Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Tuning elektroniczny Xsary Picasso  (Przeczytany 141408 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Kuba Rosa

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 772
  • Skąd: Teresin
  • Posiadany samochód: 308 SW 1,6 BlueHDI 120 KM
  • Miejscowość: Teresin
Re: Tuning elektroniczny Xsary Picasso
« Odpowiedź #150 dnia: Marzec 01, 2011, 20:05:57 »
no to jeszcze wizyta na hamowni w celu weryfikacji przeróbki :)

Offline Ewa Krauze

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 866
  • Skąd: Słupsk
  • Posiadany samochód: XP 1.6 HDI 110KM bez FAP, A6 3.0TDI 233KM Quattro TipTronic
  • Miejscowość: Słupsk
Re: Tuning elektroniczny Xsary Picasso
« Odpowiedź #151 dnia: Marzec 01, 2011, 22:26:25 »
Paweł, ale to jak? Tylko tego chipa przylutowałeś i to wszystko?
XP

Offline Bartłomiej Lofek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 197
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Posiadany samochód: Pikuś 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
Re: Tuning elektroniczny Xsary Picasso
« Odpowiedź #152 dnia: Marzec 14, 2011, 14:11:01 »
Cytuj

Karol Kozłowski napisał:
Cytuj

Marek Czwarnog napisał:
Witam
Czy ktoś ma numer do Tego PananSebastiana?
Niestety na allegor zostało to przeniesione do archiwum....

Tutaj masz link do aukcji p. Sebastiana


pan Sebastian to podrożał od początku wątku jakieś 2x :) mnie interesuje nie tyle zwiększenie mocy ale zmniejszenie spalania... czy w tej kwestii ktoś kto robił tuning u tego Pana może się wypowiedzieć jeszcze?
Trochę historii: maluch, polonez, maluch, tico, polonez, maluch, polonez, polonez MPI, mazda 121, seat ibiza, XSARA PICASSO :)

Offline Leszek Lampart

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 662
  • Skąd: Rudna Mała
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picaso SX 1,6 16V 12.2005
  • Zainteresowania: sport, motoryzacja
  • Miejscowość: Rudna Mała
Re: Tuning elektroniczny Xsary Picasso
« Odpowiedź #153 dnia: Marzec 14, 2011, 15:08:32 »
Cytuj

Bartłomiej Lofek napisał:
Cytuj

Karol Kozłowski napisał:
Cytuj

Marek Czwarnog napisał:
Witam
Czy ktoś ma numer do Tego PananSebastiana?
Niestety na allegor zostało to przeniesione do archiwum....

Tutaj masz link do aukcji p. Sebastiana


pan Sebastian to podrożał od początku wątku jakieś 2x :) mnie interesuje nie tyle zwiększenie mocy ale zmniejszenie spalania... czy w tej kwestii ktoś kto robił tuning u tego Pana może się wypowiedzieć jeszcze?

Bartłomiej -słyszy się opinie że podniesienie mocy może spowodować zmniejszenie spalania - ja bym na to za bardzo nie liczył. Oczywiście można wyobrazić sobie sytuację że jakiś "Tuner" opracował "mapę wtrysku" bardziej dopasowaną do "zużytego" samochodu , ale trudno  oczekiwać realnych oszczędności.  Ważniejsze jest utrzymać silnik i samochód w dobrym stanie technicznym.
Pozdrawiam! :-)  ;-)

Offline Marek Winiarski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: Świdnik
  • Posiadany samochód: Xara Piccasso
  • Miejscowość: Świdnik
Re: Tuning elektroniczny Xsary Picasso
« Odpowiedź #154 dnia: Marzec 19, 2011, 06:25:11 »
Zainstalowałem Power-boxa KMS. Spalanie spadło co najmniej 0.5 l. Silnik zrobił się elastyczny, samochód lepiej przyśpiesza. Power-box KMS jest o połowę tańszy. miałem "opory"  z tego powodu bo myślałem, że to podróba. Samochód śmiga a spalenie wyraźnie spadło.
Na trasie do 90km/h - 3.7-4l
              do 115km/h - do 4.5l
Ogólnie nie przekracza 5l. warunek jest jeden płynna jazda.

