Witam,
Samochód C5 III 2.0 HDi 163KM, rok 2011.
Czasami sam problem z szarpaniem podczas jazdy z korkach.
Pomimo utrzymywania pedału gazu we względnie jednej pozycji podczas utrzymywania stałej prędkości samochód szarpie. Tak jakbym gwałtownie naciskał i puszczał pedał gazu.
Objawia się to tak,
jak na filmiku Zauważyłem, że jak wrzucę na luz to jestem w stanie kontrolować obroty silnika od samego dołu, natomiast w przypadku wrzucenia jakiegokolwiek biegu obroty silnika nawet przy delikatnym naciśnięciu pedału gazu wskakują od razu na ok 1400 obr / min.
Film przedstawiający kontrolę obrotów silnika na biegu jałowym Film przedstawiający kontrolę obrotów silnika przy wrzuceniu biegu I teraz jadąc/tocząc się w korku na 1 lub 2 biegu, gdy delikatnie chcę przyśpieszyć lub podtrzymać prędkość samochód szarpie. Wydaje mi się, że jest to spowodowane tą nieliniowością w reakcji na delikatne wciśnięcie pedału gazu.
W Citroenie C4 GP z silnikiem 2.0 HDI 150 KM, rok 2012, nie mam czegoś takiego. Niezależnie czy bieg jest wrzucony czy nie mogę precyzyjnie kontrolować obroty silnika.
Będę wdzięczny za pomoc w rozwiązaniu problemu.