Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Tuning elektroniczny Xsary Picasso  (Przeczytany 141691 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Karol Kozłowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 945
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: Citroen C5 3.0 V6 2004r. Renault Latitude 2.0DCi 2011r.
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Re: Tuning elektroniczny Xsary Picasso
« Odpowiedź #100 dnia: Luty 02, 2010, 13:24:11 »
Cytuj

Arek Ważyński napisał:
Z Warszawy aż do Wrocka jedziesz???
Napisz jakie miałeś parametry przed , a jakie po modyfikacji.

cena czyni cuda... dokładnie, napisz jak zmieniły sie parametry i sama jazda



Offline Krzysztof Fijałkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 137
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1,6 HDi 92KM '09
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Tuning elektroniczny Xsary Picasso
« Odpowiedź #101 dnia: Luty 02, 2010, 13:40:08 »
I jakbyś mógł Michał napisz też, jaki masz przebieg w momencie upgrade'u oraz czy Picuś po gwarancji. Bo z Wrocławia jestem i pewnie też zrobię to samo w przyszłości, bo póki co auto mam nowe, ale spalanie mnie nie satysfakcjonuje - jeżdze ekonomicznie, a póki co przy 70/30 - trasa/miasto - mam średnie spalanie 6,3 litra - chyba dużo, szczególnie, że bez klimy. Na trasie przy 110 km/h siorbie ponad 6 litrów.
Xsara Picasso 1,6 HDi 92KM '09
Nowy C3 1,1 60KM '10

Offline Arek Ważyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 111
  • Skąd: wawa
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1,6HDI
  • Miejscowość: wawa
Re: Tuning elektroniczny Xsary Picasso
« Odpowiedź #102 dnia: Luty 02, 2010, 16:42:16 »
6,3 l/100 to dużo? Zima jest, ciesz się, że masz takie niskie spalanie..

Swój zawirusowałem mając niespełna 12tys i nie żałuje swojej decyzji, samochód dużo lepiej przyśpiesza, sądzę, że i prędkość max się zwiększyła, ale tego nie sprawdzałem.
Spalanie, chyba podobne jak przed, ale ja akurat na to nie zwracam uwagi , czy mi pali 6 czy 7 cz tez 8 l/100.

Offline Michał Dąbrowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 447
  • Skąd: Warszawa, Mokotów
  • Posiadany samochód: Grand C4 Picasso II 2015 1.6 THP 165 S&S EAT6 Exclusive
  • Miejscowość: Warszawa, Mokotów
Re: Tuning elektroniczny Xsary Picasso
« Odpowiedź #103 dnia: Luty 04, 2010, 11:45:41 »
Specjalnie do Wrocka mi się nie chciało jechać, ale wybieram się do Jeleniej Góry i mam po drodze.

Teraz mam 19kkm i pod koniec marca kończy mi się gwarancja, z Pikusiem nic się nie dzieje.

Głównie jeżdżę w trasie, raczej spokojnie, ograniczeń zwykle nie przekraczam, więc po chipie spodziewam się spadku spalania przy spokojniej jeździe i trochę większego zapasu mocy przy wyprzedzaniu. nie planuję nadużywać dodatkowych koników.

Pochwalę się wynikami jak już będzie po wszystkim

Offline Michał Dąbrowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 447
  • Skąd: Warszawa, Mokotów
  • Posiadany samochód: Grand C4 Picasso II 2015 1.6 THP 165 S&S EAT6 Exclusive
  • Miejscowość: Warszawa, Mokotów
Re: Tuning elektroniczny Xsary Picasso
« Odpowiedź #104 dnia: Luty 10, 2010, 14:31:29 »
Pikuś zachipowany. Wyniki w załączniku.

Na biegach 1-3 samochód nie zyskał dużo, acz jest trochę agresywniejszy. Zdecydowanie lepiej za to przyspiesza na biegach 4-5 od prędkości podróżnej (60-100) celem wyprzedzenia bez redukcji. Różnicę naprawdę czuć i właśnie tam, gdzie tego najbardziej brakowało.

Przed modyfikacją mogłem wyciągnąć max 167 km/h, teraz na niemieckiej autobanie udało mi się pojechać 178.

Po modyfikacji mam wrażenie, że silnik pracuje trochę głośniej podczas przyspieszania, ale to tylko moje subiektywne odczucie.

Na razie przejechałem po modyfikacji 1100 km i sprawdza się znakomicie.

Zapłaciłem 700 pln i jeśli nic złego się nie będzie działo, to zmiana naprawdę warta tych pieniędzy.

