Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Pompa zawieszenia wariuje po zgaszeniu silnika.  (Przeczytany 305 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Arek Rokosz

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Borkowo Kościelne
  • Posiadany samochód: C5 2,0 HDI 136Ps liftback 2008r
  • Miejscowość: Borkowo Kościelne
Pompa zawieszenia wariuje po zgaszeniu silnika.
« dnia: Październik 13, 2021, 16:48:22 »
Witam. Dziś pojawił sie nietypowy problem.  Po zgaszeniu silnika pompa od zawieszenia zaczyna podskakiwać. Jak przytrzymam ją ręką przestanie ale wystarczy delikatnie puknąć i znowu zaczyna tańczyć. Najlepiej pokaże to filmik. Żadnych błędów na komputzerze pokładowym. Wszystko działa normalnie. Auto opuszcza się i podnosi. Poziomuje sie na postoju. Stan płynu ok. Odłączenie akumulatora nic nie dało. Na kogoś z lexią nie mam co liczyć w okolicy. Link do filmu bo nie wiem jak go tu wstawić inaczej a do dyspozycji na tą chwilę mam tylko telefon.

https://youtu.be/1_5CJmeuN_c

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 585
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi 2.0 136KM
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Pompa zawieszenia wariuje po zgaszeniu silnika.
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 13, 2021, 17:05:57 »
Pompa jest elastycznie zamocowana i to wygląda na uszkodzone mocowanie.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 913
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Pompa zawieszenia wariuje po zgaszeniu silnika.
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 13, 2021, 19:40:35 »
Mocowanie mocowaniem... Ale po zgaszeniu silnika i zamknięciu drzwi pracować nie powinna. Ja bym zainteresował się tą nieszczęsną kostką, warto ją odpiąć i zobaczyć czy przypadkiem "zielono" tam nie jest.

Offline Arek Rokosz

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Borkowo Kościelne
  • Posiadany samochód: C5 2,0 HDI 136Ps liftback 2008r
  • Miejscowość: Borkowo Kościelne
Odp: Pompa zawieszenia wariuje po zgaszeniu silnika.
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 13, 2021, 19:53:21 »
Też właśnie uważam że mocowanie nie ma nic wpolnego z zalaczaniem sie pompy. Jutro sprawdzę tę kostkę i dodatkowo potraktuję kontaktem.

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 585
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi 2.0 136KM
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Pompa zawieszenia wariuje po zgaszeniu silnika.
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 13, 2021, 20:06:51 »
Faktycznie! Obejrzałem jeszcze raz z właczonym dzwiękiem. Załącza się po stuknięciu w kostkę? A co się wtedy dzieje z zawieszeniem?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 913
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Pompa zawieszenia wariuje po zgaszeniu silnika.
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 13, 2021, 20:35:28 »
Faktycznie! Obejrzałem jeszcze raz z właczonym dzwiękiem. Załącza się po stuknięciu w kostkę? A co się wtedy dzieje z zawieszeniem?
Podejrzewam że nic... Pompuje LDS w kółko, sądząc po dźwięku.

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 585
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi 2.0 136KM
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Pompa zawieszenia wariuje po zgaszeniu silnika.
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 13, 2021, 21:33:31 »
Przez zawór nadmiarowy... Trzeba by się przyjrzeć  przewodowi sterowania załączeniem silnika.

Offline Arek Rokosz

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Borkowo Kościelne
  • Posiadany samochód: C5 2,0 HDI 136Ps liftback 2008r
  • Miejscowość: Borkowo Kościelne
Odp: Pompa zawieszenia wariuje po zgaszeniu silnika.
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 13, 2021, 22:25:38 »
Podejrzewam że nic... Pompuje LDS w kółko, sądząc po dźwięku.
Dokładnie nic się nie dzieje. Dziwi mnie ze jak silnik pracuje praca pompy tez jest normalna. Nie szarpie nią jak na filmie.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 915
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Pompa zawieszenia wariuje po zgaszeniu silnika.
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 13, 2021, 23:40:59 »
A ta druga kostka zasilająca w jakim jest stanie?
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Arek Rokosz

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Borkowo Kościelne
  • Posiadany samochód: C5 2,0 HDI 136Ps liftback 2008r
  • Miejscowość: Borkowo Kościelne
Odp: Pompa zawieszenia wariuje po zgaszeniu silnika.
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 17, 2021, 14:13:45 »
A ta druga kostka zasilająca w jakim jest stanie?
Chyba właśnie coś jest nie tak z tą po lewej stronie. Słaby jest tam dostep ale jak zacząłem ruszać całą wiązka to pompa na chwile ruszyła jak przy pracy zawieszenia. Było tam tłusto wiec wymyłem wszystko i sie uspokoiło ale teraz pompa nie wyłącza sie po osiągnięciu najwyższej pozycji i nie sygnalizuje jej na wyświetlaczu a dwa tak jakby brakowało jednego przewodu we wtyczce ale nie moge znaleźć nigdzie luźnego. Zaznaczyłem strzałka na foto o co mi chodzi. Chyba jednak tematu sam nie ogarne a do goscia co ogarnia cytryny mam 80km. Ech nie mam wyjścia.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 913
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Pompa zawieszenia wariuje po zgaszeniu silnika.
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 17, 2021, 14:33:02 »
Tam tak jest... Jest jeszcze jedna wtyczka z dwoma grubymi kablami i jej raczej bym się nie czepiał.
« Ostatnia zmiana: Październik 17, 2021, 14:47:20 wysłana przez Piotr Puścian »

Offline Arek Rokosz

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Borkowo Kościelne
  • Posiadany samochód: C5 2,0 HDI 136Ps liftback 2008r
  • Miejscowość: Borkowo Kościelne
Odp: Pompa zawieszenia wariuje po zgaszeniu silnika.
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 17, 2021, 14:50:47 »
Tam tak jest... Jest jeszcze jedna wtyczka z dwoma grubymi kablami.
Tak tak wiem ją też namiezylem i to właśnie przy ruszaniu za te grubsze przewody pompa ruszyła. Może to ma związek bo byl problem z samoczynnym unoszeniem przodu podczas jazdy i przez chwilę auto nie pozwalało go opuścić. Cytryna na ppzycji do jazdy zaczęła tez stac nieco wyżej i byla taka rozchwiana podczas jazdy. Błędy były od obu czujników tył/przód. W sumie wymieniony został tylny czujnik i ciegna od czujników z tyłu i przodu. Zregenerowalem tez ttlny silownik(teleskop) nie wiem jak to poprawnie nazwać bo czasem juz wisiala kropla od LDS. Jakis czas byl spokój i znowu wywala blad od zawiasu wiec obstawialem że i przedni czujnik jednak trzeba bedzie wymienić to z dnia na dzien sfiksowala pompa. Moze to ma zwiazek jedno z drugim.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 913
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Pompa zawieszenia wariuje po zgaszeniu silnika.
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 17, 2021, 15:40:32 »
Może być... Trudno wróżyć. Mi też właśnie wisi od kilku tygodni kropelka na tylnym siłowniku... Nawet wszystko kupione co trzeba. Tylko czasu na zabranie się za to nie ma.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 915
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Pompa zawieszenia wariuje po zgaszeniu silnika.
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 17, 2021, 16:25:08 »
Te dwa kabelki po lewej to zasilanie silnika pompy, ten pojedyńczy to wzbudzenie silnika, kostka po prawej wielopinowa to zasilanie i sterowanie elektroniki.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Arek Rokosz

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Borkowo Kościelne
  • Posiadany samochód: C5 2,0 HDI 136Ps liftback 2008r
  • Miejscowość: Borkowo Kościelne
Odp: Pompa zawieszenia wariuje po zgaszeniu silnika.
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 17, 2021, 16:37:10 »
Te dwa kabelki po lewej to zasilanie silnika pompy, ten pojedyńczy to wzbudzenie silnika, kostka po prawej wielopinowa to zasilanie i sterowanie elektroniki.
Ok teraz wszystko wiem. Jeszcze spróbuję przeczyścić styki w gniazdach i wtyczkach. Jak nie pomoże będę musiał jechać do kogoś mądrzejszego z lexią albo zamowie z Chin. Op coma do opla ogarniam to chyba i z lexią sobie dam radę. Dzieki wszystkim za pomoc