Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 mk1 problem z dmuchawą  (Przeczytany 3652 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Darek Romanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 73
  • Skąd: Radom
  • Posiadany samochód: była Xantia ll 2.0 turbo CT Activa 1998r.jest C5 3.0 v6 exclusive kombi 2003r
  • Zainteresowania: motocykle
  • Miejscowość: Radom
C5 mk1 problem z dmuchawą
« dnia: Lipiec 06, 2022, 20:03:14 »
Witam, nie działa mi dmuchawa, silnik wyjęty na krótko załącza się, panel klimy podłączony drugi nie działa, rezystor ten z zielonymi wtyczkami nowy (zamiennik), na wtyczce od silnika nie ma napięcia albo pojawia się jakieś 3 - 4 volty, skrzydełka wskaźnika nawiewu po odpaleniu po chwili gasną, co jeszcze może się popsuć, czyżby rezystor wadliwy?

Offline Piotr Bałecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 350
  • Skąd: Piotrków
  • Posiadany samochód: C5[MkI] 2004 2.0 HDi / C5[MkIII] 2010 1.6HDi
  • Miejscowość: Piotrków
Odp: C5 mk1 problem z dmuchawą
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 06, 2022, 20:30:36 »
Sprawdź w komorze silnika bezpiecznik 40A. Lubią się tam upalać styki.
Było już w temacie.

Offline Darek Romanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 73
  • Skąd: Radom
  • Posiadany samochód: była Xantia ll 2.0 turbo CT Activa 1998r.jest C5 3.0 v6 exclusive kombi 2003r
  • Zainteresowania: motocykle
  • Miejscowość: Radom
Odp: C5 mk1 problem z dmuchawą
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 06, 2022, 21:46:12 »
Bezpiecznik sprawdzony, jest ok.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 mk1 problem z dmuchawą
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 07, 2022, 01:32:19 »
Sprawdź dwa niebieskie grube kable pod maską w BSM i nad pedałami masz jeszcze złączkę.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Darek Romanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 73
  • Skąd: Radom
  • Posiadany samochód: była Xantia ll 2.0 turbo CT Activa 1998r.jest C5 3.0 v6 exclusive kombi 2003r
  • Zainteresowania: motocykle
  • Miejscowość: Radom
Odp: C5 mk1 problem z dmuchawą
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 07, 2022, 17:38:47 »
Czasami był taki objaw że coś się bardzo bardzo grzało pod konsolą środkową, przy prawej nodze.

Offline Piotr Bałecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 350
  • Skąd: Piotrków
  • Posiadany samochód: C5[MkI] 2004 2.0 HDi / C5[MkIII] 2010 1.6HDi
  • Miejscowość: Piotrków
Odp: C5 mk1 problem z dmuchawą
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 07, 2022, 21:11:58 »
A w gniazdo bezpiecznika zerknąłeś?
Zrób zworkę na chwilę zamiast bezpiecznika.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 mk1 problem z dmuchawą
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 08, 2022, 00:58:53 »
Czasami był taki objaw że coś się bardzo bardzo grzało pod konsolą środkową, przy prawej nodze.

To raczej nie związane z awarią dmuchawy, tam wchodzą rurki nagrzewnicy i jest cieplej. Ale sprawdź, bo ostatnio komuś się ta kostka wypaliła.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Darek Romanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 73
  • Skąd: Radom
  • Posiadany samochód: była Xantia ll 2.0 turbo CT Activa 1998r.jest C5 3.0 v6 exclusive kombi 2003r
  • Zainteresowania: motocykle
  • Miejscowość: Radom
Odp: C5 mk1 problem z dmuchawą
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 12, 2022, 21:57:07 »
Na małej kostce przy rezystorze jest 14 volt, wie ktoś jakie napięcia powinny być na pinach w szerokiej kostce? Mi pokazuje jakieś 0,4 volta. Już dwa rezystory kupiłem i używany podłączałem.

Offline Sylwester Maciejczuk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 351
  • Skąd: Radzymin k.Warszawy
  • Posiadany samochód: Była Xantia 2.0 CT Activa 96 jest Xantia 1.8 16V 98
  • Zainteresowania: motoryzacja elektronika
  • Miejscowość: Radzymin k.Warszawy
Odp: C5 mk1 problem z dmuchawą
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 12, 2022, 22:58:57 »
Darku na początek  sprawdź zasilanie na małej kostce ale nie miernikiem tylko żarówką od świateł ,migaczy.
Jeśli będzie się świecić to zrób taki test.
Połącz przewody z małej wtyczki z grubymi przewodami wtyczki z 6 pinami przy wypiętych wtyczkach.Połącz  lewy z 2 pin. z prawym grubym  z 6 pin. i prawy z 2 pin.z lewym grubym  z 6 pin.
 Wtyczka 6 pin. ma obsadzone tylko 4 piny,dwa grube i dwa cienkie przewody.
W ten sposób omijamy regulację obrotów .
Jeśli po podłączeniu dmuchawa będzie pracować z pełną mocą to problem jest z modułem dmuchawy  lub ze sterowaniem modułu z panelu klimatyzacji.
Taki układ był w moim C5 MK1 ale u Ciebie powinno być podobnie .


