Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup  (Przeczytany 5610 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Blazej Komor

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Posiadany samochód: Mazda
  • Miejscowość: Wrocław
2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« dnia: Luty 25, 2021, 20:04:59 »
Witajcie,
Szukam jak w temacie, głównie 2.0 PB 140 KM w kombi, manual z hydropmeumatyka docelowo do LPG.
Samlchodow jak na lekarstwo, prawie zero. Krajowych w ogóle, bo wtedy w sprzedaży królowały silniki ON.

Pytanie o wady i zalety 2.0 PB i 2.0 HDi.

Ps. 2.0 136 KM EW10J znam ze swojego 307 i do LPG sprawuje się idealnie. W trasie nad morze spalił mi z boxem na dachy 8.6 lpg.
Dlatego szukam C5 z PB.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka


Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 25, 2021, 20:56:21 »
Dla mnie każdy samochód z 'manualem’ to wada...

Offline Darek Kędra

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 359
  • Skąd: Chrzanów
  • Posiadany samochód: bx1.6,bx1.9,c5 mk1 2001 SX, mkIII 2009 2,2 hdi
  • Miejscowość: Chrzanów
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 25, 2021, 21:02:37 »
ja 5 lat temu też szukałem dla siebie benzynki i też nie sposób było znaleść. Same hdi a że wcześniej miewałem same benzynki m.in. c5 mkI 136km w lpg i byłem bardzo zadowolony, to też pb szukałęm i nic. Znalazłem za to krajowego 2.2 hdi 170 km biturbo 140tys. przebiegu. Pojechałem, przejechałem się i kupiłem go bez zastanowienia. Urzekł mnie poprostu kulturą pracy silnika, dynamiką, wyciszeniem, komfortem itd....dziś ma ponad 280tys. przebiegu i trudno mi będzie kiedyś się z nim rozstać. Jest praktycznie bezawaryjny a jazda 200/h autostradą to bajka. Idzie jak po szynach To moje doświadczenia w dylemacie hdi czy pb. Przemyśl sobie. Pozdrawiam :)

Offline Blazej Komor

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Posiadany samochód: Mazda
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 25, 2021, 21:27:45 »
Mam dostęp do Aso citroen i nie chce automatu, ani tym bardziej Pb 1.6 thp.

Dlaczego raczej nie diesel:
1. Bo sporo jeżdżę tylko po mieście w krótkich trasach.
2. Stary diesel to ryzyko napraw, zwłaszcza sprzęgło i dwumasa, wtryski - kontrola stacji paliw, turbo itp

Szukanie pb, kombi z hydro w manualu będzie nie lada wyzwaniem, zwłaszcza że chce auto z max 140 tyś km przebiegu. Wsadzić gaz i jeszcze min 100 tyś km niskim kosztem i w dużym komforcie pojeździć. Ryzyko napraw małe i koszty napraw dużo mniejsze niż diesla.

Sam się zastanawiam czy 2.0 HDi ma w ogóle jakieś zalety do mojego stylu jazdy. Zwłaszcza że diesel jak ktoś kupowała to głównie do firmy i do dużych przebiegów. Pb raczej na prywatny użytek.

Niestety na serwisach Pb 2.0 prawie nie ma, a kombi to już w ogóle.

Ps. 2.2 HDi znajomy ma w 407, wiem co to dwumasa i wtryski...

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 25, 2021, 21:32:31 »
Szukasz 2.0 PB z przebiegiem do 140tyś km... Powodzenia... Auta mają ponad 10 lat. Nie ma takich... A nawet jak znajdziesz będzie cofnięte.

Offline Blazej Komor

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Posiadany samochód: Mazda
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 25, 2021, 21:46:50 »
W 2019 kupiłem astre H z 2006 roku z 99 tyś km z potwierdzonym przez Aso przebiegiem w dniu zakupu.

Igła w stogu siana, zapłaciłem nie mało ale wiedziałem co kupuje. Każdy towar ma swoją cenę, dlatego przy używanym nie warto szukać od najtańszych.

Rodzina się powiększyła i w domu są dwa kombi w klasie C. Dla każdego miejsca sporo o ile wszyscy razem z psem nie siada do jednego auta.
Dlatego jest pomysł na większe auto.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Chmielewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 260
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0Pb+LPG 140KM '10 Exclusive, Volvo XC60 2.4 '17 "szatan"
  • Zainteresowania: a tak się kręcę....
  • Miejscowość: Lublin
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 25, 2021, 22:05:31 »
Szukasz 2.0 PB z przebiegiem do 140tyś km... Powodzenia... Auta mają ponad 10 lat. Nie ma takich... A nawet jak znajdziesz będzie cofnięte.
Piotr mój 2.0Pb+LPG EW10A ma 140kkm ale  automat AL4 z wklęsłą szybą ;)
Fakt w 2016 szukałem go 7 miesiecy ale znalazłem wtedy z przebiegiem 80kkm.

Autorowi wątku życzę wytrwałości i powodzenia w szukaniu.
Kolega szukał ostatnio c5 kombi to trafiał na trupy  a jak było coś wartego uwagi to znikało zanim się pojawiało. Skończyło się na skodzie superb kombi w dyszlu ...

Wysłane z mojego Mi MIX 3 przy użyciu Tapatalka


Offline Blazej Komor

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Posiadany samochód: Mazda
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 25, 2021, 22:08:16 »
Szukasz 2.0 PB z przebiegiem do 140tyś km... Powodzenia... Auta mają ponad 10 lat. Nie ma takich... A nawet jak znajdziesz będzie cofnięte.
Piotr mój 2.0Pb+LPG EW10A ma 140kkm ale  automat AL4 z wklęsłą szybą ;)
Fakt w 2016 szukałem go 7 miesiecy ale znalazłem wtedy z przebiegiem 80kkm.

Autorowi wątku życzę wytrwałości i powodzenia w szukaniu.
Kolega szukał ostatnio c5 kombi to trafiał na trupy  a jak było coś wartego uwagi to znikało zanim się pojawiało. Skończyło się na skodzie superb kombi w dyszlu ...

Wysłane z mojego Mi MIX 3 przy użyciu Tapatalka
Jakieś słabe strony tego auta?

W teorii można się pokusić o 3.0V6, ale tam też jest automat.
W dodatku przy butli 48 litrów zasięg auta będzie max 350 km, trochę mało.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 25, 2021, 23:31:41 »
Szukasz 2.0 PB z przebiegiem do 140tyś km... Powodzenia... Auta mają ponad 10 lat. Nie ma takich... A nawet jak znajdziesz będzie cofnięte.
Piotr mój 2.0Pb+LPG EW10A ma 140kkm ale  automat AL4 z wklęsłą szybą ;)
Fakt w 2016 szukałem go 7 miesiecy ale znalazłem wtedy z przebiegiem 80kkm.

Autorowi wątku życzę wytrwałości i powodzenia w szukaniu.
Kolega szukał ostatnio c5 kombi to trafiał na trupy  a jak było coś wartego uwagi to znikało zanim się pojawiało. Skończyło się na skodzie superb kombi w dyszlu ...

Wysłane z mojego Mi MIX 3 przy użyciu Tapatalka
No widzisz... Znalazłeś z małym przebiegiem, ale to są pojedyńcze strzały. Takie coś trafić to jak los na loterii. Jeśli auto sprowadzone z Niemiec to i tak będzie cofnięte. W ostatnich latach cofają tam na potęgę.

