Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: RHF rozbiegnięcie turbiny i inne awarie...  (Przeczytany 4585 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 578
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: RHF rozbiegnięcie turbiny i inne awarie...
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 16, 2021, 07:10:45 »
Ciemno wszędzie to i nic nie widać... w niedzielę dojechałem do hotelu w poniedziałek pod Teslę i jak chciałem wracać to mi komunikatem zaświecił żeby olej sprawdzić... a tam bagnet suchy no i tylna klapa lekko tłusta, czyli podczas jazdy coś musiało ciec.
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: RHF rozbiegnięcie turbiny i inne awarie...
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 16, 2021, 13:03:07 »
Brzmi jakby turbo lało olej gorącą stroną.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: RHF rozbiegnięcie turbiny i inne awarie...
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 16, 2021, 14:12:34 »
Aby wyleciał korkiem to musieliby nie założyć korka w ogóle, bo olej to nie woda, że przez małą dziurkę wypłynie szybko. Jakby kapało spod korka, to aby osuszyć miskę potrzebowałoby z kilka miesięcy. Obstawiam nieszczelne uszczelniacze zaworowe albo pierścienie zgarniające na tłokach. Mogło jeszcze wylecieć przez turbo, ale to byś na pewno zauważył :)

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 578
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: RHF rozbiegnięcie turbiny i inne awarie...
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 16, 2021, 18:38:04 »
Pierścienie były nowe, uszczelniacze zaworowe też przy pierwszej wymianie oleju po tych 2kkm oleju nic nie ubyło, po wymianie był w zasadzie tylko przejazd z Gliwic do Schoeniche jakieś 500km i w poniedziałek do Tesli jakieś 17.
Edyta:
Chociaż po dłuższym namyśle straciłem pewność czy przy porannym wyruszaniu z pod hotelu nie mignął komunikatem "oil level incorrect"... Bo TomToma ustawiałem.
« Ostatnia zmiana: Listopad 16, 2021, 20:22:54 wysłana przez Błażej Banisz »
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: RHF rozbiegnięcie turbiny i inne awarie...
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 16, 2021, 21:19:00 »
Regeneracje turbin to patologia w tym kraju... One nigdy nie działają po tym jak powinny, są najwyżej swego rodzaju protezą.

Mogę z praktyki potwierdzić - dwa razy ( za namową ) regenerowane turbo do silnika 1,5dci. I po kilku tys. km turbiny do wyrzucenia…
Tylko pieniądze w błoto wywalone…
Ciśnienie oleju, pompa sprawdzane…
Miałem regenerowane turbo 70kkm temu, do tej pory bez problemu działa. Wstaje około 1800obr, dmucha ile ma zadane nic więcej mi nie potrzeba . Nie mam porównania jak to wygląda przy nowym ale za regenerację płaciłem 1000zł więc to jakaś 1/4 ceny nowego a to spora oszczędność.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 000
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: RHF rozbiegnięcie turbiny i inne awarie...
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 17, 2021, 07:01:07 »
Regeneracje turbin to patologia w tym kraju... One nigdy nie działają po tym jak powinny, są najwyżej swego rodzaju protezą.

Mogę z praktyki potwierdzić - dwa razy ( za namową ) regenerowane turbo do silnika 1,5dci. I po kilku tys. km turbiny do wyrzucenia…
Tylko pieniądze w błoto wywalone…
Ciśnienie oleju, pompa sprawdzane…
.... Wstaje około 1800obr, .....
Jak mówiłem, proteza. To już nawet w benzynie turbiny wcześniej wstają.

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 578
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: RHF rozbiegnięcie turbiny i inne awarie...
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 24, 2021, 23:57:27 »
Przyczyna ewakuacji oleju: "wyleciał" uszczelniacz wału przy skrzyni... bukmacher w warsztacie obstawił zatkaną odmę, więc wymienili również pokrywę zaworów. We wtorek auto wraca na warsztat (mam nadzieję, że tym razem bez lawety) - przy hamowaniu i przyspieszaniu pojawiło się stuknięcie, no i wiązka silnika zaczęła mieć swoje humory... błąd pedału gazu, przepływomierza, zwalnianie ręcznego zależne od głębokości i parzystości dziur na pokonywanej drodze.
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: RHF rozbiegnięcie turbiny i inne awarie...
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 25, 2021, 10:21:49 »
Ciśnienie jest ok, skoro mało (lub wręcz wcale) jest przypadków zatarcia tego silnika na panewkach.

