Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] Szarpania C5, nierowna praca, gasniecie na wolnych - PILNE  (Przeczytany 13233 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wojtek Wawrzynowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 341
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Byla Xantia `96 jest C5 `02 - 2.0i +LPG
  • Miejscowość: Poznań
[Mk1] Szarpania C5, nierowna praca, gasniecie na wolnych - PILNE
« dnia: Grudzień 04, 2007, 22:04:51 »
Hej!

Jade sobie dzis C5, muzyka gra a tu nagle autko zaczelo kaszlec i przerywac. Pedal do dechy nic nie dal. Trzeba bylo gaz trzymac, bo inaczej dziadostwo gaslo. Myslem, ze jakiejs watpliwej jakosci gaz zalalem, ale okazalo sie, ze na benzynie chodzi tak samo. Postanowilem wiec zajechac na stacje. Ale zanim zajechalem silnik zaczal pracowac normalnie. Zalalem gazu BP i Pb95 swiezej i jazda. Pomyslalem,ze moze jakiegos farfocla zassal i mu minelo. Nie cieszylem sie dlugo, bo dzis rano sytuacja sie powtorzyla.

Po ~5km normalnej jazdy znow to samo.

Jutro z rana jade do mechanika i moje typy to padnieta cewka/swieca/cos z wtryskami.

Podczas jazdy i przerywania co jakis czas pikal mi blad "Antipolution Fault"  i pojawil sie jakis "catalytic converter fault" z tym ze ten ostatni to tylko chwilowo. Wystarczy wylaczyc i wlaczyc silnik i znika.

Ktos ma jakies pomysly? Bo rano chce podrzucic do mechanika auto, a w weekend czeka mnie dluga trasa i wolabym ja odbyc bez niespodzianek ;)
Pozdrawiam
Wojtek

  • Gość
Re: [Mk1] Szarpania C5, nierowna praca, gasniecie na wolnych - PILNE
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 04, 2007, 23:10:58 »
ja mam ! Nie przerabiać C5 na LPG, bo ingerencja elektroniki w wysoko zintegrowaną elektronikę nie może skończyć się dobrze. A swoją drogą zastanawia mnie logika zakupu samochodu takiego jak C5 w benzynie i póxniejszego montażu LPG (czyli w warunkach polskich - i tych niedouczonych gaziarzy - popsucia silnika); albo kupuję benzynę i jeżdżę na benzynie, albo jeżdżę dużo, firmowo, coś ciągnąc lub wożąc i potrzebuję diesla; Jakoś montaż LPG odbieram jak to powiedział Voltaire: "Nie ma większego świństwa na świecie, niż oszukiwać samego siebie"
pozdrawiam
Michał

  • Gość
Re: [Mk1] Szarpania C5, nierowna praca, gasniecie na wolnych - PILNE
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 04, 2007, 23:31:05 »
tam ty jestes glupi puknij sie w lepsi poklep po tylku tez gaz to super altrenatywa ludzie w polsce bogaci nie sa a ceny paliwa zabujcze to ze masz kase na bene to nie znaczy ze inni

kupno diesla to idealnie rozwiazanie
lpg i benza to dobre tylko czeba miec dobrego gazownika co ma pojecie o tym a nie jak kolega z poznanja wpsomnial farfocla


[color=660099]Nie obrażać innych userów!!!
Gizbern
[/color]

  • Gość
Re: [Mk1] Szarpania C5, nierowna praca, gasniecie na wolnych - PILNE
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 04, 2007, 23:34:56 »
wg mnie dodam tojakeis bledy w kompie byc moga co lapie

Offline Wojtek Wawrzynowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 341
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Byla Xantia `96 jest C5 `02 - 2.0i +LPG
  • Miejscowość: Poznań
Re: [Mk1] Szarpania C5, nierowna praca, gasniecie na wolnych - PILNE
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 04, 2007, 23:41:04 »
Troche OT:
Absolutnie sie nie zgodze! Samochod ma 345 tys (gaz praktycznie od poczatku) i do tej pory sprawowal sie bez zadnych problemow.

