Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [mkI] opinie na temat C5 2,2 HDI exclusive  (Przeczytany 23222 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rafał Glezner

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Skąd: Połczyn Zdrój
  • Miejscowość: Połczyn Zdrój
[mkI] opinie na temat C5 2,2 HDI exclusive
« dnia: Październik 19, 2007, 01:27:25 »
Witam Wszystkich,
Mam zamiar kupić samochód w najbliższym czasie, jak narazie główny typ pada na Citroena C5 EXCLUSIVE HDI 2.2 (2002-2003).

Staram się znaleźć jak najwięcej na temat modeli z lat 2002-2003 oczywiście przewertowałem całe forum, ale nie wszystkie moje wątpliwości zostały rozwiane.

Nie ma, co ukrywać C5 EXCLUSIVE HDI 2.2 Jest samochodem bezpiecznym, wygodnym i dynamicznym.

Zastanawia mnie kilka rzeczy:

1) czy wyposażenie w komputer i elektroniczne sterowanie wszystkim, co się da nie jest zawodne?

2) przeglądając internet pod kątem ocen C5 zaskakuje mnie niska ocena Citroena na stronach http://www.autocentrum.pl/



w porównaniu z Oplem Omegą 2,2 DTi średnia ocena 4,73 Citroen C 5 2,2 HDI średnia ocena 3,7 wypada bardzo blado.
Potwierdźcie, że jest tak źle lub zaprzeczcie temu.

3) Interesują mnie takie elementy oceny jak niżej:
--Mechanika: Silnik, Skrzynia biegów, Układ jezdny.
--Komfort: Widoczność, Ergonomia, Wentylacja i ogrzewanie, Przestrzeń kierowcy i pasażera, Wyciszenie.
--Ekonomiczność: Koszty utrzymania, koszty napraw.
--Niezawodność: awarie drobiazgów, poważne usterki.

4) Nigdy nie miałem samochodu Francuskiego a co za tym idzie Citroena. Wszędzie jednak jak rozmawiam o zakupie Citroena to mi odradzają powołując się na to, że ceny części są bardzo drogie a samochody bardzo awaryjne. Czy ceny są faktycznie takie drogie?

5) Zawieszenie hydropneumatyczne wydaje się być luksusem, ale zastanawia mnie jego trwałość uwzględniając nasze Polskie terenowe drogi, jak często psują się zawieszenie i jakie są koszty naprawy?

6) jaka jest awaryjność kolorowego wyświetlacza i komputera z nim sprzężonego?

To są najbardziej nurtujące mnie wątpliwości i pytania.
Zanim zdecyduję się na zakup samochodu chciałbym uzyskać trochę informacji od osób mających C5 i mogących napisać coś więcej.

Z góry serdecznie dziękuję za udzielone odpowiedzi, wywody i doświadczenia.

Pozdrawiam
 :)

Offline Rafał Boruń

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 282
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xantia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [mkI] opinie na temat C5 2,2 HDI exclusive
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 19, 2007, 04:20:08 »
Witam,

1. Wszystko co jest nowe jest pelne elektroniki, C5 jest nowszym samochodem od Omegi, wiec ma bardzej zaawansowana elektronike, beda problemy z kierunkowskazem ale  do zwalczenia

2. Ta liczba ocen sztuk slownie dwa nie jest miarodajna :-). Ciemnogrod zawsze lubil opowiesci dziwnej tresci, plotki itp, najczesciej wypowiadaja sie ludzie ktorzy nie mieli Citroena lub kupili bo byl tani i mieli pretensje ze zle traktowany sie psuje.

3.
- Silniki diesla PSA sa jednymi z najlepszych na swiecie, GM ma bardzo slabe diesle, musza uzywac w lespzych modelach opla/saaba/pseudo cadillaca silniki fiatowskie lub isuzu.
Skrzynia ml5 w tym modelu jest sprawdzona, trwala konstrukcja orginalnie z dostawczaka.
- Komfort: komentaz zbyteczny  :-)  :-)  :-)  :-)  :-)
- Koszty napraw moga byc  wyzsze nie mozna ryzykowac napraw u najtanszych pseudomechanikow.
Drobne rzeczy sie psuja w roznych markach ale nie jestem wlascicielem C5 wiec tu nie pomoge.
Karoseria w Citroenach jest galwanizowana, nie rdzewieje

4.
- Opowiesci ludowe, szerzone przez ekspertow od wszystkiego aczkolwiek zdarzaja sie czesci z cenami z kosmosu, dostepnosc do czesci zamiennych stosowanych na pierwszy montaz ( klocki, tarcze, sworznie, silentbloki,chlodnice,lampy itp) poza aso jest dobra.

5.
Zawiezenie w C5 jest na 200tys/5 lat bezobslugowe, wiadomo zalezy od uzytkowania. Jezeli np przyjdzie wymieniac w Omedze samopoziomujace tylnie amortyzatory to okaze sie ze Citroen jest tanszy i trwalszy.Wymiana gruszek kosztuje, ale wymiana amortyzatorow tez nie jest tania (wystarczy zobaczyc ile kosztuja jednorurowe bilsteiny/koni aby mozna bylo porownac z C5, sprezyny tez sie zuzywaja)

6. Nie mam zielonego pojecia, koledzy z listy c5 pewnie pomoga

Generalnie trzeba wykazac sie pewna kultura techniczna (nie zaniedbywac obslugi, interesowac sie symptomami problemow itp)  bowiem nie mozna polegac na wiekszosci mechanikow.
Wg mnie to bym sie nie zastanawial, chyba ze Omega bylaby w wersji australijskiej z 6 litrowym V8 ale to u nas nie grozi :-; wtedy naped na tyl sie przydaje oraz gdy planujesz holowac ciezkie przyczepy, do lzejszych przyczep Citroen bedzie lepszy.

Rafal
Xantia II V6 Activa '98
Axel 12TRS '91

Offline Łukasz Galek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 740
  • Skąd: Sulechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDi Tourer Exclusive 2009
  • Miejscowość: Sulechów
Re: [mkI] opinie na temat C5 2,2 HDI exclusive
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 19, 2007, 07:39:25 »
Ja też zastanawiam sie nad kupnem C5 ale jakos nie przekonuje mnie silnik 2,2. Choc silnik może i dobry ale nie moge przkonac sie  do tego Fapa bo z tego co widzę to ludzie mają po dłuższym czasie eksploatacji z tym problemy a jest to niestety kosztowne przy wymianie. Silniki 2.0HDI z początku produkcji z tego co wiem nie miały tego urządzenia diesel jak najbardziej ale bez Fap;)
Pozdrawiam :-)
Łukasz Galek    

C5 X7 HDi 2009 Tourer Exclusive

był:

C5 II 2.0 HDi 2006 Exclusive
C5 2.0i Sx 2003
C4 VTS 1.6i 2005r
Xsara 1,4i, 1999r
ZX 1,6i aura, 1991r

Offline Adam Kisielewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 45
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: C5 2.2HDI kombi
  • Miejscowość: Lublin
Re: [mkI] opinie na temat C5 2,2 HDI exclusive
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 19, 2007, 09:18:52 »
Witam

Posiadam takowego C5 od kilku miesięcy. Kupiłem go z przebiegiem 180tyś. Trzeba przyznać ze przy tym zawieszeniu latający dywan do wymięka. :)
Faktem jest, że największym bólem jest FAP ale coraz więcej nowych samochodów ma FAP'a. Mnie najbardziej denerwuje to, że samochód zbiera się kiepsko z dolnych obrotów i dopiero jak wejdzie na 2 tyś obrotów to zaczyna jechać. W porównaniu z Laguną dCi to jest mułowaty.
Nie wiem, może z moim jest coś nie tak.
Spalanie w cyklu miejskim to 9l/100 w trasie 6-7l/100km.
Poza tym wersja exclusive jest wyposażona w sporo gadżetów które są przydatne do życia.
Reasumując, samochód fajny i użyteczny ale pod warunkiem ze jest wersją kombi :)

pozdr Adam

Offline Krzysztof Pryba

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 850
  • Skąd: Reading GB
  • Posiadany samochód: Mini Cooper
  • Zainteresowania: Motocykle, fotografia, no i ogólnie lubię auta
  • Miejscowość: Reading GB
Re: [mkI] opinie na temat C5 2,2 HDI exclusive
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 19, 2007, 10:18:08 »
Cytuj

Rafał Glezner starannie wyklepał(a):
Witam Wszystkich,
Mam zamiar kupić samochód w najbliższym czasie, jak narazie główny typ pada na Citroena C5 EXCLUSIVE HDI 2.2 (2002-2003).

Staram się znaleźć jak najwięcej na temat modeli z lat 2002-2003 oczywiście przewertowałem całe forum, ale nie wszystkie moje wątpliwości zostały rozwiane.

Nie ma, co ukrywać C5 EXCLUSIVE HDI 2.2 Jest samochodem bezpiecznym, wygodnym i dynamicznym.

Zastanawia mnie kilka rzeczy:

1) czy wyposażenie w komputer i elektroniczne sterowanie wszystkim, co się da nie jest zawodne?


Im wyższy stopień skomplikowania urządzenia, tym większe prawdopodobieństwo awarii. Pod względem awaryjności najlepszy jest rower z początku lat pięćdziesiątych ;-)

Cytuj
2) przeglądając internet pod kątem ocen C5 zaskakuje mnie niska ocena Citroena na stronach http://www.autocentrum.pl/

w porównaniu z Oplem Omegą 2,2 DTi średnia ocena 4,73 Citroen C 5 2,2 HDI średnia ocena 3,7 wypada bardzo blado.
Potwierdźcie, że jest tak źle lub zaprzeczcie temu.

3) Interesują mnie takie elementy oceny jak niżej:
--Mechanika: Silnik, Skrzynia biegów, Układ jezdny.
--Komfort: Widoczność, Ergonomia, Wentylacja i ogrzewanie, Przestrzeń kierowcy i pasażera, Wyciszenie.
--Ekonomiczność: Koszty utrzymania, koszty napraw.
--Niezawodność: awarie drobiazgów, poważne usterki.


Człowieku co to za ocena? 12 oceniających w tym 10 ocenia Citroena, a 2 Opla :D (pewnie obaj chcą się pozbyć swoich karawanów)

Cytuj
4) Nigdy nie miałem samochodu Francuskiego a co za tym idzie Citroena. Wszędzie jednak jak rozmawiam o zakupie Citroena to mi odradzają powołując się na to, że ceny części są bardzo drogie a samochody bardzo awaryjne. Czy ceny są faktycznie takie drogie?


Oczywiście są strasznie drogie, ale nic nie droższe od części do innych marek

Cytuj
5) Zawieszenie hydropneumatyczne wydaje się być luksusem, ale zastanawia mnie jego trwałość uwzględniając nasze Polskie terenowe drogi, jak często psują się zawieszenie i jakie są koszty naprawy?


nie wydaje się -> jest luksusem :-)

Cytuj
6) jaka jest awaryjność kolorowego wyświetlacza i komputera z nim sprzężonego?


Czasem kolory znikają i windows się wiesza... upsss to nie ten komputer ;-)
pozdrawiam Cychol :)

Teraz: Mini Cooper
Były chronologicznie:
GSA, CX, 2 razy Saxo, 2 razy XM, C5, C4 Coupe VTR+ :)

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [mkI] opinie na temat C5 2,2 HDI exclusive
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 19, 2007, 13:39:50 »
Ja kupuje samochód ze względu na to jak się w nim czuje i czy mi sie podoba. Miałem juz sporo samochod roznych marek. Idealnych nie ma. Dobre i złe egzemplarze zdarzają się wszędzie. Każdy samochod ma zalety i wady. Duzo zalezy tez od szczęscia...Jak bedziesz słuchał wywodów "specjalistow teoretykow" na temat wyzszosci jednej marki nad inną to będziesz chodził piechotą :-)
Nawiasem mowiąc na poczatku tego roku dekra na podstawie badan TUV opublikowała raport gdzie C5 roczniki 2001/2 znalazły się na 16 miejscu w rankingu niezawodnosci bijąc większosc niemieckiej konkurencji na głowe. Nie da sie tego natomiast powiedziec o najnowszych C5, (2005/6) ktore gdzies tam sie plasuja...

Offline Mariusz Dziadzio

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 319
  • Posiadany samochód: C4 Picasso 2.0i 16v exclusive MCP
Re: [mkI] opinie na temat C5 2,2 HDI exclusive
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 20, 2007, 19:12:26 »
C5 mam od lipca więc nie długo, tak jak mój przedmówca miałem kilka aut i z nich wszystkich C5 jest najwygodniejsze co do tego co w tym modelu szwankuje to z doświadczenia wiem że każdy ma inny przypadek usterek i nie są to reguły, przede wszystkim musisz wiedzieć że decydując się na kupno 5-cio letniego auta musisz liczyć się z tym że być może trzeba będzie do auta dołożyć i w każdej chwili może w nim coś nawalić i nie ma różnicy czy jest to Audi, Lexus, fiat 126p czy C5 poprostu te auto nie jest nowe i co najważniejsze, prawdopodobnie poprzedni właściciel nic w nim nie robił po za przeglądami. Co do części ceny porównywalne są do innych marek jedne części droższe inne tańsze. A fap, no cóż wiem że dbam o środowisko a jak trzeba będzie wymienić to się go wymieni. Nie rozumiem tylko tego strachu przed francuskimi autami, przecież niczym nie różnią się od innych marek np. niemieckich, jezdrzą dopóki się nie zepsują :-)
Pozdrawiam :-)  Mariusz

Offline Rafał Glezner

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Skąd: Połczyn Zdrój
  • Miejscowość: Połczyn Zdrój
Re: [mkI] opinie na temat C5 2,2 HDI exclusive
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 21, 2007, 11:36:36 »
Witam,
chciałem wszystkim podziękować za Wasze wypowiedzi, nawet nie wiecie jak one są dla mnie pomocne.
Prawdę "mówiąc" (pisząc) wypowiedzi zamieszczone na tym forum przechylają szalę na stronę C5  ;-)  (vs Opel Omega 2,2 DTI).

a w załączeniu przedstawiam cytrynkę, która wpadła mi w oko:

FOTKA nr 1


FOTKA nr 2

[color=660099]Fotki zostały podlinkowane.
Maksymalna szerokość zdjęć podrzucanych z innych serwerów to 450pix.
Gizbern[/color]

Moi drodzy, czytając opisy Waszych  doświadczeń z C5 Exclusive nasuwa mi się takie nieśmiałe pytanie czy te samochody nie mają wad ? (nie licząc FAP,a)

Jeszcze raz dziękuję za  czas, który poświęcaliście na podzielenie się opiniami na temat C5.

 ;-)  ;-)  Oczywiście czekam na jeszcze  ;)  ;)

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [mkI] opinie na temat C5 2,2 HDI exclusive
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 21, 2007, 12:03:33 »
Cytuj

Rafał Glezner starannie wyklepał(a):

Moi drodzy, czytając opisy Waszych  doświadczeń z C5 Exclusive nasuwa mi się takie nieśmiałe pytanie czy te samochody nie mają wad ? (nie licząc FAP,a)

 ;-)  ;-)  Oczywiście czekam na jeszcze  ;)  ;)


wady C5 ogólnie moim zdaniem to:
- słabo rozwinięta sieć serwisów niezależnych dysponujących odpowiednim wyposażeniem do serwisowania C5, przez co często jesteśmy skazani na złodziejskie ceny części w ASO (złodziejskie, ale z grubsza równe Vectrze C, czy Seatowi Toledo np.)
reszta wad to raczej na siłę znaleziona:
- raczej słabej jakości plastiki, szczególnie w mniej widocznych miejscach, nie niszczą się lecz tanio wyglądają
- jeśli masz duże okno dachowe to w tylnej części kabiny nie ma żadnej lampki
- seryjne felgi 15 cali moim zdaniem za małe do auta o tak masywnej bryle
- rozwiązanie listew progowych które wyglądają na bardzo masywne, a w rzeczywistości niedopasowanym podnośnikiem bardzo łatwo uszkodzić próg znajdujący się pod nimi
- nieprzelotowe oryginalne felgi skazujące na duże i dobrze wyposażone serwisy oponiarskie ew. ASO

jeszcze jakieś drobnostki by się znalazły jak w każdym aucie, ale zalet wyróżniających C5 z konkurencji ma mnóstwo :-)

miałem już wiele aut, i awaryjność C5 mojej nie odbiega ani na plus ani na minus od średniej. Na początku poniosłem pewne koszty, ale od roku i 30.000 km nie dzieje się kompletnie nic.
Pozytywnym wyjątkiem była Toyota Corolla 1.8D jeszcze made in japan gdzie przez 3 lata nie wiedziałem co to serwis :-) ale takich aut już nie ma. Z drugiej strony to auto było tak proste, że nie miało co się w nim psuć ;)
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Przemek Ignatowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 171
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C3 I 1,4 8V Furio Toyota C-HR 1.8 Hybrid
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [mkI] opinie na temat C5 2,2 HDI exclusive
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 21, 2007, 17:51:59 »
C5 w wersji Exclusive miały standardowo lakierowane listwy, a tan ze zdjęć coś nie ma.
były:
C5 II 2.0 HDi AM6 Break
C5 I 2.2 HDi Break
C5 I 2.2 HDi
Xsara Picasso 1.6 HDi
Xsara II 1.6 16V

Offline Mariusz Dziadzio

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 319
  • Posiadany samochód: C4 Picasso 2.0i 16v exclusive MCP
Re: [mkI] opinie na temat C5 2,2 HDI exclusive
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 21, 2007, 18:55:09 »
Dla mnie wieeeelki minus w tym aucie to trzeszczące po opadach deszczu uszczelki drzwi. W takiej klasie auta to pomyłka. A z kolei wieeelki plus to wygoda podrużowania, wygodne siedzenia
Pozdrawiam :-)  Mariusz

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [mkI] opinie na temat C5 2,2 HDI exclusive
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 22, 2007, 09:37:30 »
U mnie uszczelki nie trzeszczą. Jedyny duzy minus to jakosc wizualna plastykow. Jesli chodzi o wytrzymalosc, skrzypienie i jakosc materiału to wszystko ok, tylko ten wygląd... Mam bryke z wypasem, ktory jest dostepny praktycznie dla najdrozszych limuzyn z górnych półek a plastyki przypominają mi troche czasy łady samary (bez obrazy dla tej ostatniej gdyz oprocz tego była fajnym autkiem w swoich czasach). To jest taka francuska finezja - pomieszanie zaawansowanej techniki z tandetą :-) Nawet C6 chociaż jest super bryką to troche jeszcze tego odziedziczył po przodkach. Dopiero najnowszy C5 wydaje się być już w pełni luksusowym autem (chociaż z hydro tylko w opcji), ale to da się w pełni potwierdzic dopiero po obejrzeniu go w realu (najlepiej za kierownicą :-))

Offline Rafał Glezner

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Skąd: Połczyn Zdrój
  • Miejscowość: Połczyn Zdrój
Re: [mkI] opinie na temat C5 2,2 HDI exclusive
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 24, 2007, 14:57:48 »
Cytuj

Przemek Ignatowski starannie wyklepał(a):
C5 w wersji Exclusive miały standardowo lakierowane listwy, a tan ze zdjęć coś nie ma.


[color=000066]Dziękuję za cenną uwagę !!!  :-) [/color]

Samochód posiada bardzo bogate wyposażenie:

8xAIRBAGS,
4xel. szyby,
el podgrzewane i składane lusterka,
KLIMATRONIC DWUSTREFOWY,
TEMPOMAT,
ABS,
ESP,
wspomaganie,
KOLOROWY KOMPUTER z pełną diagnostyką+NAVIGACJA + złącze VIDEO,
PARKTRONIC,
welurowe podgrzewane fotele,
ksenony+spryskiwacze reflektorów przednich,
regulowane zawieszenie w czterech płaszczyznach (+ przycisk SPORT),
sensor deszczu,
sensor zmierzchu,
przednia szyba atermiczna,
RADIO CD(10głośników),
centralny zamek+domykanie i uchylanie szyb z pilota,
lusterko wsteczne FOTOCHROM,
drewno,
podwójne daszki przeciwsłoneczne,
żaluzja tylnej szyby,
dodatkowe oświetlenie wnętrza,
alu felgi 15

Czy możliwe jest aby takie wyposażenie było w niższej wersji niż [color=000033]Exclusive  [/color][/b]

Offline Rafał Glezner

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Skąd: Połczyn Zdrój
  • Miejscowość: Połczyn Zdrój
Re: [mkI] opinie na temat C5 2,2 HDI exclusive
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 24, 2007, 15:02:01 »
:-)  :-)  :-)  :-)  :-)
[color=000033]Oczywiście WSZYSTKIM grąco dziękuję za podzielenie się WASZYMI opiniami[/color][/b][/i][/u]
 :-)  :-)  :-)  :-)  :-)

Nadal jednak myślę ...

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [mkI] opinie na temat C5 2,2 HDI exclusive
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 24, 2007, 15:22:24 »
Cytuj

Rafał Glezner starannie wyklepał(a):
Samochód posiada bardzo bogate wyposażenie:
8xAIRBAGS,
4xel. szyby,
el podgrzewane i składane lusterka,
KLIMATRONIC DWUSTREFOWY,
TEMPOMAT,
ABS,
ESP,
wspomaganie,
KOLOROWY KOMPUTER z pełną diagnostyką+NAVIGACJA + złącze VIDEO,
PARKTRONIC,
welurowe podgrzewane fotele,
ksenony+spryskiwacze reflektorów przednich,
regulowane zawieszenie w czterech płaszczyznach (+ przycisk SPORT),
sensor deszczu,
sensor zmierzchu,
przednia szyba atermiczna,
RADIO CD(10głośników),
centralny zamek+domykanie i uchylanie szyb z pilota,
lusterko wsteczne FOTOCHROM,
drewno,
podwójne daszki przeciwsłoneczne,
żaluzja tylnej szyby,
dodatkowe oświetlenie wnętrza,
alu felgi 15
Czy możliwe jest aby takie wyposażenie było w niższej wersji niż [color=000033]Exclusive  [/color][/b]


tak, jest to możliwe
mój C5 formalnie jest SX (nie ma logo exclusive na słupkach) a ma to wszystko plus jeszcze dodatkowo:
- elektryczna regulację foteli przednich
- wbudowany telefon GSM
- duże przeszklone okno dachowe na pół dachu :)
no i listwy mam lakierowane
wiec nie wiem co C5 musi mieć by być oficjalnym exclusive'm ;)
p.s.
z tego co się orientuję, to w C5 Mk1 można jeszcze było doposażyć jeszcze tylko w zmieniarkę cd i skórzana tapicerkę, ale nie sądzę by to stanowiło o exclusiv'ie :)
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

  • Gość
Re: [mkI] opinie na temat C5 2,2 HDI exclusive
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 24, 2007, 16:17:14 »
Dokładną fabryczną specyfikację możesz sprawdzić na http://service.citroen.com - wymaga rejestracji. Ewentualnie podaj nr VIN.

  • Gość
Re: [mkI] opinie na temat C5 2,2 HDI exclusive
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 24, 2007, 17:17:47 »
Mój Exclusiv nie ma wbudowanego telefonu, nie ma dużego, przeszklonego dachu..ma za to skórę  ;-) , czego nie ma Rafał, pewno wszystko było "opcjonalne" w Exclusiv:-)

Dlugi

  • Gość
Re: [mkI] opinie na temat C5 2,2 HDI exclusive
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 24, 2007, 22:59:37 »
Cytuj

Andrzej Walczyński starannie wyklepał(a):
Cytuj

Rafał Glezner starannie wyklepał(a):
Samochód posiada bardzo bogate wyposażenie:
8xAIRBAGS,
4xel. szyby,
el podgrzewane i składane lusterka,
KLIMATRONIC DWUSTREFOWY,
TEMPOMAT,
ABS,
ESP,
wspomaganie,
KOLOROWY KOMPUTER z pełną diagnostyką+NAVIGACJA + złącze VIDEO,
PARKTRONIC,
welurowe podgrzewane fotele,
ksenony+spryskiwacze reflektorów przednich,
regulowane zawieszenie w czterech płaszczyznach (+ przycisk SPORT),
sensor deszczu,
sensor zmierzchu,
przednia szyba atermiczna,
RADIO CD(10głośników),
centralny zamek+domykanie i uchylanie szyb z pilota,
lusterko wsteczne FOTOCHROM,
drewno,
podwójne daszki przeciwsłoneczne,
żaluzja tylnej szyby,
dodatkowe oświetlenie wnętrza,
alu felgi 15
Czy możliwe jest aby takie wyposażenie było w niższej wersji niż [color=000033]Exclusive  [/color][/b]


tak, jest to możliwe
mój C5 formalnie jest SX (nie ma logo exclusive na słupkach) a ma to wszystko plus jeszcze dodatkowo:
- elektryczna regulację foteli przednich
- wbudowany telefon GSM
- duże przeszklone okno dachowe na pół dachu :)
no i listwy mam lakierowane
wiec nie wiem co C5 musi mieć by być oficjalnym exclusive'm ;)
p.s.
z tego co się orientuję, to w C5 Mk1 można jeszcze było doposażyć jeszcze tylko w zmieniarkę cd i skórzana tapicerkę, ale nie sądzę by to stanowiło o exclusiv'ie :)


Z tego co wiem z polskiego folderu o C5 z roku 2002
to Exclusive ma zawsze "super zamek", a dobrze wyposazone SX tego nie mają.

Offline Rafał Glezner

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Skąd: Połczyn Zdrój
  • Miejscowość: Połczyn Zdrój
Re: [mkI] opinie na temat C5 2,2 HDI exclusive
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 27, 2007, 01:41:22 »
Tak w woli ścisłości jeszcze nie posiadam C piątki  :-(

Jak na razie jestem na etapie rozpoznawania rynku oraz rozpoznawania modelu, rzecz jasna przy Waszym współudziale   ;) .

Zastanawiam się jeszcze nad jednym konkurent dla Citroena c5 ExclusiveSX 2,2, HDI, a mianowicie myślę o Fordzie Mondeo GIHA 2,0 TDCI 131 KM
Fordy uchodzą za samochody mało usterkowe i oszczędne (i tanie w eksploatacji ....)

Jednak i tak chyba zachorowałem na Citroena C5 ExclusiveSX 2,22,0 HDI, ..... [color=663300]śni mi się po nocach[/color][/i]  :D

poniżej kolejna [color=000033]C piątka[/color], którą wypatrzyłem (rocznik 2002):

Fotka nr 3


Fotka nr 4

[color=660099]Fotki zostały podlinkowane.
Maksymalna szerokość zdjęć podrzucanych z innych serwerów to 450pix.
Gizbern[/color]

jestem pod wrażeniem wielkości szyberdachu  :-)

Offline Rafał Glezner

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Skąd: Połczyn Zdrój
  • Miejscowość: Połczyn Zdrój
Re: [mkI] opinie na temat C5 2,2 HDI exclusive
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 29, 2007, 21:32:01 »
Pytanie kwesti technicznej:
[color=000066]Czy Citroen C5 EXCLUSIVE posiada ksenony samopoziomujące się ? [/color]

Offline Kaśka Musielak

  • Administrator Honorowy
  • ******
  • Wiadomości: 4 966
  • Skąd: Wlkp
  • Miejscowość: Wlkp
Re: [mkI] opinie na temat C5 2,2 HDI exclusive
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 29, 2007, 21:42:02 »
jesli jest to wersja z xenonami i sa one w pełni sprawne to musi miec samopoziomowanie widoczne po włacznieu swiateł,oraz musi miec spryskiwacze.

Offline Rafał Glezner

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Skąd: Połczyn Zdrój
  • Miejscowość: Połczyn Zdrój
Re: [mkI] opinie na temat C5 2,2 HDI exclusive
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 29, 2007, 21:54:39 »
Dzięki Kasiu :-)
[color=000066]Co fachowiec to fachowiec[/color][/i]

Offline Wojtek Kacprzak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [mkI] opinie na temat C5 2,2 HDI exclusive
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 30, 2007, 19:14:56 »
a ja troszke z innej beczki pytanko:

Czesto widze ogloszenia C5 gdzie pisza, ze posiada system kontroli trakcji ESP, natomiast na zdjeciach nie ma tego przycisku ESP (z lewej strony drazka biegow).
Czy jest mozliwe zeby wylacznik ESP byl zamontowany gdzie indziej ?

Offline Maciej Jaroszewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 309
  • Skąd: WROCŁAW
  • Posiadany samochód: Citroen BX 1.8 TZD Turbo + klima, 1990; był: C5 2.2 HDi kombi Exclusive, 2002; Renault Megane III
  • Miejscowość: WROCŁAW
Re: [mkI] opinie na temat C5 2,2 HDI exclusive
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 30, 2007, 19:21:58 »
Cytuj

Wojtek Kacprzak starannie wyklepał(a):
a ja troszke z innej beczki pytanko:

Czesto widze ogloszenia C5 gdzie pisza, ze posiada system kontroli trakcji ESP, natomiast na zdjeciach nie ma tego przycisku ESP (z lewej strony drazka biegow).
Czy jest mozliwe zeby wylacznik ESP byl zamontowany gdzie indziej ?

owszem, jeśli to MKII
--
Maciej Jaroszewski, Wrocław
Citroen BX 1.8 TZD Turbo, 1990;
był: Citroen C5 2.2 HDi kombi Exclusive, 2002
tel. 602-132 955

Offline Janusz Piechut

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: Piotrków Tryb.
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0HDi, Automat, 2010r. EXCLUSIVE, DS5 2.0HDi, Automat, 2012r.
  • Miejscowość: Piotrków Tryb.
Re: [mkI] opinie na temat C5 2,2 HDI exclusive
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 02, 2007, 17:46:39 »
Cytuj

Rafał Glezner starannie wyklepał(a):
Zastanawiam się jeszcze nad jednym konkurent dla Citroena c5 ExclusiveSX 2,2, HDI, a mianowicie myślę o Fordzie Mondeo GIHA 2,0 TDCI 131 KM
Fordy uchodzą za samochody mało usterkowe i oszczędne (i tanie w eksploatacji ....)


To ja może dodam coś od siebie... ;-)
Ford mało* wart a Fiat jego brat :-)
Takie powiedzenie...

*- chciałem dodać inne słowo ale cenzurka mi wskakiwała :)

A co do posta w którym autor napisał o uszczelkach. To jest to tylko chwilowe po umyciu auta ... potem problem przestaje być słyszalny...
Ale jest jeszcze inny sposób... wystarczy posmarować uszczelki smalcem i już się nie trą ... :-) problem rozwiązany :-) |żarcik oczywiście|

Jestem szczęśliwym posiadaczem C5 MK1 z 2003 roku, silnik 2.2HDI Exclusive :-) i muszę powiedzieć że moim następnym autem też będzie Citroen.

Pozdrawiam.
Z poważaniem Janusz Piechut ;-)