Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: MK1 2.0 HDI nie odpala  (Przeczytany 1472 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rafał Dumała

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2004
  • Zainteresowania: Elektronika, motoryzacja, IT
  • Miejscowość: Warszawa
MK1 2.0 HDI nie odpala
« dnia: Listopad 17, 2021, 08:14:29 »
Witam,

Kupiłem wczoraj C5'kę MK1 2.0 HDI 110/109KM 2004 rok. Problem z jakim ją nabyłem to to że nie odpala ;-) Mankamentów jest więcej ale ten najbardziej przeszkadza. Po podpięciu Lexii są 2 niepokojące rzeczy:
1. Sterownik wtrysku Błąd P380 - sterownik świec żarowych.2. Brak komunikacji ze sterownikiem zawieszenia. reszta błędów to brak komunikacji z radiem - jest wsadzone jakieś nieoryginalne więc to błąd jak najbardziej poprawny.
czy coś z tego co wymieniłem jest w stanie unieruchomić silnik?

Świece moim zdaniem w ogóle nie grzeją, kontrolka zapala się na 2sek i gaśnie. Później je pomierzę i dam znać. Sterownik powinienem znaleźć idąc po przewodach.

Czy da się go jakoś zdiagnozować softem? 


Edit: zmierzyłem świece i każda ma 0,4 ohm, wygląda na to że grzeją poprawnie, po mniej więcej 2 sek koniec świecy jest czerwony. Jak sprawdzić moduł grzania czy jest ok?
« Ostatnia zmiana: Listopad 17, 2021, 10:14:24 wysłana przez Rafał Dumała »

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 135
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: MK1 2.0 HDI nie odpala
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 17, 2021, 10:24:04 »
 Brak komunikacji ze sterownikiem zawieszenia.

Tym się zajmij.  ;)
Ten model chyba nie odpala bez tej komunikacji, swoją drogą ze sterownikiem silnika też nie powinno być komunikacji jeśli nie ma z zawieszeniem.
Błąd świec żarowych na obecnym etapie można olać.

Offline Rafał Dumała

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2004
  • Zainteresowania: Elektronika, motoryzacja, IT
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MK1 2.0 HDI nie odpala
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 17, 2021, 11:02:28 »
A wiesz może gdzie on jest? Szukałem na forum i na google, nic ciekawego nie znalazłem :/

BTW Lexia pokazuje "Zawiedzenie" w kolumnie dialog "nie" 

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 135
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: MK1 2.0 HDI nie odpala
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 17, 2021, 13:21:18 »
Sterownik zawieszenia jest na pompie. Czarna puszka z wtyczką do której dochodzi dużo kabli. Może zielony kolor w niej się zadomowił?

Online Radosław Misztal

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 294
  • Posiadany samochód: C5 3.0 v6 2002, C5 1.8 2002
  • Zainteresowania: Komputer, Kosmos, Technologia
  • Miejscowość: Sitno, lubelskie
Odp: MK1 2.0 HDI nie odpala
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 17, 2021, 14:39:54 »
U mnie brak komunikacji z zawieszeniem z poziomu Lexii i nie ma to żadnego wpływu na działanie zawieszenia i samego samochodu :)

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 135
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: MK1 2.0 HDI nie odpala
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 17, 2021, 15:28:56 »
U mnie brak komunikacji z zawieszeniem z poziomu Lexii i nie ma to żadnego wpływu na działanie zawieszenia i samego samochodu :)
Odłącz wtyczkę od sterownika pompy... prawdopodobnie nie odpali.  ;) Chyba że przed liftem odpalał....
Sama Lexia jest słabym wyznacznikiem czegokolwiek... Jest dość specyficzna i nie każda wersja "widzi" wszystko.

Online Radosław Misztal

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 294
  • Posiadany samochód: C5 3.0 v6 2002, C5 1.8 2002
  • Zainteresowania: Komputer, Kosmos, Technologia
  • Miejscowość: Sitno, lubelskie
Odp: MK1 2.0 HDI nie odpala
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 17, 2021, 17:36:41 »

Sama Lexia jest słabym wyznacznikiem czegokolwiek... Jest dość specyficzna i nie każda wersja "widzi" wszystko.