Usterka wystepuje zarowno przy zasilaniu benzynowym jak i LPG
Nie bierz tego do siebie, ale o LPG malo wiesz skoro montaz w Polsce jest dla Ciebie rownowazny z popsuciem silnika. :D
Stwierdzenie wrecz glupie. Uzytkownicy zagazowanych samochodow z instalacja zakladana u "kumatych" gazownikow na pewno przytupna.

Nowoczesne diesle nie sa juz tak trwale i tanie w uzytkowaniu/serwisowaniu jak niezawodne 1,9 TD.
Mechanik w serwisie stwierdzil nawet,ze choby wyzej wymienione 350 tys. dla wiekszosci HDI jest niestety nieosiagalne bez wiekszych nakladow.

Aha, i stac mnie na jazde na benzynie. Ale na 1 litrze zaoszczedzam 2 zlote. A ze przejezdzam jakies 1000km tygodniowo to 200 zlotych zostaje mi w kieszeni. W miesiacu daje mi to 800 itd... Za te pieniadze wole sobie pojechac z kobieta nad cieple moze albo/i kupic nowe opony do quada.;)
Zreszta temat zasilania LPG walkowany byl na forum juz Xset razy wiec jak dla EOT.


A zeby juz calkiem OT zrobic to mnie zastanawia Twoja umiejetnosc logicznego myslenia - kupienie samochodu w wersji  silnikowej jaka nawet nie jechales przed zakupem a pozniej plodzenie dziesiatek postow jaki ten silnik slaby, jak duzo pali... itd...
Pozdrawiam
Wojtek

  • Gość
Re: [Mk1] Szarpania C5, nierowna praca, gasniecie na wolnych - PILNE
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 04, 2007, 23:43:45 »
komp lapie jakies bledy z instalki gazowej w instalce cos z elektryka nie tak itp lubjaksi blad z zerowac cos zoabczymy co inni podpowiedza bo to napewno jakis blad w kompie i sie wsio nieprecyzyjnie rpacuje

Offline Roman Radzikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 530
  • Skąd: Bolesławiec
  • Posiadany samochód: C5 SX HDI 2,0(na służbie u córki) C5 X7 2,0 automat
  • Zainteresowania: turystyka górska
  • Miejscowość: Bolesławiec
Re: [Mk1] Szarpania C5, nierowna praca, gasniecie na wolnych - PILNE
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 04, 2007, 23:46:12 »
Cytuj

Tomasz Brzęczybolt starannie wyklepał(a):
tam ty jestes glupi puknij sie w lepsi poklep po tylku tez gaz to super altrenatywa ludzie w polsce bogaci nie sa a ceny paliwa zabujcze to ze masz kase na bene to nie znaczy ze inni

kupno diesla to idealnie rozwiazanie
lpg i benza to dobre tylko czeba miec dobrego gazownika co ma pojecie o tym a nie jak kolega z poznanja wpsomnial farfocla


Tomku!
Jesteś nowym użytkownikiem, więc może jeszcze "nie otrzaskałeś" się z obyczajami tu panującymi. Niemile widziana jest tu agresja, wulgaryzm, a także niestaranność. (patrz błędy) Jesteśmy tu po to, aby sobie wzajemnie pomagać, towarzyszyć i bawić się wspólnie.  Nie "odwalać pyskówki". Odnosi się to również do Twego przedmówcy.

Offline Krzysztof Pryba

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 850
  • Skąd: Reading GB
  • Posiadany samochód: Mini Cooper
  • Zainteresowania: Motocykle, fotografia, no i ogólnie lubię auta
  • Miejscowość: Reading GB
Re: [Mk1] Szarpania C5, nierowna praca, gasniecie na wolnych - PILNE
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 04, 2007, 23:46:44 »
Tomaszu Brzęczybolt, weź sobie zainstaluj jakiś słownik i popraw swoje posty, bo zaraz je skasuję, no i wyluzuj trochę, krzyczeć i wyzywać to możesz u siebie na podwórku, a nie tu na forum.
pozdrawiam Cychol :)

Teraz: Mini Cooper
Były chronologicznie:
GSA, CX, 2 razy Saxo, 2 razy XM, C5, C4 Coupe VTR+ :)

