Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Pompa zawieszenia wariuje po zgaszeniu silnika.  (Przeczytany 3355 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 608
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Pompa zawieszenia wariuje po zgaszeniu silnika.
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 07, 2022, 23:19:44 »
Pompa pracuje raczej normalnie. Ciężko mi jest powiedzieć ponieważ do tej pory nie wsłuchiwałem się w jej pracę. A włączała się z reguły wtedy jak pracował silnik diesla więc i ona była mniej słyszalna.
Dzisiaj miałem pracowity dzień jak analizowałem moją sytuację.
Po podłączeniu klemy do aku pompa nie pracuje. Wystarczy jaki kolwiek impuls np. włączenie świateł czy otwarcie drzwi jak były zamknięte lub zamknięcie jak były otwarte a pompa staruje i pracuje jakby na sucho. Zawieszenie nie zmienia swojej pozycji. Ale jak uruchomię silnik to zawieszenie ustawia się. Po wyłączeniu silnika pompa cały czas pracuje nawet jak odepnę kabel sterujący pracą.
Dzisiaj w ramach testów odłączyłem jej wtyczkę i sprawdzałem kiedy pojawią się i kiedy zanika napięcie. Po zgaszeniu silnika napięcie zanika nawet po ok 100 sekundach. To sporo.
Byłem przekonany że do pompy idzie bezpośrednio zasilanie od bezpiecznika, ale to nie prawda bo idzie od przekaźnika który ma dziwne sterowanie.
Zaraz po założeniu klemy aku to oba przewody sterujące są masą. Ale jaki kolwiek impuls powoduje zmianę jednej masy na plus i załączenie zasilania na pompę.
Pierwszy raz z takim czymś się spotykam. Nie wiem skąd jest to sterowanie.
Mam pytanie o ten przewód sterujący zasilaniem silnika pompy. Czy on daje plus wtedy kiedy zmienia się wysokość zawieszenia a po ustawieniu zanika? I jaki tam może być prąd?

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Sylwester Maciejczuk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 351
  • Skąd: Radzymin k.Warszawy
  • Posiadany samochód: Była Xantia 2.0 CT Activa 96 jest Xantia 1.8 16V 98
  • Zainteresowania: motoryzacja elektronika
  • Miejscowość: Radzymin k.Warszawy
Odp: Pompa zawieszenia wariuje po zgaszeniu silnika.
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 08, 2022, 22:09:49 »
W starszych modelach pompa zasilana była cały czas, tak miałem w MK1 z  końca 2003 roku.
W późniejszych modelach  jest zasilana przez przekaźnik ,którym steruje BSI i może stąd te 100 sek. zasilania po wyłączeniu aż BSI się uśpi.
Po odłączeniu kabla sterującego pompa nie powinna pracować,może robi się zwarcie  na płytce sterującej silnika i dlatego pracuje .
 Przy sprawdzaniu swojego silnika pompy zasilałem pin sterujący  profilaktycznie przez żarówkę 5W i pracował poprawnie.
Czy pompa podczas pracy silnika spalinowego wyłącza się,powinna pracować tylko na chwilę przy korekcjach wysokości ?
 W razie pytań dzwoń ,nr wysyłam na PW.


Pozdrawiam.