Mam tego świadomość :)

Offline Rafał Dumała

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2004
  • Zainteresowania: Elektronika, motoryzacja, IT
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MK1 2.0 HDI nie odpala
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 17, 2021, 18:46:01 »
A ja nie miałem ;) Oznacza to że jedynym pewnym błędem jest problem ze świecami. Sprawdziłem dzisiaj że paliwo z baku wychodzi, pompa wstępna działa. Jutro wymienię główny filtr paliwa. Sprawdzę obudowę, czy paliwo jest w środku i podłącze przezroczyste wężyki do przelewów żeby sprawdź czy paliwo jest też po stronie wysokiego ciśnienia. Macie jakieś sugestie co jeszcze sprawdzić? Co do samych świec żarowych są sprawne, błąd wyrzuca zwarcie do plusa, czy w ciemno można typować moduł grzania pod sterownikiem silnika czy coś jeszcze może to powodować? Wtyczki/złącza są ok. Chętnie sprawdził był ciśnienie na listwie podczas odpalania ale rozpina mi połączenie z Lexią, to normalne?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 135
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: MK1 2.0 HDI nie odpala
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 17, 2021, 18:58:44 »
Śmiem twierdzić że błąd świec nie ma nic wspólnego z niemożliwością odpalenia.

 Warto sprawdzić kompresję.... I czy zapali "na plaka".

Traci połączenie z Lexią bo spada napięcie podczas rozruchu. Dość typowe.... Spróbuj podpiąć drugi akumulator na kable rozruchowe. (Nie radzę stosować prostowników z rozruchem itp.)

Offline Rafał Dumała

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2004
  • Zainteresowania: Elektronika, motoryzacja, IT
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MK1 2.0 HDI nie odpala
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 17, 2021, 19:34:57 »
ok jutro podepnę drugi akumulator, kompresja "brzmi" dobrze, przy całkowitym braku na którymś cylindrze byłoby słychać/ kręcił by szybciej. Niestety manometry mam tylko do benzyny, zamówiłem już do diesla, w piątek jak dojdzie to sprawdzę.

Co do plaka, nie próbowałem, spróbuję jutro ale będzie ciężko, nie mam nikogo do pomocy.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 936
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MK1 2.0 HDI nie odpala
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 18, 2021, 02:19:08 »
Sama Lexia jest słabym wyznacznikiem czegokolwiek... Jest dość specyficzna i nie każda wersja "widzi" wszystko.

Lexia może nie mieć komunikacji, ale to nie znaczy że sterowniki ze sobą nie gadają. A i czasem jest tak że widzi zawieszenie a za tydzień już nie ma komunikacji, ale samochód jeździ normalnie.

Chętnie sprawdził był ciśnienie na listwie podczas odpalania ale rozpina mi połączenie z Lexią, to normalne?

Nie powinna, u mnie widać parametry podczas rozruchu.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Rafał Dumała

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2004
  • Zainteresowania: Elektronika, motoryzacja, IT
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MK1 2.0 HDI nie odpala
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 18, 2021, 11:09:07 »
Po podpięciu drugiego akumulatora w szereg nie rozłącza połączenia, akumulator do wymiany. Co ciekawe:

1. Ciśnienie na pompie podczas rozruchu jest raczej ok 300-400bar. Bez kręcenia 8bar.

2.Prędkość obrotowa silnika max 130obr/min

3. Wydatek końca wtrysku 0mm3/raz

4. Synchronizacja walka rozrządu -wal korplbowy - Tak

5 wartość żądaną wydatku wtryski 46mm3/raz

Czy to nie dziwne że wtryski nie mają wydatku? Chyba że to znów problem z Lexia...

Na samostarcie odpala
« Ostatnia zmiana: Listopad 18, 2021, 11:32:39 wysłana przez Rafał Dumała »

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 135
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: MK1 2.0 HDI nie odpala
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 18, 2021, 12:24:09 »
Czy to nie przypadkiem problem z rozrusznikiem? Nie pamiętam... ale 130 obrotów wydaje się mało. Dodatkowo właśnie to nie musi być problem z akumulatorem... a właśnie rozrusznik za duży prąd może brać. Nie mniej tylko zgaduje... na odległość nic innego nie można.

Offline Rafał Dumała

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2004
  • Zainteresowania: Elektronika, motoryzacja, IT
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MK1 2.0 HDI nie odpala
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 18, 2021, 13:55:04 »
dochodzi max do 190 obrotów przy naładowanym do pełna akumulatorze ale.. jakby rozrusznik był problemem to po zaskoczeniu na samostarcie silnik by ruszył a gaśnie, poza tym rusza na samostarcie więc obroty są ok. Moim zdaniem, kompresja jest bo rusza na samostarcie, powietrze jest z tego samego powodu ale brakuje wtrysku paliwa. Silnik wysokoprężny do działania potrzebuje tylko powietrza, kompresji i paliwa. skoro mamy 2 pierwsze wymagane wartości to musi brakować paliwa. Co może blokować wtryskiwacze? immobilizer? rozregulowany rozrząd? co jeszcze? I jak je sprawdzić, czy w ogóle się otwierają? Rozrząd jest ok - komputer tak twierdzi, synchronizacja wałka z wałem jest na TAK ;-)   

Offline Waldemar Oktaba

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 137
  • Posiadany samochód: Citroen C5 HB FL 2005r. 2.016V+LPG
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MK1 2.0 HDI nie odpala
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 18, 2021, 18:21:55 »
wymagane wartości to musi brakować paliwa.   
spróbuj zmostkować te 2 bezpieczniki jak na tym filmiku, ja właśnie jestem po takim chałupniczym zabiegu i auto zaczęło odpalać i jeździć,a też miałem błędy wtryskiwaczy, jak pompa nie podaje paliwa to i są błędy wtryskiwaczy https://www.youtube.com/watch?v=hDmE4b5Jhxo&t=201s

Offline Rafał Dumała

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2004
  • Zainteresowania: Elektronika, motoryzacja, IT
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MK1 2.0 HDI nie odpala
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 18, 2021, 19:03:06 »
Tylko że u mnie pompa działa normalnie
 Pompuje paliwo a wtryski nie chcą lać - przynajmniej tak to wygląda. Zdejmowałem przewód paliwowy z pompy i normalnie pompuje.

Online Radosław Misztal

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 294
  • Posiadany samochód: C5 3.0 v6 2002, C5 1.8 2002
  • Zainteresowania: Komputer, Kosmos, Technologia
  • Miejscowość: Sitno, lubelskie
Odp: MK1 2.0 HDI nie odpala
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 18, 2021, 20:45:29 »
immobilizer?   
Jeśli jest z nim problem, wyświetla komunikat "Engine immobiliser fault". Więc u Ciebie odpada.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 135
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: MK1 2.0 HDI nie odpala
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 18, 2021, 21:02:43 »
Najlepsze że nie ma błędów...

Nie mniej z rozrusznikiem też coś nie tak... Bo 190 obrotów na dwóch akumulatorach jest nadal mało. Tylko tu ktoś z tym silnikiem musiałby się wypowiedzieć czy tak one kręcą. Jakiś czas temu miałem okazję jeździć Berlingo z 2.0HDi z tych lat... Naprawdę ładnie odpalał.

Dla testu odłącz czujnik ciśnienia paliwa na listwie CR. Bez niego odpala na 100% bo testowałem na tym Berlingo.  ;) Miał uszkodzoną wiązkę od tego czujnika. Oczywiście startował w trybie awaryjnym, ale przynajmniej odpalał.

Offline Rafał Dumała

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2004
  • Zainteresowania: Elektronika, motoryzacja, IT
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MK1 2.0 HDI nie odpala
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 18, 2021, 21:06:16 »
Jutro spróbuję i dam znać.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 135
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: MK1 2.0 HDI nie odpala
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 18, 2021, 21:26:14 »
Swoją drogą ciekawe czy złapie błąd tego czujnika... Bo mam podejrzenie pewne... Ktoś mógł kiedyś wyczyścić mu tabele błędów w sterowniku, przynajmniej jej część. Wtedy to można szukać wiatru w polu.

 Bez przepływomierza też odpala... I nawet dobrze jeździ.  :D Tak też testowałem. Byłem zwyczajnie ciekawy, bo wiem że zdarzają się z nimi problemy.

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 592
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi 2.0 136KM
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Odp: MK1 2.0 HDI nie odpala
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 18, 2021, 22:05:05 »
Zmierz napięcie na akumulatorze podczas odpalania. Poniżej pewnego progu nie odpali, nie pamiętam w tej chwili jaka to wartość.

Offline Sylwester Maciejczuk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 336
  • Skąd: Radzymin k.Warszawy
  • Posiadany samochód: Była Xantia 2.0 CT Activa 96 jest Xantia 1.8 16V 98 C5 3.0 V 6 24 Carlsson 04 LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja elektronika
  • Miejscowość: Radzymin k.Warszawy
Odp: MK1 2.0 HDI nie odpala
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 18, 2021, 22:07:02 »
Rafał sprawdź czy są drożne przelewy z wtrysków ,przy zapchanych ,zagiętych nie odpali.
Podłącz się równolegle  pod wtyczkę  wtrysku miernikiem i sprawdź czy dochodzą impulsy .
Napięcie na wtryskach dochodzi do 80V i prąd do 20A.
Może jest uszkodzony czujnik położenia wału,ale jest brak błędów  .


Pozdrawiam.

Offline Waldemar Oktaba

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 137
  • Posiadany samochód: Citroen C5 HB FL 2005r. 2.016V+LPG
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MK1 2.0 HDI nie odpala
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 19, 2021, 04:38:02 »
co do obrotów rozrusznika to te rozruszniki maja niskie obroty, informacje mam od kolegi co miał warsztat naprawy rozruszników i aternatorów

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 135
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: MK1 2.0 HDI nie odpala
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 19, 2021, 06:11:25 »
Rafał sprawdź czy są drożne przelewy z wtrysków ,przy zapchanych ,zagiętych nie odpali.
Podłącz się równolegle  pod wtyczkę  wtrysku miernikiem i sprawdź czy dochodzą impulsy .
Napięcie na wtryskach dochodzi do 80V i prąd do 20A.
Może jest uszkodzony czujnik położenia wału,ale jest brak błędów  .


Pozdrawiam.
To bardzo ryzykowne. Gmeranie we wtyczkach wtrysków i próby odpalenia mogą się skończyć spaleniem sterownika. Bezpieczniej jest to sprawdzić miernikiem cęgowym. Nie mniej widać już w Lexii że sterownik nawet nie podejmuje próby ich zasilenia.

 Obroty w Lexii też widać... Więc czujnik pozycji niby działa. Przelewy..... Warto sprawdzić, wątpię jednak że tam jest coś nie tak.

Offline Sylwester Maciejczuk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 336
  • Skąd: Radzymin k.Warszawy
  • Posiadany samochód: Była Xantia 2.0 CT Activa 96 jest Xantia 1.8 16V 98 C5 3.0 V 6 24 Carlsson 04 LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja elektronika
  • Miejscowość: Radzymin k.Warszawy
Odp: MK1 2.0 HDI nie odpala
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 19, 2021, 13:33:55 »
Piotrze masz rację odnośnie cęgowego ale kto go ma?
Newralgiczny jest też podwójny przekaźnik ,który podaje zasilanie na ECU ale brak błędów .
W skrajnym przypadku uszkodzone ECU.
Rafał kupił uszkodzony ale nic nie wiemy w jakich okolicznościach przestał odpalać.


Pozdrawiam.