Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Brak mocy.  (Przeczytany 3495 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Grochu1994

  • Gość
Brak mocy.
« dnia: Marzec 20, 2022, 13:17:01 »
Witam Forumowiczów. Mam problem z mocą w aucie, jedzie bo jedzie ale od 2 tysięcy obrotów nie ma siły się uciągnąć. Mechanior stwierdził uszkodzony zawór podciśnienia od turbiny, czy to może być przyczyna?? Czy coś poważniejszego?? Pytam bo jutro jadę do innego mechanika i nie chcę żeby mnie naciągał na jakieś nie potrzebne koszty. Może ktoś miał podobny problem i pomoże.

Offline Artur Szyjka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 323
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: C5 2,0hpi
  • Miejscowość: Legnica
Odp: Brak mocy.
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 20, 2022, 13:37:52 »
Miałem podobny przypadek w nissanie jechał normalnie potem brak mocy i wymieniłem cała turbine z podciśnieniem i problem ustal.A komputer podlanczales żeby błędy sprawdzic.

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka


Grochu1994

  • Gość
Odp: Brak mocy.
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 20, 2022, 14:33:47 »
Miałem podobny przypadek w nissanie jechał normalnie potem brak mocy i wymieniłem cała turbine z podciśnieniem i problem ustal.A komputer podlanczales żeby błędy sprawdzic.

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka
Komputer żadnych błędów nie pokazał ale to było sprawdzane na jakimś starym programie. Mechanik sprawdzał te podciśnienia gołym okiem i stwierdził uszkodzony zawór podciśnienia od turbiny ale nie na 100% bo nie ma programu w komputerze żeby posprawdzać te podciśnienia, mówił że ten zawór robi się gorący nawet bez obciążenia. Jutro jadę do innego mechanika i nie chcę żeby mnie wciągał w niepotrzebne koszty. Najbardziej obawiam się wtrysków.

Grochu1994

  • Gość
Odp: Brak mocy.
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 21, 2022, 10:12:27 »
Byłem u znawcy, wywaliło takie błędy:
P1411 Temperatura spalin 1 - Za wysoki sygnał.
P0400 Zawór sterowania recyrkulacji spalin przerwa.
P0110 Czujnik temperatury powietrza zasysanego - Za wysoki sygnał.
A podczas jazdy powiedział że podciśnienie doładowania za miast rosnąć to spada.
Stwierdził że trzeba wyłączyć EGR, że od tego by zaczął.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 067
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Brak mocy.
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 21, 2022, 11:07:16 »
Przy doładowaniu nie ma podciśnienia.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Grochu1994

  • Gość
Odp: Brak mocy.
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 21, 2022, 11:09:26 »
Przy doładowaniu nie ma podciśnienia.
Czyli zawór podciśnienia do wymiany?? Jak go dotykam to jest cały gorący jakby się topił od środka. Codzi mi o zawór podciśnienia turbiny.
« Ostatnia zmiana: Marzec 21, 2022, 11:19:55 wysłana przez Krystian Nowak »

Grochu1994

  • Gość
Odp: Brak mocy.
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 21, 2022, 11:59:37 »
Zawór od podciśnienia wymieniony, dalej brak mocy.  :(

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 067
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Brak mocy.
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 21, 2022, 13:15:40 »
Chodzi o to, że podczas jazdy diagnosta komputerem nie jest w stanie odczytać wartości w układzie podciśnienia. Nie ma żadnego czujnika podciśnienia żeby można było odczytać takie dane. Jedyne dostępne dane są z czujnika MAP podającego ciśnienie doładowania turbiny.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Grochu1994

  • Gość
Odp: Brak mocy.
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 21, 2022, 13:44:08 »
Chodzi o to, że podczas jazdy diagnosta komputerem nie jest w stanie odczytać wartości w układzie podciśnienia. Nie ma żadnego czujnika podciśnienia żeby można było odczytać takie dane. Jedyne dostępne dane są z czujnika MAP podającego ciśnienie doładowania turbiny.
Czyli co mogło się popsuć??

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 067
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Brak mocy.
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 21, 2022, 13:53:44 »
Nie wiem co. Auto ma swoje lata więc bez bezpośredniej diagnozy niewiele można stwierdzić. Jedyne co można doradzić to fizyczne zaślepienie przepływu spalin przez EGR zamiast bawienie się w kosztowne wyłączanie w sofcie.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Grochu1994

  • Gość
Odp: Brak mocy.
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 21, 2022, 14:00:56 »
Nie wiem co. Auto ma swoje lata więc bez bezpośredniej diagnozy niewiele można stwierdzić. Jedyne co można doradzić to fizyczne zaślepienie przepływu spalin przez EGR zamiast bawienie się w kosztowne wyłączanie w sofcie.
Jak zaślepić ten egr??

