Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Problemy z zawieszeniem - słaby komfort jazdy, auto zachowuje się jak resorak  (Przeczytany 3957 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Ferdek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 362
  • Skąd: Warszawa, Wrocław na weekendy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MkII Break V6 '05
  • Zainteresowania: rajdy, kit-cary
  • Miejscowość: Warszawa, Wrocław na weekendy
U mnie i u kumpla (2x V6 FL 04) twardnienie zawieszenia powodowały pęknięte przewody powrotów z przednich kolumn. Koszt wymiany/naprawy znikomy i komfort wracał –
www.kozmo.pl
www.facebook.com/kozmo.cars
KOZMO 1400.T
Citroen C5 MkII Break V6 LPG '05
były:
Citroen C5 MkI Break V6 LPG manual '02
Citroen Xsara II 2.0 16v VTS NoPb manual '01/02
Citroen ZX 2.0i 16v  NoPb manual '92
Citroen Xsara II 1.6 16v Exclusive LPG manual '02
Citroen Xsara I 1.4 Prestige '99

Offline Paweł Ilnicki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 59
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: Xantia II 1,9TD, Xsara II Kombi 2.0 HDi, C5 II 3.0 V6
  • Miejscowość: Lubin
Panowie, wielkie dzięki za pomoc, wygląda na to, że faktycznie padł regulator zawieszenia. Szukałem tego cholerstwa w necie ale wszędzie niedostępny. Nie macie może jakiegoś na zbyciu albo namiar na kogoś, kto może takowy posiadać ? Numer mojego to 527716.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Kup używany na alle...
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Paweł Ilnicki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 59
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: Xantia II 1,9TD, Xsara II Kombi 2.0 HDi, C5 II 3.0 V6
  • Miejscowość: Lubin
No właśnie mam z tym problem, bo żaden nie ma dokładnie tego numeru, który jest u mnie. Są z końcówką 53 albo j7 i pewnie nie przypasują.

Taka ciekawostka odnośnie tych rozdzielaczy... Rozdzielacz do C5 II ma part number 527716 natomiast do C5 X7 5277J7. Oba rozdzielacze na moje laickie oko wyglądają identycznie i oba na korpusie mają fabrycznie wybity numer 895 210. Czy to możliwe, że Citroen wrzucił te same do obu samochodów i tylko zmienił z jakiegoś powodu part number ?
« Ostatnia zmiana: Maj 26, 2022, 12:41:38 wysłana przez Paweł Ilnicki »

Offline Paweł Ilnicki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 59
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: Xantia II 1,9TD, Xsara II Kombi 2.0 HDi, C5 II 3.0 V6
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Problemy z zawieszeniem - słaby komfort jazdy, auto zachowuje się jak resorak
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 22, 2022, 16:54:10 »
Panowie, znalazłem rozdzielacz, wymieniłem i wszystko działa. Prawie... Po wymianie pompy od hydrauliki kierownica chodziła bardzo ciężko. Tak po prostu, gaszę auto, kierownica chodzi super, wymieniam pompę hydrauliki, odpalam, kierownica chodzi bardzo ciężko. Myślałem, że po kilku jazdach układ się odpowietrzy i kierownica będzie lekko chodzić. Niestety do wymiany rozdzielacza nic się nie poprawiło, mechanik stwierdził, że prawdopodobnie leży pompa od wspomagania. Wymienił pompę na nową, czujnik (chyba ciśnienia, tu nie jestem pewien), posprawdzał wszystkie przewody i wszystko jest w porządku. Ale kierownica nadal chodzi cholernie ciężko. Macie jakieś pomysły o co może chodzić ?