Offline Krzysztof Fijałkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 137
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1,6 HDi 92KM '09
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Tuning elektroniczny Xsary Picasso
« Odpowiedź #105 dnia: Luty 10, 2010, 14:44:19 »
Michał, dzięki za informacje. Gdybyś jeszcze kiedyś, po miarodajnym przebiegu, pochwalił się jak mod wpłynął na spalanie, będę wdzięczny.
Xsara Picasso 1,6 HDi 92KM '09
Nowy C3 1,1 60KM '10

Offline Robert Szelenbaum

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 73
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: SKODA Kodiaq 2.0TDI 150KM DSG 4x4 Style
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Tuning elektroniczny Xsary Picasso
« Odpowiedź #106 dnia: Luty 11, 2010, 08:39:07 »
Wynik całkiem ciekawy.... Martwi jedynie fakt, że fabryka nie bardzo dotrzymuje parametrów katalogowych... 200Nm zamiast obiecanych 215Nm... trochę słabo....  Potwierdzają się zatem słowa tunerów (m.in. Mastersa) że francuzi mają często kłopoty z utrzymaniem parametrów seryjnych...
Tym bardziej będę musiał pomyśleć nad przeprowadzeniem podobnej operacji (rewitalizacji) w swoim Picusiu... Rozpędzam się już od pół roku....
Pozdrawiam,

Robert Sz
SKODA Kodiaq 2.0TDI 150KM DSG 4x4 Style '20
były C4 Grand Picasso 2.0blueHDI MoreLife '16
       Xsara Picasso 1.6HDi 92 Impress Pack '08

Offline Arek Ważyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 111
  • Skąd: wawa
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1,6HDI
  • Miejscowość: wawa
Re: Tuning elektroniczny Xsary Picasso
« Odpowiedź #107 dnia: Luty 11, 2010, 09:25:26 »
Nie pamiętam ile Nm miałem przed i ile po modyfikacji, ale...
Przed miałem 100 KM (czyli wiecej niż podaje fabryka), a teraz 114KM. Jak znajdę czas załączę wykres. Wygląda na to, że wszystko zależy od egzemplarza.

Offline Leszek Lampart

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 662
  • Skąd: Rudna Mała
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picaso SX 1,6 16V 12.2005
  • Zainteresowania: sport, motoryzacja
  • Miejscowość: Rudna Mała
Re: Tuning elektroniczny Xsary Picasso
« Odpowiedź #108 dnia: Luty 11, 2010, 10:08:47 »
Z pewnością rzeczywiste (moc , moment) wartości w nowych autach nieco się różnią, ale jaką dokładność mają urządzenia pomiarowe wykorzystywane przez tunerów. Na ile są wiarygodne dane podawane po ? Wiadomo im większa różnica  na papierze tym większe zadowolenie klienta. Ważne są subiektywne wrażenia właściciela oraz obiektywne pomiary statystyczne - np. średnie spalanie czy prędkość maksymalna.
 :-)
Pozdrawiam! :-)  ;-)

Offline Michał Dąbrowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 447
  • Skąd: Warszawa, Mokotów
  • Posiadany samochód: Grand C4 Picasso II 2015 1.6 THP 165 S&S EAT6 Exclusive
  • Miejscowość: Warszawa, Mokotów
Re: Tuning elektroniczny Xsary Picasso
« Odpowiedź #109 dnia: Luty 12, 2010, 15:57:15 »
Cytuj

Leszek Lampart napisał:
Z pewnością rzeczywiste (moc , moment) wartości w nowych autach nieco się różnią, ale jaką dokładność mają urządzenia pomiarowe wykorzystywane przez tunerów. Na ile są wiarygodne dane podawane po ? Wiadomo im większa różnica  na papierze tym większe zadowolenie klienta. Ważne są subiektywne wrażenia właściciela oraz obiektywne pomiary statystyczne - np. średnie spalanie czy prędkość maksymalna.
 :-)


Dokładnie się zgadzam. Pomiar był wykonywany takim urządzonkiem przyczepianym do tylnego koła (przenośna hamownia) i musiałem odpowiedzieć na pytania typu - ile ważę?, ile paliwa jest w baku? Bo wynik zależy od masy pojazdu - siłą rzeczy tu jest więc miejsce na błąd pomijając samą dokładność urządzenia.

Najważniejsze jednak jest to, że subiektywnie samochód dużo lepiej jeździ i obiektywnie wzrosła prędkość maksymalna.

