Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Szarpie przy puszczaniu gazu i opóźniona reakcja na gaz. 2.0 Benz/LPG 2004r Mk1  (Przeczytany 158 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kamil strykek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Posiadany samochód: c5 RC 1,6 HDi , wcześniej c5 I 2.0 Benz/lpg
  • Zainteresowania: hydropneumatyka ;)
  • Miejscowość: Mińsk max
Siemanko.

Mam problem jak w tytule.

Było robione:
- czyszczenie przepustnicy
- adaptacja przepustnicy i egr,
- wymiana poduszek silnika i skrzyni
- wymiana świec i cewki zapłonowej

Objawy te ma zarówno na benzynie jak i na gazie, a instalacja ma rok.

Wiem, że temat nie jest nowy i bardzo wiele osób się z tym borykało, ale naprawdę nie mam już pomysłu co może być jeszcze nie tak.

Przydławiac EGR na otwór 4mm?

Przepustnica jest po kablu bez linki.

Co ciekawe identyczne objawy ma mój brat, który również kupił C5 2.0 Benz/LPG 2004r tylko już po lifcie.

Pozdrawiam i z góry serdecznie dziękuję za rady.


Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 602
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Czy tych aut nie łączy ten sam "gaziarz"? Bo to typowe dla źle ustawionego LPG. Tak wiem... "Gaziarz" mówi że jest ok. To ja powiem nie. Nie jest.  ;) Przerabiałem temat u siebie już dawno temu.

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 471
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Jaka jest wartość podciśnienia w kolektorze dolotowym na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach?

Offline Kamil strykek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Posiadany samochód: c5 RC 1,6 HDi , wcześniej c5 I 2.0 Benz/lpg
  • Zainteresowania: hydropneumatyka ;)
  • Miejscowość: Mińsk max
Jaka jest wartość podciśnienia w kolektorze dolotowym na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach?

452mbar na wolnych obrotach.

Jeśli chodzi o instalacje LPG, to nie może mieć to wpływu bo:
Problem miałem przed założeniem LPG (w zasadzie to już się bujam z tym prawie 2 lata i, gdyby ktoś mi coś podpowiedział, co by wyeliminowało tą usterke, to chyba bym musiał go po nogach całować)

Pozdrawiam i bardzo dziękuję za zainteresowanie.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 602
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Jaka jest wartość podciśnienia w kolektorze dolotowym na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach?

452mbar na wolnych obrotach.

....
To łapie Ci gdzieś lewe powietrze do kolektora ssącego.

 Warto by sprawdzić odmę.

 Powinno być w okolicy 350 w zależności od ilości włączonych odbiorników elektrycznych w aucie. Z takim podciśnieniem gazownik powinien odmówić instalacji lub znaleźć problem i go naprawić.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 997
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
U kolegi w MKI problemem był zły przepływomierz i uszkodzony czujnik temperatury.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 602
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
U kolegi w MKI problemem był zły przepływomierz i uszkodzony czujnik temperatury.
W benzynie nie ma przepływomierza.

Offline Robert Siwiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 355
  • Skąd: Gończyce
  • Posiadany samochód: XantiaV6, C5V6 lift
  • Miejscowość: Gończyce
Takie objawy daje uszkodzony MAP-sensor  .
Robert Siwiak
Xantia V6  (450kkm) , C5 V6 (240kkm)

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 602
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Takie objawy daje uszkodzony MAP-sensor  .
I tak i nie... Jeśli ciśnienie widzi 450 i po dodaniu gazu rośnie, mam podstawy by uważać że jest sprawny. W tych silnikach raczej się nie psują. Ogólnie uszkodzonego mapa widziałem może raz, przez to że był uszkodzony mechanicznie...

 Takie ciśnienie w dolocie może powodować kilka rzeczy:
-Lewe powietrze.
-Źle ustawiony rozrząd.
-Wypalone zawory ssące.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 24, 2022, 17:09:24 wysłana przez Piotr Puścian »

Offline Kamil strykek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Posiadany samochód: c5 RC 1,6 HDi , wcześniej c5 I 2.0 Benz/lpg
  • Zainteresowania: hydropneumatyka ;)
  • Miejscowość: Mińsk max
Bardzo dziękuję za odpowiedzi.

Ciśnienie w dolocie po dodaniu gazu maleje do ok 390mbar.

Kiedyś przeczytał, że komuś przepustnica łapała lewe powietrze na łożyskowaniu ośki klapy przepustnicy. U mnie wprawdzie luzu nie wyczułem, ale może coś w tym jest?

Kupię na próbę inna przepustnice i zawór EGR, wymienię ,zrobię adaptacje i opiszę co i jak ;)

Ogólnie z odmy nie czuć,żeby były uze przedmuchy, korek oleju nie spada, jak odlacze wąż odmy, to czuć jakby podciśnienie czyli przewód odmy szczelny.

Jeszcze jakieś pół roku temu pojawił mi się błąd antipollution "zestarzenie katalizatora"
Ale szarpanie było już przed wystąpieniem tego błędu.
Ogólnie jest ono niewielkie idą się z tym jeździć, ale strasznie mnie to irytuje.

Jak tylko wymienię w w części i je zaadaptuje odrazu napisze czy coś się poprawiło.

Wgl na początku obstawiałem zbyt duży luz na skrzyni, ale jak na razie odszedłem od tego kierunku.

A czy może słynne Hydrauliczne popychacze zaworowe nie mogły by dawać takich objawów?


Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 602
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Popychacze... Możliwe. Jednak to nie popychacze są wadliwe a przeciąganie wymian oleju.

 Wydaje mi się że przepustnicy winy tu nie będzie.

 Swoją drogą z LPG masz tą wygodę że jest w układzie drugi mapsenosor i można porównać odczyty.

Korek oleju to powinno nawet zasysać lekko... Zasadniczo odmę od story kolektora zatkać, a od strony silnika puścić w "atmosferę" i wtedy można zobaczyć jakie będzie ciśnienie w kolektorze.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 997
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Szklanki mogą dawać różne dziwne objawy, u kolegi było wypadanie zapłonu i też był przymulony.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 25, 2022, 01:28:31 wysłana przez Piotr Osiński »
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Kamil strykek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Posiadany samochód: c5 RC 1,6 HDi , wcześniej c5 I 2.0 Benz/lpg
  • Zainteresowania: hydropneumatyka ;)
  • Miejscowość: Mińsk max
Witam.
 
Dziś wymieniłem przepustnice i egr.
EGR-a nie zasleoialem z 4mm otworem (jak już ktoś kiedyś to robił, bo miałem kiedyś zaślepkę ale za kij nie mogłem jej znaleźć.)
Przyuczylem przez lexie i sytuacja wygląda chyba tak samo.
Jeszcze będę obserwował i napisze wrażenia.
Wydaje mi się jednak, że to chyba musi być luz na skrzyni, dlatego tak szarpie ;/

Pozdrawiam

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 602
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Często jestem w Mińsku... Nawet wczoraj byłem. Można kiedyś porównać.