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 067
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Brak mocy.
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 21, 2022, 14:21:02 »
Poszukaj na forum, na pewno było to już omawiane. Ja nie znam osprzętu tego silnika więc nie podpowiem.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Grochu1994

  • Gość
Odp: Brak mocy.
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 21, 2022, 16:08:33 »
Wyczytałem na forum żeby odłączyć wężyk od EGR i zaślepić go jakąś śrubką i tak zrobiłem, próba jazdy i samochód odżył ale wywaliło błędy "Check Engine, EspAsr i Service".
Po zgaszeniu auta i ponownej próbie jazdy, znowu muł, brak mocy. Błędy pozostały.

Grochu1994

  • Gość
Odp: Brak mocy.
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 22, 2022, 17:40:17 »
W przeplymowierzu pęknięty jeden drucik od czujnika. Może to być przyczyną??

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Brak mocy.
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 22, 2022, 20:40:34 »
W przeplymowierzu pęknięty jeden drucik od czujnika. Może to być przyczyną??
Berlingo 2.0HDi w takiej sytuacji dobrze reagowało na odłączenie wtyczki od przepływomierza.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Brak mocy.
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 23, 2022, 02:34:51 »
W przeplymowierzu pęknięty jeden drucik od czujnika. Może to być przyczyną??

Tak.
Lexia, VCDS, MPPS

Grochu1994

  • Gość
Odp: Brak mocy.
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 23, 2022, 06:56:53 »
W przeplymowierzu pęknięty jeden drucik od czujnika. Może to być przyczyną??
Berlingo 2.0HDi w takiej sytuacji dobrze reagowało na odłączenie wtyczki od przepływomierza.
Po odłączeniu wtyczki nie ma różnicy w mocy, jak nie miał siły tak nie ma siły. Poczekam na nową przepływke. A czytałem na forum że może być jeszcze uszkodzony potencjometr od gazu.
« Ostatnia zmiana: Marzec 23, 2022, 07:30:32 wysłana przez Krystian Nowak »

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Brak mocy.
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 23, 2022, 08:17:14 »
W przeplymowierzu pęknięty jeden drucik od czujnika. Może to być przyczyną??
Berlingo 2.0HDi w takiej sytuacji dobrze reagowało na odłączenie wtyczki od przepływomierza.
Po odłączeniu wtyczki nie ma różnicy w mocy, jak nie miał siły tak nie ma siły. Poczekam na nową przepływke. A czytałem na forum że może być jeszcze uszkodzony potencjometr od gazu.
Czyli raczej nie przepływka. Obejrzyj wiązkę od czujnika ciśnienia na listwie CR. Lubi przecierać się za rozrusznikiem.

Grochu1994

  • Gość
Odp: Brak mocy.
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 23, 2022, 08:23:59 »
W przeplymowierzu pęknięty jeden drucik od czujnika. Może to być przyczyną??
Berlingo 2.0HDi w takiej sytuacji dobrze reagowało na odłączenie wtyczki od przepływomierza.
Po odłączeniu wtyczki nie ma różnicy w mocy, jak nie miał siły tak nie ma siły. Poczekam na nową przepływke. A czytałem na forum że może być jeszcze uszkodzony potencjometr od gazu.
Czyli raczej nie przepływka. Obejrzyj wiązkę od czujnika ciśnienia na listwie CR. Lubi przecierać się za rozrusznikiem.
Jeśli ta wiązka ma coś wspólnego z paliwem to wykluczone. Diagnosta stwierdził że z paliwem i wtryskami jest wszystko ok. Mam jeszcze pytanie czy można zamieniać wtryski miejscami??

Grochu1994

  • Gość
Odp: Brak mocy.
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 23, 2022, 09:01:44 »
Wiązka w porządku, jeśli to nie będzie przepływomierz to zostaje EGR do usunięcia.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Brak mocy.
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 23, 2022, 11:55:32 »
Tak, można zamieniać wtryski, nie są przypisane do danego miejsca. Jeśli masz uszkodzony jeden drucik to będą nieprawidłowe odczyty i brak mocy, kolega tak uszkodził przepływomierz czyszcząc go.
Lexia, VCDS, MPPS

Grochu1994

  • Gość
Odp: Brak mocy.
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 23, 2022, 14:09:16 »
Dziwne jest to że go odpaliłem i jechał normalnie (miał moc) a po zgaszeniu i ponownym odpaleniu znowu muł.

Grochu1994

  • Gość
Odp: Brak mocy.
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 24, 2022, 18:31:13 »
Panowie, przepływomierz wymieniony, błędy pokasowane. Auto chodzi elegancko aż się o bieg sześć prosi. Dziękuję wszystkim za pomoc.