Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Brak spryskiwaczy  (Przeczytany 2786 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rafał Dumała

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2004
  • Zainteresowania: Elektronika, motoryzacja, IT
  • Miejscowość: Warszawa
Brak spryskiwaczy
« dnia: Luty 26, 2022, 19:54:59 »
Dzień dobry,

Brakuje mi spryskiwaczy szyby przód i tył. Bezpiecznik cały, pompka wymieniona a nadal nie działa. Jak sprawdzić czy problem jest po stronie BSI czy przełącznika zespolonego?

Edit:
Zamiast szukać wyjmę przełącznik zespolony i go zregeneruje. Cała praca jest miła łatwa i przyjemna więc to nie problem. Później jak nadal nie będzie działać zabiorę się za BSI. Rozkręcenie, poprawienie łutów nie zaszkodzi a może rozwiąże problem.

Edit:

Regeneracja przełącznika udana, spryskiwacz zaczął działać, światła przestały migać ;) Dodatkowo okazało się że nasi tu byli i ktoś manetkę od wycieraczek złożył odwrotnie, 30 minut i po bólu.
« Ostatnia zmiana: Luty 28, 2022, 17:38:42 wysłana przez Rafał Dumała »

Offline Radosław Misztal

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 335
  • Posiadany samochód: C5 3.0 v6 2002, C5 1.8 2002
  • Zainteresowania: Komputer, Kosmos, Technologia
  • Miejscowość: Sitno, lubelskie
Odp: Brak spryskiwaczy
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 05, 2022, 08:26:53 »
Podzielisz się w jaki sposób poprawiałeś styki? U mnie czasem spryskiwacz nie chce się włączyć, planuję tam zajrzeć.

Offline Rafał Dumała

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2004
  • Zainteresowania: Elektronika, motoryzacja, IT
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Brak spryskiwaczy
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 05, 2022, 12:08:14 »
Jasne, jak chcesz mogę zrobić fotki z całej operacji. Mam nadal jeden przełącznik w domu "na stole". Najpierw musisz go wyciągnąć:
1. Odłącz akumulator
2. To jest najtrudniejsze, płaskim śrubokrętem musisz odpiąć poduszkę - ciężko idzie. Z tyłu masz 2 otwory i musisz zwolnić zaczepy. Odlaczasz ją.
3. Odkrecasz 2 śruby od obudowy kolumny kierowniczej, są od dołu. Zdejmujesz plastiki.
4. Ściągasz kierownicę jedna śruba w środku Torx 45-50-55 nie pamiętam dokładnie.
5. Odpinasz wtyczki z tyłu przełączników. Luzujesz śrubę na obejmie z tyłu. Zwalniasz zaczepy i ściągasz przełącznik.
6. Zabawa z przełącznikiem. Zrobię fotki i podrzucę dzisiaj. Musisz uważać żeby Ci taśma poduchy się nie rozwinęła.

Offline Radosław Misztal

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 335
  • Posiadany samochód: C5 3.0 v6 2002, C5 1.8 2002
  • Zainteresowania: Komputer, Kosmos, Technologia
  • Miejscowość: Sitno, lubelskie
Odp: Brak spryskiwaczy
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 05, 2022, 14:48:10 »
Demontaż mam opanowany, chodzi mi o samą poprawę styków ;)
Z góry dzięki za relację z naprawy.

Offline Rafał Dumała

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2004
  • Zainteresowania: Elektronika, motoryzacja, IT
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Brak spryskiwaczy
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 05, 2022, 16:48:30 »
Załączyłem fotke rozłożonego przełącznika, całość trzyma się na 11 zatrzaskach,
1. fioletowy kwadrat to pola od głośniczka,
2. czerwony to wycieraczki,
3. zielony to przesuwanie manetek w przód i w tył - tam był problem (to są spryskiwacze i długie),
4. czarny to blokada płytki w obudowie, pod nim jest sprężyna która blokuje taśmę poduszki, zdejmujesz to żeby wyjąć płytkę.
5. białe złącza przewodów do instalacji - tu tez był problem.

Wszystkie pola stykowe czyściłem izopropanolem, można użyć kontaktu czy innego czystego alkoholu. Te przesuwki pracują w plastikowych prowadnicach, możesz je wyjąc, wyczyścić i wsadzić ponownie, czyścisz pola na płycie i delikatnie te druciki. Później odblokowujesz taśmy przycisków manetek, one obsługują też funkcję przekręcania manetek (tylna wycieraczka, światła) - góra złącza jest zatrzaskiem, musisz ją przesunąć w górę i wtedy będziesz mógł wyjąć taśmę - ostrożnie z nią bo jest delikatna. zdejmujesz manetki. Wyciągasz ten okrągły plastik na środku, wyciągasz płytę i z drugiej strony trzeba poprawić luty tych złącz zaznaczonych na biało. Składasz i działa :-) Przy składaniu musisz trafić bolcami z tych przesuwkach zaznaczonych na zielono w miejsce na manetkach. Przy składaniu obudowy trzeba poruszać manetkami lekko, żeby wskoczyły na miejsce.

Offline Radosław Misztal

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 335
  • Posiadany samochód: C5 3.0 v6 2002, C5 1.8 2002
  • Zainteresowania: Komputer, Kosmos, Technologia
  • Miejscowość: Sitno, lubelskie
Odp: Brak spryskiwaczy
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 06, 2022, 17:05:57 »
Super wyjaśnione, pójdzie o wiele łatwiej robota :) zrobi się trochę cieplej to będę dłubać, właśnie z długimi mam największy problem, ciężko łapie i czasem trzeba 2 - 3 razy wajchować przełącznikiem.