Spalaniem się pochwalę, ale niestety jeżdżę niezbyt dużo i nie mam stałej miarodajnej trasy, zmienia się pogoda, itp. Notuję każde tankowanie (zwykle tankuję do pełna) i na razie z danych sprzed modyfikacji nic nie mogę wywnioskować - spalanie się waha - zapewne mocno zależy od warunków na drodze, obciążenia stylu jazdy, itp.).

Z pierwszych obserwacji po chipie wynika, że na pewno mocno nie wzrosło. Ale nie wiem jeszcze, czy w ogóle wzrosło, czy może spadło.

Offline Robert Szelenbaum

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 73
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: SKODA Kodiaq 2.0TDI 150KM DSG 4x4 Style
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Tuning elektroniczny Xsary Picasso
« Odpowiedź #110 dnia: Luty 12, 2010, 22:26:25 »
Jak najbardziej macie zatem rację.... Jeżeli pomiar był wykonywany za pomocą "hamowni" drogowej to jego wynik jest obciążony możliwymi sporymi błędami wynikającymi z niedokładnie określonej masy, oporów toczenia (opony, droga itp) ale również ukształtowania terenu (powinien być idealnie płaski...)

Tak czy inaczej, pokazana ch-ka pokazuje dobre uzasadnienie celowości wykonania tuningu... Przebieg momentu i mocy jest zdecydowanie pozytywny i zachęcający.... ;)
Pozdrawiam,

Robert Sz
SKODA Kodiaq 2.0TDI 150KM DSG 4x4 Style '20
były C4 Grand Picasso 2.0blueHDI MoreLife '16
       Xsara Picasso 1.6HDi 92 Impress Pack '08

  • Gość
Re: Tuning elektroniczny Xsary Picasso
« Odpowiedź #111 dnia: Marzec 25, 2010, 11:09:31 »
Witam,
a nie wiecie, czy ktoś w okolicach W-wy robi takie modyfikacje w przystępnej cenie? Mam zwykłą Xsarę rocznik '00 i standardowa kwota za tuning podwoi mi wartość auta! ;)

Pzdr.

Offline Bartosz Rodowicz

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1,6 HDI FAP 109KM
  • Miejscowość: Opole
Re: Tuning elektroniczny Xsary Picasso
« Odpowiedź #112 dnia: Kwiecień 01, 2010, 15:10:15 »
Cześć  :-)
Napiszcie proszę, Ci co już dawno "zmieniali" silniki jak po latach eksploatacji się one sprawują oraz jak reaguje cały samochód.

Jeszcze jedno pytanie mi się nasuwa: co z szerokością opon przy wyraźnym wzroście mocy i momentu??
Bartek
przez 5 lat - XM 2,1 Turbo D12 1991 r.
Xsara Picasso 1,6 HDI FAP 2004 r.
przyszłość - C6
 :-)

Offline Leszek Kubrak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 588
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Picasso HDi 2.0 zawirusowany, był C4 Picasso 2.0 HDi MCP
  • Miejscowość: Kraków
Re: Tuning elektroniczny Xsary Picasso
« Odpowiedź #113 dnia: Kwiecień 02, 2010, 08:52:46 »
Autko po prostu jeździ. A z oponami nic. Nie czarujmy się, ale nawet po dodaniu 20 KM to nadal jest samochód do spokojnej jazdy a nie wyścigówka. Tyle, że silnik pracuje o wiele kulturalniej i na trasie praktycznie nie używa się innego biegu jak 5.

Offline Mikołaj Kostusiak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 218
  • Skąd: Kusowo
  • Posiadany samochód: citroen c5 xsara picasso
  • Miejscowość: Kusowo
Re: Tuning elektroniczny Xsary Picasso
« Odpowiedź #114 dnia: Kwiecień 08, 2010, 21:26:26 »
Mam pytanie czy któryś z kolegów miał odwagę wgrać tzw.gotowca przy pomocy Galetto dostępnego na All..... za ok.150zł .Znajomy skorzystał i jest zadowolony.Tylko pytanie jak długo.Dlatego pytam czy są inni kamikadze mogący potwierdzić zadowoleniem taką operację?

Offline Marian Musiał

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 215
  • Skąd: Jasło
  • Posiadany samochód: BERLINGO 1.6 HDi 307 SW HDi
  • Miejscowość: Jasło
Re: Tuning elektroniczny Xsary Picasso
« Odpowiedź #115 dnia: Kwiecień 23, 2010, 14:16:25 »
Cytuj

Michał Dąbrowski napisał:
Pikuś zachipowany. Wyniki w załączniku.

Na biegach 1-3 samochód nie zyskał dużo, acz jest trochę agresywniejszy. Zdecydowanie lepiej za to przyspiesza na biegach 4-5 od prędkości podróżnej (60-100) celem wyprzedzenia bez redukcji. Różnicę naprawdę czuć i właśnie tam, gdzie tego najbardziej brakowało.

