Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji  (Przeczytany 6190 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Szymon Lotawiec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Tychy
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Zainteresowania: Górnictwo
  • Miejscowość: Tychy
[MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
« dnia: Lipiec 20, 2022, 17:51:51 »
Witam serdecznie,Jestem posiadaczem C5 2.0 HDI 163km, autko z 2012r i przebieg 160k. Od jakiegoś dłuższego czasu miałem problemy z wypalaniem FAP (sam zamontowałem sobie diodę informującą o jego wypalaniu) objawiające się częstym wypalaniem (ok. 300km albo i mniej) i czasem nie potrafił przestać się wypalać (wypalanie nawet przez 80km), pojawiały się również komunikaty o ryzyku zapchania. Zdecydowałem się na demontaż FAP i oddanie do czyszczenia jednak po całym zabiegu nic się nie zmieniło, jedynie jak się zacznie wypalać to się wypali po tych ok 10km w zależności od prędkości ale dalej pojawiają się komunikaty o ryzyku zapchania filtra. Oddałem auto do serwisu na diagnostykę i po przyjrzeniu się sprawie przez serwis padło na wtryskiwacze - 2 z 4 źle pracują po diagnostyce. Zaproponowano mi demontaż/montaż wtrysków i ich dokładne sprawdzenie na specjalnym urządzeniu, jednak koszty są niemałe. Przebieg auta nie jest duży i stosowałem kilka razy w trakcie użytkowania chemię do czyszczenia wtrysków w formie dodatku do paliwa, na podkładkach wtryskiwaczy nie widać śladów nieszczelności, auto w trakcie jazdy w ogóle nie szarpie i silnik pracuje równo. Chciałbym się Was poradzić czy macie jakieś inne pomysły na ten problem z FAPem? W serwisie powiedziano mi że mało prawdopodobne jest żeby była to kwestia samej regeneracji wiązki ale myślę czy nie zacząć od tego i zobaczyć czy coś się poprawi.Dziękuję za pomoc, pozdro.

Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 370
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 20, 2022, 18:40:15 »
Oczywiście po myciu FAP zrobiłeś wymianę w DB?

Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka


Offline Szymon Lotawiec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Tychy
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Zainteresowania: Górnictwo
  • Miejscowość: Tychy
Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 20, 2022, 20:27:08 »
Tak, demontaż i montaż z programową wymianą robił mi też serwis.

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 20, 2022, 20:38:02 »
Jest taki kanał na youtube mechanika u muzyka czy jakoś tak. Tam gość pokazywał że zdarzają się przypadki zapchania wtryskiwacza w fapie. Więc wypalanie jest bez dodawania eloys a to powoduje że fap się nie wypala tylko zapycha :)  U mnie w polifcie MK I też brakło płynu (ktoś musiał kliknąć w lexii dolewkę płynu bez jej wykonania więc płynu brakło a komunikatu komputera nie było) i też się filtr wypalał przez godzinę a i tak nie wypalił. Dopiero jak zrobiłem dolewkę to problem zniknął.
Polecam sprawdzić stan płynu w zbiorniku ale fizycznie a nie lexią/diagboxem. Potem wykręcił bym ten wtrysk w fapie i sprawdził czy jest drożny.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 067
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 20, 2022, 20:48:21 »
Eloys jest dodawany do paliwa a nie wtryskiwany do filtra.

Wtryskiwacz w Citroenach jest przy adblue ale to dopiero w bluehdi
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 20, 2022, 20:58:59 »
Co pokazuje czujnik różnicy ciśnień?

Offline Szymon Lotawiec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Tychy
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Zainteresowania: Górnictwo
  • Miejscowość: Tychy
Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 20, 2022, 22:28:47 »
Zdjęcia, które mam z diagnostyki. Dodatek do wypalania FAP jest bo był dolewany w tym samym serwisie przy 118k.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 20, 2022, 22:48:24 wysłana przez Szymon Lotawiec »

Offline Krzysztof Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 222
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: Citroen C5(x7) 2.0Hdi 163KM
  • Miejscowość: Miechów
Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 20, 2022, 22:53:38 »
To są wykresy z firmy która robiła regenerację dpfa?

Offline Szymon Lotawiec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Tychy
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Zainteresowania: Górnictwo
  • Miejscowość: Tychy
Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 20, 2022, 23:34:58 »
Nie. Z serwisu, który robił diagnostykę teraz a wcześniej filtr demontowali, odsyłali do firmy na czyszczenie i montowali ponownie. Z innego wydruku wynika, że w filtrze jest 48% sadzy po przejechaniu 3k od czyszczenia filtra... Przez wadliwy układ tak się już zapchał?

