Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Wspomaganie kierownicy  (Przeczytany 1343 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bogdan Wielgat

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 90
  • Skąd: Augustów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 II 2,0/16v Exlusive - 2005, Honda ST1300
  • Zainteresowania: Wycieczki motocyklowe, elektronika, mechanika.
  • Miejscowość: Augustów
Wspomaganie kierownicy
« dnia: Lipiec 18, 2022, 06:30:03 »
Witajcie.
Może komuś się to przyda. Otóż miałem problem ze wspomaganiem kierownicy. Winę akumulatora odrzuciłem, bo wymieniłem na nowy wiosną tego roku. Wjechałem do kolegi na kanał. Sprawdzałem wszystkie bezpieczniki, zdjąłem zderzak i zbiornik z płynem do spryskiwaczy szyb. W wiązce z cienkimi przewodami znalazłem przetarcia izolacji na dwóch cienkich przewodach. Same żyły były całe, więc tylko zaizolowałem przetarcia i odcinek wiązki, stykający się ze zbiorniczkiem płynu. Styki w gniazdach i we wtyczkach czyściutkie. Do wtyczki z dwoma zasilającymi grubymi przewodami napięcie dochodziło. Zacząłem rozglądać się już za drugą pompą. Ale, że nie chciałem koledze zajmować kanału w garażu, to złożyłem wszystko do kupy. Po uruchomieniu silnika wspomaganie wróciło. Radość niestety trwała tylko do uruchomienia samochodu w dniu następnym. I nagle mnie olśniło, że skoro pompa zadziałała po tym, jak podniosłem skrzynkę bezpieczników pod maską, żeby sprawdzić maxi bezpieczniki uznałem, że muszę się jej bliżej przyjrzeć. Odkręciłem nakrętkę mocującą zacisk przewodu zasilającego skrzynkę BSM, a tam syf, którego normalnie nie było widać. Oczyściłem podłoże, oczko zacisku i przykręciłem nakrętkę tak mocno, aby tylko nie urwać gwintu. Wspomaganie działa już od tygodnia i mam wielką nadzieję, że to było tylko to. Pozdrawiam.
Pozdrawiam - Obelix.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 19, 2022, 17:00:16 »
Najprawdopodobniej rozwiązałeś problem, przy zbyt małym napięciu odcina wspomaganie. Bezpiecznik MAXI i jego gniazdo całe?
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Bogdan Wielgat

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 90
  • Skąd: Augustów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 II 2,0/16v Exlusive - 2005, Honda ST1300
  • Zainteresowania: Wycieczki motocyklowe, elektronika, mechanika.
  • Miejscowość: Augustów
Odp: Wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 23, 2022, 12:34:37 »
Tak. Gniazdo bezpiecznika, jak i sam bezpiecznik nie posiadają oznak "smażenia". Są czyściutkie.
Pozdrawiam - Obelix.

Offline Bogdan Wielgat

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 90
  • Skąd: Augustów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 II 2,0/16v Exlusive - 2005, Honda ST1300
  • Zainteresowania: Wycieczki motocyklowe, elektronika, mechanika.
  • Miejscowość: Augustów
Odp: Wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 02, 2022, 17:55:03 »
A jednak to było nie wszystko, gdyż wspomaganie znowu znikało i się pojawiało. Tym razem wyjąłem całą skrzynkę, odłączyłem "moduł" z maxi bezpiecznikami, a tam też śniedź na łączeniu blach. Wszystkie styki papierkiem poczyściłem, posmarowałem miedzianym smarem i skręciłem do kupy. Wspomaganie działa (na razie ;-) ), zgasła kontrolka Check engine, której już nawet nie kasowałem, bo zapalała się każdego dnia "błąd związany z poprawą jakości spalin". Na razie testuję. Może da mi trochę odpocząć  ;)
Pozdrawiam - Obelix.