Przy 1800 ma już powiedzmy okolice połowy wartości momentu maksymalnego
Bardziej 2/3 niż 1/2 ale to drobiazg.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 000
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: RHF rozbiegnięcie turbiny i inne awarie...
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 25, 2021, 11:49:37 »
Zwróciłem tylko grzecznie uwagę na fakt niezaprzeczalny że regenerowane turbo zwykle nijak się ma do oryginalnego złożonego przez producenta. Tu zwykle dużo zależy od szczęścia. Regeneracja albo się udaje... albo się udaje tak że "jakoś to działa". Niestety zwykle jest ta druga opcja.
Swoją drogą Błażej mógłby się pochwalić która opcja u niego wystąpiła.  ;) Mam nadzieję że turbo przeżyło "ewakuację" oleju.
« Ostatnia zmiana: Listopad 25, 2021, 18:40:05 wysłana przez Błażej Banisz »

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 578
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: RHF rozbiegnięcie turbiny i inne awarie...
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 25, 2021, 18:30:46 »
Swoją drogą Błażej mógłby się pochwalić która opcja u niego wystąpiła.  ;) Mam nadzieję że turbo przeżyło "ewakuację" oleju.


Turbo przeżyło zarówno smarowanie ropą jak i ostatnią ewakuację oleju.

Edyta:
Posprzątałem trochę ten "turbinowy" off-top - jak ktoś ma ochotę na rozważania w temat przewagi diesla nad benzyną (lub odwrotnie) to może sobie swój wątek założyć.
« Ostatnia zmiana: Listopad 25, 2021, 18:45:43 wysłana przez Błażej Banisz »
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 578
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: RHF rozbiegnięcie turbiny i inne awarie...
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 08, 2024, 21:27:04 »
Jak już w innym wątku wspomniałem po 2 latach i 60kkm od remontu pojawiły się pewne problemy... pierwszy objaw bardzo słabe ogrzewanie, co skłoniło mnie do "inspekcji" zbiorniczka wyrównawczego i płynu nie dość że mało to jeszcze jakiś taki "nie taki"... test na obecność CO2 pozytywny, czapka zdjęta, przepalona UPG, więc głowica poszła do sprawdzenia - niby szczelna, ale żeby za tanio nie było, doszła  korekta gniazd zaworowych. W każdym bądź razie C5 znów na drodze, silnik chodzi bardziej miękko niż po poprzedniej naprawie, ale... przed pierwszą awarią aplikacja FAP pokazywała korekty wtrysków na poziomie +/-20 mikrosekund, po pierwszej naprawie zaczęły pojawiać się wartości ponad 90 (2 w mocnym plusie i 3 w minus, cylindry 1 i 4 korekty poniżej 20), teraz dochodzi do 120. Delphi twierdzi, że do 500 jest ok, ale to jest zapewne jak z poborem oleju, litr na 1kkm jest ok, choć właściciel zadowolony z takiego apetytu nie będzie. Z tego co w warsztacie powiedzieli (i pokazali przy odbiorze) śruby którymi poprzedni warsztat przykręcił głowicę nie wyglądały jak te fabryczne... może to było przyczyną, a może Cytryn się obraził, bo strzelił focha jak odbierałem "służbowe" 508 (też kombi, też 2.0HDI tym razem automat - bo nie było innych - szkoda tylko, że bak skurczyli do 55l, bo z AM8 spalanie wcale aż tak bardzo nie spadło).
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: RHF rozbiegnięcie turbiny i inne awarie...
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 08, 2024, 22:31:08 »
Mierzyłeś może kompresję na poszczególnych cylindrach po remontach? Te korekty skądś się muszą wziąć - albo z niedomagania końcówek, albo z różnic kompresji.

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 578
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: RHF rozbiegnięcie turbiny i inne awarie...
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 08, 2024, 23:41:38 »
Kompresji nie sprawdzałem... sam nie mam jak, a i z czasem ciężko, siedzę w permanentnej delegacji, wracając do domu na 3-4 dni z planowaniem na ostatnią chwilę, więc nawet do warsztatu się nie da normalnie umówić (a żona stwierdziła, że skoro na mieście zaparkować się nie da, to za kierownicę C5 nie siada).
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: RHF rozbiegnięcie turbiny i inne awarie...
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 09, 2024, 01:22:18 »
Pytanie czy przy RHF jest kodowanie wtrysków, jeśli tak to czy wtryski są w odpowiednich gniazdach.
Lexia, VCDS, MPPS

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: RHF rozbiegnięcie turbiny i inne awarie...
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 09, 2024, 08:32:00 »
Chyba tylko podaje się klasę wtryskiwacza a kody nie są wymagane.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie