tym momencie od razu przepływ powietrza się zrównał...

« Ostatnia zmiana: Listopad 16, 2020, 21:11:39 wysłana przez Grzegorz Rusinek »

Offline Grzegorz Rusinek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Posiadany samochód: Citroen c5 mkiii x7 2.0 hdi 136 KM RHR KOMBI
  • Miejscowość: Ziębice
Odp: Szarpanie przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 17, 2020, 18:36:54 »
Witam ponownie

Dzisiaj nawet tak nie szarpało... od ok godziny 18 zaczęło poszarpywać.

Pierwsze 4 zdjęcia to ciśnienie zadane i rzeczywiste. Jak widać bardzo ładnie się pokrywają (wymieniany był regulator)

Kolejne 8 to przepływ powietrza zadanego do rzeczywistego wraz z egrem zadanym i rzeczywistym. Jak widać przepływ powietrza nie jest idealny jak to jest z paliwem. Dodatkowo zaobserwowane gdy wartość egr jest 0% wówczas przepływ powietrza jest znacznie rozbiegany. Zaś jak egr wskakuje na jakaś wartość to natychmiast przepływy się równają...

Offline Grzegorz Rusinek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Posiadany samochód: Citroen c5 mkiii x7 2.0 hdi 136 KM RHR KOMBI
  • Miejscowość: Ziębice
Odp: Szarpanie przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 17, 2020, 18:42:35 »
1 zdjęcie do poprzedniego przepływu powietrza oraz pozostałe z powiększonymi wartościami egra x10.


Offline Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: Szarpanie przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 17, 2020, 19:19:50 »
Porównaj to jeszcze z ciśnieniem zadanym i zmierzonym dla turbo. Jeśli przeładowuje, to zasysa więcej powietrza niż oczekiwałby komputer. Ewentualnie jeśli jest nieszczelność w dolocie, to ciśnienie będzie okej, ale przepływ też będzie większy.

Offline Grzegorz Rusinek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Posiadany samochód: Citroen c5 mkiii x7 2.0 hdi 136 KM RHR KOMBI
  • Miejscowość: Ziębice
Odp: Szarpanie przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 17, 2020, 20:10:21 »
Na gruszce turbo został też wymieniony czujnik położenia, także wartości zadane z rzeczywistymi się pokrywają... logi ponizej

Offline Grzegorz Rusinek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Posiadany samochód: Citroen c5 mkiii x7 2.0 hdi 136 KM RHR KOMBI
  • Miejscowość: Ziębice
Odp: Szarpanie przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 17, 2020, 20:35:14 »
Tutaj 2 momenty gdzie nastąpiło najbardziej wyczuwalne szarpnięcie- wówczas następuje znaczny wzrost przepływu rzeczywistego

Na 3 widać zależność przepływu do egr'a. Jak rozjezdza się przepływ powietrza to w tym samym momencie rozjezdza się egr i na odwrót.
Jak zaś egr jest ok to i przepływ powietrza też jest ok. Dodatkowo jak nagle egr wskakuje na wartość 0% jak by go coś nagle wyłączało to przepływ nagle wariuje i się rozjezdza

Czy winowajcą może być egr? Niby go wyczyściłem Ale doszły mnie słuchy, że jak siedzi elektryka to czyszczenie nic nie daje...

Offline Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: Szarpanie przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 17, 2020, 22:27:30 »
Wiem, że męczę, ale lepiej dawać wartości ciśnienia turbo (nie pozycję czujnika - zwłaszcza jak był wymieniany, bo nie wiadomo czy się nie rozjechała kalibracja). 0% dla EGR to pozycja całkiem zamknięta. A EGR zamyka się do zera w momencie mocniejszego przyspieszania. Czyli wtedy kiedy turbo zaczyna mocniej pompować.

To może być EGR, i prawdopodobnie jest, ale im więcej danych tym lepiej.

A odłączałeś EGR i robiłeś wtedy logi?

Offline Grzegorz Rusinek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Posiadany samochód: Citroen c5 mkiii x7 2.0 hdi 136 KM RHR KOMBI
  • Miejscowość: Ziębice
Odp: Szarpanie przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 18, 2020, 17:21:40 »
Proszę logi z ciśnieniem i przepływem...

A odłączałeś EGR i robiłeś wtedy logi?
Nie robiłem jeszcze logow z odpiętym EGRem