Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Mega problem 1.6HDi i nie mam już pomysłów*rozwiazany*  (Przeczytany 2619 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 029
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Mega problem 1.6HDi i nie mam już pomysłów*rozwiazany*
« dnia: Styczeń 26, 2021, 15:07:10 »
Pacjent C5 FL 1.6HDi 110KM z FAP

W aucie wymieniony rozrząd,olej, filtry w tym paliwa 2 razy, wypalony fap komputerem, wymienione świece żarowe i przepływomierz.
Komputer nie komunikuje żadnych problemów, zero błędów, parametry w odczycie wyglądają na normalne.
Silnik pali normalne ilości paliwa, fap wypala się średnio co 500km.
Teoretycznie bajka...
A teraz o co chodzi: silnik potrafi chodzić miekko i cichutko ale ostatnio coraz częściej szarpie i hałasuje, szarpanie jest naprawdę mocne... Zazwyczaj na wolnych obrotach lub przy jeździe do ok 2000obr.
Mam drugi EGR i myślę podmienić.
Ale co jeszcze może być nie tak? Gdzie szukać przyczyny takiego dziwnego zachowania?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 04, 2021, 11:20:16 wysłana przez Bartłomiej Drużbiak »

Offline Piotr Morawiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 259
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 RHH BVM6
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Mega problem 1.6HDi i nie mam już pomysłów
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 26, 2021, 19:48:14 »
Cześć

komputer bez błędów, ale który? Diagbox czy Lexia często nie rejestrują "złych" parametrów pracy silnika. Sam się o tym przekonałem podłączając Vgate (zlokalizowałem luźne piny w przepływce - podgląd parametrów na żywo). Zobacz, czy wiązka nie jest gdzieś uszkodzona, poruszaj wtyczkami, pociągnij za kable w czasie pracy, może coś wyjdzie. Zobacz wężyki z podciśnieniem. Spróbuj odłączyć EGR i pojeździj trochę, zobaczysz co się dzieje.

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 029
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: Mega problem 1.6HDi i nie mam już pomysłów
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 26, 2021, 22:14:10 »
Auto podłączałem do diagbox lexia delphi fap... Wszędzie takie same wskazania.
Odłączenie egr generuje błąd w tym silniku? Czy chodzi normalnie?

Offline Piotr Morawiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 259
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 RHH BVM6
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Mega problem 1.6HDi i nie mam już pomysłów
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 27, 2021, 17:41:07 »
Jak odepniesz to się dowiemy ;-)

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 029
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: Mega problem 1.6HDi i nie mam już pomysłów
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 24, 2021, 10:01:17 »
Wymieniłem egr, bez zmian...
Szukając po linii powietrza odpiąłem kostkę od klapy zimnego powietrza i auto się wyrównało, więc szybka akcja podjechaliśmy kupiliśmy drugą podmiana i w zasadzie do wieczora jak testowaliśmy ideał...
A dziś rano od nowa szarpanie itp...
WTF?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Mega problem 1.6HDi i nie mam już pomysłów
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 24, 2021, 11:01:51 »
Zaworek sterujący tą klapą?

Offline Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: Mega problem 1.6HDi i nie mam już pomysłów
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 24, 2021, 17:00:11 »
Dużo kasy już wydałeś, więc zanim wydasz znów na jakąś część, to kup sobie interfejs bluetooth na OBD i apkę FAP na telefon, i zrób logi parametrów z jazdy. Być może unikniesz kolejnych nietrafionych wymian. ;)

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Mega problem 1.6HDi i nie mam już pomysłów
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 25, 2021, 00:37:45 »
Niektórym pomagała aktualizacja oprogramowania w ECU.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 029
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: Mega problem 1.6HDi i nie mam już pomysłów
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 02, 2021, 09:46:21 »
Mam diagbox mam fap app. Ale zero błędów i parametry w normie, jutro się okaże czy ostatni trop jest dobry to napiszę co wyszło

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Mega problem 1.6HDi i nie mam już pomysłów
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 02, 2021, 16:55:03 »
W jednej C5 1.6HDI klienta miałem przypadek walniętego czujnika położenia wału. Objawy to nieoczekiwane spadki mocy, szarpanie silnika w losowych przypadkach i inne dziwy. Po wymianie czujnika na nowy wszystkie te objawy zniknęły.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 029
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: Mega problem 1.6HDi i nie mam już pomysłów
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 03, 2021, 17:36:23 »
Ok. Silnik już pracuje poprawnie. Okazało się że jakiś magik szukając problemu skręcił regulację ciśnienia turbo na max przez co turbo nawet na wolnych obrotach dawało wiecej przelotu niż potrzeba przez co egr nie mógł zmniejszyć ilości powietrza do takiej jaką komputer chciał przez co domykał klapę żeby ten przepływ zmniejszyć i wtedy silnik szarpał...
Odpiąłem podciśnienie od turbo i silnik momentalnie się wyrównał więc regulscja ciśnienia turbo i auto śmiga.
Teraz zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz gdyż temperatura powietrza w dolocie ma nawet 56st na postoju...