Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Co zamiast C5 X7...???  (Przeczytany 14659 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #50 dnia: Marzec 21, 2021, 17:22:37 »
Wszyscy mówią właśnie tak.Nie potrzebny mi napęd na 4 koła bo nie korzystam z tego.
Do czasu aż się przejadą 4WD. Pomimo opon całorocznych nie zdarzyło mi się buksowanie kołami nawet na śniegu.A ruszanie szybkie spod świateł to bajka.

Offline Krzysiek Morowiec

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 595
  • Skąd: Śląsk
  • Posiadany samochód: był totalny zamulacz Citroen C4 GP 1.8 LPG, SUPER Peugeot 508 2.0 HDI a jest C5 AirCross 2.0 blueHDI
  • Miejscowość: Śląsk
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #51 dnia: Marzec 21, 2021, 17:23:55 »
Janku Zapomniałem tego dopisać a myślałem o tym. Do terenu inne auta, z duzo większym prześwitem. Suv czy crossover bym nazwal normalnym autem z podwyższoną płytą podłogową. Reszta w sumie ta sama. Tomku ja bym napisał inaczej, fajne ale za drogie a nie wykorzystane przeze mnie. Kupować tylko po to żeby na światłach przy ostrym ruszaniu nie buksowaly koła? Bez sesnu :)  Jeździłem RAV4 4x4.

Wysłane z mojego EVR-AL00 przy użyciu Tapatalka

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 035
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #52 dnia: Marzec 21, 2021, 17:57:11 »
Bo SUV udaje terenówkę. Przynajmniej ten europejski. Czyli tak:
 w teren się nie nadaje
 w trasę też nie
 i na miasto też raczej średnio

 Jak dla mnie C5 X7 można zastąpić nowym Camry, to tak wracając do tematu przewodniego.

Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 172
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan szary A. D. 2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #53 dnia: Marzec 21, 2021, 18:46:21 »
Jak już jesteśmy przy SUV-ach, to dorzucę jeszcze moją wymarzoną Mazdę CX-5. Jak na razie to nie trafiłem na wygodniejszy SUV pod względem wsiadania (dla wysokich osób z problemami kręgosłupa). Dla mnie jeszcze jest piękna, no i nazwa bliższa naszej Cytrynce. :)

Offline Krzysiek Morowiec

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 595
  • Skąd: Śląsk
  • Posiadany samochód: był totalny zamulacz Citroen C4 GP 1.8 LPG, SUPER Peugeot 508 2.0 HDI a jest C5 AirCross 2.0 blueHDI
  • Miejscowość: Śląsk
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #54 dnia: Marzec 21, 2021, 19:37:04 »
Piotrze, nie wiem czemu usilnie takie bzdury wypisujesz, SUV nic nie udaje,

W teren się nie nadaje bo to nie jest auto terenowe choć lepiej niż klasyczna osobówka
Do miasta idealne
Na trasę idealne

A Camry faktycznie bardzo fajne auto :)

Krzysiu faktycznie bardzo fajna jak też cx 30

Wysłane z mojego EVR-AL00 przy użyciu Tapatalka

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #55 dnia: Marzec 21, 2021, 20:18:38 »
W temacie suvów wystarczy pooglądać jak przechodzą test łosia. Tu nie trzeba nawet wiatru żeby stwierdzić że źle to się prowadzi. Dodatkowo hybrydy typu plug in z baterią 400-500 kg na pokładzie dodaje swoje do działania.
A ja mam pytanie czy ktoś ma doświadczenie z tym 1.6 PT w tych mocniejszych wersjach. Jest to nadal tak awaryjne jak THP?

Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 172
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan szary A. D. 2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #56 dnia: Marzec 21, 2021, 20:22:28 »
Krzysiu faktycznie bardzo fajna jak też cx 30
Do mniejszych nie udaje mi się wsiadać stosując się do zaleceń rehabilitantki czyli "jak gwiazda filmowa, bez pokazywanie majtek paparazzi"  (siadać bokiem na fotel z wyprostowaną głową i obrót do środka z nogami połączonymi kolanami). :)
Do rozważenia Jankowi podam jeszcze, że co prawda nie miałem okazji wypróbować jazdy CX-5, ale kolega z forum Mazdy stwierdził, że moje siedzenie przyzwyczajone do Cytrynek może nie polubić twardszego zawieszenia. :)
« Ostatnia zmiana: Marzec 21, 2021, 20:41:18 wysłana przez Krzysztof J. Filipek »