Offline Bartłomiej Lofek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 197
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Posiadany samochód: Pikuś 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
Re: Tuning elektroniczny Xsary Picasso
« Odpowiedź #155 dnia: Marzec 19, 2011, 10:04:12 »
Cytuj

Marek Winiarski napisał:
Zainstalowałem Power-boxa KMS. Spalanie spadło co najmniej 0.5 l. Silnik zrobił się elastyczny, samochód lepiej przyśpiesza. Power-box KMS jest o połowę tańszy. miałem "opory"  z tego powodu bo myślałem, że to podróba. Samochód śmiga a spalenie wyraźnie spadło.
Na trasie do 90km/h - 3.7-4l
              do 115km/h - do 4.5l
Ogólnie nie przekracza 5l. warunek jest jeden płynna jazda.


połowę tańszy czyli za ile?? i gdzie kupowałeś?
Trochę historii: maluch, polonez, maluch, tico, polonez, maluch, polonez, polonez MPI, mazda 121, seat ibiza, XSARA PICASSO :)

Offline Mikołaj Kostusiak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 218
  • Skąd: Kusowo
  • Posiadany samochód: citroen c5 xsara picasso
  • Miejscowość: Kusowo
Re: Tuning elektroniczny Xsary Picasso
« Odpowiedź #156 dnia: Kwiecień 05, 2011, 08:35:06 »
Od czasu gdy zacząłem się bawić w chipowanie potwierdzam spadek zużycia paliwa przy widocznej poprawie osiągów.Warunkiem jest rozsądne wykorzystywanie dodatkowych kucyków.Co prawda sam nie modyfikuję map,zlecam obróbkę zgranych wsadów jednej z wymienionych zaufanych firm i muszę przyznać,że czasami sam jestem zaskoczony efektami.Osobiście po modyfikacji swojej C5 i XP żony już nie wrócę do seryjnego softu bo teraz jazda to sama przyjemność.Nie polecam jednak zmian pamięci przez wlutowanie zamówionego gotowca na podstawie tylko numeru sterownika,wsady trzeba jednak porównać i podstawą jest przeprowadzenie diagnostyki i sprawdzenie kondycji silnika.

Offline Marcin Szymański

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI 128KM/340Nm
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Tuning elektroniczny Xsary Picasso
« Odpowiedź #157 dnia: Czerwiec 10, 2011, 20:41:47 »
Witam. Czy ktoś ma wiedzę jaki max NM zniesie fabryczne sprzęgło w 2.0 HDiI
XP 2.0HDI 128KM/340Nm www.automototechnika.waw.pl

Offline sebastian gatz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Skąd: czeladź
  • Posiadany samochód: Citroen C4 1,6hdi 90km
  • Miejscowość: czeladź
Re: Tuning elektroniczny Xsary Picasso
« Odpowiedź #158 dnia: Lipiec 10, 2011, 10:48:43 »
panowie co do zmnijeszania spalania to bezapelacyjnie tak powód - mamy zapas mocy wiec mniej deptamy auto mnie spalenie 0.7 litra na 100km

Offline Michał Dąbrowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 447
  • Skąd: Warszawa, Mokotów
  • Posiadany samochód: Grand C4 Picasso II 2015 1.6 THP 165 S&S EAT6 Exclusive
  • Miejscowość: Warszawa, Mokotów
Re: Tuning elektroniczny Xsary Picasso
« Odpowiedź #159 dnia: Lipiec 10, 2011, 22:31:05 »
Cytuj

sebastian gatz napisał:
panowie co do zmnijeszania spalania to bezapelacyjnie tak powód - mamy zapas mocy wiec mniej deptamy auto mnie spalenie 0.7 litra na 100km


Ciężko powiedzieć. Jak jadę spokojnie, jednostajnie, to faktycznie pali mniej. Ale jak wyprzedzam, to nie po to, żeby wyprzedzać z tą samą prędkością, co wcześniej, a jedynie z pedałem mniej wciśniętym. Wyprzedzanie przede wszystkim ma być bezpieczne, czyli ma trwać jak najkrócej, a więc cisnę jak poprzednio.

Summa summarum pali mi z grubsza tyle samo, może jakieś 0,1-0,2 więcej, ale jedzie dużo fajniej.

Offline Ewa Krauze

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 866
  • Skąd: Słupsk
  • Posiadany samochód: XP 1.6 HDI 110KM bez FAP, A6 3.0TDI 233KM Quattro TipTronic
  • Miejscowość: Słupsk
Re: Tuning elektroniczny Xsary Picasso
« Odpowiedź #160 dnia: Lipiec 15, 2011, 14:34:30 »
Cytuj

sebastian gatz napisał:
mamy zapas mocy wiec mniej deptamy


Zapas mocy - poważnie brzmi  :D

Cytuj

Michał Dąbrowski napisał:
Ale jak wyprzedzam, to nie po to, żeby wyprzedzać z tą samą prędkością, co wcześniej, a jedynie z pedałem mniej wciśniętym. Wyprzedzanie przede wszystkim ma być bezpieczne, czyli ma trwać jak najkrócej, a więc cisnę jak poprzednio.


Opisz co robiłeś? Gdzie, za ile, co robili, ile to trwało?
XP

Offline Paweł B

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 21
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDI
  • Miejscowość: Łódź
Re: Tuning elektroniczny Xsary Picasso
« Odpowiedź #161 dnia: Sierpień 22, 2011, 14:52:29 »
Witam
Moja XP 1,6 HDI 90 wykazała na hamowni przed modyfikacją
100,7 km / 246 NM, (tzw. zdrowa seria) po modyfikacji ostatecznie 116 km i 269 NM.
Powyżej 116 km (tj. 122/276) auto zaczynało dymić, teraz również ale tylko przy maksymalnym przyspieszaniu w górnym zakresie obrotów (co dla mnie osobiście jest największym minusem chip tuningu).
Spalanie ogólnie wyższe do 0,5 l, auto zachęca do korzystania z większej dynamiki silnika.
Oczywiście auto przyspiesza znacznie lepiej (różnica najbardziej odczuwalna na trasie)
Podsumowując jest ok ale wg. mnie ustawienia fabryczne są jednak najlepsze (warto po prostu dopłacić do mocniejszego silnika).
Dodam tylko, ze auto modyfikował uznany warsztat/fachowiec min. hamownia przed modem w trakcie i po modyfikacji, program na bieżąco modyfikowany pod preferencje właściciela.
Podziwiam odważnych którzy decydują się na modyfikacje bez hamowni.  u przypadkowych osób.
Pozdrawiam

Offline Bartłomiej Lofek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 197
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Posiadany samochód: Pikuś 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
Re: Tuning elektroniczny Xsary Picasso
« Odpowiedź #162 dnia: Sierpień 22, 2011, 23:35:42 »
Paweł a jaki koszt tej przyjemności?
Trochę historii: maluch, polonez, maluch, tico, polonez, maluch, polonez, polonez MPI, mazda 121, seat ibiza, XSARA PICASSO :)

Offline Paweł B

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 21
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDI
  • Miejscowość: Łódź
Re: Tuning elektroniczny Xsary Picasso
« Odpowiedź #163 dnia: Sierpień 23, 2011, 13:32:32 »
Sprawdź na www.dyno.pl - ceny, a co ważniejsze opinie o firmie bardzo dobre, co zresztą sam potwierdzam.
Dodam jeszcze, że świadomie zdecydowałem się na stosunkowo niewielkie przyrosty żeby auta zbyt mocno nie przeciążać oraz zminimalizować dymienie, które w autach bez FAP przy chip tuningu niestety występuje.
Autko ma za to troszkę podkręcony dół obrotów (trzeba uważać na kiepskie sprzęgło w 90 konnym 1,6 HDI) i bardzo przyjemnie ciągnie od dołu - na czym mi zależało.
Pozdrawiam

Offline Robert Szelenbaum

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 73
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: SKODA Kodiaq 2.0TDI 150KM DSG 4x4 Style
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Tuning elektroniczny Xsary Picasso
« Odpowiedź #164 dnia: Sierpień 29, 2011, 15:20:02 »
Witam,
Podejrzewam, że kolega GoodHope sprawę słabego sprzęgła w 1.6HDi 90KM przećwiczył na moim samochodzie...
Pierwsze podejście zrobiliśmy wczesną wiosną i z fabrycznych 242Nm i 96KM wyszło 276Nm i 116KM (Wykres Nr 1)... Niestety dosyć szybko pojawiły się uślizgi sprzęgła i jak zgrałem to z logami zrobionymi Lexią, to ewidentnie uślizgiwało się przy przekraczaniu 270Nm.... (na 3, 4 i 5 biegu)...

Po pewnym czasie pojechałem do kolegi GoodHopa na korektę i trochę zdjęliśmy - pozostało 260Nm i 114Km (Wykres Nr 2)...

Muszę dodać, że używam Xsary do ciągania (wakacyjnego) sporej przyczepy campingowej i zapewne to ma decydujący wpływ na degradację sprzęgła...

Obecnie delikatne uślizgi pojawiają się szczególnie w chłodniejsze dni (szczególnie deszczowe...) A co najciekawsze praktycznie w ogóle w trakcie ciągnięcia przyczepy (widać wolniej wstaje turbo i ogólnie silnik mocno rozgrzany i może trochę się ogranicza....)

Także ja ze swojej strony BARDZO POLECAM kolegę GoodHopa (www.dyno.pl) i tak jak przedmówca NIE wyobrażam sobie zabawy w tuning bez hamowni...
Pozdrawiam,

Robert Sz
SKODA Kodiaq 2.0TDI 150KM DSG 4x4 Style '20
były C4 Grand Picasso 2.0blueHDI MoreLife '16
       Xsara Picasso 1.6HDi 92 Impress Pack '08

Offline Kuba Rosa

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 772
  • Skąd: Teresin
  • Posiadany samochód: 308 SW 1,6 BlueHDI 120 KM
  • Miejscowość: Teresin
Re: Tuning elektroniczny Xsary Picasso
« Odpowiedź #165 dnia: Wrzesień 02, 2011, 11:14:18 »

Offline Paweł B

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 21
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDI
  • Miejscowość: Łódź
Re: Tuning elektroniczny Xsary Picasso
« Odpowiedź #166 dnia: Wrzesień 19, 2011, 09:41:23 »
Ja bym tego nie chciał :)

Offline Ewa Krauze

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 866
  • Skąd: Słupsk
  • Posiadany samochód: XP 1.6 HDI 110KM bez FAP, A6 3.0TDI 233KM Quattro TipTronic
  • Miejscowość: Słupsk
Re: Tuning elektroniczny Xsary Picasso
« Odpowiedź #167 dnia: Listopad 21, 2011, 11:11:02 »
W Słupsku mieli ostatnio promocję na hamowanie (voucher) auta. Pojechałam: Pomiary powyżej danych fabrycznych ;-) Seria powinna trzymać 109KM i 240Nm, a tu taki psiukus... 113KM i 271Nm

Nie mogę wstawić fotki, wyskakuje komunikat: "Protector detects attacking actions" i wylogowywyuje mnie z forum...
XP

Offline Kuba Rosa

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 772
  • Skąd: Teresin
  • Posiadany samochód: 308 SW 1,6 BlueHDI 120 KM
  • Miejscowość: Teresin
Re: Tuning elektroniczny Xsary Picasso
« Odpowiedź #168 dnia: Listopad 22, 2011, 16:23:09 »
Cytuj

Ewa Krauze napisał:
W Słupsku mieli ostatnio promocję na hamowanie (voucher) auta. Pojechałam: Pomiary powyżej danych fabrycznych ;-) Seria powinna trzymać 109KM i 240Nm, a tu taki psiukus... 113KM i 271Nm

Nie mogę wstawić fotki, wyskakuje komunikat: "Protector detects attacking actions" i wylogowywyuje mnie z forum...


no to fajny gift od producenta ;)

Offline Marcin Radwański

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI 2002 90 KM
Re: Tuning elektroniczny Xsary Picasso
« Odpowiedź #169 dnia: Grudzień 30, 2011, 11:18:08 »
Witam serdecznie.
Niedawno nabyłem XP 2.0 HDI 90KM, wyczytałem w tym wątku o jego możliwości modyfikacji. Chciałbym zapytać czy ktoś z Was testował zestawy z allegro oscylujące w granicach 300 - 360 zł zmieniające charakterystykę tego silnika. Czy faktycznie zastosowanie takiego zestawu wpinanego w oryginalny układ sterowania zmniejsza spalanie i podnosi moc. Wizyta na hamowni i przeprogramowanie kompa na pewno ale nie chce mi się jechać taki kawał w dodatku cena x2. Doświadczenia w tym temacie już posiadam i są bardzo pozytywne po zakupie VW Golf 1.9 TDI o mocy 101 KM poczytałem różne fora, zainteresowałem się na lokalnym rynku i dotarłem do osoby, która wykonuje takie modyfikacje. Dysponował akurat oprogramowaniem od silnika 1.9 TDI 130KM porozmawiałem, poczytałem okazało się że jest to ten sam silnik z identycznym osprzętem, różni się jedynie oprogramowaniem i ceną przy zakupie nowego auta. Zdecydowałem się na zmianę znajomy w Tuaregu przetarł szlak jako pierwszy. Skopiowal zawartość mojego eproma i wgrał ten 130 KM, różnica jak dzień do nocy te 101 Km do wyprzedzania przy niższych predkosciach w zupełności wystarczało ale tak okolo 100 km/h robiło się to znacznie dłużej a wiadomo jak jest na naszych drogach. Teraz jeździ się bardzo fajnie, wyprzedzanie ciężarówek trwa o wiele krócej, w dodatku zmniejszyło się zużycie paliwa jak wcześniej oscylowało w granicach 5,5 litra na 100 km. Teraz mam do 5l (przy obecnej temtperaturze rzędu 0-6 stopni C) na 100 km przy spokojnej jeździe można zejść do 4,3 a przy deptaniu w pedał bardzo ciężko przekroczyć 5.5 Generalnie spostrzeżenia są takie ze auto pali mniej o około 0,3-0,6 l/100km, silnik dużo bardziej elastyczny no i moc większa. U kolegi w Tuaregu przy większej pojemności spalanie jeszcze bardziej spadło. Zmodyfikowałem oprogramowanie około 3 lat temu do tej pory nie zauważyłem negatywnych skutków tej przeróbki miesięcznie robię około 2 tys km.
Byłbym wdzięczny za podpowiedzi osób, które zdecydowały sie na przeróbkę tą metodą czyli wstawienie dodatkowego układu a nie przeprogramowywanie sterownika.

Offline Paweł B

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 21
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDI
  • Miejscowość: Łódź
Re: Tuning elektroniczny Xsary Picasso
« Odpowiedź #170 dnia: Styczeń 10, 2012, 12:07:06 »
Proponuję porozmawiać z osobami kompetentnymi, a nie bazować tylko na forach bo tam wypowiadają się bardzo różne osoby, również te o znikomej wiedzy technicznej.
Jeżeli chodzi o chip tuning proponuję poniższy wątek na forum peugeota, proszę zwrócić szczególną uwagę na posty kolegi goodhopa. Przybliża on tam zagadnienia chip tuningu. Po lekturze wątku sam sobie odpowiesz ile są warte "przeróbki z allegro".
Dla zainteresowanych firmą Autoseba również można tam znaleźć kilka słów o niej.
Zachęcam do przeczytania całego wątku (43 strony !)

http://www.206club.net/showthread.php?t=50071

Pozdrawiam

Offline marian kulka

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Skąd: wawa
  • Miejscowość: wawa
Re: Tuning elektroniczny Xsary Picasso
« Odpowiedź #171 dnia: Marzec 22, 2013, 09:57:43 »
Cytuj

Paweł Piwowarczyk napisał:
Proponuję porozmawiać z osobami kompetentnymi, a nie bazować tylko na forach bo tam wypowiadają się bardzo różne osoby, również te o znikomej wiedzy technicznej.
Jeżeli chodzi o chip tuning proponuję poniższy wątek na forum peugeota, proszę zwrócić szczególną uwagę na posty kolegi goodhopa. Przybliża on tam zagadnienia chip tuningu. Po lekturze wątku sam sobie odpowiesz ile są warte "przeróbki z allegro".
Dla zainteresowanych firmą Autoseba również można tam znaleźć kilka słów o niej.
Zachęcam do przeczytania całego wątku (43 strony !)

http://www.206club.net/showthread.php?t=50071

Pozdrawiam

Przebrnięcie przez wątek goodhope, wymaga cierpliwości i niewiele wnosi w temat. Pomijam, że to jest bardziej miejsce chwalenia lub dyskusji nie na temat. Nie doczytałem się nic o sensownych modyfikacjach. Dyskusja jest tylko o programie i ewentualnych możliwościach, o cenach tych modyfikacji, jest wspomniane raptem parę razy.
Mam doświadczenie z modyfikacjami benzyny turbo i te moce  i momenty wywołują u mnie uśmiech, ale Pikuś to inne auto i inne możliwości. W benzynowcach najpierw zaczyna się od odetkania wydechu, czyli wycinka katalizatora i dodania wkładki lub stożka od str filtra. Dobrze jest też dodać jakiś intercooler. Oglądałem na allegro używki z hdi, nie jest to drogie. Czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć jak to jest z dieslami? Czy nie ma sensu najpierw odetkać dolot i wydech, do tego intercooler (jaki bardziej pasuje?), a potem dopiero zabawa programem?

Offline Marcin Szymański

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI 128KM/340Nm
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Tuning elektroniczny Xsary Picasso
« Odpowiedź #172 dnia: Sierpień 10, 2013, 21:45:17 »
Czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć jak to jest z dieslami? Czy nie ma sensu najpierw odetkać dolot i wydech, do tego intercooler (jaki bardziej pasuje?), a potem dopiero zabawa programem?[/quote]

- wywalasz katalizator
- zaślepiasz EGR
- jak turbo bez zmiennej geometrii to montujesz MBC
- Dokładasz IC niestety XP 2.0 hdi go nie posiada i łatwo nie jest dołożyć
- wzmacniasz sprzęgło
- robisz program
XP 2.0HDI 128KM/340Nm www.automototechnika.waw.pl

Offline Krzysztof Dorynek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 98
  • Skąd: Stoke on Trent Wielka Brytania
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI Exclusive/Peugeot 206 1,6 16v/Fiat scudo/Expert hdi(dw10cd)
  • Zainteresowania: naprawa komputerów,filmy sf
  • Miejscowość: Stoke on Trent Wielka Brytania
Odp: Tuning elektroniczny Xsary Picasso
« Odpowiedź #173 dnia: Sierpień 18, 2016, 18:46:38 »
po długiej dyskusji zawirusowałem pikusia w Krakowie na bieżanowskiej w datechu,miałem około 90 km przed pomiarem (bardzo dobry wynik po 11 latach i 200 tys km )a po wyszło 112 kucyków,koszt 800 zł,czas około 2 godzin,jak znajdę wykres zeskanuje i wrzucę na forum.


przed zmiana map zapakowany pikus pędził według gps 162 km na godz i na trasie uk pl 2 tys km średnie spalanie na zbiorniku wychodziło 6,1 paliwo uk i 6,2 paliwo niemieckie średnia 79,paliwo schel v power z domieszka oleju półsyntetycznego 200 mm na zbiornik.


po maksymalnej prędkości nie sprawdziłem bo byłem zapakowany na max i przy 150 już się bałem bo bujało lekko na boki,spalanie 6,3 polski shell vpower, a w Niemczech esso 5,9 tak samo z domieszka oleju.


duł został wypłaszczony dla sprzęgła,i dopiero czuć różnice od około 1400-1500  (sprawdzane lexia podczas jazdy)
doznania dźwiękowe podczas jazdy super miękko ciszej jakbym miał 1,6 hdi pod maska,na wolnych obrotach ja nie słyszę różnicy.
wielka różnica jest podczas jazdy po mieście,wcześniej 50 na godz i 4 bieg i spalanie chwilowe było około 6 litrów,teraz wychodzi około 7 było za to cicho,teraz mniej pali na 3 biegu około 4,5-5 litrów ale pod warunkiem ze wolno dodaje gazu,jest tez zdecydowanie głośniej przez turbinkę,ale za to w razie draki jak depnę to idzie jak torpeda.
w skrócie jak jadę delikatnie pali zdecydowanie mniej jak jadę normalnie troszkę więcej,jak dynamicznie to pozera paliwo nawet 10 po mieście.


a teraz wady


na zimnym silniku jest zdecydowanie gorzej i turbina strasznie huczy,ale szybko się nagrzewa.
i kolejna wada jak sa za wolne obroty a depnę na maksa to trzepie i nie idzie a jak sa znowu wysokie obroty około 3 tys i depnę przy wyprzedzaniu a autostradzie to trochę dymi.


recenzja więcej niż 800 zeta bym za to nie dał,gdyby nie było hamowni w tym zakładzie tez tego bym nie zrobił,xsara dostała nowe sprzęgło przy okazji modyfikacji wiec się nie boje,ale na starym sprzęgle bym się bał jeździć przy takim dodaniu mocy i momentu,ogólnie samochód spełnia moje wymagania nie odstaje teraz az tak bardzo od nowszych samochodów,odmłodniał dla mnie o minimum 2 do 5,lat,pozdrawiam i zapodaje linka.


http://detech.pl/

Skoda 120 89r w trakcie renowacji

Diagbox

Offline Jacek Welz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 101
  • Skąd: Stavanger/Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Ford SMax 2.0TDCI '14; MB A160 '01
  • Zainteresowania: komp, foto, citro, kayako, grajko i inne
  • Miejscowość: Stavanger/Bydgoszcz
Tuning elektroniczny Xsary Picasso
« Odpowiedź #174 dnia: Sierpień 19, 2016, 00:11:31 »
Oprócz tuningu może warto popracować nad reszta auta ? Przy 150 nie ma prawa bujać. A 160 to raczej cienki wynik i aż obciążenie nie powinno aż tak robić. Sprawdź po tuningu żeby sie nie okazało ze wcale nie jest lepiej za to wiecej paliwa idzie. Opisane zachowanie z głośniejsza turbina itp tez nie wydają sie być poprawne. Juz pewnie dłuższa chwile temu ale sporo osób robiło tuning zwykłej Xsary z 90 na 110-120 i raczej same pozytywne wrażenia. Ale raczej w firmach typu V- Tech gdzie taka usługa kosztuje 2x tyle co zapłaciłeś.
Ford S-Max 2.0TDCI '14
dawniej: Xsara Picasso 1.6i SX '10
ZX 1.4i SX Break '96/97, ZX 1.4i Avantage '91
i jakies niecytryny
GG: 4635213 (i inne ;)