Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 3.0 słabe ogrzewanie  (Przeczytany 2288 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Robert Siwiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 404
  • Skąd: Gończyce
  • Posiadany samochód: XantiaV6, C5V6 lift
  • Miejscowość: Gończyce
C5 3.0 słabe ogrzewanie
« dnia: Wrzesień 30, 2021, 13:17:54 »
Witam,   pytanie do posiadaczy V6 z LPG , czy Wasze auta dobrze grzeją ?

W moim C5 działa ale jest słabe  , (dla porównania Xantia V6 z LPG grzeje dużo  lepiej).
Sprawdziłem klapy i serwomotory - są OK.
Rury we/wy nagrzewnicy gorące (nagrzewnica odkamieniona i płukana).

Pozostaje chyba już tylko wymiana nagrzewnicy , ale to masa roboty .... więc wolę zapytać,
bo niektórzy twierdzą że z LPG ten tym tak ma :( .
Robert Siwiak
Xantia V6  (450kkm) , C5 V6 (240kkm)

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 3.0 słabe ogrzewanie
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 30, 2021, 13:59:53 »
A jak masz wpiętą nagrzewnicę? Szeregowo czy równolegle do gazu?
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Robert Siwiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 404
  • Skąd: Gończyce
  • Posiadany samochód: XantiaV6, C5V6 lift
  • Miejscowość: Gończyce
Odp: C5 3.0 słabe ogrzewanie
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 30, 2021, 14:28:36 »
Cytuj
A jak masz wpiętą nagrzewnicę? Szeregowo czy równolegle do gazu?

Nagrzewnicę miałem wpiętą szeregowo (poprzednik tak podłączył) , ale walcząc z problemem zmieniłem na równolegle (tak jak mam w Xantii, gdzie grzeje super).
Zmiany wpięcia szeregowo/równolegle nie robiły tu żadnej różnicy jeżeli chodzi o poziom ciepła - jest podobnie.
Parownik zawsze wpinam równolegle,  bo tak jest bezpieczniej dla silnika (mniej zakłócona drożność obiegu) .
Robert Siwiak
Xantia V6  (450kkm) , C5 V6 (240kkm)

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 599
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi 2.0 136KM
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Odp: C5 3.0 słabe ogrzewanie
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 30, 2021, 15:11:30 »
Czasami nagrzewnica potrafi się wewnętrznie rozwarstwić, w ten sposób, że płyn nie przepływa przez lamelki, tylko bezpośrednio z wejścia do wyjścia.

Offline Robert Siwiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 404
  • Skąd: Gończyce
  • Posiadany samochód: XantiaV6, C5V6 lift
  • Miejscowość: Gończyce
Odp: C5 3.0 słabe ogrzewanie
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 30, 2021, 16:17:50 »
Cytuj

Czasami nagrzewnica potrafi się wewnętrznie rozwarstwić, w ten sposób, że płyn nie przepływa przez lamelki, tylko bezpośrednio z wejścia do wyjścia.

To nie pocieszyłeś - sądząc po objawach  to u mnie wygląda właśnie na coś z tych rzeczy .....

Czy ktoś wie jaki typ nagrzewnicy wkładali w te auta (rocznik 2005)  ?
Robert Siwiak
Xantia V6  (450kkm) , C5 V6 (240kkm)

Offline Waldemar Oktaba

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 193
  • Posiadany samochód: Citroen C5 HB FL 2005r. 2.016V+LPG
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 3.0 słabe ogrzewanie
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 30, 2021, 16:27:57 »
może klapy ogrzewania połamane?

Offline Robert Siwiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 404
  • Skąd: Gończyce
  • Posiadany samochód: XantiaV6, C5V6 lift
  • Miejscowość: Gończyce
Odp: C5 3.0 słabe ogrzewanie
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 30, 2021, 16:50:04 »
Klapy i silniki przy nich sprawdziłem, są OK.

Robert Siwiak
Xantia V6  (450kkm) , C5 V6 (240kkm)

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 3.0 słabe ogrzewanie
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 30, 2021, 23:50:00 »
To co ja bym zrobił:
1. Porównał temperaturę rur we/wy w stosunku do innego C5 Xanti najlepiej jakimś spirometrem.
2. Odłączył prawy motoreduktor i ręcznie go przestawić na gorące (nie była cięta nagrzewnica?)

Temperatura zewnętrzna prawidłowa?
Może źle steruje panel klimatyzacji?
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Robert Siwiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 404
  • Skąd: Gończyce
  • Posiadany samochód: XantiaV6, C5V6 lift
  • Miejscowość: Gończyce
Odp: C5 3.0 słabe ogrzewanie
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 02, 2021, 17:42:11 »
Temperaturę trudno określić, bo mocno zależy od prędkości wentylatora, można przyjąć że jest  ok.50st. (przy większych obr. spada wyraźnie).

Klapy kręciłem wkrętakiem i Lexią , chodzę ładnie w pełnym zakresie ruchu .
Nikt tam wcześniej nie ingerował , wszystko jest w stanie fabrycznym.