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Problemy z zawieszeniem - słaby komfort jazdy, auto zachowuje się jak resorak
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 23, 2022, 01:22:26 »
Coś ze sterowaniem pompą, masz pewnie zmienne, a wiązka idzie za prawym reflektorem, może się uszkodziła.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Paweł Ilnicki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 59
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: Xantia II 1,9TD, Xsara II Kombi 2.0 HDi, C5 II 3.0 V6
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Problemy z zawieszeniem - słaby komfort jazdy, auto zachowuje się jak resorak
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 23, 2022, 15:16:06 »
Coś ze sterowaniem pompą, masz pewnie zmienne, a wiązka idzie za prawym reflektorem, może się uszkodziła.
Nie łapie... Co mam zmienne ? Pompa jest mechaniczna, zasilana tylko przez pasek. Z tego co widziałem, to żadna wiązka elektryczna do niej nie dochodzi.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Problemy z zawieszeniem - słaby komfort jazdy, auto zachowuje się jak resorak
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwiec 24, 2022, 00:23:03 »
Ok, jeśli masz pompę na pasku to i tak możesz mieć zmienne wspomaganie, jak jest realizowane niestety nie wiem.Jeśli masz stałe to może krzyżak na maglownicy jest zatarty, albo ktoś naprawiał stukanie kolumny i też może ciężej pracować.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Problemy z zawieszeniem - słaby komfort jazdy, auto zachowuje się jak resorak
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwiec 25, 2022, 08:31:42 »
Zasadniczo ja bym wsadził starą pompę dla testu skoro było ok na niej. Po co była wymieniana?

Online Rafał Jankowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Posiadany samochód: C5 x7 Tourer 3.0 HDI 241KM
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: Problemy z zawieszeniem - słaby komfort jazdy, auto zachowuje się jak resorak
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwiec 28, 2022, 08:26:30 »
Zmienne wspomaganie realizowanie jest zaworem proporcjonalnym zamontowanym na przekładni kierowniczej. Do sprawdzenia wiązka zasilająca zawór.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Problemy z zawieszeniem - słaby komfort jazdy, auto zachowuje się jak resorak
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwiec 28, 2022, 09:38:00 »
Tak skoro już tutaj mówimy o wspomaganiu... Ktoś wie co trzeba żeby w takim moim C5 było wspomaganie o zmiennej sile działania? Wydaje mi się że teoretycznie auto wszystko ma do realizacji tej funkcji... Elektrohydrauliczny blok+ czujnik kąta skrętu. Patrzyłem w Lexii ale za specjalnie czegoś co rzuciło by mi się w oczy do kodowania nie widziałem. Nie jest mi to jakoś specjalnie potrzebne... Jednak dlaczego by nie?

 Ostatnio dokładałem z kolegą wspomaganie do Polo które nigdy wspomagania nie miało, nawet udało się uruchomić zmienną sile działania.

Offline Paweł Ilnicki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 59
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: Xantia II 1,9TD, Xsara II Kombi 2.0 HDi, C5 II 3.0 V6
  • Miejscowość: Lubin
Zmienne wspomaganie realizowanie jest zaworem proporcjonalnym zamontowanym na przekładni kierowniczej. Do sprawdzenia wiązka zasilająca zawór.


Mechanik dla testów wymienił zawór na nowy i sprawdzał wiązkę. Nowy zawór, wiązka sprawna a wspomaganie nadal chodzi cholernie ciężko. Chyba już tylko cała maglownica została do wymiany...

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Tak skoro już tutaj mówimy o wspomaganiu... Ktoś wie co trzeba żeby w takim moim C5 było wspomaganie o zmiennej sile działania?

Z tego co wiem to wystarczy odpowiednia pompa.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Tak skoro już tutaj mówimy o wspomaganiu... Ktoś wie co trzeba żeby w takim moim C5 było wspomaganie o zmiennej sile działania?

Z tego co wiem to wystarczy odpowiednia pompa.
Do takiej informacji też się gdzieś dokopałem. Chociaż jakoś bardziej mi się wydaje że to tylko kwestia jej oprogramowania. Jakoś nie mogę trafić na C5/C4 z tą funkcją żeby porównać co mówi Lexia o pompach.

Online Rafał Jankowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Posiadany samochód: C5 x7 Tourer 3.0 HDI 241KM
  • Miejscowość: Bydgoszcz



Mechanik dla testów wymienił zawór na nowy i sprawdzał wiązkę.




Ten system współdziała z ABS/ESP. Nie ma żadnych błędów w kompie?
W jaki sposób sprawdził wiązkę? Zawór jest sterowany PWM. Podłączał oscyloskop? Jak wymieniał zawór to dał nowe lub wyczyścił stare siteczko? Jak nie zachował czystości i do układu dostały się jakieś zanieczyszczenia, to sitko może być zapchane i ten zawór nie będzie spełniał swojej roli.
Magiel nie siada przy wymianie pompy zawieszenia, szukałbym przyczyny w systemach powiązanych.