Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Co zamiast C5 X7...???  (Przeczytany 14636 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #75 dnia: Marzec 23, 2021, 08:35:34 »
Faktycznie te auta są inne.
Podczas szukania suva przymierzałem się do różnych marek ale jak wsiadłem do NX to już wiedziałem,że go chcę.
Dopiero po zakupie zacząłem szukać informacji o tym modelu jak np. wyposażenie i dane techniczne.

Offline Krzysiek Morowiec

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 595
  • Skąd: Śląsk
  • Posiadany samochód: był totalny zamulacz Citroen C4 GP 1.8 LPG, SUPER Peugeot 508 2.0 HDI a jest C5 AirCross 2.0 blueHDI
  • Miejscowość: Śląsk
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #76 dnia: Marzec 23, 2021, 08:39:26 »
Faktycznie wracając SUV Maserati przez pół Polski też od razu wiedziałem że go chce.

Wysłane z mojego EVR-AL00 przy użyciu Tapatalka

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #77 dnia: Marzec 23, 2021, 08:42:40 »
Faktycznie wracając SUV Maserati przez pół Polski też od razu wiedziałem że go chce.

Wysłane z mojego EVR-AL00 przy użyciu Tapatalka

No i co się stało,że kupiłeś C5A?

Offline Krzysiek Morowiec

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 595
  • Skąd: Śląsk
  • Posiadany samochód: był totalny zamulacz Citroen C4 GP 1.8 LPG, SUPER Peugeot 508 2.0 HDI a jest C5 AirCross 2.0 blueHDI
  • Miejscowość: Śląsk
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #78 dnia: Marzec 23, 2021, 08:46:21 »
Wybrałem forum citroena. Widzę że nie odczytałes mojej ironi. Jak ktoś chce Lexusa czy Maserati i go na nie stać to nie pisze na forum citroena żeby mu auto doradzić. Nawiasem mówiąc Maserati 8 razy droższe ale lepsze może dwukrotnie . Gdzie sens :)

Wysłane z mojego EVR-AL00 przy użyciu Tapatalka


Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #79 dnia: Marzec 23, 2021, 08:56:09 »
Ja biorę też pod uwagę popularność marki na rynku.
Np. ten Lexus, to raptem parę ogłoszeń jest na rynku.
Podobnie też ktoś wcześniej sugerował - Kia Stinger; to samo...
Także sugeruje to, że mało popularne są... I jakoś ich na drogach nie widać.
Oczywiście nie ma to nic wspólnego z jakością, komfortem, niezawodnością, ale jednak koszula bliższa ciału...
Wiąże się też z tym np. pomoc na forach - jak parędzisiąt w Polsce jeździ, a z tego tylko ok. 30% udziela się na forach, to pomoc raczej mizerna...

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #80 dnia: Marzec 23, 2021, 08:56:15 »
Wybrałem forum citroena. Widzę że nie odczytałes mojej ironi. Jak ktoś chce Lexusa czy Maserati i go na nie stać to nie pisze na forum citroena żeby mu auto doradzić. Nawiasem mówiąc Maserati 8 razy droższe ale lepsze może dwukrotnie . Gdzie sens :)

Wysłane z mojego EVR-AL00 przy użyciu Tapatalka


Ale kto mówi o nowych autach. Za cenę C5A można mieć super Lexusa.

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #81 dnia: Marzec 23, 2021, 08:59:22 »
Ale to nie o to chodzi... Za cenę C5A możesz też mieć konia albo psi zaprzęg...