Pozdrawiam.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 mk1 problem z dmuchawą
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 13, 2022, 02:35:41 »
Na małej kostce przy rezystorze jest 14 volt, wie ktoś jakie napięcia powinny być na pinach w szerokiej kostce? Mi pokazuje jakieś 0,4 volta. Już dwa rezystory kupiłem i używany podłączałem.

W szerokiej na grubym czerwonym jest napięcie zależne od wybranej prędkości dmuchawy na panelu, jest to napięcie wyjściowe z rezystora, więc na odpiętym nie będzie napięcia, czarny masa.
Na cienkich nie wiem.
Zrób to co pisze Sylwester, połącz grube przewody zobacz czy wentylator ruszy z pełną prędkością.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Darek Romanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 73
  • Skąd: Radom
  • Posiadany samochód: była Xantia ll 2.0 turbo CT Activa 1998r.jest C5 3.0 v6 exclusive kombi 2003r
  • Zainteresowania: motocykle
  • Miejscowość: Radom
Odp: C5 mk1 problem z dmuchawą
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 14, 2022, 17:20:26 »
Jestem coraz bliżej, na bezpieczniku pod maską napięcie jest, na kablach od bezpiecznika napięcie jest, natomiast na kostce nad nogami zasilającej rezystor już nie ma, ginie na przejściu przez ściankę.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 mk1 problem z dmuchawą
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 15, 2022, 01:45:23 »
To do sprawdzenia kostka po prawej stronie nóg kierowcy.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Darek Romanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 73
  • Skąd: Radom
  • Posiadany samochód: była Xantia ll 2.0 turbo CT Activa 1998r.jest C5 3.0 v6 exclusive kombi 2003r
  • Zainteresowania: motocykle
  • Miejscowość: Radom
Odp: C5 mk1 problem z dmuchawą
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 18, 2022, 22:02:49 »
No właśnie do tej kostki już nie dochodzi prąd, ginie gdzieś po drodze, zrobiłem chwilowy bajpas i wszystko działa, jutro będę przeciągał kabel.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 mk1 problem z dmuchawą
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 19, 2022, 16:58:25 »
Sprawdź przejście między tą kostką a wtyczką w BSM pod maską.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Darek Romanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 73
  • Skąd: Radom
  • Posiadany samochód: była Xantia ll 2.0 turbo CT Activa 1998r.jest C5 3.0 v6 exclusive kombi 2003r
  • Zainteresowania: motocykle
  • Miejscowość: Radom
Odp: C5 mk1 problem z dmuchawą
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 19, 2022, 19:06:34 »
No właśnie nie ma przejścia.

Offline Darek Romanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 73
  • Skąd: Radom
  • Posiadany samochód: była Xantia ll 2.0 turbo CT Activa 1998r.jest C5 3.0 v6 exclusive kombi 2003r
  • Zainteresowania: motocykle
  • Miejscowość: Radom
Odp: C5 mk1 problem z dmuchawą
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 19, 2022, 21:14:43 »
Zrobione, puściłem nowy kabel od bezpiecznika do kostki nad nogą, wszystko działa, dzięki za podpowiedzi. Pozdrawiam.

Offline Jan Witkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 297
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Była Xantia 2.0 16V, teraz mam piąte C5
  • Zainteresowania: elektronika, hydraulika siłowa
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: C5 mk1 problem z dmuchawą
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 25, 2022, 07:50:14 »
To nie ma być żywcem, jedna z wtyczek BSM (niestety nie pamiętam teraz która) zawiera wyjście plusa nagrzewnicy. Jest ono odcinane przekaźnikiem wewnątrz BSM, pojawia się gdy jest ładowanie. W dwóch C5 doświadczyłem przegrzania styków we wtyczce.
Szukaj dwóch wyraźnie grubszych przewodów w tym samym kolorze obok siebie. Druga para będzie plus dla ABS. Jedna z nich to były dwa błekitno-czerwone, ale czy dla pieca, czy dla ABS już nie pamiętam

Offline Darek Romanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 73
  • Skąd: Radom
  • Posiadany samochód: była Xantia ll 2.0 turbo CT Activa 1998r.jest C5 3.0 v6 exclusive kombi 2003r
  • Zainteresowania: motocykle
  • Miejscowość: Radom
Odp: C5 mk1 problem z dmuchawą
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 06, 2022, 12:14:28 »
Dokładnie tak było, przegrzały się styki w kostce, to jest pierwsza od prawej patrząc od przodu auta.