Teraz widzę że stare chłodziwo które zmieniłem zostawiło w pojemniku sporo dziwnego osadu  (rdzawe błoto).
Coraz bardziej podejrzewam,  że poprzedni właściciel gubił cłodziwo i nasypał jakiegoś uszczelniacza (pewnie ciekło mu na trójnikach, są tam duże zacieki)  ..... więc niestety  prawdopodobnie nagrzewnica jest częściowo zaklejona tym gó..em. Płukałem ją pod ciśnieniem, ale pomogło niewiele.
Na wiosnę wymienię nagrzewnicę (to raczej  robota na cieplejsze wieczory) i dam znać czy pomogło.
Ot, urok używanych aut .....  >:(  .

Robert Siwiak
Xantia V6  (450kkm) , C5 V6 (240kkm)

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 3.0 słabe ogrzewanie
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 02, 2021, 19:37:31 »
Nagrzewnice kiedyś potraktowałem... Kretem i ciepłą wodą karcherem pod ciśnieniem. Przedłużyłem sobie węże podczas gdy ona była na aucie. W sumie udało się wtedy, jednak specjalnie się na to nie nastawiałem. To już dość ryzykowne posunięcie, może się skończyć przymusową wymianą.

 Słabe ogrzewanie to też czasem efekt umierającej uszczelki pod głowicą lub problemów z pompą wody.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 3.0 słabe ogrzewanie
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 03, 2021, 00:59:17 »
Próbowałeś płukać w obie strony?
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Robert Siwiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 404
  • Skąd: Gończyce
  • Posiadany samochód: XantiaV6, C5V6 lift
  • Miejscowość: Gończyce
Odp: C5 3.0 słabe ogrzewanie
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 04, 2021, 12:26:25 »
Cytuj

Słabe ogrzewanie to też czasem efekt umierającej uszczelki pod głowicą lub problemów z pompą wody.
Masz rację, ale wtedy mały obieg chłodzenia natychmiast zapowietrza się - u mnie w odpowitrzniku nagrzewnicy 0 powietrza . Pompę zmieniłem niedawno razem z rozrządem.
Auto mam od roku, sporo "cisnę" po ekspresówkach i gdyby coś  było źle z uszczelką, to raczej  silnik rozpadł by się szybko - a jeździ bardzo ładnie .
(to auto jest z Sokołowa Podl. i spory czas stało u handlarza więc może nawet go widziałeś)

Cytuj
Próbowałeś płukać w obie strony?

Odkamieniałem jakimś dedykowanym specyfikiem , zaraz potem odkamieniaczem do czajnika i na koniec nagrzewnicę kilka minut podłączyłem do karchera (przeciwnie do kierunku obiegu).
Wyraźnie pomogło , ale jeszcze odbiega od "narmalności" .
Robert Siwiak
Xantia V6  (450kkm) , C5 V6 (240kkm)

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 3.0 słabe ogrzewanie
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 04, 2021, 12:40:40 »
Ten... złoty czy jasnoniebieski? Dwie V6 tu swego czasu widziałem na sprzedaż. Nie mniej osobiście nie kupił bym samochodu w Sokołowie, Ostrowi, Łukowie, Radomiu.

 Jeśli jest jak mówisz z płukaniem... Wymiana nagrzewnicy nie minie. Tylko tak patrzę się u siebie, i chyba jest to wykonalne bez zrzucania deski.

 Mój brat już z miesiąc jak nie lepiej jeździ 1.8T z padnietą UPG  ;) Jakoś silnik nie chce się rozpaść. Pcha mu tylko ciśnienie do układu chłodzenia.

Offline Robert Siwiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 404
  • Skąd: Gończyce
  • Posiadany samochód: XantiaV6, C5V6 lift
  • Miejscowość: Gończyce
Odp: C5 3.0 słabe ogrzewanie
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 04, 2021, 16:42:14 »
Cytuj
Ten... złoty czy jasnoniebieski?
Srebrny sedan.
Wcale nie miałem zamiaru kupować .... ale jak zobaczyłem "full wypas" za cenę instalacji lpg która w nim siedziała , to nie potrafiłem sobie tego odmówić :) .
Auto okazało się bardzo dobre, tylko drobiazgi porobiłem ... i jeszcze została ta nagrzewnica.

Robert Siwiak
Xantia V6  (450kkm) , C5 V6 (240kkm)

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 3.0 słabe ogrzewanie
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 04, 2021, 18:04:38 »
To tego nie widziałem.  ;)

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: C5 3.0 słabe ogrzewanie
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 04, 2021, 21:02:04 »
Mój brat już z miesiąc jak nie lepiej jeździ 1.8T z padnietą UPG  ;) Jakoś silnik nie chce się rozpaść. Pcha mu tylko ciśnienie do układu chłodzenia.
Ja Xantią 1.9TD zrobiłem ponad 15000 km z padniętą UPG. Ostatnie dwa tysiące to co 300-400 km musiałem odessać 0,5l oleju chłodzącego i dolać pół litra oliwy do silnika :)
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Rafał Jankowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Posiadany samochód: C5 x7 Tourer 3.0 HDI 241KM
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: C5 3.0 słabe ogrzewanie
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 20, 2021, 16:21:57 »
Tak jak koledzy wyżej piszą, tylko płukanie nagrzewnicy karcherem albo wodą z węża + kompresor. Żadne chemiczne preparaty, bezpieczne dla aluminiowej nagrzewnicy nie rozpuszczą rdzy. Walczyłem z tematem w 3.0hdi.