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 21, 2022, 01:28:21 »
Sadza ma być w filtrze, po to on jest, ma ją dopalić, i jak będzie 100% lub więcej zapełnienia filtra to komputer włącza regenerację. A FAP zapycha się cerem, pozostałością po dodatku do paliwa i jedyną możliwością jego usunięcia jest mycie.

Może jednak nie była wbita wymiana, albo czujnik ciśnienia różnicowego przekłamuje.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Michał Chmura

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 391
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 21, 2022, 08:27:42 »
Jest taki kanał na youtube mechanika u muzyka czy jakoś tak. Tam gość pokazywał że zdarzają się przypadki zapchania wtryskiwacza w fapie. Więc wypalanie jest bez dodawania eloys a to powoduje że fap się nie wypala tylko zapycha :)  U mnie w polifcie MK I też brakło płynu (ktoś musiał kliknąć w lexii dolewkę płynu bez jej wykonania więc płynu brakło a komunikatu komputera nie było) i też się filtr wypalał przez godzinę a i tak nie wypalił. Dopiero jak zrobiłem dolewkę to problem zniknął.
Polecam sprawdzić stan płynu w zbiorniku ale fizycznie a nie lexią/diagboxem. Potem wykręcił bym ten wtrysk w fapie i sprawdził czy jest drożny.
to nie jest ford i w citroenie nie ma wtryskiwacza paliwa do wydechu.  Dodatek fap jest podawany do zbiornika paliwa po zatankowaniu a jie do filtra fap

Offline Szymon Lotawiec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Tychy
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Zainteresowania: Górnictwo
  • Miejscowość: Tychy
Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 21, 2022, 08:29:36 »
Wszystko robione w tym samym serwisie, tylko filtr do mycia był odsyłany do firmy więc raczej wszystko jest zrobione jak należy. Czujniki niby sprawdzone...

Offline Michał Chmura

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 391
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 22, 2022, 08:02:29 »
Masz diodę sygnalizujaca wypalanie?  Jak nie to zapodaj.  Polecam też apke fap można  podglądać wypalanie filtra.  W trakcie trwania wypalania utrzymywać obroty 3,5tys. lub wyższe  wtedy najszybciej się wypala. Sadza nie zatyka fapu bbo się regularnie wypala, zatyka tlenek ceru który trzeba wypłukać. Nie dawno sam płukałem i jest wszystko ok.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 22, 2022, 08:22:26 »
Mogł się fizycznie skończyć dodatek do paliwa a wcześniej ktoś wklikał uzupełnienie i system widzi poziom a fizycznie dodatku nie ma.

Offline Szymon Lotawiec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Tychy
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Zainteresowania: Górnictwo
  • Miejscowość: Tychy
Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 22, 2022, 08:57:12 »
Masz diodę sygnalizujaca wypalanie?  Jak nie to zapodaj.  Polecam też apke fap można  podglądać wypalanie filtra.  W trakcie trwania wypalania utrzymywać obroty 3,5tys. lub wyższe  wtedy najszybciej się wypala. Sadza nie zatyka fapu bbo się regularnie wypala, zatyka tlenek ceru który trzeba wypłukać. Nie dawno sam płukałem i jest wszystko ok.
W pierwszym poście pisałem, że mam zamontowaną diodę sygnalizującą wypalanie. Od czyszczenia FAP w serwisie zrobiłem niecałe 3k km, głownie w drodze do/z Chorwacji więc na autostradach a mimo to filtr wypalał się co 400km i wyskakiwało ostrzeżenie o ryzyku zapchania filtra.
Mogł się fizycznie skończyć dodatek do paliwa a wcześniej ktoś wklikał uzupełnienie i system widzi poziom a fizycznie dodatku nie ma.
Serwis też to rzekomo sprawdzał, u nich dodatek był uzupełniany ok 40k km temu. Sam dam radę to sprawdzić fizycznie?

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 029
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 22, 2022, 10:15:22 »
Jak sobie zdemontujesz zbiornik i zlejesz w butelkę to sprawdzisz ilość dodatku, ale ja mam filtr 10tys.km po myciu, dodatek uzupelniony i w mieście wypalanie średnio co 330km a w trasie ostatnio było 650km... U brata średnio co 170km ale w trasie co 450... Nie wiem jak komputer to liczy ale bywa różnie.
Jeżeli wyskakuje ryzyko zapchania to musowo trzeba sprawdzić wartości w czasie wypalania, jaka wartość jest nieodpowiednia wtedy będzie odpowiedź co jest przyczyną a tych może być wiele od czujnika ciśnienia różnicowego po egr klapę gasząca turbo... Bez parametrów w czasie pracy to jest wróżenie z fusów.
Jaka jest temperatura spalin w czasie normalnej jazdy a w czasie wypalania, ona powie czy dodatek jest dolewany do paliwa i czy przebiega prawidłowo
U mnie np uszkodzony czujnik już na zimnym silniku pokazywał 270st w wydechu a w czasie wypalania dochodziła do 290 i wypalanie co 120km... gdzie w rzeczywistości po wymianie średnio utrzymuje się na ok 170-200st a w czasie wypalania ok 470-530... Bez dodatku w czasie wypalania była by w okolicy 650-700

Offline Szymon Lotawiec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Tychy
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Zainteresowania: Górnictwo
  • Miejscowość: Tychy
Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 22, 2022, 11:22:27 »
Czyli bez lexi sam nic nie zrobię :( co do wypalania filtra to u mnie nic się nie zmieniło względem przed i po myciu fapa, takie same odcinki pokonuję między wypalaniami. W domu mam jeszcze parę innych wydruków z diagnostyki to potem wrzucę.

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 029
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 22, 2022, 11:45:43 »
Elm na bluetooth pod obd2 i komórka z FAP zainstalowanym i zdiagnozujesz bez kłopotu co jest nie tak .
Nawet lepiej niż lexia bo masz ciągle pod ręką elm więc zapala się dioda podłączasz elm włączasz aplikację i czytasz parametry lub lepiej zapisujesz logi z odczytów i wtedy wrzucasz na forum do obejrzenia

Offline Dariusz Janda

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 92
  • Skąd: Poland
  • Posiadany samochód: Citroen c5 X7 ex
  • Miejscowość: Mysłowice
Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 22, 2022, 12:56:55 »
więc zapala się dioda podłączasz elm włączasz aplikację i czytasz parametry lub lepiej zapisujesz logi z odczytów i wtedy wrzucasz na forum do obejrzenia
Mam banalne pytanie: czy ten elm można włączyć do gniazda w czasie pracy silnika bez jakiegoś ryzyka?

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 029
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 22, 2022, 13:24:02 »
Tak, można nic się nie stanie.
Czasem można złapać błąd sieci CAN ale kasujesz go i już

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 22, 2022, 14:19:42 »
Cześć,
Panie kolego, u mnie był błąd z obiegiem paliwa ale sprawdź sobie sam próbą przelewową stan wtryskiwaczy, ja miałem niedawno to samo z zapchaniem filtra dpf, wtryskiwacz nr 4 ten od strony rozrządu lał w przelew jak wściekły, dorwałem wtryski z auta o przebiegu 60tys.km, wymieniłem wszystkie 4, fap usunięty, problemów brak. :)
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Maciej Madej

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 326
  • Skąd: Wyżyna Lubelska
  • Posiadany samochód: Citroën, C8, 2.2 HDi ML6CL, 2005, Exclusive
  • Zainteresowania: motoryzacja, elektroniczne nowinki, gry komputerowe, auto detailing
  • Miejscowość: Wyżyna Lubelska
Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 22, 2022, 14:48:27 »
Nie wiem, jak się zapatrujecie na linki do innych forów... Może przypadek nieco inny, niż tutaj, ale uważam, że kolega zrobił dobra robotę w kwestii wyjaśnienia metody działania filtra. Mam nadzieję, że komuś się przyda Ewentualnie proszę moderatorów o przerzucenie/usunięcie.
https://citroen.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=128103&postdays=0&postorder=asc&start=105

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
Citroën C8 2.2 HDi (FÁP) Exclusive Gris Aluminium - produkcja listopad 2005
342000 km
Motul 8100 X-Clean+ 5W30

Offline Szymon Lotawiec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Tychy
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Zainteresowania: Górnictwo
  • Miejscowość: Tychy
Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 22, 2022, 15:44:27 »
Elm na bluetooth pod obd2 i komórka z FAP zainstalowanym i zdiagnozujesz bez kłopotu co jest nie tak .
Nawet lepiej niż lexia bo masz ciągle pod ręką elm więc zapala się dioda podłączasz elm włączasz aplikację i czytasz parametry lub lepiej zapisujesz logi z odczytów i wtedy wrzucasz na forum do obejrzenia
Elm327 na popularnym serwisie jest od groma i rozrzut cenowy przeogromny, brac coś tańszego czy konkretna firma?

Offline Krzysztof Rosochacki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 X7 TOURER 2.0 HDI 163PS RHH AM6
  • Zainteresowania: muzyka, informatyka
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 22, 2022, 16:58:53 »
Żeby mieć duże prawdopodobieństwo poprawnej pracy z różnymi telefonami, to może jednak Vgate iCar2. Też miałem taki dylemat i po lekturze "internetów" kupiłem taki dla siebie.

Offline Przemysław Pilut

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 49
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Grand Picasso II, 2.0 hdi
  • Zainteresowania: nowe technologie, nauki ścisłe,
  • Miejscowość: Jasło
Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 22, 2022, 17:53:36 »
Potwierdzam. Vgate iCar2 dobrze współpracuje z aplikacją FAP. Z telefonem też łączy się bez problemu.