Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Wężyki na przelewy.  (Przeczytany 772 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 781
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Wężyki na przelewy.
« dnia: Listopad 25, 2020, 17:19:13 »
Wymieniłem dystrybutor hamulcowy.Teraz konżektor włącza się co 2-3 minuty.Wcześniej  było co 2-3 sekundy  ;D .Ale przy okazji okazało się że węże przelewowe standardowo łamią się w palcach i nie można ich zacisnąć opaskami.Chcę wykonać nowe.Z jakiego materiału zrobić żeby ich LHM nie zniszczył ?
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 578
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Wężyki na przelewy.
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 25, 2020, 20:37:18 »
Z tego co kojarzę, to Festo ma w ofercie przewody z PUN-V0, który powinien się oprzeć olejom mineralnym - wysoka odporność chemiczna i zakres temperaturowy od -35 do 60oC i jako medium są oleje mineralne. Na różnych zdjęciach w odmętach internetów widywałem całe ośmiornice oparte na złączkach i przewodach pneumatycznych...

Edyyta:
Źle kojarzyłem które to, sprawdziłem w katalogu i poprawiłem...
« Ostatnia zmiana: Listopad 25, 2020, 21:30:28 wysłana przez Błażej Banisz »
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 781
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Wężyki na przelewy.
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 25, 2020, 22:08:07 »
A dobrej firmy węże paliwowe do ropy?Albo jakieś z przemysłu spożywczego z linii produkcyjnej oleju?A może te do klimatyzacji
« Ostatnia zmiana: Listopad 25, 2020, 22:32:14 wysłana przez Robert Mulewicz »
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 578
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Wężyki na przelewy.
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 25, 2020, 23:37:29 »
ON jest mniej agresywny od LHM-u gdzieś mi się kojarzy, że Vizeks test robił, grzał i chłodził wężyki w LHM, ale znaleźć tego nie umiem :( razem z NAS-em część archiwum listy citrotecha poszła... z wężami do klimatyzacji doświadczeń nie mam, ale najbardziej standardowe przemysłowe przewody pneumatyczne są z poliuretanów (a to jest mocno odporne na wiele czynników chemicznych) a sprężone powietrze może być dość mocno zaolejone również olejami mineralnymi i przewody znoszą to latami.
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: Wężyki na przelewy.
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 26, 2020, 00:22:35 »
Jest duża szansa, że przewody pneumatyczne stosowane w automatyce się sprawdzą. Mam z tym kontakt na co dzień i zauważyłem, że nic się z nimi nie dzieje, mimo długotrwałego kontaktu z agresywnymi olejami. Będę testował i dam później znać jakie są efekty.

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 578
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Wężyki na przelewy.
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 26, 2020, 19:23:39 »
TU pewien wyspiarz odbudowuje BX-a i ośmiornicę robił z przewodów pneumatycznych... powiem szczerze, że całkiem zgrabnie mu to wyszło... można ewentualnie pomyśleć o przewodach w wersji dostosowanej do aplikacji spawalniczych - przewód jest wtedy "podwójny" zewnętrzna osłona odporna na przepalenia...
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Sylwester Maciejczuk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 351
  • Skąd: Radzymin k.Warszawy
  • Posiadany samochód: Była Xantia 2.0 CT Activa 96 jest Xantia 1.8 16V 98
  • Zainteresowania: motoryzacja elektronika
  • Miejscowość: Radzymin k.Warszawy
Odp: Wężyki na przelewy.
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 26, 2020, 20:15:06 »
Można zrobić z przelewów z przednich siłowników jeśli długość wystarczy.
Dobry będzie też  poliamidowy Tekalan stosowany w pneumatyce ,smarowaniu ciśnieniowym .



Pozdrawiam.

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 781
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Wężyki na przelewy.
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 26, 2020, 20:53:57 »
Na chwilę obecną znalazłem w gratach stare węże przelewowe i nich zrobiłem.Były trochę miększe od moich i przy gięciu się nie łamią a w miejscach gdzie wchodzą na króćce  przelewowe zaworu hamulcowego zmiękczyłem opalarką tak że opaski ja ścisnęły i na razie nie cieknie.Przy okazji okazało się że ośmiorniczka ma na wężach napis Hutchinson wiec wiadomo gdzie szukać......
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów