Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 2001 2,0 HDI - błąd poziomu chłodzenia silnika, czym uzupełnić?  (Przeczytany 2593 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Arkadiusz Stańczykowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 59
  • Posiadany samochód: C4 Picasso 1,6HDI 2009, C5 2,0HDI 2001
  • Zainteresowania: malarstwo olejne, budownictwo
  • Miejscowość: Warszawa
witam,


w czasie jazdy pojawia się komunikat o niskim (niewystarczającym) poziomie płynu w układzie chłodzenia, pytanie następujące:


co można BEZ OBAWY uszkodzenia ukłądu i silnika dolać kiedy nie wiadomo co jest w układzie?? czy woda destylowana jest OK jeśli było wcześniej np Borygo???


A.

Offline Radosław Misztal

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 335
  • Posiadany samochód: C5 3.0 v6 2002, C5 1.8 2002
  • Zainteresowania: Komputer, Kosmos, Technologia
  • Miejscowość: Sitno, lubelskie
Odp: C5 2001 2,0 HDI - błąd poziomu chłodzenia silnika, czym uzupełnić?
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 16, 2021, 20:29:07 »
Dolewając wody do płynu nic złego się nie stanie, po prostu się rozcieńczy.
Mówimy oczywiście o jakichś niewielkich dolewkach, nie wiem czy woda w dużej ilości nie zaszkodziła by pompie. Kiedyś miałem przypadek, że po zalaniu wodą układ chłodzenia pompa się zatarła i ciekło.

Offline Waldemar Oktaba

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 193
  • Posiadany samochód: Citroen C5 HB FL 2005r. 2.016V+LPG
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 2001 2,0 HDI - błąd poziomu chłodzenia silnika, czym uzupełnić?
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 17, 2021, 05:24:46 »
idzie zima więc żadna woda, jeśli nie wiesz co za płyn masz w układzie chłodzenia i kiedy był wymieniany to kup odpowiednią ilość płynu chłodniczego np. Prestone jest do 130 stopni, zlej stary i zalej nowy płyn, jak nie potrafisz tego zrobić to zleć tą robotę mechanikowi jak będzie wymieniał tobie cięgna korektora zawieszenia
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 17, 2021, 16:46:57 wysłana przez Waldemar Oktaba »

Offline Łukasz Fusek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 622
  • Posiadany samochód: C2 GT/ opel signum 1,9cdti
  • Zainteresowania: rajdy srajdy
  • Miejscowość: Kobierzyce
Odp: C5 2001 2,0 HDI - błąd poziomu chłodzenia silnika, czym uzupełnić?
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 17, 2021, 11:26:02 »
jeszcze kwestia czy płynu jest faktycznie mało  czy  wariuje czujnik  bo  znamy takie przypadki.
wariat, a ty uważasz się za normalnego?

Offline Arkadiusz Stańczykowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 59
  • Posiadany samochód: C4 Picasso 1,6HDI 2009, C5 2,0HDI 2001
  • Zainteresowania: malarstwo olejne, budownictwo
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 2001 2,0 HDI - błąd poziomu chłodzenia silnika, czym uzupełnić?
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 18, 2021, 09:50:10 »
jeszcze kwestia czy płynu jest faktycznie mało  czy  wariuje czujnik  bo  znamy takie przypadki.


płynu jest tyle ile byc powinno, czytałem o tym czujniku - przekręciłem go o 90st, wyjąłem i płyn pod nim jest widoczny. Zakupię więc ten czunik i wymienię, gdy będzie się coś jeszcze działo dalej to wtedy będę szukał innej przyczyny... na razie podczas wymiany korektora wysokości (prześwitu) z tyłu poproszę o wymianę całego płynu, zakupiłem 10l nowego Borygo.

Offline Waldemar Oktaba

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 193
  • Posiadany samochód: Citroen C5 HB FL 2005r. 2.016V+LPG
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 2001 2,0 HDI - błąd poziomu chłodzenia silnika, czym uzupełnić?
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 18, 2021, 20:01:40 »
a dlaczego borygo? wiedząc że w citroenach termostat otwiera się przy 115 stopniach

KARTA CHARAKTERYSTYKI
Płyn do chłodnic samochodowych Borygo NowyKarta zgodna z Rozporządzeniem (WE) 1907/2006 (REACH), 1272/2008 (CLP) & 830/2015


Sekcja 9. Właściwości fizyczne i chemiczne
9.1. Informacje na temat podstawowych właściwości fizycznych i chemicznych
wygląd różowaciecz jednorodna,opalizująca,przezroczysta bez osadówzapachsłaby lub bez zapachu
próg zapachunie oznaczonopH7,5 11,0(w 20°C)
temperatura krzepnięcianie wyższa niż-35°C                                                                                                                           
początkowa temperatura  wrzenia107,5°Czakres temperatury wrzenianie oznaczono
temperatura zapłonu111°C   (dla 100% glikolu etylenowego)
punkt zapłonunie oznaczono
temperatura samozapłonu410°C (dla 100% glikolu etylenowego)

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 2001 2,0 HDI - błąd poziomu chłodzenia silnika, czym uzupełnić?
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 18, 2021, 20:26:37 »
a dlaczego borygo? wiedząc że w citroenach termostat otwiera się przy 115 stopniach

KARTA CHARAKTERYSTYKI
Płyn do chłodnic samochodowych Borygo NowyKarta zgodna z Rozporządzeniem (WE) 1907/2006 (REACH), 1272/2008 (CLP) & 830/2015


Sekcja 9. Właściwości fizyczne i chemiczne
9.1. Informacje na temat podstawowych właściwości fizycznych i chemicznych
wygląd różowaciecz jednorodna,opalizująca,przezroczysta bez osadówzapachsłaby lub bez zapachu
próg zapachunie oznaczonopH7,5 11,0(w 20°C)
temperatura krzepnięcianie wyższa niż-35°C                                                                                                                           
początkowa temperatura  wrzenia107,5°Czakres temperatury wrzenianie oznaczono
temperatura zapłonu111°C   (dla 100% glikolu etylenowego)
punkt zapłonunie oznaczono
temperatura samozapłonu410°C (dla 100% glikolu etylenowego)
Naprawdę nie ma to większego znaczenia. W starszych otwierał się na 89 stopni. Na 105 stopni a nie 115 otwierał się chyba tylko w pierwszych EW10A.