Offline Robert Siwiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 404
  • Skąd: Gończyce
  • Posiadany samochód: XantiaV6, C5V6 lift
  • Miejscowość: Gończyce
Odp: C5 3.0 słabe ogrzewanie
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 08, 2022, 09:53:08 »
Grzanie naprawione, w końcu zmusiłem się do wymiany nagrzewnicy (idzie zima, opał drogi więc przynajmniej w aucie będę miał ciepło).
Okazało się że nagrzewnica była zapchana galaretowatym szlamem.   
Podobny szlam miałem w parowniku LPG gdy wymieniałem nieszczelne/popękane membrany - więc przypuszczam że gaz wszedł w reakcję z płynem chłodzącym i wytrącił się osad.

Nawiasem, robota parszywa i czasochłonna .... przed taką można poważnie rozważać złomowanie auta.
Nagrzewnice też są różne, warto najpierw rozebrać i sprawdzić co siedzi zanim kupimy  nową.
Robert Siwiak
Xantia V6  (450kkm) , C5 V6 (240kkm)

Offline Robert Szczepański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 244
  • Skąd: Jarocin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 2.0 benzyna
  • Zainteresowania: Fotografia
  • Miejscowość: Jarocin
Odp: C5 3.0 słabe ogrzewanie
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 18, 2022, 16:32:50 »
Moje poprzednie auto to Laguna z 1996 roku. Dwa razy wymieniałem w niej nagrzewnicę. Pierwszy raz krótko po kupieniu auta. Drugi raz po przejechaniu ok 100 tys km. Za każdym razem wyglądała tak jak opisujesz swoją. I kilkukrotnie cięższa niż nowa  :P  W firmowym Renault Traffic też musieliśmy wymienić nagrzewnicę. Francuzy chyba tak mają, Cytryny chyba nie są wyjątkiem  :D

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 3.0 słabe ogrzewanie
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 18, 2022, 21:00:35 »
Moje poprzednie auto to Laguna z 1996 roku. Dwa razy wymieniałem w niej nagrzewnicę. Pierwszy raz krótko po kupieniu auta. Drugi raz po przejechaniu ok 100 tys km. Za każdym razem wyglądała tak jak opisujesz swoją. I kilkukrotnie cięższa niż nowa  :P  W firmowym Renault Traffic też musieliśmy wymienić nagrzewnicę. Francuzy chyba tak mają, Cytryny chyba nie są wyjątkiem  :D
Chyba nie... W Xantii zaczęła mi nagrzewnica przeciekać jednak grzała jak oszalała. Za to w Skodzie miałem z nią problemy. Ogólnie nagrzewnice atakują obecnie dość młode auta z grupy VW.

Kolega w Lagunie II na nagrzewnice nigdy nie narzekał mimo przebiegu w okolicach 700-800k km.

Offline Robert Siwiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 404
  • Skąd: Gończyce
  • Posiadany samochód: XantiaV6, C5V6 lift
  • Miejscowość: Gończyce
Odp: C5 3.0 słabe ogrzewanie
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 19, 2022, 18:36:57 »

W Xantiach nagrzewnice ciekły spod dekla zamykającego radiator, gdyż płyn chłodzący rozpuszczał tam uszczelkę (moja w 4-ro letnim aucie już była do wymiany).
Taką wpadkę materiałową można by wybaczyć, ale fabryka wkładała te wadliwe nagrzewnice przez cały okres produkcji auta ... więc trudno to pojąć .
Na szczęście dostępne za 50 zł na All..ro zamienniki "made in China" nie miały tej wady :) .

W C5 problem jest w samej konstrukcji .
Poniżej  przykład 2 nagrzewnic z C5: pierwsza na bazie rurek 8 , tu przepływ jest duży i raczej nigdy nie zamuli się (podobne są również w Xantiach).
Druga to nagrzewnica zgrzewana z blachy, odstęp pomiędzy ściankami niewielki do 1mm , więc jak w płynie chłodzącym będą jakieś "fusy" to szybko ogrzewanie siądzie.

Szkoda że nie są wymienne . Zrobiłem przymiarkę ... niby wchodzi ale żeby włożyć 6448.J8 za 6448.N0 kilka przeróbek było by konieczne (mocowanie i wyp. przewodów).
Oryginalna nagrzewnica była chyba czeska .... może dlatego podobne problemy jak w Skodach :( .
Robert Siwiak
Xantia V6  (450kkm) , C5 V6 (240kkm)