Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Problem z elektrozaworem(ami) na pompie CR 2,0 HDI  (Przeczytany 1956 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tadeusz Lorkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 111
  • Posiadany samochód: honda logo, '99 i C5 mkII 2.0 HDI
Problem z elektrozaworem(ami) na pompie CR 2,0 HDI
« dnia: Marzec 14, 2021, 15:19:38 »
Witam,
kilka dni temu nie można było uruchomić samochodu, kręcił nawet dość żwawo. Po podłączeniu lexi pokazało (nie wspominam o błędzie ASR ESP czy przekaźniku świec bo te były już wcześniej) Błąd P0001 Elektrozawór regulacji przepływu paliwa Przerwa regulator zamknięty. (Wcześniej pojawił się też błąd P0562 Napięcie akumulatora zbyt niskie, nie wiem skąd taka informacja bo akumulator przyniesiony z domu, w pełni naładowany).
Za pomącą lexi zrobiłem test w/w elektrozaworu, oraz elektrozaworu niby miał buczeć natomiast z kabiny nic nie byłem w stanie usłyszeć. Ale po tym teście samochód odpalił jak gdyby nigdy nic. Skasowałem błędy (oczywiście błąd ASR czyli czujnika kata skrętu oraz świec wrócił) ale inne nie. Nie dawało mi to jednak spokoju, bo drugi raz tego szczęścia, że samochód akurat pod domem odmówił posłuszeństwa, mogłem nie mieć.
Zrobiłem dziś ponownie różne testy i pojawiały się dwa błędy
P0002 elektrozawór regulacji przepływu paliwa pobór prądu zbyt duży
P0089 elektrozawór regulacji ciśnienia paliwa pobór prądu zbyt duży
W intrenecie nie bardzo mogę się rozeznać w częściach...
Są czujniki- regulatory ciśnienia, czujniki zawory ciśnienia, zawory dawki paiwa itp. Nie mogę się tym połapać.
Czy ktoś może mi podesłać linki do konkretnych części?
« Ostatnia zmiana: Marzec 14, 2021, 18:19:40 wysłana przez Tadeusz Lorkiewicz »
pozdr.
Tadeusz

Offline Marek Paruzel

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen c5 III 2.0 HDI
  • Miejscowość: Police

Offline Waldemar Samociuk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: C62..2 xm3.0x3 xm 2.5TD, XM2.1TD MK1wkrzakach, C5 kombi MK2
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Problem z elektrozaworem(ami) na pompie CR 2,0 HDI
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 27, 2021, 07:36:16 »
WitamMam ten sam problemP0002 elektrozawór regulacji przepływu paliwa pobór prądu zbyt duży
P0089 elektrozawór regulacji ciśnienia paliwa pobór prądu zbyt duży
Auto jeździ ale nie ma mocy na wyższych obrotach i bardzo dymi.Czekam na pomoc.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Problem z elektrozaworem(ami) na pompie CR 2,0 HDI
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 27, 2021, 13:52:45 »
U ciebie to raczej problem z wiązką, zasilaniem, bo dwa zawory na raz i to za duży pobór prądu to na jakieś przetarcie wygląda.
Posprawdzaj napięcia na BSM itp, a może jakaś masa przestała kontaktować, rusz przewodami przy pompie.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Waldemar Samociuk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: C62..2 xm3.0x3 xm 2.5TD, XM2.1TD MK1wkrzakach, C5 kombi MK2
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Problem z elektrozaworem(ami) na pompie CR 2,0 HDI
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 21, 2021, 09:35:07 »
Witam. Miałem takie komunikaty jak w temacie. Bujałem się po mechanikach bez przekonania. Poprosiłem w końcu Krzesimira (robi tylko XMy) żeby zajrzał i się okazało, że ze starości rura od turbo rozlazła się na długości kilku centymetrów (żona cisnęła kilka godzin na autostradzie 15 sierpnia przy 32stC na dworze). 
Dzięki Piotrze, Twój wpis mnie zmotywował do działania w innym kierunku niż wymiana czujników.