Offline Krzysiek Morowiec

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 595
  • Skąd: Śląsk
  • Posiadany samochód: był totalny zamulacz Citroen C4 GP 1.8 LPG, SUPER Peugeot 508 2.0 HDI a jest C5 AirCross 2.0 blueHDI
  • Miejscowość: Śląsk
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #57 dnia: Marzec 21, 2021, 20:31:29 »
W temacie suvów wystarczy pooglądać jak przechodzą test łosia. Tu nie trzeba nawet wiatru żeby stwierdzić że źle to się prowadzi. Dodatkowo hybrydy typu plug in z baterią 400-500 kg na pokładzie dodaje swoje do działania.
A ja mam pytanie czy ktoś ma doświadczenie z tym 1.6 PT w tych mocniejszych wersjach. Jest to nadal tak awaryjne jak THP?
Znowu się nie zgodzę :) użytkuję takowy i mam odmienne zdanie. Mam wrażenie że wypowiadają się osoby, które tylko stały koło SUVa, liczby mówią zupełnie co innego :)
Nowy Citroen C5 Aircross osiągnął w teście łosia prędkość 79km/h. Niełatwo było go wyprowadzić z równowagi. Elektroniczna kontrola trakcji działała bez zarzutu.” – oceniają samochód eksperci KM77. https://francuskie.pl/nowy-citroen-c5-aircross-osiagnal-doskonaly-wynik-w-tescie-losia/ codaje mu to samo miejsce z nissanem 350Z i lepszy jedn od niejednego sedana czy kombi zostawiając w tyle C5 https://saabaryta.wordpress.com/2010/06/10/slawny-alg-test-test-losia-lista-samochodow/

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 035
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #58 dnia: Marzec 21, 2021, 20:34:03 »
Piotrze, nie wiem czemu usilnie takie bzdury wypisujesz, SUV nic nie udaje,

W teren się nie nadaje bo to nie jest auto terenowe choć lepiej niż klasyczna osobówka
Do miasta idealne
Na trasę idealne

A Camry faktycznie bardzo fajne auto :)

Krzysiu faktycznie bardzo fajna jak też cx 30

Wysłane z mojego EVR-AL00 przy użyciu Tapatalka
Do miasta idealne jest małe autko którym się łatwo wszędzie parkuje... SUV jest tego przeciwieństwem.

 W trasie palić musi przy większych prędkościach. Aerodynamiki się nie oszuka. W dodatku są podatne na boczny wiatr... Z racjonalnego punktu widzenia te auta nie mają sensu... A udają dużo... Taka moda teraz niestety.

 A w teście łosia Xantia Activa bez ESP jest jednak wyżej.  :D Ciekawe co by pokazała z ESP. Jednak nie te czasy wtedy były.

 SUV-y próbują dorównać do zwykłych aut... Jednak niestety to ślepa uliczka.

Offline Krzysiek Morowiec

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 595
  • Skąd: Śląsk
  • Posiadany samochód: był totalny zamulacz Citroen C4 GP 1.8 LPG, SUPER Peugeot 508 2.0 HDI a jest C5 AirCross 2.0 blueHDI
  • Miejscowość: Śląsk
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #59 dnia: Marzec 21, 2021, 20:45:58 »
Ja nie mam problemu z prowadzeniem, chyba że chcesz C5A porównać ze smartem, to faktycznie nie ma szans. W każdym innym przypadku wiele osobówek ma gorzej. Mylisz Piotrze pojecia, SUV nie nie oznacza wielkiej kolumbryny a tylko tyle że ma wyższe zawieszenie wraz z kołami. A w tym przypadku łatwiej się parkuj niż 508, dłuższą o 30cm, bo C5A jest wyższy i lepiej widać. Systemy i kamery pomijam. Jeszcze raz powtarzam, jako użytkownik  508 i C5A, SUV pali nieco mniej przy tych samych prędkościach a większych mocach. Nie zauważyłem też żadnych większych niż każde inne auto bocznych podmuchów, SUV to nie jest auto dostawcze !. To wyższa osobówka. :) SUVy niczemu nie chcą dorównywać, tak samo jak terenówki, sportowe, czy ciężarówki, robi się z tego przekomarzania zabawna historia. Przejechał Ci jakiś SUV Piotrze telefon czy stopę :) ?
               