  • Gość
Re: [Mk1] Szarpania C5, nierowna praca, gasniecie na wolnych - PILNE
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 04, 2007, 23:47:30 »
dobra postaram sie tylko niestety Romku z ortografiom u mnie slabo :(
nie bede juz nie pisal nie milo ale nie wszyscy jak zauwazylem przewleklem sie przez polowe forum uzytkownicy tutaj sa kulturalni


edycja dobra jutro popoludniu najdalej wieczorem poprawie przepraszam

Offline Krzysztof Pryba

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 850
  • Skąd: Reading GB
  • Posiadany samochód: Mini Cooper
  • Zainteresowania: Motocykle, fotografia, no i ogólnie lubię auta
  • Miejscowość: Reading GB
Re: [Mk1] Szarpania C5, nierowna praca, gasniecie na wolnych - PILNE
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 04, 2007, 23:54:34 »

pisz posty w jakimś programie zewnętrznym ze słownikiem, który Ci poprawi błędy, poza tym takie pisanie powoduje ochłonięcie z emocji i rzadziej pisze się takie emocjonalne posty


:D :)
pozdrawiam Cychol :)

Teraz: Mini Cooper
Były chronologicznie:
GSA, CX, 2 razy Saxo, 2 razy XM, C5, C4 Coupe VTR+ :)

Offline Roman Radzikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 530
  • Skąd: Bolesławiec
  • Posiadany samochód: C5 SX HDI 2,0(na służbie u córki) C5 X7 2,0 automat
  • Zainteresowania: turystyka górska
  • Miejscowość: Bolesławiec
Re: [Mk1] Szarpania C5, nierowna praca, gasniecie na wolnych - PILNE
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 05, 2007, 00:02:42 »
Cytuj

Tomasz Brzęczybolt starannie wyklepał(a):
dobra postaram sie tylko niestety Romku z ortografiom u mnie slabo :(
nie bede juz nie pisal nie milo ale nie wszyscy jak zauwazylem przewleklem sie przez polowe forum uzytkownicy tutaj sa kulturalni


edycja dobra jutro popoludniu najdalej wieczorem poprawie przepraszam

Tomek, nie bierz tego do głowy, jak mawiał mój kolega. Ortografia nie jest tu najważniejsza, byle tekst był zrozumiały. A że nie wszyscy grzeszą kulturą - cóż, życie. Starajmy się dawać dobry przykład. Na pewno nam to pomoże, jako społeczności (choć tylko wirtualnej).