Offline Krzysiek Morowiec

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 595
  • Skąd: Śląsk
  • Posiadany samochód: był totalny zamulacz Citroen C4 GP 1.8 LPG, SUPER Peugeot 508 2.0 HDI a jest C5 AirCross 2.0 blueHDI
  • Miejscowość: Śląsk
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #82 dnia: Marzec 23, 2021, 10:27:02 »
Przyznaję że sprzedając 8 letnie 508 2.0hdi i kupując nowego c5A te 2.0 blueHDi mocno się zastanawiałem nad sensem. Moc podobna, spalanie podobne, wyposażenie podobne, jakość podobna , tu i tu automat (to mój najważniejszy warunek, aut bez automatu nie biorę pod uwage) więc po co zmieniać. Ale nowe auto mogę wrzucić w koszty i stwierdziłem że tym tokiem myślenia to moge mieszkac w kawalerce i na wakacje jezdzic do rodziny na wieś a nie do Hiszpanii np.  Generalnie mamy lepiej to sobie chcemy życie umilić. Rozumiem ludzi kupujących 8 razy drozsze auta bo zarabiając 8 razy więcej niż ją  mają podobny stosunek ceny do zarobków. Mnie nie stać na auto na 800tys to też szukałem najlepszego kompromisu . A że przy okazji SUVy mi się podobają to wybrałem przystępnie cenowo C5A. Trafił mi się 2.0Bluehdi , na teraz z tymi silnikami już bym C5A nie kupił i szukał w tej cenie czegoś innego. Kto wie może 5008 albo RAV4. Na Lexusa nowego nie mam i nie stać mnie.  A chciałem auto nowe.

Wysłane z mojego EVR-AL00 przy użyciu Tapatalka

Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #83 dnia: Marzec 23, 2021, 12:29:49 »
Nikt nie mówił o tym, czy auto ma być nowe, czy używane.


Fakt, liczba aut na rynku ma znaczenie - dla mnie mniej = lepiej, lubię inne auta, niespotykane. Po zakupie citroena zadziwaia dostępnośc części zamiennych i rozczarowała dostępnośc oryginałów!
W przypadku lexa ide do aso lub zamawiam w necie dowolną część w aso. Jeśli chodzi o eksploatację, to ceny nawet nie zabijają.


Tak jak napisał Tomek, za cenę nowego C5A można mieć wypasionego lexusa. Jeśli chodzi o pomoc na forach, w PL owszem, jest bieda, ale w USA ludzie są bardzo pomocni, robią piękne tutoriale dla potomonych a service manuale są takie, że nawet małpa która potrafi czytać może naprawić auto.


Oczywiście nikogo nie namawiam. Z racji tego, że podrózuję mało i tylko prywatnie, auto ma sprawiać radośc i dawać emocje. Ale fakt tez jest taki, że wszystkie auta serwisuje sam. Gdybym miał takim lexusem pojechać do warsztatu, który się na nim zna, to bym go pewnie nie kupił, bo potrafię liczyć kasę i myśleć zdroworozsądkowo.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #84 dnia: Marzec 23, 2021, 19:57:51 »
Autor tego tematu napisał że chce nowe auto a tu już lecą używane lexy w cenie C5AC. Pytanie nie łoją na potęge Lexów w Warszawie? Air Crossa komuś ukradli ale X7 nie syszałem.
Co do części ORI do C5 to nie ma problemu. Masz ASO z kosmicznymi cenami i np salko.pl gdzie są oryginały już w przystępnej cenie. Problem to był z częściami do Galanta. Nawet w ASO niektórych nie było.

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #85 dnia: Marzec 23, 2021, 21:01:13 »
A ktoś może coś o nowych fordach powiedzieć? Np. Kuga?
Wyglądem/designed nie odbiegają od toyot, hond czy lexusów...

Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #86 dnia: Marzec 23, 2021, 21:19:06 »
Autor tego tematu napisał że chce nowe auto a tu już lecą używane lexy w cenie C5AC. Pytanie nie łoją na potęge Lexów w Warszawie? Air Crossa komuś ukradli ale X7 nie syszałem.
Co do części ORI do C5 to nie ma problemu. Masz ASO z kosmicznymi cenami i np salko.pl gdzie są oryginały już w przystępnej cenie. Problem to był z częściami do Galanta. Nawet w ASO niektórych nie było.

Sorki, nie zwróciłem uwagi, ze chodzi o nowe auto.
W Salko trzeba dzwonić czy to co mają na stronie?
Słyszałem, że citroen dość krótko trzyma stoki.