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 035
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #60 dnia: Marzec 21, 2021, 20:49:33 »
Zacznijmy od tego że C5 AirCross to nie SUV jeśli już, a Crosover cokolwiek by miało to znaczyć.  ;) SUV-em można określać RAV4 czy Q7.

Korzenie SUVÓW są w stanach... I tam to powinno zostać.

 Auta tego typu są zarazą motoryzacji. Każde wygląda identycznie. Dążąc do zmniejszenia emisji spalin psuje się aerodynamikę... Gdzie tu sens?

 Nie można C5 zastępować SUVem. To nie na miejscu, niestety to się dzieje.

 Parkuje się najłatwiej... Seicento lub Modusem.  :D Tam nie trzeba systemów i podniesionego zawieszenia.

 Zmierz prześwit C5 AirCross i chociażby starej C5... Nawet Corsa ma podobną wartość... Różnice będą na poziomie 2-4 centymetrów, i to głównie przez rozmiar kół.

Offline Krzysiek Morowiec

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 595
  • Skąd: Śląsk
  • Posiadany samochód: był totalny zamulacz Citroen C4 GP 1.8 LPG, SUPER Peugeot 508 2.0 HDI a jest C5 AirCross 2.0 blueHDI
  • Miejscowość: Śląsk
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #61 dnia: Marzec 21, 2021, 20:56:31 »
Znowu widzę Piotrze wiesz lepiej od producenta :) I tak zostawmy tych uchodźców ze Stanów, co udają nie wiadomo co. Na szczęście Ci co mają głos jednak je wypuszczają i te udawane samochody cieszą się ogromną popularnością. Bardzo ładne i bardziej funkcjonalne niż klasyczne osobówki.
Tak sobie myślę apropos udawanych samochodów to takim można nazwać FORDa Raptora. Ani to terenowe, ani dostawcze, ani osobówka. Auto 5,5 metra długie a ostatnio ja wiozłem komodę z IKEI bo do raptora była za długa :) Uśmiałem się wtedy.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 035
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #62 dnia: Marzec 21, 2021, 20:59:11 »
Ford Raptor... To samochód dla rolnika w Stanach.  :D i tam powinien zostać. Parkuje później taki na dwóch miejscach...

 Ludzie kupują SUV-y i Crosover-y bo taka teraz moda... Kupują poczucie jazdy dużym autem. Taka psychika, a ja mam większy jak sąsiada itp. :D Producenci po prostu dają ludziom to co oni chcą.

Rozumiem że komuś może być lepiej jeździć autem tego typu z powodów zdrowotnych czy też wzrostu. Po prostu wkurza mnie gdy takim autem jak zwietrzałe X5 jeździ sama drobniutka kobietka... Która raczej problemów ze zdrowiem nie powinna mieć... Jest to dla mnie niezrozumiałe.

Offline Krzysiek Morowiec

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 595
  • Skąd: Śląsk
  • Posiadany samochód: był totalny zamulacz Citroen C4 GP 1.8 LPG, SUPER Peugeot 508 2.0 HDI a jest C5 AirCross 2.0 blueHDI
  • Miejscowość: Śląsk
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #63 dnia: Marzec 21, 2021, 21:04:41 »
I tu się z Tobą zgodzę co do Raptora bo co do mody i poczucia bycia lepszym w SUVie już nie. :) A porównałem C5 i C5A okazuje się że  C5A lepiej sobie da radę w mieście niż C5 bo jest krótszy a promień skrętu o 1m lepszy. Ma też o 10cm wyższy prześwit niż dźwignięty C5 i znowu teoria upadła o tym że SUV są gorsze niż klasyczne osobówki :) Już jestem ciekaw co tam dopowiesz Piotrze :)