  • Gość
Re: [Mk1] Szarpania C5, nierowna praca, gasniecie na wolnych - PILNE
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 05, 2007, 00:24:55 »
"Nowoczesne diesle nie sa już takie trwałe, a silniki typu HDI nie dotrzymują do 300 kkm bez poważnych nakładów" - tak sobie cytowałem z pamięci...
boże mój boże, nie grzmij błagam.... ten mechanik który CI to powiedział jest najprawdopodobniej chory umysłowo, lub pijany (poproś go żeby nic nie mówił, po wódce bo bzdury wygaduje) będize krótko
Ad.1 Nowoczesne diesle są zbudowane w oparciu o wymyślony przez firmę Fiat, a rozpowszechniony przez firmę Bosch jak i następne patent zwany w skrócie Common Rail czyli głupio tłumacząc "wspólna szyna" - modułowo idąc jest to rozwiązanie DUŻO PROSTSZE od klasycznego diesla: zawiera tylko kilka elementów: Pompę wysokiego ciśnienia (wraz z czujnikiem tegoż), wspomnianą szynę (RAIL) wraz z czujnikiem ciśnienia na niejż, i pewną ilością wtryskiwaczy, których pracą rządzi prąd elektryczny, cała ta menażeria jest pozapinana do komputera, który przedewszystkim parametryzuje ich pracę, bowiem każdy z elementów cieszy się dość dużą swobodą parametrów (nieścisłości sięgają 30 %). To rozwiazanie posiada w zasadzie same zalety: niskie zuzycie paliwa, brak pękających (jak we wtrysku pośrednim) głowic, niski poziom wibracji i hałasu, przyjemny dźwięk, równomierne obciążenie cieplne elementów silnika, łagodny proces spalania - a zatem równomierne obciążenia kinetyczne elementów układu korbowo-tłokowego, wreszcie niski poziom dymienia i emisji spalin ogólnie; natomiast ZUPEŁNIE nie nadaje się do krajów 3-go świata gdzie właściciel ajencyjnego SHella po 22.00 idzie z beczką rozpuszczalnika w kierunku swojej stacji i domieszowuje coś po nocach, coby kupić nową brykę: DANE PIH-u mówią wyraźnie, Inspekcja na 60 % stacji beznynowych w Polsce, powtarzam na 6 z 10 stacji dopatrzyła się nieprawidłowości w obrocie paliwem ! Wrócmy do techniki: system CR niestety nie chce pracować na ON mieszanym z rozpuszczalnikiem, naftą, biokomponentami, kwasem solnym, mazutem, toluenem, ksylenem, benzolem (fachowo:benzenem) i resztą odpadów z procesu koksowniczego.... :-( które robią w krajach 3-go świata za uszlachetniacze oleju napędowego.... i szybko wracamy do statystyki: 6 z 10 ludzików jeżdżących CR'ami jedzie na stacje i tankuje szmelc i ich auta zaczynają źle funkcjonować - wysnuwamy dość prosty wniosek około 60 % Commo Rail'i nie dozyje w kraju 3-go świata późnej starości, bowiem zostanie brutalnie zatarta przez ponurą gospodarczą rzeczywistość.... ale to nic ! Zaraz po tej awarii trafią do mechaników, zapewne takich jak twórca twojego cytatu, który nie ma zielonego pojęcia o funkcjonowaniu CR'li, który nie wie że nie wolno rozbierac układu CR bez użycia kluczy dynamometrycznych, który nie wie, że kupno nowych wtrysków ze szrotu i ich założenie do silnika bez odpowiedniego skalibrowania więcej popsuje niż naprawi, ba on nawet nie wie podejrzewam jak to działa.... w efekcie te 60 % poputych aut trafi w 80 % do "doktorów-Wilczurów" polskiej diagnostyki układów CR czyli los ich jest przesądzony - na żyletki.... bo to nigdy nie zacznie dobrze funkcjonować.
Diesel jako silnik o bardziej rozbudowanym osprzęcie trzymającym parametry czynników silnika (olej, płyn, paliwo), mniejszym obciążeniu cieplnym podzespołów zawsze będzie wykonywał większe przebiegu do remontu niż benzyna i opinia mechaników polskich, którzy ZIELONEGO POJĘCIA NIE MAJĄ O CR'ach nic tu nie zmieni, wręcz przyznaje mi rację, a porównywanie samochodu benz z LPG do diesla jest zupełnie bez sensu.... Ja osobiście nie mam nic przeciwko instalacjom na LPG, ale rozwiązanie to pozostaje daleko daleko w tyle za zwykłą benzyną, o dieslu nawet nie wspominawszy....
Ad. 2 Ile ja mam razy jeszcze napisać że testowałem wersję silnikową 1,8 16 V przed zakupem - jazda trwała około 15 km i tyle. CO WY z tym, że ja nie wiedziałem co kupiłem: no ja nie wiem... -  no wiedziałem, ale wiedza z przejchania się autem, a z codziennej eksploatacji to sa dwie różne rzeczy: czy po przejchaniu się autem wiesz ile ono będzie palić ? Czy wiesz czy się będzie psuć ? Czy wiesz jak się będzie nim parkować ? Jak zrywne (he he nie no przepraszam, ironia.... :D) będzie w górach ? :D :D :D no nie przesadzajmy, tego wszystkiego dowiesz się jak JUŻ KUPISZ TO AUTO ! I nie mówicie że jest inaczej.
Michał

Offline Krzysztof Pryba

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 850
  • Skąd: Reading GB
  • Posiadany samochód: Mini Cooper
  • Zainteresowania: Motocykle, fotografia, no i ogólnie lubię auta
  • Miejscowość: Reading GB
Re: [Mk1] Szarpania C5, nierowna praca, gasniecie na wolnych - PILNE
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 05, 2007, 00:30:39 »
Michał, a co ten Twój wywód ma wspólnego z tematem??? zresztą już dawno tu się offtopic zrobił, proszę wrócić do tematu, albo posty polecą do śmieci :-)
pozdrawiam Cychol :)

Teraz: Mini Cooper
Były chronologicznie:
GSA, CX, 2 razy Saxo, 2 razy XM, C5, C4 Coupe VTR+ :)

  • Gość
Re: [Mk1] Szarpania C5, nierowna praca, gasniecie na wolnych - PILNE
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 05, 2007, 00:35:22 »
No sorry Panie Krzysztofie, ale jak mi ktoś diesle obraża, że benzyna na LPG-u ma większą żywotność no to na takie absurdum nie zareagować nie mogłem. Proszę o nieusuwanie postu - jest odpowiedzią na wyssany z palca zarzut

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk1] Szarpania C5, nierowna praca, gasniecie na wolnych - PILNE
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 05, 2007, 00:58:46 »
Od strony technicznej/mechanicznej nie ma zadnych powodow aby wspolczesne diesle byly mnie zywotne niz te stare (HDi dojezdzaja do 1 Miliona kilometrow) tak samo jak silniki benzynowe przerobione na gaz dozywaly takich przebiegow jak diesle (przykladem sa taksowki warszawskie z MPT gdzie Peugeoty 406 z 1.8i 16V i LPG mialy najechane bez remontu po 700k-1M kilometrow).
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [Mk1] Szarpania C5, nierowna praca, gasniecie na wolnych - PILNE
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 05, 2007, 09:37:57 »
odnośnie problemu autora wątku:
z moich osobistych doświadczeń przerywanie silnika, wchodzenie w tryb awaryjny wraz z jednoczesnym wyświetlaniem "antipollution fault" może wynikać z:
- nieszczelności na dolocie powietrza co skutkuje tzw fałszywym powietrzem
- uszkodzeń wtryskiwaczy, ew. oringów na wtryskiwaczach
- uszkodzenia elektronicznej przepustnicy
z zasłyszanych/wyczytanych opinii wiem że ten błąd jest też wyświetlany w przypadku uszkodzeń sond lambda

teraz OT
LPG w C5 - jest to na pewno "obcy organizm" w samochodzie, ale wybierając instalację w górnej półki możemy w znacznym stopniu zminimalizować ryzyko wystąpienia problemów. Zawsze jest "coś za coś". Ja spasowałem w momencie gdy miesięczne wydatki na benzynę przekroczyły 1000 PLN. Jeżdzę dość dużo i niestety musze jeździć dużo. Auto też potrzebuję duże. W tym momencie jedyną alternatywą staje się LPG, dlaczego nie diesel o tym będzie dalej. Po pół roku uzywania, po 15.000 km i po początkowych kłopotach (przyczyną była uszkodzona przepustnica) mogę powiedzieć że auto na LPG jeździ IDEALNIE. Nie ma żadnych nawet najmniejszych falowań obrotów, nierównomierności pracy, praca jest dokładnie taka sama jak na benzynie w całym zakresie obrotów. Największą dla mnie wadą jest konieczność tankowania co ok. 350 km. Więc uważam że C5 i LPG może być dobrym połączeniem.

Dlaczego nie diesel...bo diesla odważył bym się kupić wyłącznie nowego. Tak jak pisał jeden z przedmówców, HDI bez problemów dojadą do miliona km. Jeśli chodzi o układ korbowo-tłokowy to się zgadzam. Niestety w dieslach mamy problemowe "peryferia" których brak w odp. im mocą benzynowcach. Chodzi o dieslowe wtryskiwacze, turbiny, koła dwumasowe, FAP-y. Są to rzeczy bardzo kosztowne i zaczynające sprawiać kłopoty często już w okolicach 100 tys km. Te elementy są awaryjne i powodują, że mit niezawodnego diesla należy już dawno między bajki włożyć. Do nowoczesnego diesla jest wymagany świadomy użytkownik, który da turbinie popracować kilkanascie sek przed wyłączeniem silnika, tankujący tylko na dobrych stacjach. Oczywiście nikt rozsądny nie zaprzeczy dobrym parametrom eksploatacyjnym silników HDI, TDCI, TDI itd.
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Wojtek Wawrzynowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 341
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Byla Xantia `96 jest C5 `02 - 2.0i +LPG
  • Miejscowość: Poznań
Re: [Mk1] Szarpania C5, nierowna praca, gasniecie na wolnych - PILNE
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 05, 2007, 10:52:15 »
Cytuj

