Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Otwieranie klapy bagażnika kombi nie działa prawidłowo  (Przeczytany 1176 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marek Strachowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 112
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break SX 2.0 HDI 2005r.
Otwieranie klapy bagażnika kombi nie działa prawidłowo
« dnia: Lipiec 22, 2022, 14:14:24 »
Witam po dłuższym czasie nieobecności na forum.Mam problem z otwieraniem klapy bagażnika. Zaczęło się lekkiego zatarcia przycisku otwierania - podczas otwierania samochodu otwierał się bagażnik. Zanim obecna użyszkodniczka poinformowała o problemie minęło kilka dni. Wystarczyło oczyścić okolicę, nanieść odrobinę smaru silikonowego, wcisnąć kilka razy i wszystko wróciło do normy. Ale dwa dni później zaczęły się dziać dziwne rzeczy.Podczas jazdy nocą w deszczu zniknęło podświetlenie wskaźników, przestały wyłączać się automatycznie "szwedzkie" światła, wskazówka obrotomierza opadła do zera, zniknęła możliwość sterowania klimą itd.Następnie na wyświetlaczu pojawiała się informacja, że trwa diagnostyka. Pierwszy raz coś takiego widziałem. Na koniec pojawiło się info że diagnostyka ukończona prawidłowo.Oczywiście następnego dnia odpięcie akumulatora, czyszczenie styków masy, itd.I wszystko niby wróciło do normy ale:- na stałe zapaliła się kontrolka wyłączenia czujników parkowania - faktycznie komputer przed tą akcją pokazywał awarię, teraz komunikat zniknął, ale przycisk włączenia/wyłączenia systemu nie reaguje.- nie działa przycisk otwierania kalpy bagażnika.Nie łączyłem ze sobą tych faktów, ale gdy w końcu zabrałem się za naprawę, sadząc że to tradycyjnie wiązka to okazało się że:- przycisk otwierania normalnie działa tzn po naciśnięciu jest styk;- styk w zamku klapy zmienia stan: jest otwarty gdy zamek jest zamknięty i zwarty gdy zamek jest otwarty;- silniczek w zamku też działa, obraca się po podaniu 12V i otwiera zamek.I teraz najlepsze:po podłączeniu zamek otwiera się po naciśnięciu otwierania, ale tylko raz! Aby układ znów zadziałał trzeba odpiąć zamek i poczekać kilka minut. Samo odczekanie, bez wypinania nic nie daje.I teraz moje pytania.
1. Czy ktoś może udostępnić schemat połączeń wiązki, gdzie ona wpada w komorze silnika? Chciałbym sprawdzić czy na pewno jest w porządku, optycznie to co widzę jest bez zarzutu.2. Czy jest możliwe aby otwieranie zostało zablokowane przez proces "autodiagnostyki" komputera? 3. Jeśli tak, czy jest jakiś sposób na prosty reset, np. czy wystarczy interfejs uniwersalny czy musi być lexia/proxia?
EDIT:
Po podłączeniu diagboxa okazało się, że z jego poziomu nie da się wymusić otwierania klapy. Otwieranie szyby działa, całej klapy - nie.Sprawdzona wiązka raz jeszcze: do kostki pod lewą tylną szybą jest ok. Napięcie po odłączeniu zamka na kostce - piny cewki silnika około 8V. Po obciążeniu silnikiem spada do zera oczywiście. Zwieranie pinów w tej samej kostce, tych od przełącznika krańcowego w zamku, zapala/gasi oświetlenie bagażnika.Moim zdaniem świadczy to o tym, że wiązka do BSI będzie sprawna.Działanie układu nie zmieniło się - pierwsze użycie przycisku otwierania klapy jest skuteczne, kolejne już nie, aż do odłączenia zamka i odczekania kilku minut i ponownego podłączenia.Teraz czas na plan awaryjny: zrobię obejście problemu przez prosty układ na przekaźniku. Zasilę zamek przez przycisk otwierania napięciem z podsufitki (chodzi o to żeby przycisk otwierania nie był aktywny po zamknięciu samochodu z pilota - wtedy gaśnie podsufitka).
« Ostatnia zmiana: Lipiec 25, 2022, 16:47:35 wysłana przez Marek Strachowicz »