Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: PROBLEM Z FAP/DPF  (Przeczytany 1637 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mateusz Warych

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 102
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Miejscowość: Śląsk
PROBLEM Z FAP/DPF
« dnia: Wrzesień 30, 2022, 16:58:11 »
Dzień dobry, generalnie słabo znam się na samochodach... Mam C5 z 2012 roku DIESEL 163 Km. Nie wiem czy jest tam DPF czy FAP. Ale wyskoczył mi komunikat zapchania filtra cząstek stałych. Generalnie wyskoczył mi z 2 tygodnie temu ale jechałem na 4 jakiś czas na obrotach 3tys, i komunikat znikł. I wtedy jak mi to wyskoczyło to auto nie straciło na mocy. Wczoraj ponownie wyskoczył mi komunikat i chwilę później dodatkowo komunikat Check Engine i auto diametralnie straciło na mocy.
Powiedział by mi ktoś jaka jest najlepsza procedura wypalania tego filtra i czy jest jakiś komunikat czy coś ?  Czy muszę dać go do jakiegoś czyszczenia jak gdzieś wyczytałem/
Czy jest jakiś płyn który do tego trzeba gdzieś dolewać ?

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: PROBLEM Z FAP/DPF
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 30, 2022, 17:01:50 »
Dzień dobry, generalnie słabo znam się na samochodach... Mam C5 z 2012 roku DIESEL 163 Km. Nie wiem czy jest tam DPF czy FAP. Ale wyskoczył mi komunikat zapchania filtra cząstek stałych. Generalnie wyskoczył mi z 2 tygodnie temu ale jechałem na 4 jakiś czas na obrotach 3tys, i komunikat znikł. I wtedy jak mi to wyskoczyło to auto nie straciło na mocy. Wczoraj ponownie wyskoczył mi komunikat i chwilę później dodatkowo komunikat Check Engine i auto diametralnie straciło na mocy.
Powiedział by mi ktoś jaka jest najlepsza procedura wypalania tego filtra i czy jest jakiś komunikat czy coś ?  Czy muszę dać go do jakiegoś czyszczenia jak gdzieś wyczytałem/
Czy jest jakiś płyn który do tego trzeba gdzieś dolewać ?
Trzeba podłączyć DB i spróbować podczas jazdy lub na postoju. Jeżeli to nie pomoże, to trzeba zdjąć i dać do czyszczenia na maszynę.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 068
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: PROBLEM Z FAP/DPF
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 30, 2022, 21:38:45 »
Wypadało by sprawdzić czy jest płyn do fap w zbiorniczku, bo może ktoś zaprogramował dolewkę a płynu nie dodał.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: PROBLEM Z FAP/DPF
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 30, 2022, 23:45:37 »
Tak jak kolega napisał trzeba podłączyć się interfejsem z Diagboxem i wejść w parametry wydechu. Tam sprawdzisz czy jest już osiągnięty próg zapchania cerem a następnie trzeba sprawdzić ciśnienie różnicowe na wolnych obrotach i przy 3 tys a najlepiej przy depnieciu podczas jazdy. Z tego co pamiętam błąd wywala powyżej 300 mbar. Masz przebieg ponad 200 tys więc filtr może być do oczyszczenia-przeplukania. Filtr jest typu mokrego czyli Fap. Natomiast jeśli braknie dodatku a ktoś grzebał w komputerze i zresetował stan a fizycznie nie dolał płynu to Fap będzie się próbował dopalac co kilkadziesiąt km aż w końcu zacznie się przytykać sądzą. Warto mieć założona diodę lub apke Fap gdzie też można podglądnąć w jakim jest trybie pracy

Offline Michał Chmura

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 391
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: PROBLEM Z FAP/DPF
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 01, 2022, 09:44:53 »
Jak koledzy wyżej pisali podłączyć db odczytać błędy, i zdemontować zbiornik  dodatku Fap  i fizycznie sprawdzić czy coś tam w nim zostało, uzupełnić płyn i zaprogramować uzupełnienie.

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 029
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: PROBLEM Z FAP/DPF
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 01, 2022, 16:53:51 »
Czy jest płyn można sprawdzić bez zdejmowania zbiornika... Jeżeli temperatura w czasie wypalania dojdzie powyżej 600st.C nawet do 800 to płynu napewno już nie ma.
Wtedy w ciemno kupić np litr uzupełnić skasować kompem, pojeździć po 2-3 wypalaniach temperatura powinna wrócić do 450-550 .
W czasie wypalania utrzymywać obroty powyżej 3000, zamontować diodę LED informująca o wypalaniu i będzie dobrze
Do tego skontrolować ciśnienie różnicowe.

Offline Michał Chmura

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 391
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: PROBLEM Z FAP/DPF
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 03, 2022, 09:26:35 »
Niby tak ale czytając co dolewają zamiast dedykowanego płynu i co kombinują to uważam że dla własnego dobra można tam zaglądnąć

Offline Krzysztof Krzyżak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 490
  • Skąd: Polska
  • Posiadany samochód: Citroen C4 GP 1.6HDi FAP, Citroen C5 (X7) tourer 2.0 HDi 138(140) KM FAP 2012r
  • Miejscowość: Polska
Odp: PROBLEM Z FAP/DPF
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 03, 2022, 11:48:42 »
U mnie przy około 3000 obrotów pokazuje różnice ciśnień na poziomie 50-70 mbar - czy to dobrze i o czym to może świadczyć?

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 503
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: PROBLEM Z FAP/DPF
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 03, 2022, 15:10:39 »
To się sprawdza pod obciążeniem. Jedynie jeszcze na obrotach jałowych powinno się utrzymywać jak najbliżej zera.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: PROBLEM Z FAP/DPF
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 03, 2022, 20:16:42 »
U mnie przy około 3000 obrotów pokazuje różnice ciśnień na poziomie 50-70 mbar - czy to dobrze i o czym to może świadczyć?
Sprawdź jeszcze pod obciążeniem ale taki wynik jest ok.

Offline Krzysztof Krzyżak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 490
  • Skąd: Polska
  • Posiadany samochód: Citroen C4 GP 1.6HDi FAP, Citroen C5 (X7) tourer 2.0 HDi 138(140) KM FAP 2012r
  • Miejscowość: Polska
Odp: PROBLEM Z FAP/DPF
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 04, 2022, 06:54:02 »
U mnie przy około 3000 obrotów pokazuje różnice ciśnień na poziomie 50-70 mbar - czy to dobrze i o czym to może świadczyć?
Sprawdź jeszcze pod obciążeniem ale taki wynik jest ok.
bardzo dziękuję za info.