Przed modyfikacją mogłem wyciągnąć max 167 km/h, teraz na niemieckiej autobanie udało mi się pojechać 178.

Po modyfikacji mam wrażenie, że silnik pracuje trochę głośniej podczas przyspieszania, ale to tylko moje subiektywne odczucie.

Na razie przejechałem po modyfikacji 1100 km i sprawdza się znakomicie.

Zapłaciłem 700 pln i jeśli nic złego się nie będzie działo, to zmiana naprawdę warta tych pieniędzy.

Dlaczego na Twoim wykresie max moment jest przy obrotach około 2500 skoro ten silnik ma max moment przy 1750? To by może tłumaczyło brak poprawy na biegach 1-3.
Czy ten wykres jest na pewno z Twojego samochodu? :)

Offline Michał Dąbrowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 447
  • Skąd: Warszawa, Mokotów
  • Posiadany samochód: Grand C4 Picasso II 2015 1.6 THP 165 S&S EAT6 Exclusive
  • Miejscowość: Warszawa, Mokotów
Re: Tuning elektroniczny Xsary Picasso
« Odpowiedź #116 dnia: Kwiecień 24, 2010, 10:23:14 »
Cytuj

Marian Musiał napisał:
Dlaczego na Twoim wykresie max moment jest przy obrotach około 2500 skoro ten silnik ma max moment przy 1750? To by może tłumaczyło brak poprawy na biegach 1-3.
Czy ten wykres jest na pewno z Twojego samochodu? :)


Procedura wygląda tak, że gościu jedzie obok mnie z laptopem i zaraz po zakończeniu próby drogowej widziałem na ekranie taki wykres. Nie patrzyłem mu ciągle na ręce bo prowadziłem, więc teoretycznie mógł podmienić obrazek, ale to mało prawdopodobne. Raczej jest to kwestia metodyki badania (imho niezbyt dokładna). Poza tym teraz już czuję, że i na niższych biegach lepiej się zbiera. Może wcześniej tak pisałem, bo spodziewałem się lepszych osiągów (akurat ojciec wtedy kupił Audi A6 225 KM i się nim przejechałem:) ), nie wiem, ale ogólnie jestem zadowolony. Na początku czerwca planuję dłuższą trasę, to być może jakieś orientacyjne wyniki spalania będę mógł podać.

Offline Marian Musiał

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 215
  • Skąd: Jasło
  • Posiadany samochód: BERLINGO 1.6 HDi 307 SW HDi
  • Miejscowość: Jasło
Re: Tuning elektroniczny Xsary Picasso
« Odpowiedź #117 dnia: Czerwiec 06, 2010, 08:31:52 »
Jak sprawują Wam się sprzęgła? U mnie przy obciążonym aucie zaczyna ślizgać.

Offline Michał Dąbrowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 447
  • Skąd: Warszawa, Mokotów
  • Posiadany samochód: Grand C4 Picasso II 2015 1.6 THP 165 S&S EAT6 Exclusive
  • Miejscowość: Warszawa, Mokotów
Re: Tuning elektroniczny Xsary Picasso
« Odpowiedź #118 dnia: Czerwiec 06, 2010, 12:06:37 »
Cytuj

Michał Dąbrowski napisał:
(...)
 Na początku czerwca planuję dłuższą trasę, to być może jakieś orientacyjne wyniki spalania będę mógł podać.


Przejechałem na chipie ponad 4000 km i już miałem pisać, że spalanie jest na podobnym poziomie, może delikatnie wzrosło, aż tu nagle kilka dni temu uzyskałem najniższe spalanie, jakie mi się udało uzyskać do tej pory Picasso.

A więc tak, spalanie mierzę zawsze przy dystrybutorze i poza wyjątkowymi sytuacjami tankuję zawsze do pełna. Spalanie zawsze jest więc średnią z drogi, którą akurat miałem przed sobą, zwykle sporo trasy i trochę miasta. Dochodzi do tego niedokładne nalanie pod korek (dla wygody rachunków staram się zawsze dojechać do pełnego litra lub połówki).

Mam wrażenie, że najniższe uzyskane spalanie może wiązać się z tym, że spory kawałek jechałem katowicką, czyli bez korków i szybkich wyprzedzań, ale jednak wolniej niż autostradą, bo udział jazdy miejskiej w przejechanych kilometrach raczej nie odbiegał od normy. A może przyczyniła się do takiego wyniku dobra pogoda?

Niemniej spalanie na pewno drastycznie nie wzrosło, a samochód zdecydowanie lepiej jedzie. Będę raportował dalej po większych przebiegach.

Offline Paula Kaszkiewicz

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: koszalin
  • Posiadany samochód: citroen xsara picasso
  • Miejscowość: koszalin
Re: Tuning elektroniczny Xsary Picasso
« Odpowiedź #119 dnia: Sierpień 25, 2010, 12:32:38 »
hi czy moze mi ktos pomoc jak rozpoznac czu auto jest chipowane bez hamowni.zprzedawca zapewnil mnie ze jest ale mu nie wierze poniewaz bardzo mnie oszukal w innych parametrach tech.niechciala bym ponosic dodatkowych kosztow hamowni.
moze jest jakis test jazdy ktory by to potwierdzil.auto spalilo na trasie 5l przy dosc dynamicznej jezdzie.
siwa

Offline Jacek Welz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 101
  • Skąd: Stavanger/Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Ford SMax 2.0TDCI '14; MB A160 '01
  • Zainteresowania: komp, foto, citro, kayako, grajko i inne
  • Miejscowość: Stavanger/Bydgoszcz
Re: Tuning elektroniczny Xsary Picasso
« Odpowiedź #120 dnia: Sierpień 27, 2010, 15:08:37 »
Jakbys dodala do profilu jakie auto (rocznik i silnik) to byloby chyba latwiej odpowiedziec na to pytanie. A to czy sprzedawca oszukal czy nie to ciezko powiedziec. Normalny chiptunning jest robiony na hamowni i sa wtedy papiery. Nie ma papierow, nie ma tunningu. Lub byl robiony u pana Henka. To juz po fakcie, ale takie auta to nalezy omijac przy kupowaniu, bo jesli taki tuning byl to moze byc wiecej napsute niz poprawione.
Ford S-Max 2.0TDCI '14
dawniej: Xsara Picasso 1.6i SX '10
ZX 1.4i SX Break '96/97, ZX 1.4i Avantage '91
i jakies niecytryny
GG: 4635213 (i inne ;)

Offline Ewa Krauze

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 866
  • Skąd: Słupsk
  • Posiadany samochód: XP 1.6 HDI 110KM bez FAP, A6 3.0TDI 233KM Quattro TipTronic
  • Miejscowość: Słupsk
Re: Tuning elektroniczny Xsary Picasso
« Odpowiedź #121 dnia: Sierpień 27, 2010, 15:46:07 »
Zamiast montować chipa lepiej wgrać nowy program sterujący silnikiem u kogoś kto się tym zawodowo zajmuje i ma do tego hamownię.

Jest to bezpieczniejsze, dostaje się gwarancje na piśmie, wydruki z hamowni ze zmierzoną mocą.
XP

Offline Paula Kaszkiewicz

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: koszalin
  • Posiadany samochód: citroen xsara picasso
  • Miejscowość: koszalin
Re: Tuning elektroniczny Xsary Picasso
« Odpowiedź #122 dnia: Sierpień 28, 2010, 17:20:52 »
hi moje auto to cxp 2.0 hdi.
siwa

Offline Darek Ziomek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 190
  • Skąd: Koszalin
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDi, 2002, noir
  • Miejscowość: Koszalin
Re: Tuning elektroniczny Xsary Picasso
« Odpowiedź #123 dnia: Sierpień 28, 2010, 20:30:04 »
Możemy się ustawić Paula na jakiegoś "spota".
Moje auto jest bez najmniejszej wątpliwości bez chipa i bez ingerencji w fabryczne oprogramowanie.
Porównamy to jakoś. Damy radę.
Zostaw jakieś PM.

Offline Jacek Welz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 101
  • Skąd: Stavanger/Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Ford SMax 2.0TDCI '14; MB A160 '01
  • Zainteresowania: komp, foto, citro, kayako, grajko i inne
  • Miejscowość: Stavanger/Bydgoszcz
Re: Tuning elektroniczny Xsary Picasso
« Odpowiedź #124 dnia: Sierpień 31, 2010, 21:25:33 »
Cytuj

Paula Kaszkiewicz napisał:
hi moje auto to cxp 2.0 hdi.

Fajnie, a teraz to samo w profilu uzytkownika, zobacz u innych jak to powinno wygladac. Regulamin sie klania.
Ford S-Max 2.0TDCI '14
dawniej: Xsara Picasso 1.6i SX '10
ZX 1.4i SX Break '96/97, ZX 1.4i Avantage '91
i jakies niecytryny
GG: 4635213 (i inne ;)