Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Antipollution, cewka... i płyn do spryskiwacza  (Przeczytany 477 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jan Winczorek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 21
  • Posiadany samochód: BX 1.4 Olympique 1988 (104 kkm), C5 MK1 2.0 AL4 2001 (65 kkm)
  • Zainteresowania: Pizza
  • Miejscowość: Warszawa
Antipollution, cewka... i płyn do spryskiwacza
« dnia: Grudzień 05, 2020, 15:51:05 »
Dzień dobry,
Witam się w tej części forum - pisałem wcześniej w dziale BXowym. Tu się zapuszczam, bo mojej hydropraprababci - BX 1.4 z 1988 kupiłem towarzystwo w postaci hydrownuczki, chociaż też już babci - C5 2.0 RFN AL4 liftback SX z 2001 roku. Przebieg 61 kkm, blacha, mechanika, wnętrze bardzo uszanowane przez poprzedniego właściciela - starego Niemca, no jak z dowcipu.

A przynajmniej tak się wydawało  ;D dopóki podczas powrotu na kołach babcia nie zaczęła szyć błędami - Anti-pollution i Gearbox faulty.

Jakoś się nie zdziwiłem - u znanego specjalisty od hydro zrobiłem podstawowy przegląd, wymieniłem olej i świece (opinia: wszystko OK, stan pojazdu bardzo dobry) oraz u równie znanego speca od ASB wymieniłem elektrozawory razem z olejem w skrzyni. Na błędy w skrzyni pomogło, jeżdzi też lepiej (jak na takiego starego muła, całkiem dobrze  ::) ), natomiast Anti-pollution wywaliło mi wczoraj ponownie. Tak samo jak za pierwszym razem, przy dużej prędkości na autostradzie - pojazd tylko lekko szarpnął i jechał dalej. Trybu serwisowego nie ma, moc jest (z rzadka coś lekko szarpnie, ale nie wiem czy nie skrzynia), pali ładnie, spalanie w normie, wszystko wygląda ok. Lexia pokazała błąd przejściowy - "Błąd cewki 1, brak zapłonu", który wystąpił przy 3850 obrotów i prędkości 147 km/h. Skasowałem, żeby się nie świeciło - i nie wróciło przez następne 150 km

Wygląda to na jakieś przebicie na cewce, więc zbieram się do wymiany cewki, ale zastanawia mnie to, że jednocześnie z pojawieniem się błędu anti-pollution dwa razy pojawił się alert braku płynu do spryskiwacza. Płyn jest, więc to ewidentnie komputer wariuje. Dodatkowy objaw jest taki, że podczas jazdy, raz na jakiś czas, dosłownie na ułamek sekundy, następuje jakby lekkie przygaśnięcie świateł. Nic się nie wyłącza, wyświetlacz i radio działają, błędów nie ma, nie szarpie itd. W Lexii oprócz tego skasowanego Anti-pollution jest błąd deski rozdzielczej - przejściowy (błędny odczyt któregoś wskaźnika), oraz jest błąd stały anteny.

Pytanie: widzieliście coś takiego? Wymieniać tę cewkę, szukać jakichś problemów z wiązką, jeździć - obserwować?

Offline Piotr Bałecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 246
  • Skąd: Piotrków
  • Posiadany samochód: C5[MkI] 2004 2.0 HDi / C5[MkIII] 2010 1.6HDi
  • Miejscowość: Piotrków
Odp: Antipollution, cewka... i płyn do spryskiwacza
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 05, 2020, 16:07:08 »
Co do przygasania świateł to nic nowego.
Po porostu załącza się pompa hydro. Ciągnie sporo prądu i stąd efekt. Na wszelki wypadek sprawdź wiązkę  idącą do pompy przy prawej lampie. Może się przecierać o rant niefortunnie, fabrycznie, zagiętej blachy.
A komunikat płynu spowodowany jest zabrudzeniem, zakamienieniem czujnika wewnątrz zbiorniczka. Woda destylowana z octem pomaga. Zalać, przepłukać, w razie konieczności czynność powtórzyć.
Błąd anteny to też standardowy komunikat w "podrasowanej" L....i. Zapomnij o nim.
Te trzy problemy są opisywane na forum.
Resztę zostawiam w gestii kolegów benzyniaków.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 05, 2020, 18:24:16 wysłana przez Piotr Bałecki »

Offline Jan Winczorek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 21
  • Posiadany samochód: BX 1.4 Olympique 1988 (104 kkm), C5 MK1 2.0 AL4 2001 (65 kkm)
  • Zainteresowania: Pizza
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Antipollution, cewka... i płyn do spryskiwacza
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 05, 2020, 16:37:33 »
A komunikat płynu spowodowany jest zabrudzeniem, zakamienieniem czujnika wewnątrz zbiorniczka. Woda destylowana z octem pomaga. Zalać, przepłukać, w razie konieczności czynność powtórzyć.
Dzięki za odpowiedź i wyjaśnienie paru oczywistych kwestii, widzę że się muszę jeszcze sporo dowiedzieć.