Jeśli chodzi o nowe auta to ciężko cokolwiek wybrać. Gdybym miał iść i kupić teraz nowe auto to rozważyłbym camry, choć toyota strasznie zostaje w tyle jeśli chodzi o nowinki technologiczne. Teść ostatnio kupil corollę w hybrydzie i jest bardzo zadowolony. Jeździ sporo po mieście i spalanie ma naprawdę niskie - w okolicy 6 tylko po mieście. Trasa do 140 koło 6.5l.

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #87 dnia: Marzec 23, 2021, 21:31:06 »

Trasa do 140 koło 6.5l.

Kurde, nie zaimponowałeś mi...
Tyle to moja C5 pali... I to bez hybrydy.

Offline Krzysiek Morowiec

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 595
  • Skąd: Śląsk
  • Posiadany samochód: był totalny zamulacz Citroen C4 GP 1.8 LPG, SUPER Peugeot 508 2.0 HDI a jest C5 AirCross 2.0 blueHDI
  • Miejscowość: Śląsk
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #88 dnia: Marzec 23, 2021, 21:41:57 »
Ale Janku Camry ma 225 koni z 2,5 litrową benzyną. I faktycznie pali cudnie a rwie jak głupia. Rav4 to zupełnie inna bajka choć silnik ten sam.
Co do fordów dla mnie nr1 Mondeo, piękne i wypasione
 

Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #89 dnia: Marzec 23, 2021, 21:46:43 »
Sek w tym, że camry pali mniej niż Corolla.

W trasie (ausotrada) hybryda nie daje aż tak wielkiej przewagi, ale w mieście będzie oszczędniejsza od diesla i to zdecydowanie. Na drogach krajowych spokojnie 5l można się mieścić.
Ja w mojej C5 średnio poniżej 8 nie zszedłem. Nawet do 140 na autostradzie mam powyżej 7l.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #90 dnia: Marzec 24, 2021, 07:15:30 »
Ja z tym samym silnikiem (2.2HDI204) spokojnie mogę zrobić trasę ze średnią 120 ze spalaniem 6.3. Camry na trasie będzie żłopała nie ma szans. 2.5 litra wolnossąca benzyna R4 waga 1600. Może muskanie e-cvt coś da ale nie wierze w mniej niż 6-7 litrów. W mieście to co innego pod warunkiem, że bateria będzie naładowana. Ciekawe jak jest w mocno zakorkowanych miastach gdzie nie ma szans na hamowanie odzyskowe.

Co do Kugi to kicha. Kiepsko się prowadzi do tego silniki benzynowe 1.5EB R3 lub 2.5 wolnossak w hybrydzie z wyjącym CVT.

RAV4 nie wiem kto poważnie bierze pod uwagę zakup. Nie przechodzi testu łosia (70 km/h).

Z segmentu D jest jeszcze Insignia B obecnie największe auto w tej klasie. Ma dobrego Diesla 2.0 Fiatowskiego ale niestety z suchym DPF, automat AISIN 8 biegów ten co w PSA

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #91 dnia: Marzec 24, 2021, 07:21:26 »
Te wyjące CVT to - podobno - jest rekompensowane przez trwałość, bezawaryjność i łatwość serwisowania...

Offline Krzysiek Morowiec

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 595
  • Skąd: Śląsk
  • Posiadany samochód: był totalny zamulacz Citroen C4 GP 1.8 LPG, SUPER Peugeot 508 2.0 HDI a jest C5 AirCross 2.0 blueHDI
  • Miejscowość: Śląsk
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #92 dnia: Marzec 24, 2021, 08:45:19 »
W toyocie już nie ma aż tak wyjących , poprawili, natomiast RAV4 z testem łosia również w tamtym roku poprawili elektroniką. Ponoć daje radę znacznie lepiej.

Inaczej, jeździłem RAV4 Camry i chr i nie zauważyłem przesadnie wyjących skrzyń .

