Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 ześwirował , prośba o pomoc  (Przeczytany 4280 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysiek Morowiec

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 595
  • Skąd: Śląsk
  • Posiadany samochód: był totalny zamulacz Citroen C4 GP 1.8 LPG, SUPER Peugeot 508 2.0 HDI a jest C5 AirCross 2.0 blueHDI
  • Miejscowość: Śląsk
Odp: C5 ześwirował , prośba o pomoc
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 15, 2021, 14:38:53 »
Raczej fantazjuje aczkiwielk brak masy może uwalić i czujnik i wszystko inne dookoła .

Wysłane z mojego EVR-AL00 przy użyciu Tapatalka


Offline Dawid Drela

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1.6 e-hdi Tourer 2012
  • Miejscowość: Owczegłowy
Odp: C5 ześwirował , prośba o pomoc
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 15, 2021, 20:14:58 »
Raczej fantazjuje aczkiwielk brak masy może uwalić i czujnik i wszystko inne dookoła .

Wysłane z mojego EVR-AL00 przy użyciu Tapatalka


Sugerujesz ,żeby  najpierw sprawdzić przewody masowe? Dobrze doczytałem ,że dostanę się do nich po wyjęciu akumulatora , są przykręcone do nadkola? I  to są wszystkie masy od wszystkich modułów w aucie?

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: C5 ześwirował , prośba o pomoc
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 15, 2021, 21:17:21 »

U mnie 2010 r jest czujnik pasażera. Po zajęciu miejsca lampka zapala się , po podniesieniu tyłka lampka gaśnie.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Zapala się po włączeniu zapłonu gaśnie po około 30 sekundach lub po przekroczeniu 20 km/h... Nie ma czujnika zajętości fotela w C5X7.
Sprawdziłem i muszę przyznać że masz racjea chciałbym by było inaczej


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 578
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: C5 ześwirował , prośba o pomoc
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 15, 2021, 23:49:03 »

Sprawdziłem i muszę przyznać że masz racjea chciałbym by było inaczej

Czujnik obciążenia w fotelu nie jest wcale takim dobrym rozwiązaniem... nawet torby z laptopem nie położysz na siedzeniu bo zaczyna wyć. Wolę wariant w którym kierowca pilnuje czy pasy są zapięte... z tyłu to w ogóle porażka by była, jak by mi foteliki wykrywało.
Jako ciekawostkę podam, że sam długo nie wiedziałem, czemu w nowo zakupionym samochodzie włączył się alarm przy przewożeniu dwóch pasażerów z tyłu, z zapiętymi pasami i hałasował do końca jazdy. Jazda była krótka i nie udało mi się wtedy tego ustalić, ale wstyd przed gośćmi pozostał. :)...
To instrukcja kłamie w żywe oczy... w C4 zresztą też, bo piszą że piszczy przez około 120 sekund, a wyje cały czas (może i są krótkie przerwy po 2 minutach, ale nie mam ochoty tego sprawdzać)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 18, 2021, 08:45:55 wysłana przez Błażej Banisz »
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

gienas

  • Gość
Odp: C5 ześwirował , prośba o pomoc
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 16, 2021, 13:31:42 »
Jedyną metodą wyłączenia alarmu niezapiętych pasów jest zatrzymanie się,  otwarcie i zamknięcie drzwi. To mówi o tym ze jednak czujnik jest w drzwiach.

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 578
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: C5 ześwirował , prośba o pomoc
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 16, 2021, 14:09:02 »
Jedyną metodą wyłączenia alarmu niezapiętych pasów jest zatrzymanie się,  otwarcie i zamknięcie drzwi. To mówi o tym ze jednak czujnik jest w drzwiach.
Nie jedyną na wstecznym nie piszczy...
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 172
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan szary A. D. 2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
Odp: C5 ześwirował , prośba o pomoc
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 16, 2021, 14:24:06 »
Francuzi już to przed nami testowali. Cytrynka jeszcze nieraz nas zaskoczy. :)

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Odp: C5 ześwirował , prośba o pomoc
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 16, 2021, 22:06:38 »
Pany system działa tak , te kropeczki na podsufitce świecą na czerwono przez parę sekund po ruszeniu żeby kierowca mógł się upewnić że wszyscy pasażerowie  zapieli pas, jak wiadomo jeśli siedzi pasażer z tyłu po lewej i zapnie pas to gaśnie ta kontrolka , a jeśli siedzi i nie zapiął pasa to nie gaśnie i kierowca wie że nie zapiął pasa podczas jazdy system automatycznie wykrywa odpięcie pasa i zaczyna pipać, a w chwili otwarcia drzwi przestaje bo uważa że pasażer opuścił pojazd i to tyle :)

Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 172
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan szary A. D. 2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
Odp: C5 ześwirował , prośba o pomoc
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 20, 2021, 19:46:12 »
Instrukcja – na dwóch stronach podanych już w tym temacie – przystępnie opisuje wyświetlacz dotyczący pasów bezpieczeństwa. Przytoczę istotny fragment, jeśli ktoś tego nie doczytał.
„Podświetlone punkty wskazują pasażerów, którzy mają pas odpięty lub niezapięty.
 Palą się one:
 - na stałe przez około 30 sekund po uruchomieniu samochodu,
 - na stałe przy jeździe z prędkością od 0 do 20 km/h,
 - migają powyżej 20 km/h, towarzyszy im sygnał dźwiękowy przez około 120 sekund.”

Kto nie lubi czytać instrukcji, to może zrobić sobie trening przy włączonym zapłonie na postoju (zapinając i rozpinając różne pasy). Ja jeszcze dzisiaj dodatkowo zrobiłem test odpięcia pasa pasażera z przodu, podczas jazdy, wytrzymałem „sygnał dźwiękowy” przez 2 minuty :) , więc mogę uzupełnić nieco instrukcję:  po ustaniu sygnału dźwiękowego, na stałe, do końca jazdy, świeci się czerwony punkt w miejscu odpięcia pasa.
Niedawno zaktualizowali mi oprogramowanie, więc jeśli u kogoś system działa inaczej, to może też z tego powodu.

Offline Łukasz Modrzejewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 144
  • Posiadany samochód: C5 III (x7) 2012r. 2.0HDi 163KM Tourer Exclusive
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: C5 ześwirował , prośba o pomoc
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 20, 2021, 20:41:14 »
Instrukcja – na dwóch stronach podanych już w tym temacie – przystępnie opisuje wyświetlacz dotyczący pasów bezpieczeństwa. Przytoczę istotny fragment, jeśli ktoś tego nie doczytał.
„Podświetlone punkty wskazują pasażerów, którzy mają pas odpięty lub niezapięty.
 Palą się one:
 - na stałe przez około 30 sekund po uruchomieniu samochodu,
 - na stałe przy jeździe z prędkością od 0 do 20 km/h,
 - migają powyżej 20 km/h, towarzyszy im sygnał dźwiękowy przez około 120 sekund.”

Kto nie lubi czytać instrukcji, to może zrobić sobie trening przy włączonym zapłonie na postoju (zapinając i rozpinając różne pasy). Ja jeszcze dzisiaj dodatkowo zrobiłem test odpięcia pasa pasażera z przodu, podczas jazdy, wytrzymałem „sygnał dźwiękowy” przez 2 minuty :) , więc mogę uzupełnić nieco instrukcję:  po ustaniu sygnału dźwiękowego, na stałe, do końca jazdy, świeci się czerwony punkt w miejscu odpięcia pasa.
Niedawno zaktualizowali mi oprogramowanie, więc jeśli u kogoś system działa inaczej, to może też z tego powodu.

Potwierdzam powyższe słowa Krzysztofa. W fotelach nie ma czujników reagujących na obciążenie tylko system „wyłapuje” pasażerów dopiero po zapięciu pasa, wówczas czerwona kropka gaśnie, a gdy pasażer odepnie pas w czasie jazdy to kropka wraca i system umila podróż irytującym dźwiękiem ;)
Nie czytałem instrukcji ale doszedłem do tego organoleptycznie w czasie jazdy. Czy sygnał ustaje po 120sek nie wiem bo nie dotrwałem, szybko zapinałem pas :P
Przekonałem się po tym gdy podczas jazdy zapiąłem przy fotelu pasażera pas dla psa (żeby mi nie latał luźno bo psa nie było akurat w aucie) a po chwili coś się rozmyśliłem i go odpiąłem - szybko uznałem iż był to zły pomysł. Tak samo wygląda sytuacja na tylnej kanapie np. gdy żona zechciała zmienić w czasie jazdy miejsce i odpięła pas
:P albo zapinamy pas z powrotem albo wyłączamy zapłon inaczej system zagłuszy nasze myśli ;)
C5 III (x7) Tourer Exclusive 2.0HDi 163KM —> 190KM/430Nm