 Dodatkowo to nie kombi... Kombi zwykle więcej jeżdżą... Bo i lepiej nadają się na rodzinne wycieczki.
W 10 letnim aucie 200 tysięcy przebiegu to nic nadzwyczajnego. Sam użytkuje Corsę D od nowej z 2009 roku i ma już 242tysiace... A nie jest to jedyne użytkowane auto u mnie. Przebieg rozbija się na moje C5 też.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 26, 2021, 07:09:36 »

Dlaczego raczej nie diesel:
1. Bo sporo jeżdżę tylko po mieście w krótkich trasach.
2. Stary diesel to ryzyko napraw, zwłaszcza sprzęgło i dwumasa, wtryski - kontrola stacji paliw, turbo itp


ad. 1) FAP Wypala się także w mieście także żaden problem. Gorzej w zimie dłużej się nagrzewa z uwagi na lepszą sprawność w stosunku do PB
ad. 2) bierzesz AM6 i nie masz dwumasy a jeździ dużo lepiej od M6. Z wtryskami nie ma dużych problemów a nawet w razie w koszty małe.

Offline Blazej Komor

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Posiadany samochód: Mazda
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 26, 2021, 07:33:03 »
Właśnie takiej igły jak moja astra szukam. Będzie trzeba dopłacić, to wyciągam kasę i kupuje. Ma być takie jak chce i być może poszukiwania będą trwać rok lub dłużej...

Ps. Jest na forum serwis ogłoszeniowy, może ktoś coś ma i chce sprzedać?

Co do samego C5 X7 jakie słabe punkty ma to auto?


Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka


Offline Blazej Komor

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Posiadany samochód: Mazda
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 26, 2021, 07:34:34 »
Ps. 2. W 3.0V6 jaki był automat? 4 czy 6 stopniowy? Awaryjny? Minus jest taki że przy lpg butla wystarczy na krótki dystans.

W kombi koło zapasowe jest pod autem, czy w bagażniku?

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 26, 2021, 07:44:47 »
W C5 X7 V6 PB był chyba tylko 6 biegowy Aisin. (AM6)

Ktoś tu wspominał że wtryski do diesla to nie problem... Problem jest, komplet nowych = remont 2.0 benzyny lub wymiana na inną. I jeszcze pewnie pieniędzy zostanie. Regeneracje to dno w tych czasach. O ile jeszcze wtryski Boscha może i zregenerować się da z powodzeniem (tu też mam wątpliwości) to regeneracja turbosprężarek jest jakimś żartem.

Offline Blazej Komor

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Posiadany samochód: Mazda
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 26, 2021, 08:10:47 »
Dziękuję za sporo informacji. Reasumując to szuka auta do przebiegu 10.000 km na rok, 60% miasto i dużo bardzo krótkich tras. Jak pisałem mam 2 takie ideały w domu tj. 307 2.0 EW10j i Astra H 1.8 - każdy z lpg stag. Jedyny problem jest taki, że jak pakują się 4 osoby, 1 wozek z gondola i owczarek niemiecki to jest ciasno.
Idąc dalej, szukam C5 X7 kombi z hydro i priorytety moje to:

1. 2.0 PB manual, ale jak wiemy w kombi z hydro i przebiegiem do 140 tyś km blisko domu (Wroclaw) to prawie ich nie ma :)

2. 2.0 HDi 136 km - proszę o wady tego silnika + skrzyni automat.

3. 2.0 HDi 163 km - j.w. proszę o wady tego silnika + skrzyni automat.

4. 3.0 V6 automat 6 biegów - jak to jeździ z lpg, ile pali i jak się sprawuje automat? Jednostka bardzo stara, więc powinna być sprawdzona i wytrzymała. Problemem jest skrzynia biegów dla mnie i bardzo niski zasięg.

Ps. Ile litrów lpg (jaka butla) może być w tym c5. Gdzie jest koło zapasowe?

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Offline Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 26, 2021, 08:20:45 »
2.0 HDi 136km - silnik dobry, do wywalenia na start cała ekologia bo w mieście zajedziesz ją w miesiąc i zaczną się problemy ze wszystkim (przerabiałem to w tamtym roku). Jest słaba dostępność części zawieszenia silnika, poduszki silnika ściągałem z Francji, dolna poduszka w ASO nie istnieje i trzeba zamiennik ale to raczej problem wszystkich 2.0.hdi.
 Automat  bezobsługowy, wymienić olej i można jeździć .
Osobiście do miasta nie brałbym diesla, ani C5.


I wnęka koła zapasowego jest spora, na pewno wejsdize 54l butla, w a4 miałem mniejsza wnękę i właśnie zmieściła się 54.
2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.

Offline Blazej Komor

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Posiadany samochód: Mazda
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 26, 2021, 08:32:18 »


Osobiście do miasta nie brałbym diesla, ani C5.


I wnęka koła zapasowego jest spora, na pewno wejsdize 54l butla, w a4 miałem mniejsza wnękę i właśnie zmieściła się 54.

Dlaczego nie C5?
W bajki o dieslu, który jeździ nie wierzę. Zwłaszcza, że kupujesz coś co ma 150 tyś km, a w realiach może mieć 280 tyś km. Dla PB co najwyżej do napraw to pewnie ma zapieczone pierścienie, naprawiasz i jeździsz. Nic więcej się tam zepsuć nie może.

Dla diesla sam przebieg 150 tys jest już powodem do dużych wydatków w krótkim czasie. A jeżeli jeździł na starym oleju etc, to kupisz to auto i będziesz miał tylko problem. Jeżeli jest skrecony z 280 tyś to już w ogóle totalna mina.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka


Offline Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 26, 2021, 08:59:46 »
Z prostego powodu, C5 ma bardzo ładne wnętrze ale nie jest przemyślane.
Nie ma półek, nie ma uchwytu na kubek (w podłokietniku jest ale to jest żart). Więc kawkę w korku pije się źle, telefonu/portfela nie ma gdzie położyć.
To są szczegóły które na początku nie przeszkadzają ale po jakimś czasie można kurr dostać.

Do tego przód auta na ogromny zwis który lekko utrudnia parkowanie.
Oraz mały wybór silników benzynowych co jest największą wadą C5.
C5 powinna mieć chociaż jeden silnik 2.0 turbo albo chociaż 1.8 turbo.
2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 26, 2021, 09:47:36 »
Jest słaba dostępność części zawieszenia silnika ... to raczej problem wszystkich 2.0.hdi.

Coś się zmieniło ostatnio??? jakaś dziura na rynku??? Ja przy dwu C5 nie miałem żadnego problemu z zakupem/dostępnością...

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 26, 2021, 10:12:50 »
Zaczynają się jakieś herezje także muszę odpisać. Użytkuje dwa Diesle 2.2 204 z AM6 i 2.0 136 z M6.
2.2 ma aktualnie 263 tyś, 2.0 203 tyś w obu nic się nie dzieje dramatycznego. Układy oczyszczania spalin fabryczne (EGR+FAP) P308 z 2.0 jeździ głównie po mieście. Jedyna rzecz która w 2.0 musiała być wymieniona to zawór ciśnienia na CR - zaczął się przycinać. Temat był zdiagnozowany przy zakupie auta.
Wtryski w 2.0 HDI są Deplhi. Jeżeli coś się będzie działo to wymienia się na nowe pewne części a nie całe wtryskiwacze. Opis tu na forum (kilka kolegów bardzo szczegółowo to opisywało wraz z cenami).
Turbina - najczęściej problem to zasyfiała kierownica, trzeba wyczyścić. EGR i FAP nie sprawiają problemów. Ostatnio wymieniałem świece żarowe więc wyciągałem EGR.
W środku wyglądał elegancko. FAP w 2.2 przy 240 został wypłukany i jeździ dalej. W 2.0 ciśnienie różnicowe nie wskazuje takiej potrzeby.
Poduszki do 2.0 są dostępne od używek w różnym stanie poprzez zamienniki jak i PSA.

Ogólnie nie ma co przekonywać kolegi Błażeja do Diesla więc wybór pozostaje PB 2.0 czy 3.0.
3 litrówka jest wg mnie optymalniejszym wyborem bo będzie tu dobre wyposażenie. Silnik trwały dobry do gazu. Dynamika przyzwoita spalanie może być już problematyczne dla ludzi o jeździe na kropelce. Ogólnie 3 litrówka też jest trudna do zdobycia.

Offline Blazej Komor

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Posiadany samochód: Mazda
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 26, 2021, 10:29:35 »
Nie chodzi o przebiec diesla, tylko o styl jazdy i warunki pracy tego diesla.
Krotkie odcinki, częste wyłączanie silnika zimnego i rozgrzanego (o ile zdąży się nagrzac) - wszystko to powoduje że diesel będzie miał że mną problem.
250 tyś dla diesla, który jeździ codziennie do pracy 60 km w jedną stronę to super warunki.

180 tyś km dla diesla, który robi 10 tyś km w rok, czesty start i stop w tym 10 tras po 3 km => lepiej PB i gaz. Diesel wątpię aby dał radę długofalowo jeździć bez problemów.

Po trzecie koszty:
2.0 pb z  lpg wyjdzie taniej na 100 km niz 2.0 HDi.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka


Offline Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 26, 2021, 11:20:54 »
Jest słaba dostępność części zawieszenia silnika ... to raczej problem wszystkich 2.0.hdi.

Coś się zmieniło ostatnio??? jakaś dziura na rynku??? Ja przy dwu C5 nie miałem żadnego problemu z zakupem/dostępnością...


ja również nie miałem żadnych problemów... co prawda dzięki Bogu wymieniłem póki co tylko jeden siłownik z przodu :)

Ta górna jest dostępna od ręki.
Dolna z podporą i górna olejowa to już problem, w każdym sklepie oczekiwanie na dostawę tydzień, u mechaników to samo. Robiłem ale zawieszenie silnika i w sumie 10 dni czekałem na części.
I najlepsze jest to że czekałem na zamienniki od lemfa bo części z ASO nie ma.

Nawet ostatnio było kilka pytań na forum o te części bo nigdzie nie da się ich kupić.
2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 26, 2021, 12:46:02 »

chodzi o 18: 1809.21?

Offline Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 26, 2021, 13:18:32 »
Tak 18, z ASO przychodzi malutka tuleja z poprawnymi numerami części. Lemfolder przychodzi poprawny ale też musiałem czekać tydzień.

Numer 1 z ASO jest dostępny od ręki, wcześniej miałem z febiego ale jest za miękka.

Numer 10 nie był dostępny w Polsce pierwszego lutego, obdzwoniliśmy chyba wszystkie sklepy z częściami/ASO i wszędzie było trzeba czekać tydzień.

Może trafiłem na jakąś dziurę w dostawach i teraz się unormowało ale szczerze to wątpię.
Miałem 2 tygodnie urlopu i ledwo co zdążyłem to wymienić.
 
2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 26, 2021, 14:28:23 »
w salko.pl też pytałeś? 18 org nie mają od ręki ale mają dobry zamiennik Hutchinson

Offline Michał Rutkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Posiadany samochód: C5 III 2008 2.0i Exclusive AL4
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 26, 2021, 14:33:17 »
Moja opinia na temat benzyny + automat:
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=121940.msg1212275#msg1212275
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=110361.msg1102327#msg1102327
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=123155.msg1222564#msg1222564
 Od czasu tych komentarzy nadal nie jechałem dieslem 2.0 ale po kilku filmach widzę jak jaka jest przepaść między nimi (na niekorzyść 2.0PB + AL4) i doradzam ci przejechać się obydwoma przez zakupem bo możesz potem długo żałować.