Andrzej Walczyński starannie wyklepał(a):
odnośnie problemu autora wątku:
z moich osobistych doświadczeń przerywanie silnika, wchodzenie w tryb awaryjny wraz z jednoczesnym wyświetlaniem "antipollution fault" może wynikać z:
- nieszczelności na dolocie powietrza co skutkuje tzw fałszywym powietrzem
- uszkodzeń wtryskiwaczy, ew. oringów na wtryskiwaczach
- uszkodzenia elektronicznej przepustnicy
z zasłyszanych/wyczytanych opinii wiem że ten błąd jest też wyświetlany w przypadku uszkodzeń sond lambda



Dzieki!
Bede sprawdzal po kolei wszytko

Cytuj

teraz OT
LPG w C5 - jest to na pewno "obcy organizm" (...)
.....CIACH! (..)

Oczywiście nikt rozsądny nie zaprzeczy dobrym parametrom eksploatacyjnym silników HDI, TDCI, TDI itd.



Pieknie napisane! :)
Pozdrawiam
Wojtek

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [Mk1] Szarpania C5, nierowna praca, gasniecie na wolnych - PILNE
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 05, 2007, 11:24:17 »
jesli to jest benzyna to sprawdz sobie albo wymien swiece na poczatek, potem(jesli to by nic nie dało) mozesz sprawdzac inne rzeczy, swiece to podstawa i najczesciej sie zuzywają gdyz... maja sie zuzywac ;-)

Offline Wojtek Wawrzynowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 341
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Byla Xantia `96 jest C5 `02 - 2.0i +LPG
  • Miejscowość: Poznań
Re: [Mk1] Szarpania C5, nierowna praca, gasniecie na wolnych - PILNE
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 07, 2007, 10:31:02 »
swiece wymienilem na stary komplet na ktorym nie bylo problemow. I dzieje sie to samo.
Mechanik podejrzewa cewke, ale zanim ja wymienie (450  zlotych ) to wolalbym miec pewnosc ;)
Cewke sprawdzil elektryk i niby dzialala akurat ok.
Po mojemu jak cewka pada to chodzi albo nie chodzi. A tu autko przerywa przewaznie po jakis ~10 -20 minutach jazdy. Tak ostatnio w trasie bylo.Dalem mu w palnik i po 5 km juz jechal normalnie ;)

Jakies jescze pomysly koledzy?
Pozdrawiam
Wojtek

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [Mk1] Szarpania C5, nierowna praca, gasniecie na wolnych - PILNE
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 07, 2007, 10:39:43 »
Cytuj

Wojciech Wawrzynowicz starannie wyklepał(a):
swiece wymienilem na stary komplet na ktorym nie bylo problemow. I dzieje sie to samo.
Mechanik podejrzewa cewke, ale zanim ja wymienie (450  zlotych ) to wolalbym miec pewnosc ;)
Cewke sprawdzil elektryk i niby dzialala akurat ok.
Po mojemu jak cewka pada to chodzi albo nie chodzi.
A tu autko przerywa przewaznie po jakis ~10 -20 minutach jazdy. Tak ostatnio w trasie bylo.Dalem mu w palnik i po 5 km juz jechal normalnie ;)

Jakies jescze pomysly koledzy?


cewka jest też teoretycznie możliwą przyczyną, może mieć uszkodzenie przez które źle obsługuje część cylindrów, niekoniecznie cewka jest albo zupełnie sprawna, albo zupełnie niesprawna
ja bym się podłączył do Proxii w ASO, zapłacisz 100-150 zł a będziesz wiedzieć gdzie szukać, jak miałem problemy po montażu LPG, to Proxia dała precyzyjną odpowiedź co jest uszkodzone
p.s.
nie odpowiedziałeś mi na maila :-)
pozdrowienia

p.s.2
czytałem Twoj post na kąciku gazowym, powinieneś porządnie zdiagnozować problem, a najlepiej zdiagnozujesz Proxią. Juz widzę że jeździsz od Annasza do Kajfasza,  a każdy fachowiec stawia inną diagnozę. BTW Raczej mało możliwe że uszkodziły się oringi na wtryskiwaczach, jeżeli same wtryskiwacze nie były wyciągane (u mnie były).
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [Mk1] Szarpania C5, nierowna praca, gasniecie na wolnych - PILNE
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 07, 2007, 11:48:48 »
sprawdz sobie kostki przyłaczeniowe do przepustnicy i przy silniku czy nie zasniedziały i czy dobrze sie trzymają, miałem taki problem w palio i cięzko to było zdiagnozowac i na koniec to wyszło, byc moze przewody WN ?