Wysłane z mojego EVR-AL00 przy użyciu Tapatalka

Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #93 dnia: Marzec 24, 2021, 09:44:20 »
Do 120 moje C5 pali naprawdę spoko. Utrzymując bez tempomatu prędkość w okolicy 120 wychodzi nawet mniej niż 6. Ale jak ustawimy tempomat na 140 i co jakiś czas hamujemy to robi się 8 bez większych szaleństw. C5 jednak waży bardzo dużo jak na ten segment i każdorazowa zmiana energii kinetycznej swoje robi. Hybryda ma ten plus, że szarpana jazda nie wpływa aż tak na spalanie.
Sam byłem hybrydo sceptykiem, ale powoli mnie przekonuje ta technologia, bo odzysk energii rzeczywiście działa. Przy stałej prędkości nie robi aż takiej różnicy, ale ciągłych zmianach robi sporą różnicę.
Zresztą nie chodzi tylko o to czy jeden spali mniej czy więcej o litr, ale o fakt że za całkiem sensowną kasę można dostać nieźle wyglądające, w miarę dynamiczne auto, w dodatku oszczędne.
Nie wiem jak w innych zakorkowanych miastach, ale w Warszawie klocki u mnie schodziły w oczach, więc potencjał odzysku jest duży.
Camry może nie jest autem idealnym, bo gdyby była to nikt nie spojrzałby na ESa. Ale myślę, że spełni oczekiwania większości kierowców.

Offline Krzysiek Morowiec

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 595
  • Skąd: Śląsk
  • Posiadany samochód: był totalny zamulacz Citroen C4 GP 1.8 LPG, SUPER Peugeot 508 2.0 HDI a jest C5 AirCross 2.0 blueHDI
  • Miejscowość: Śląsk
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #94 dnia: Marzec 24, 2021, 09:56:19 »
Slyszalem właśnie że Camry celowo musieli zubożyc bo się bali o leży. W środku piękna na zewtrzatrz też, jak weźmiesz wypas to z tyłu mam elektryczna roletę , grzane siedzenia z tyłu regulowane elektrycznie i wogole fajne sterowanie z tyłu w podłokietniku . Przod masz jeszcze elektrycznie sterowana kierownice która się odsuwa jak wysiadasz i wsiadasz

Wysłane z mojego EVR-AL00 przy użyciu Tapatalka


Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #95 dnia: Marzec 24, 2021, 11:21:45 »
W najbogatszej wersji jest jej blisko do LS430 sprzed w sumie 21 lat. Brakuje głównie wentylowanych foteli z przodu - jest to naprawdę fajna opcja. Ale nie ma co narzekać naprawdę. Do tego silnik o pojemnosci jak nalezy, bez turbiny.


Teść ma corollę w wersji full, naprawdę ergonomiczne auto - head up display, kamera, czujniki, android auto. Mi jedynie tablet na środku deski się nie podoba, ale poza tym jest spoko.


Co do awaryjnosci CVT, to nie słyszałem o problemach z tą skrzynią, jedynie po nuediolnych próbach wymiany oleju. Ale trzymając sie zalecen serwisu robią duże przebiegi. Choć nie jestem fanem specyficznego brzmienia, to trzeba przyznać, że jest to naprawdę fajny wynalazlek dający nieskończoną liczbę przełożeń i pozwlający na jazdę w optymalnym zakresie obrotów w danych warunkach.




Offline Roman Kłosiński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 382
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manu; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan; BX 1,6, ....... użytkownik marki od 89r
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #96 dnia: Marzec 24, 2021, 12:16:19 »
Jeździ sporo po mieście i spalanie ma naprawdę niskie - w okolicy 6 tylko po mieście. Trasa do 140 koło 6.5l.
moje 163KM pali 5,9, w trasie przy 130 jeszcze mniej. Niekasowany licznik od początku posiadania pokazuje 5,6.
Drugi sedan 163Km w automacie teraz ma śr. 6,8, a cyklu mieszanym pokazuje 6,7.
Cytuj
Na drogach krajowych spokojnie 5l można się mieścić.
i mój manual na drogach krajowych przy w miarę spokojnej jeździe zejdzie poniżej 5L
Cytuj
Zresztą nie chodzi tylko o to czy jeden spali mniej czy więcej o litr, ale o fakt że za całkiem sensowną kasę można dostać nieźle wyglądające
niby jeden litr ale przy 20 tkm rocznie i cenie 5zł/L wychodzi 1000zł w kieszeni.