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #64 dnia: Marzec 21, 2021, 21:06:05 »
W temacie suvów wystarczy pooglądać jak przechodzą test łosia. Tu nie trzeba nawet wiatru żeby stwierdzić że źle to się prowadzi. Dodatkowo hybrydy typu plug in z baterią 400-500 kg na pokładzie dodaje swoje do działania.
A ja mam pytanie czy ktoś ma doświadczenie z tym 1.6 PT w tych mocniejszych wersjach. Jest to nadal tak awaryjne jak THP?
Znowu się nie zgodzę :) użytkuję takowy i mam odmienne zdanie. Mam wrażenie że wypowiadają się osoby, które tylko stały koło SUVa, liczby mówią zupełnie co innego :)
Nowy Citroen C5 Aircross osiągnął w teście łosia prędkość 79km/h. Niełatwo było go wyprowadzić z równowagi. Elektroniczna kontrola trakcji działała bez zarzutu.” – oceniają samochód eksperci KM77. https://francuskie.pl/nowy-citroen-c5-aircross-osiagnal-doskonaly-wynik-w-tescie-losia/ codaje mu to samo miejsce z nissanem 350Z i lepszy jedn od niejednego sedana czy kombi zostawiając w tyle C5 https://saabaryta.wordpress.com/2010/06/10/slawny-alg-test-test-losia-lista-samochodow/
Dobrze wiem, że C5 AC najlepiej wypada z SUV czy CrossOverów zależy jak kto sklasyfikuje. Robotę daje unikalne zawieszenie. A jak wypada reszta bo kolega nie wspomniał. Jak wychodzi np RAV4?

Offline Krzysiek Morowiec

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 595
  • Skąd: Śląsk
  • Posiadany samochód: był totalny zamulacz Citroen C4 GP 1.8 LPG, SUPER Peugeot 508 2.0 HDI a jest C5 AirCross 2.0 blueHDI
  • Miejscowość: Śląsk
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #65 dnia: Marzec 21, 2021, 21:07:45 »
2 sekundy w google i znajdziesz, dałem też link.
Panie i Panowie, przepraszam autora  za OT, generalnie moim celem nie było prowokowanie do wymyślania historii wyssanych z palca :). Każdy ma swoje zdanie i gusta, ja już wiem że SUVy to moja bajka bo są wygodniejsze. Hybrydy jeszcze nie bo to trochę nieopłacalna inwestycja. Mam nadzieję że elektryki stanieją bo też bym chętnie spróbował. Dobrej nocy.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 035
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #66 dnia: Marzec 21, 2021, 21:10:07 »
I tu się z Tobą zgodzę co do Raptora bo co do mody i poczucia bycia lepszym w SUVie już nie. :) A porównałem C5 i C5A okazuje się że  C5A lepiej sobie da radę w mieście niż C5 bo jest krótszy a promień skrętu o 1m lepszy. Ma też o 10cm wyższy prześwit niż dźwignięty C5 i znowu teoria upadła o tym że SUV są gorsze niż klasyczne osobówki :) Już jestem ciekaw co tam dopowiesz Piotrze :)
Wyższy prześwit od którego C5 w górze?  :D Bo C5 X7 akurat wyjątkowo niski jest.

Aż któregoś dnia wezmę miarkę, w 10cm nie wieżę.

 Google mówi że AirCross ma 23cm prześwitu... To chyba niezły wynik, który trochę blednie przy 17cm Twingo 3 które jest małym miejskim autkiem. Kolejna sprawa, ten prześwit w 90% przypadków nie zostanie wykorzystany.

Każdy może mieć własne zdanie.   ;) Najważniejsze to nie zakłamywać rzeczywistości, powiem szczerze że C5 AirCross wydawał mi się niższy. Teraz muszę zrewidować swoje poglądy... I zmierzyć moja starą C5 na górze. Hehe.  :D Nie zmieni to jednak faktu że nie zostałem przekonany do AirCross-a. Jest zwyczajnie ciasnym autem w odbiorze. Stare C5 wydaje się być przepastne przy nim.

 Trochę ciekawa dyskusja się zrodziła, nie wiem czy jest odpowiednia na ten temat.   ;D

/Edycja/ Dokopałem się w sieci... Podobno stara C5 ma 23cm prześwitu na max górnej pozycji... Czyli wychodzi to samo co AirCross. Jako ciekawostka, stary Citroen DS miał max 28cm prześwitu. Hmm był Corosoverem i nikt o tym nie wiedział.  :D
« Ostatnia zmiana: Marzec 21, 2021, 21:45:22 wysłana przez Piotr Puścian »

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #67 dnia: Marzec 21, 2021, 22:56:09 »
A ja mam pytanie czy ktoś ma doświadczenie z tym 1.6 PT w tych mocniejszych wersjach. Jest to nadal tak awaryjne jak THP?
Trudno powiedzieć. Sam ujeżdżam P508 2019r z silnikiem 1,6 PT 180KM, więc śledzę wieści w tym temacie. A tych jest mało, jeśli nie powiedzieć - wcale. To chyba dobrze, bo pierwsze egzemplarze powinny już przekraczać 100 tys. przebiegu, a w eterze cisza nt. awarii. Na forum PKP jest osobny dział poświęcony typom silników. Tam też cisza wśród użytkowników. Niby uważa się, że PT to marketingowo zmieniona nazwa dawnego THP, wygląda tak samo, ale zdaje się, że diabeł jak zawsze tkwi w szczegółach, a te mogły zostać w sposób niewidoczny poprawione, np inny materiał, z którego jest zrobiony łańcuch. Na tle 1,2 PT gdzie juz po 30 tys. km zaczynała się kaskada problemów paskopochodnych, 1,6 jawi się na razie OK.
Pozdrawiam,
Lech

Offline Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #68 dnia: Marzec 22, 2021, 12:52:18 »
I tu się z Tobą zgodzę co do Raptora bo co do mody i poczucia bycia lepszym w SUVie już nie. :) A porównałem C5 i C5A okazuje się że  C5A lepiej sobie da radę w mieście niż C5 bo jest krótszy a promień skrętu o 1m lepszy. Ma też o 10cm wyższy prześwit niż dźwignięty C5 i znowu teoria upadła o tym że SUV są gorsze niż klasyczne osobówki :) Już jestem ciekaw co tam dopowiesz Piotrze :)
Wyższy prześwit od którego C5 w górze?  :D Bo C5 X7 akurat wyjątkowo niski jest.

Aż któregoś dnia wezmę miarkę, w 10cm nie wieżę.

 Google mówi że AirCross ma 23cm prześwitu... To chyba niezły wynik, który trochę blednie przy 17cm Twingo 3 które jest małym miejskim autkiem. Kolejna sprawa, ten prześwit w 90% przypadków nie zostanie wykorzystany.

Każdy może mieć własne zdanie.   ;) Najważniejsze to nie zakłamywać rzeczywistości, powiem szczerze że C5 AirCross wydawał mi się niższy. Teraz muszę zrewidować swoje poglądy... I zmierzyć moja starą C5 na górze. Hehe.  :D Nie zmieni to jednak faktu że nie zostałem przekonany do AirCross-a. Jest zwyczajnie ciasnym autem w odbiorze. Stare C5 wydaje się być przepastne przy nim.

 Trochę ciekawa dyskusja się zrodziła, nie wiem czy jest odpowiednia na ten temat.   ;D

/Edycja/ Dokopałem się w sieci... Podobno stara C5 ma 23cm prześwitu na max górnej pozycji... Czyli wychodzi to samo co AirCross. Jako ciekawostka, stary Citroen DS miał max 28cm prześwitu. Hmm był Corosoverem i nikt o tym nie wiedział.  :D

Co z tego prześwitu jak w max pozycji prędkość jest ograniczona do 10km/h. Jak się przekroczy to zawieszenie leci w dół.
2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 035
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #69 dnia: Marzec 22, 2021, 13:52:59 »
To z tego prześwitu że jest możliwy...  ;) Zwykle nie jest potrzebny... Sam z niego skorzystałem w boju tylko raz.
 Gdybym musiał używać go ciągle wybrałbym raczej Pajero czy coś w tym stylu.

Offline Krzysiek Morowiec

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 595
  • Skąd: Śląsk
  • Posiadany samochód: był totalny zamulacz Citroen C4 GP 1.8 LPG, SUPER Peugeot 508 2.0 HDI a jest C5 AirCross 2.0 blueHDI
  • Miejscowość: Śląsk
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #70 dnia: Marzec 22, 2021, 14:07:56 »
Dlatego wybrałem suva bo terenówka mi nie potrzebna a tylko nieco większy prześwit :)

Wysłane z mojego EVR-AL00 przy użyciu Tapatalka


Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #71 dnia: Marzec 22, 2021, 14:59:08 »
Myślę, że wrzucanie wszystkich suvów do jednego worka i generalizowanie trochę nie ma sensu, bo w każdej kategorii auta znajdzie się wyjątek. Nie miałem niestety jeździć w trasie prawdziwym SUV-em, nie crossoverem, ale kiedyś na autostradzie przy bardzo silnym bocznym wietrze dość mocno musiałem się skupić by cisnąć LS430, a BMW x5 E70 bez większych problemów poszło obok mnie z prędkością grubo ponad 200.


Generalnie jak już tak sobie swoim C5 pojeździłem, to ciężko w tej kategorii cenowej znaleźć podobnie wyposażone i wygodne auto. Ale to już zależy czego byśmy oczekiwali po kolejnym aucie. Ja cenię dynamikę, dobre wyciszenie i szedłbym pewnie w jakieś japońskie premium - Infinity, Lexus.  Ale z drugiej strony, choć benzyna płynąca we krwi krzyczy za jakąś motoryzacyjną zmianą, rozsądek i bardzo ograniczone podróże w czasach pandemii skłaniają ku rozsądkowi i pozostaniu przy autach które posiadam :)


Lexusem przez ostatni rok zrobiłem 500km, C5 jakieś 7k. Więc tak naprawdę, gdyby przyjąć, że średnia prędkośc to 80km/h, spędziłem w aucie niecałe 100h. W domu 95% swojego czasu, więc zamiast wydawać $ wolę sobie podnieść komfort czy standard w domu aniżeli wydać na metalową puszkę. Gdybym miał kupować auto tylko dla przyjemności jazdy - a z reguły tym się kieruję, to w pierwszej kolejności LS460, Infiniti M37, a potem Land Cruiser J200 z V8 - taki cruiser do wolnej jazdy na dłuższe wycieczki z rodziną, który w sumie niczego nie udaje :)

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #72 dnia: Marzec 22, 2021, 18:44:18 »
Hej, to ja napisze do czego się przymierzałem rok temu w lipcu. Miał to być Merc E220 cdi W212 rocznik 2013. Od tego czasu zrobiłem swoim C5 jakieś 4k km i coraz bardziej się utwierdzam w przekonaniu, że wydać drugie tyle na auto w którym spędzam tygodniowo może 2 godziny to jest trochę bez sensu. W związku z czym trochę kasy poszło na różne gadżety do domu i zabawki :) Teraz myslę, czy aby moją plazmę 50'' nie zamienić na sony bravia oled AG9 65" lub ewentualnie 77'' :). Już miałem brać tego 65'' jak dowiedziałem się, że oledy nie są odporne na wyswietlanie stałych elementów. Ostatnio było głośno jak gość sobie kupił takie tv za kilkanaście tysi i cały dzień oglądał TVP3 :) a potem po roku reklamował, bo się mu matryca wypaliła :) i teraz sam nie wiem czy ryzykować, bo mój Młody jak mnie nie ma w domu to różne filmy z youtube ogląda i często mają paski z boku i różne napisy. Na plaźmie jak pojawią się takie powidoki to włączę wybielanie na 15 minut i wszystko jest usunięte a nie wiem jak z tymi oledami to wygląda. Sony nie daje gwarancji na takie uszkodzenie matrycy, więc trochę ryzyko. Samsung Qled 42"w sypialni jest odporny na powidoki, ale obraz w tym najnowszym oledzie sony jest dużo ładniejszy pomimo tego, że ekran jest dużo większy. Filmy w 4k na Netfixie są w zarąbistej jakości :)

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #73 dnia: Marzec 22, 2021, 18:48:14 »
Gdybym miał kupować auto tylko dla przyjemności jazdy - a z reguły tym się kieruję, to w pierwszej kolejności LS460, Infiniti M37...

Z tym Lexusem LS460 to po bandzie poszedłeś...
Jakoś mam awersję do samochód, których cena salonowa była w okolicy 460 000,00PLN.

Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #74 dnia: Marzec 23, 2021, 08:26:08 »
Dlaczego?
Po 7 latach użytkowania ls430 Marka i model mnie przekonały. Tak naprawdę nie mam za bardzo powodu zmiany tego auta poza tym, że chciałbym coś nowszego i odrobinę mocniejszego.