Offline Radosław Misztal

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 236
  • Posiadany samochód: C5 3.0 v6 2002, C5 1.8 2002
  • Miejscowość: Komarów, Zamość, lubelskie
Odp: Antipollution, cewka... i płyn do spryskiwacza
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 05, 2020, 17:14:32 »
Komputer zawsze wyświetla wszytko co mu nie pasuje naraz :) kwestia przyzwyczajenia.

Jeśli chodzi o alert płynu do spryskiwaczy to wypróbuj metodę opisaną przez kolegę wyżej. W moim przypadku nie pomogło, nie pomogło też ręczne oczyszczenie elektrod czujnika. Po prostu nie zwracam uwagi na komunikat. Zawsze można oczywiście wymienić czujnik.
Dodam, że mam dwie cytryny w takim samym wieku i w obu jest to samo - lata robią swoje :)

Co do "Antipollution fault" to myślę, że wymiana cewki załatwi sprawę.

Bo domyślam się, że skoro pojazd świeżo sprowadzany od sąsiadów z zachodu to nie posiada LPG? :)

Offline Jan Winczorek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 21
  • Posiadany samochód: BX 1.4 Olympique 1988 (104 kkm), C5 MK1 2.0 AL4 2001 (65 kkm)
  • Zainteresowania: Pizza
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Antipollution, cewka... i płyn do spryskiwacza
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 05, 2020, 18:16:49 »
Komputer zawsze wyświetla wszytko co mu nie pasuje naraz :) kwestia przyzwyczajenia.
W sumie francuskie samochody to kobiety, więc histeryzujące komputery to nic dziwnego ("a 4 lata temu to ty mi nie dolałeś płynu do spryskiwaczy"  >:( :'( )

Bo domyślam się, że skoro pojazd świeżo sprowadzany od sąsiadów z zachodu to nie posiada LPG? :)
Nie posiada i chyba nie będzie, przynajmniej dopóki nie ogarnę do końca wszystkich problemów

Offline Przemek Kamiński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 512
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 3.0 V6 Break, C4 1.2 130 KM, ZX 2.0 16V
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Antipollution, cewka... i płyn do spryskiwacza
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 23, 2020, 11:35:57 »
Antipollution fault pojawia się u mnie prawie od początku odkąd mam C5, czyli 5 lat. Wyskakuje błąd zestarzenie katalizatora, podobno pomaga na to tulejka na sondzie, ale nigdy tego nie sprawdziłem. Auto jeździ z tym normalnie.
Przy padających cewkach miałem zawsze inny błąd "Catalytic converter fault", także może to cewka swoją drogą pada, i wymiana cewki niekoniecznie pomoże na ten pierwszy błąd. Ja wymieniłem przez 5 lat 5 cewek, zawsze leciał ten drugi błąd.

Oczywiście mam inny silnik, ale myślę że idea błędów będzie podobna.
Citroën C5 3.0 V6 Break manual
Citroën ZX 2.0 16V Fotki
Citroën C4 1.2 130 KM
Citroën Xsara 1.6 Prestige 599294 km i... odeszła :(
Peugeot 307 SW 1.6

Dariusz sawala

  • Gość
Odp: Antipollution, cewka... i płyn do spryskiwacza
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 23, 2020, 23:16:19 »
Auto z 2001r od Niemca i przejechane 61 kkm. Dobre sobie.

Offline Jan Winczorek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 21
  • Posiadany samochód: BX 1.4 Olympique 1988 (104 kkm), C5 MK1 2.0 AL4 2001 (65 kkm)
  • Zainteresowania: Pizza
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Antipollution, cewka... i płyn do spryskiwacza
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 26, 2020, 12:14:20 »
Auto z 2001r od Niemca i przejechane 61 kkm. Dobre sobie.
:) Wpadnij do mnie, pokażę ci. Oryginalne tłumiki, tarcze, opony...

A ponieważ podbiliśmy wątek, to napiszę dla potomnych że wymieniłem cewkę na nową i antipollution zniknęło. Błąd spryskiwacza się czasem pojawia, ale czekam z octem aż zużyję cały płyn.

Offline Radosław Misztal

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 236
  • Posiadany samochód: C5 3.0 v6 2002, C5 1.8 2002
  • Miejscowość: Komarów, Zamość, lubelskie
Odp: Antipollution, cewka... i płyn do spryskiwacza
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 26, 2020, 19:25:15 »
Jeśli ocet Ci nie pomoże i mimo wszystko zostawisz czujnik to "błąd" żeby dolać płynu będzie Ci się wyświetlał przy każdym użyciu w spryskiwacza. Na środkowym wyświetlaczu komunikat i na zegarach "service" przez kilkadziesiąt sekund.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 861
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Antipollution, cewka... i płyn do spryskiwacza
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 26, 2020, 19:54:14 »
Auto z 2001r od Niemca i przejechane 61 kkm. Dobre sobie.
:) Wpadnij do mnie, pokażę ci. Oryginalne tłumiki, tarcze, opony...

A ponieważ podbiliśmy wątek, to napiszę dla potomnych że wymieniłem cewkę na nową i antipollution zniknęło. Błąd spryskiwacza się czasem pojawia, ale czekam z octem aż zużyję cały płyn.
Oryginalne opony i tłumiki to żaden wyczyn... Corsa moja firmowa miała po 200k km oryginalne opony w całkiem dobrym stanie. (Miała, bo z racji ich wieku wyleciały w tym roku.) Tłumiki w sumie nadal wiszą oryginalne. Tarcze już zmienione, ale niedawno.

 Xantia moja do końca miała oryginalne tłumiki.... Choć progów już nie było.

 W C5 też oryginalne tłumiki póki co nie wybierają się nigdzie.

Samochód jak stoi może być w gorszym stanie niż taki w ciągłej normalnej eksploatacji.

Offline Jan Winczorek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 21
  • Posiadany samochód: BX 1.4 Olympique 1988 (104 kkm), C5 MK1 2.0 AL4 2001 (65 kkm)
  • Zainteresowania: Pizza
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Antipollution, cewka... i płyn do spryskiwacza
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 27, 2020, 11:36:03 »
Auto z 2001r od Niemca i przejechane 61 kkm. Dobre sobie.
:) Wpadnij do mnie, pokażę ci. Oryginalne tłumiki, tarcze, opony...

A ponieważ podbiliśmy wątek, to napiszę dla potomnych że wymieniłem cewkę na nową i antipollution zniknęło. Błąd spryskiwacza się czasem pojawia, ale czekam z octem aż zużyję cały płyn.
Oryginalne opony i tłumiki to żaden wyczyn... Corsa moja firmowa miała po 200k km oryginalne opony w całkiem dobrym stanie. (Miała, bo z racji ich wieku wyleciały w tym roku.) Tłumiki w sumie nadal wiszą oryginalne. Tarcze już zmienione, ale niedawno.

 Xantia moja do końca miała oryginalne tłumiki.... Choć progów już nie było.

 W C5 też oryginalne tłumiki póki co nie wybierają się nigdzie.

Samochód jak stoi może być w gorszym stanie niż taki w ciągłej normalnej eksploatacji.
Pewnie, że tak może być. Kolega wyżej chyba wątpił w prawdziwość przebiegu, dlatego o tym piszę. Miałem zresztą pełną świadomość w co się pakuję, kupując 19-letni samochód z niskim przebiegiem i z celem utrzymywania go w pełnej sprawności. Po krótkim rozjeżdżeniu zrobione zostały wszystkie znalezione braki: przegląd u specjalisty od hydro, olej, świece, olej w skrzyni i elektrozawory, wymiana klocków i tarcz T/P, wymiana zacisków osłony gumowej tylnych siłowników, cewka... no i oryginalny tylny tłumik się jednak skończył :) Do zestawu dokupilem lexię i emulator zmieniarki - i wygląda na to, że autko będzie jeździć. Od zakupu zrobiłem jakieś 3k, po serwisie wieloryb lata pięknie i tylko czasem włącza się "top up washer fluid". Profilaktycznie zrobię jeszcze geometrię i antykorozję i jednak wymienię te opony.

Jeśli ocet Ci nie pomoże i mimo wszystko zostawisz czujnik to "błąd" żeby dolać płynu będzie Ci się wyświetlał przy każdym użyciu w spryskiwacza. Na środkowym wyświetlaczu komunikat i na zegarach "service" przez kilkadziesiąt sekund.
Ciekawe, na razie się pojawia raz na dziesięć razy.

Offline Jan Winczorek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 21
  • Posiadany samochód: BX 1.4 Olympique 1988 (104 kkm), C5 MK1 2.0 AL4 2001 (65 kkm)
  • Zainteresowania: Pizza
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Antipollution, cewka... i płyn do spryskiwacza
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 18, 2021, 21:09:22 »
Gdyby to kogoś interesowało, pół litra octu spirytusowego 10%, wlane do pustego zbiornika na noc,, istotnie kasuje błędy komputera ;)

Offline Piotr Bałecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 246
  • Skąd: Piotrków
  • Posiadany samochód: C5[MkI] 2004 2.0 HDi / C5[MkIII] 2010 1.6HDi
  • Miejscowość: Piotrków
Odp: Antipollution, cewka... i płyn do spryskiwacza
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 18, 2021, 23:29:25 »
I właśnie tak robili to za czasów naszych babć  :)

Offline Jan Winczorek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 21
  • Posiadany samochód: BX 1.4 Olympique 1988 (104 kkm), C5 MK1 2.0 AL4 2001 (65 kkm)
  • Zainteresowania: Pizza
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Antipollution, cewka... i płyn do spryskiwacza
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 19, 2021, 15:52:25 »
I właśnie tak robili to za czasów naszych babć  :)
Ja myślę że idea kasowania błędów półlitrem przertwała i ma się dobrze :)

Offline Piotr Bałecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 246
  • Skąd: Piotrków
  • Posiadany samochód: C5[MkI] 2004 2.0 HDi / C5[MkIII] 2010 1.6HDi
  • Miejscowość: Piotrków
Odp: Antipollution, cewka... i płyn do spryskiwacza
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 19, 2021, 18:35:39 »
Oj tak....