Fakt jest że ja też rozważając jakie byłoby kolejne auto to mam z tym problem i chyba będzie tak, że tymi pojeżdżę ile się da ( myślę że z ok 10 lat) a wtedy będą jakieś inne bardziej godne mojej uwagi.
-----------------------------------------------------------------
C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manual; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan aut;   BX 1,6 ....były C5 2,0 HDI mkII; Xantia 2,0 16V mkII; Xantia 1,6 mkI; BX 1,4e, TGE .... z citroenem od 89r

Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #97 dnia: Marzec 24, 2021, 13:27:05 »
Ale porównujmy auta o podobnej mocy i skrzyni AT bo te 2 czynniki robią ogromną różnicę.  Dodatkowo czy to spalanie uwzględnia wypalanie DPF, bo z tego co pamiętam to w db można to włączyć lub wyłączyć.
U mnie licznik nie kasowany od 10tys pokazuje 8.4, a niekasowany od 2k 9.2l - miasto plus szybkie trasy. Miasto bez korków ale krótkie odcinki. Kiedyś z ciekawości jadąc krajowa drogą zszedłem poniżej 5l, ale nie po to mi te 200KM żeby z nich nie korzystać.
Żeby porównać spalanie, najlepiej 2 różnymi autami pojechać w taką samą trasę. I tutaj często wychodzą ciekawostki. Chorwacja Polska - BMW E60 3.0d spaliło na całej trasie nieznacznie mniej niż F10 2.0d.

Problem w tym że wyśrubowane normy spalin powodują, że im nowsze auto tym bardziej skomplikowane, coraz bardziej wyzylowane itd.

Moja C5 ma teraz coś koło 230tys i obiektywnie bez większych inwestycji pewnie 100k zrobię - może coś w zawieszeniu.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #98 dnia: Marzec 24, 2021, 13:52:01 »
W najbogatszej wersji jest jej blisko do LS430 sprzed w sumie 21 lat. Brakuje głównie wentylowanych foteli z przodu - jest to naprawdę fajna opcja. Ale nie ma co narzekać naprawdę. Do tego silnik o pojemnosci jak nalezy, bez turbiny.


Teść ma corollę w wersji full, naprawdę ergonomiczne auto - head up display, kamera, czujniki, android auto. Mi jedynie tablet na środku deski się nie podoba, ale poza tym jest spoko.


Co do awaryjnosci CVT, to nie słyszałem o problemach z tą skrzynią, jedynie po nuediolnych próbach wymiany oleju. Ale trzymając sie zalecen serwisu robią duże przebiegi. Choć nie jestem fanem specyficznego brzmienia, to trzeba przyznać, że jest to naprawdę fajny wynalazlek dający nieskończoną liczbę przełożeń i pozwlający na jazdę w optymalnym zakresie obrotów w danych warunkach.
Mój przy 140 pali 7.1 litra. Czar e-cvt pryska jak chcesz dynamicznie jeździć. Non stop 6 tyś obrotów. Dla mnie nie do przyjęcia. Skrzynia jest konstrukcyjne prosta bo nie ma już paska tylko dwa silniki z magnesami złączone przekładnią planetarną. Tanie w produkcji, niezawodne ale ma też wady. Dynamika jednak przeciętna (patrz osiągi). Konkurencja na dwusprzęgłówkach czy nawet hydrokin jest 2-3s szybsza. Szkoda że ten motor 2.5 nie jest w V6 inna kultura pracy...
Dobrą hybrydę ma PSA w tej wersji PSE 300, 350 KM. Duża bateria, 4x4 niesamowite osiągi ale niestety 1.6PT na pokładzie

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #99 dnia: Marzec 24, 2021, 17:17:24 »
Niestety musimy się pogodzić, że dla tych starszych użytkowników, przyzwyczajonych do innych silników, wybór będzie coraz mniejszy. Wczoraj czytałem, że WW zakończył prace nad nowymi silnikami spalinowymi. Będą tylko modernizowane obecne, żeby spełniać kolejne normy, a w 2040r nie będzie w ofercie żadnych spalinówek. Tak naprawdę, to zostało parę lat, żeby kupić coś świeżego, używanego ale jeszcze ze sprawdzonym silnikiem jak chociażby 2.0 HDI.
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma