Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.0hdi 136hp ospały przy niskich obrotach.  (Przeczytany 1734 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Artur Szarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 121
  • Posiadany samochód: C5 X7 136hp Exclusive
  • Zainteresowania: Elektronika
  • Miejscowość: Gliwice
2.0hdi 136hp ospały przy niskich obrotach.
« dnia: Listopad 19, 2020, 18:58:03 »
Hej wszystkim. Ostatnio zauważyłem, że mój citroen jest ospały przy niskich obrotach. Reaguje z opóźnieniem tak jakby na gaz. Podczas jazdy tego nie czuć, ale podczas ruszania już tak. Tak jakby brakowało mu mocy, poniżej 2tys obrotów. Może ktoś mi z was coś doradzić gdzie szukać przyczyny?
Może to ma coś wspólnego z regulatorem ciśnienia paliwa,bo z tego co wyczytałem, silnik potrafi głośno zaklekotać, a u mnie jest to słyszalne, że klekocze sobie czasem tak głośno.

Wysłane z mojego M2002J9G przy użyciu Tapatalka


Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0hdi 136hp ospały przy niskich obrotach.
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 19, 2020, 20:05:41 »
Trzeba podłączyć się DB i sprawdzić ciśnienie zadane i zmierzone w układzie CR i wszystko będzie jasne. Grzechotanie to objaw za dużego ciśnienia na listwie.

Offline Kozlowski Krzysztof

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 hdi 136 km - RHR
  • Zainteresowania: Motoryzacja, nowinki techniczne i kino
  • Miejscowość: Białystok/Belgia
Odp: 2.0hdi 136hp ospały przy niskich obrotach.
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 19, 2020, 20:24:07 »
Witam. Ja miałem przy dodawaniu gazu dziwny dźwięk moze nie klekot ale jakby silnik pracował na sucho, wymieniłem regulator cisnienia paliwa i jest ok. A co do wysokiego ciśnienia na listwie CR jak kolega Tadeusz pisze, blad silnika przy zbyt wysokim ciśnieniu by nie wyskoczył? U mojego kolegi tak było przy zbyt wysokim cisnieniu.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0hdi 136hp ospały przy niskich obrotach.
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 20, 2020, 07:08:24 »
Wyskoczy ale jest pewien margines. U mnie przed wymianą regulatora było słychać grzechotanie, ch-ki się rozjedżały a błędu nie było. Dopiero jak sporo ciśnienie skoczyło to wyskoczył check.

Offline Artur Szarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 121
  • Posiadany samochód: C5 X7 136hp Exclusive
  • Zainteresowania: Elektronika
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: 2.0hdi 136hp ospały przy niskich obrotach.
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 20, 2020, 18:24:48 »
A możesz mi pomóc jak to zrobić w DB?
Trzeba podłączyć się DB i sprawdzić ciśnienie zadane i zmierzone w układzie CR i wszystko będzie jasne. Grzechotanie to objaw za dużego ciśnienia na listwie.

Wysłane z mojego M2002J9G przy użyciu Tapatalka


Offline Artur Szarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 121
  • Posiadany samochód: C5 X7 136hp Exclusive
  • Zainteresowania: Elektronika
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: 2.0hdi 136hp ospały przy niskich obrotach.
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 20, 2020, 18:25:34 »
Po wymianie regulatora odczułeś lepszą pracę silnika i brak klekotania?
Wyskoczy ale jest pewien margines. U mnie przed wymianą regulatora było słychać grzechotanie, ch-ki się rozjedżały a błędu nie było. Dopiero jak sporo ciśnienie skoczyło to wyskoczył check.

Wysłane z mojego M2002J9G przy użyciu Tapatalka


Offline Kozlowski Krzysztof

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 hdi 136 km - RHR
  • Zainteresowania: Motoryzacja, nowinki techniczne i kino
  • Miejscowość: Białystok/Belgia
Odp: 2.0hdi 136hp ospały przy niskich obrotach.
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 20, 2020, 18:45:54 »
Tak i automatycznie przestał wydawać ten dźwięk. A na postoju bez gazowania masz ten dźwięk? Wtryski patrzyłeś? Moze któryś z wtrysków się zacinać i dawać dźwięk najlepiej by bylo jakbys nagral ten dźwięk z kabiny. Szukałem tego filmiku na forum bo ktoś go wstawił z dokładnie tym dźwiękiem i chodziło o regulator cisnienia paliwa ale niestety filmiki sa juz usunięte

Offline Kozlowski Krzysztof

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 hdi 136 km - RHR
  • Zainteresowania: Motoryzacja, nowinki techniczne i kino
  • Miejscowość: Białystok/Belgia
Odp: 2.0hdi 136hp ospały przy niskich obrotach.
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 20, 2020, 18:47:05 »
Jeszcze jedno czy auto dymi przy przyspieszaniu lub na postoju czy noe rzuci czasem silnikiem lekko?

Offline Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: 2.0hdi 136hp ospały przy niskich obrotach.
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 20, 2020, 19:02:21 »
Odłącz jeszcze EGR i zobacz co się stanie.
Ale na 90% to regulator, miałem podobnie jak padł.
2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0hdi 136hp ospały przy niskich obrotach.
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 20, 2020, 19:39:52 »
Po wymianie regulatora odczułeś lepszą pracę silnika i brak klekotania?

Wysłane z mojego M2002J9G przy użyciu Tapatalka

Tak miałem jeszcze objaw poszarpywania przy przyśpieszaniu. Po wymianie regulatora auto jeździ idealnie. Ciśnienie na szynie sprawdzisz wchodząc w zakladkę pomiary. Tam masz możliwość zczytania przebiegów z czujników

Offline Tomasz Kazimierski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Posiadany samochód: citroen c5 x7
  • Zainteresowania: moto
  • Miejscowość: Nysa
Odp: 2.0hdi 136hp ospały przy niskich obrotach.
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 20, 2020, 21:07:22 »
Jak wygląda ten regulator, i gdzie jest umiejscowiony w silniku rhr?

Offline Kozlowski Krzysztof

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 hdi 136 km - RHR
  • Zainteresowania: Motoryzacja, nowinki techniczne i kino
  • Miejscowość: Białystok/Belgia
Odp: 2.0hdi 136hp ospały przy niskich obrotach.
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 20, 2020, 21:17:36 »
Patrząc na silnik od przodu z prawej strony pod pompa wysokiego wysokiego ciśnienia do demontażu trzeba wyjąć filtr powietrza wraz z obudową cała.

Offline Artur Szarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 121
  • Posiadany samochód: C5 X7 136hp Exclusive
  • Zainteresowania: Elektronika
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: 2.0hdi 136hp ospały przy niskich obrotach.
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 21, 2020, 12:26:58 »
Nie. Tylko jak przyspieszam. Wiąże się to czasem z szarpnięciem jak klekocze. Taki spadek mocy na sekundę.
Tak i automatycznie przestał wydawać ten dźwięk. A na postoju bez gazowania masz ten dźwięk? Wtryski patrzyłeś? Moze któryś z wtrysków się zacinać i dawać dźwięk najlepiej by bylo jakbys nagral ten dźwięk z kabiny. Szukałem tego filmiku na forum bo ktoś go wstawił z dokładnie tym dźwiękiem i chodziło o regulator cisnienia paliwa ale niestety filmiki sa juz usunięte

Wysłane z mojego M2002J9G przy użyciu Tapatalka


Offline Artur Szarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 121
  • Posiadany samochód: C5 X7 136hp Exclusive
  • Zainteresowania: Elektronika
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: 2.0hdi 136hp ospały przy niskich obrotach.
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 21, 2020, 12:27:21 »
Jak depne do końca pedał to zadymi.
Jeszcze jedno czy auto dymi przy przyspieszaniu lub na postoju czy noe rzuci czasem silnikiem lekko?

Wysłane z mojego M2002J9G przy użyciu Tapatalka


Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 029
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: 2.0hdi 136hp ospały przy niskich obrotach.
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 22, 2020, 16:21:03 »
ciekawe to co czytam bo u mnie co prawda w MK1 FL ale silnik ten sam mam czasem tak że w zakresie ok 1500obr/min poszarpuje a czasem to robi się tak jak by dosłownie silnik dęba stanął na sekundę ale parametry ciśnienia paliwa są ok.
Robiłem ostatnio kalibrację EGR na zimnym silniku (czyli teoretycznie tak jak trzeba) i myślę że to się ze sobą wiąże.
Jak robicie kalibrację? typowo od zimnego czy na ciepłym czy na letnim...

Offline Artur Szarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 121
  • Posiadany samochód: C5 X7 136hp Exclusive
  • Zainteresowania: Elektronika
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: 2.0hdi 136hp ospały przy niskich obrotach.
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 23, 2020, 13:09:34 »
A jak się robi tą kalibracje? A nie lepiej będzie go zaslepic?
ciekawe to co czytam bo u mnie co prawda w MK1 FL ale silnik ten sam mam czasem tak że w zakresie ok 1500obr/min poszarpuje a czasem to robi się tak jak by dosłownie silnik dęba stanął na sekundę ale parametry ciśnienia paliwa są ok.
Robiłem ostatnio kalibrację EGR na zimnym silniku (czyli teoretycznie tak jak trzeba) i myślę że to się ze sobą wiąże.
Jak robicie kalibrację? typowo od zimnego czy na ciepłym czy na letnim...

Wysłane z mojego M2002J9G przy użyciu Tapatalka


Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 029
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: 2.0hdi 136hp ospały przy niskich obrotach.
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 23, 2020, 13:51:10 »
Kalibracja jest robiona przez lexie lub diagbox.
Zaślepienie teoretycznie spoko ale jak jest EGR to niech działa, choć wiele osób zaslepilo i tak jeździ i jest dobrze.
Mam nawet blaszkę bo sam miałem jakiś czas zaślepione :-)
W silniku 1.6 HDi np kalibracja jak robiłem typowo na zimnym to auto było bardziej ospałe w porównaniu do kalibracji na silniku ok 50st. Mimo iż parametry powietrza się zgadzały.
Niech chwilę auto ostygnie bo wróciłem z pracy to zrobię próbę i zobaczę jaki będzie efekt.
Ewentualnie jak nic nie da to podmienie regulator ciśnienia paliwa ale to dopiero może w piątek bo trzeba potestowac nowe ustawienie

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka