Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: MK1 2.0 HDI nie odpala  (Przeczytany 8428 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sylwester Maciejczuk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 351
  • Skąd: Radzymin k.Warszawy
  • Posiadany samochód: Była Xantia 2.0 CT Activa 96 jest Xantia 1.8 16V 98
  • Zainteresowania: motoryzacja elektronika
  • Miejscowość: Radzymin k.Warszawy
Odp: MK1 2.0 HDI nie odpala
« Odpowiedź #50 dnia: Listopad 20, 2021, 17:32:33 »
Rafał z przelewów paliwo powinno wypływać kroplami(kapanie),zbyt duży przepływ powrotny wskazuje na zatarty wtryskiwacz w stanie zamkniętym .
Tak napisane jest w instrukcji serwisowej citroena c5.
Przepływ przez przelewy otwiera wtryskiwacz.

Pozdrawiam .

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 599
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi 2.0 136KM
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Odp: MK1 2.0 HDI nie odpala
« Odpowiedź #51 dnia: Listopad 20, 2021, 17:34:07 »
Ja teraz mam takiego MK2 bez FAP (na szczęście) ;D  Wracając do tematu, to na zdrowy rozum, jeżeli jest ciśnienie na listwie a nie odpala, to najprawdopodobniej nie otwierają się wtryski...

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: MK1 2.0 HDI nie odpala
« Odpowiedź #52 dnia: Listopad 20, 2021, 18:07:45 »
Ja teraz mam takiego MK2 bez FAP (na szczęście) ;D  Wracając do tematu, to na zdrowy rozum, jeżeli jest ciśnienie na listwie a nie odpala, to najprawdopodobniej nie otwierają się wtryski...
Szanuj sterownik silnika. Spotkałem takie auto po tym jak ktoś w nim grzebał. Najprawdopodobniej gmerał przy wtyczkach wtryskiwaczy na pracującym silniku. Skończyło się na wymianie sterownika+BSI (BSI w sumie i tak było do wymiany bo miało problemy ze sterowaniem zamka.) Nie mniej znaleźć taki zestaw startowy graniczy z cudem... I mimo tych samych oznaczeń trafiłem na taki z FAP i musiałem go jeszcze wywalić z ECU.

Offline Rafał Dumała

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2004
  • Zainteresowania: Elektronika, motoryzacja, IT
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MK1 2.0 HDI nie odpala
« Odpowiedź #53 dnia: Listopad 20, 2021, 18:37:49 »
No to teraz tak, jeżeli to wtryski to bym się zdziwił jakby wszystkie na raz padły. Może poprzedni właściciel jeździł z 1 niesprawnym ale nawet przy 2 niesprawnych chciałby odpalić. Więc wnioskuję że coś im się stało. Pewnie mieli się któraś z pomp. Da się sprawdzić która? Jak wsadzę nowe/używane wtryski to nie chciał bym żeby mi za chwilę padły.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: MK1 2.0 HDI nie odpala
« Odpowiedź #54 dnia: Listopad 20, 2021, 18:54:28 »
Znaczy tu też do końca nie wiadomo co było lane do baku...

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 599
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi 2.0 136KM
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Odp: MK1 2.0 HDI nie odpala
« Odpowiedź #55 dnia: Listopad 20, 2021, 19:00:29 »
Zajrzałbym do filtra paliwa, może tam coś będzie widać.

Offline Rafał Dumała

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2004
  • Zainteresowania: Elektronika, motoryzacja, IT
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MK1 2.0 HDI nie odpala
« Odpowiedź #56 dnia: Listopad 20, 2021, 19:08:22 »
Był rozerwany czarny filtr, dno się lekko świeciło

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 599
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi 2.0 136KM
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Odp: MK1 2.0 HDI nie odpala
« Odpowiedź #57 dnia: Listopad 20, 2021, 19:43:43 »
Mimo wszystko, na listwie jest ciśnienie 400bar, czyli pompa jakoś tam działa. Z reguły, jeżeli paliwo jest zanieczyszczone, to pierwszy obrywa regulator wysokiego ciśnienia i wtedy są problemy nie tylko z uruchomieniem ale także ze zgaszeniem silnika. U Ciebie ciśnienie jednak jest... Może ktoś wcześniej miał z tym problemy i kombinował z odpinaniem wtyczek z wtrysków i uszkodził końcówkę mocy w ECU. Nie wolno tak robić, bo wtedy skacze napięcie i uszkadza półprzewodniki. Nie znasz historii tego auta?

Offline Rafał Dumała

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2004
  • Zainteresowania: Elektronika, motoryzacja, IT
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MK1 2.0 HDI nie odpala
« Odpowiedź #58 dnia: Listopad 20, 2021, 21:20:33 »
Nie wiem na jego temat zupełnie nic. Tylko tyle co sam sprawdziłem. Jeżeli końcówka mocy jest uszkodzona to nie będzie zasilać wtrysku. Wyjdzie na mierniku. Rozumiem że miernikiem cegowym mam sprawdzić natężenie prądu na przewodach do wtrysku.

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 599
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi 2.0 136KM
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Odp: MK1 2.0 HDI nie odpala
« Odpowiedź #59 dnia: Listopad 20, 2021, 22:06:06 »
Miernikiem cęgowym dokładnie tego nie zmierzysz. To są zbyt krótkie impulsy i możesz jedynie zobaczyć, czy na wyświetlaczu jest jakakolwiek reakcja.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MK1 2.0 HDI nie odpala
« Odpowiedź #60 dnia: Listopad 21, 2021, 02:19:12 »
Co do silnika RHZ to nie miał FAPa, (z oznaczeniem RHS miał), wtrysków się nie kodowało, ale w sterowniku silnika wybiera się klasę wtryskiwacza. Wtryski i cały osprzęt był Boscha, Siemens był tylko w wersji 90KM na początku produkcji. Podczas rozruchu ciśnienie na listwie jest 300bar, 400 za dużo znaczy nie otwierają się wtryski. Gdzie masz tą C5?
« Ostatnia zmiana: Listopad 21, 2021, 02:43:52 wysłana przez Piotr Osiński »
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Rafał Dumała

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2004
  • Zainteresowania: Elektronika, motoryzacja, IT
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MK1 2.0 HDI nie odpala
« Odpowiedź #61 dnia: Listopad 21, 2021, 06:47:32 »
Pod Pultuskiem na działce. Jak coś chętnie się spotkam i mogę tam podwieźć ;-) Mieszkam w Warszawie więc i tak tam jeżdżę kilka razy w tygodniu.

Ciśnienie tylko raz miałem 400bar. Wczoraj jak kręciłem dochodzilo dokładnie do 300bar.
« Ostatnia zmiana: Listopad 21, 2021, 07:21:47 wysłana przez Rafał Dumała »

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MK1 2.0 HDI nie odpala
« Odpowiedź #62 dnia: Listopad 21, 2021, 10:12:05 »
A napięcie zasilające wtryski w ECU pokazuje? Powinno być między 60-80V.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Rafał Dumała

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2004
  • Zainteresowania: Elektronika, motoryzacja, IT
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MK1 2.0 HDI nie odpala
« Odpowiedź #63 dnia: Listopad 21, 2021, 10:20:47 »
Pokazuje 69V. Tak wyglądały przelewy po 10-15sek kręcenia:
20211120_133237.jpg - Dysk Google
moim zdaniem nie powinno tak być, z tego co pamiętam test przelewów robi się ok 5min na chodzącym silniku. Wylałoby się z menzurek :-) Dużo więcej paliwa wylewało się z tego wężyka co to był tam wpięty. On nie powinien mieć jakiegoś zaworka zwrotnego?
« Ostatnia zmiana: Listopad 21, 2021, 10:35:42 wysłana przez Rafał Dumała »

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MK1 2.0 HDI nie odpala
« Odpowiedź #64 dnia: Listopad 21, 2021, 16:34:09 »
Pytanie czy kluczowe jest "przy pracującym silniku", wtedy pewna część idzie do cylindra przez wtryskiwacz a reszta na powrót, ale czy tak jest to nie wiem.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Rafał Dumała

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2004
  • Zainteresowania: Elektronika, motoryzacja, IT
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MK1 2.0 HDI nie odpala
« Odpowiedź #65 dnia: Listopad 21, 2021, 17:51:29 »
To tak samo przy rozruchu pewna część powinna iść do silnika. Wątpię żeby te wartości się dużo różniły, tak wiem że reguluje to czas wtrysku ale też ciśnienie paliwa które teraz jest dużo niższe niż przy pracującym silniku. Tak czy inaczej wtryski powinny być u mnie we wtorek, zawiozę je na sprawdzenie i zamontuje. Mam nadzieję że stare wyjdą bez problemu ;)

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 599
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi 2.0 136KM
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Odp: MK1 2.0 HDI nie odpala
« Odpowiedź #66 dnia: Listopad 21, 2021, 17:55:50 »
Sprawdz omomierzem, czy cewki na wtryskach są dobre, powinno być najwyżej kilka omów oporności. Możesz też podłączyć na cewkę impulsowo napięcie i posłuchać czy coś tam stuka. Może przy 12V już się odezwie... ;D
Z tego silnika wtryski wychodzą bez problemu. Sam to robiłem kilka razy celem wymiany podkładek.

Offline Rafał Dumała

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2004
  • Zainteresowania: Elektronika, motoryzacja, IT
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MK1 2.0 HDI nie odpala
« Odpowiedź #67 dnia: Listopad 21, 2021, 18:11:54 »
Jutro sprawdzę, kiedyś wyciągałem wtryski z Mercedesa 3.2 R6, były zawalone nagarem ale po kilkudniowej kompieli w specyfiku do czyszczenia EGR wyciągnąłem je palcami. Wiesz jaki jest moment dokręcenia wtryskiwacza?
« Ostatnia zmiana: Listopad 21, 2021, 18:56:08 wysłana przez Rafał Dumała »

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 599
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi 2.0 136KM
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Odp: MK1 2.0 HDI nie odpala
« Odpowiedź #68 dnia: Listopad 21, 2021, 18:30:50 »
Już nie pamiętam, ale znajdziesz w necie bez problemu. Kiedyś  widziałem jak mechanik w autoryzowanym serwisie montował wtrysk do takiego samego silnika w peżocie. Najpierw niezbyt mocno dokręcił tę łapkę a potem młotkiem, chyba ze 2kg. walną przez przecinak w łapkę i dokręcił finalnie bez klucza dyna... ;D 

Offline Rafał Dumała

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2004
  • Zainteresowania: Elektronika, motoryzacja, IT
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MK1 2.0 HDI nie odpala
« Odpowiedź #69 dnia: Listopad 21, 2021, 19:12:14 »
Znalazłem w instrukcji, łapka wtrysku 30 +- 3NM i złączka przewodu paliwowego 20 +- 2NM klucz mam akurat od 20Nm ale przewód będzie trzeba dokręcić na "oko" klucz jest nasadowy.

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 599
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi 2.0 136KM
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Odp: MK1 2.0 HDI nie odpala
« Odpowiedź #70 dnia: Listopad 21, 2021, 19:23:04 »
Lepiej słabiej niż mocniej... Szpilka 8 i w aluminium. Nakrętki rurek łap kluczem płaskim jak najwyżej, bo jak nisko, to mogą pęknąć.

Offline Rafał Dumała

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2004
  • Zainteresowania: Elektronika, motoryzacja, IT
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MK1 2.0 HDI nie odpala
« Odpowiedź #71 dnia: Listopad 21, 2021, 19:43:48 »
Do nakrętek chciałem użyć 2 kluczy na raz żeby zwiększyć powierzchnię nacisku. Tak czy inaczej gwint będę czyścił i przedmuchiwał otwory na śruby, żeby nic nie prężyło. Tak samo gniazda wtrysków mam zestaw szczotek mosiężnych do czyszczenia gniazd zaworowych i frezowania przylgni. Smar ceramiczny do montażu wtryskiwaczy, oryginalny mercedesa :) A jak zerwę gwint to będę się uczył jak zrobić nowy, zestaw gdzieś mam ale jeszcze nie używany... Muszę sprawdzić jeszcze czy da się gdzieś kupić nowy komplet szpilek do montażu wtryskiwaczy, z tego co pamiętam powinno się je wymieniać.

Przy mercu jak kiedyś wyciągałem wtryski to było ciekawie, wszystko zawalone zastygniętym nagarem. Jeden wtrysk miał wypalony spód (tam gdzie przylega do uszczelki miedzianej) i po ponownym zamontowaniu znów by był nieszczelny, okazało się że wystarczyło w klocku drewnianym wywiercić otwór fi 8 na końcówkę wtrysku, nałożyć papier ścierny i poobracać wtryskiem kilka razy. Powierzchnia jak nowa, do dziś jest szczelny :)

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 599
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi 2.0 136KM
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Odp: MK1 2.0 HDI nie odpala
« Odpowiedź #72 dnia: Listopad 21, 2021, 19:53:01 »
Widzę, że sobie poradzisz ;D  Informuj na bieżąco o postępach ;D

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: MK1 2.0 HDI nie odpala
« Odpowiedź #73 dnia: Listopad 21, 2021, 20:21:12 »
Polecam zwykle klucze do rurek. Takie jak do układu hamulcowego się stosuje. Świetne są do rurek układów wtryskowych i nie są drogie.

Offline Rafał Dumała

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2004
  • Zainteresowania: Elektronika, motoryzacja, IT
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MK1 2.0 HDI nie odpala
« Odpowiedź #74 dnia: Listopad 21, 2021, 23:11:22 »
Klucze do układu hamulcowego też mam, zobaczę czy dobiorę rozmiar. Tak się jeszcze zastanawiam, czym objawia się problem z czujnikiem bezwładnościowym, tym co powinien odciąć silnik przy uderzeniu? Samochód nie wygląda na rozbity ale z tego co pamiętam czasami wystarczy większa dziura żeby zadziałał.