Offline Adam Wesierski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 370
  • Skąd: Berlin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1.6 HDi, 2008, [MK III ], Renault Trafic III, 1.6 dCi, 2015 r.
  • Zainteresowania: Stare samochody
  • Miejscowość: Berlin
Re: [Mk1] Szarpania C5, nierowna praca, gasniecie na wolnych - PILNE
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 07, 2007, 17:28:20 »
Cytuj

Wojciech Wawrzynowicz starannie wyklepał(a):
swiece wymienilem na stary komplet na ktorym nie bylo problemow. I dzieje sie to samo.
Mechanik podejrzewa cewke, ale zanim ja wymienie (450  zlotych ) to wolalbym miec pewnosc ;)
Cewke sprawdzil elektryk i niby dzialala akurat ok.
Po mojemu jak cewka pada to chodzi albo nie chodzi. A tu autko przerywa przewaznie po jakis ~10 -20 minutach jazdy. Tak ostatnio w trasie bylo.Dalem mu w palnik i po 5 km juz jechal normalnie ;)

Jakies jescze pomysly koledzy?


ja bym sprawdzil modul , objawy na to wskazuja   ;-)
Nie mam polskiej klawiatury - prosze sie nie denerwowac !!!
Pradziadek C5 ? - Citroén 5 CV 1928 rok
Byl Jumper,Berlingo, jest Renault Trafic III
https://picasaweb.google.com/104577361420598258068/RenaultTrafic?authkey=Gv1sRgCK-56eO0isblbQ

Offline Mariusz Dziadzio

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 319
  • Posiadany samochód: C4 Picasso 2.0i 16v exclusive MCP
Re: [Mk1] Szarpania C5, nierowna praca, gasniecie na wolnych - PILNE
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 07, 2007, 17:54:26 »
Jeździłem 4 lata Toyotą Cariną na gaz i stawiam na walniętą sonde lambda, miałem z tym częsty problem, wystarczyło że nie regulowało się składu mieszanki gazu raz w roku i po sondzie :-)
Pozdrawiam :-)  Mariusz

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [Mk1] Szarpania C5, nierowna praca, gasniecie na wolnych - PILNE
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 07, 2007, 19:09:35 »
jezeli po daniu w d..pe poprawiło sie to wskazywałoby byc moze na ktorys wtryskiwacz, ktory sie przytyka, przy wolnej jezdzie...
z tym ze jesli przy gazie jest tak samo to juz nie wiem.., byc moze sonda,

Offline Wojtek Wawrzynowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 341
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Byla Xantia `96 jest C5 `02 - 2.0i +LPG
  • Miejscowość: Poznań
Re: [Mk1] Szarpania C5, nierowna praca, gasniecie na wolnych - PILNE
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 08, 2007, 11:12:30 »
Dzieki koledzy za odpowiedz. Przez pare ostatnich dni bylem wysoce niedysponowany (grypa), ale juz lepiej i zabieram sie za dziada. Okazalo sie, ze na gazie silnik chodzi w miare ok. Pisze w miare, bo byla podegrana zla mapa do sterownika gazu. Dzis jescze bede mial nowa mape i wszystko powinno byc ok na gazie. Zreszta nawert na starej jechal o - nie przerywal moc byla ok. Do proxii sie oczywiscie podlaczylem i pokazalo niesczelnosci na ukladzie dolotowym,zly sklad mieszank i "sterownik pompy powietrza w trybie niesterownym" - ten ostatni blad to podobno od gazu. Wszystkie kostki pzylaczeniowe, kable wyczysczone, zaizolowane, sprawdzone.
Sondy pracuja ok. Przewodow WN nie ma - cewka.

Cytuj
ja bym sprawdzil modul , objawy na to wskazuja


Jaki modul miales Adrianie na mysli?

No i najprawdopodobnie faktycznie ktorys wtryskiwacz sie przytyka, zawiesza, zalewa etc..  Bo jak stanelismy z kumplami to faktycznie jakby na jeden gar nie palil. Jakby poprostu dostawal za duzo paliwa i nei byl w stanie tego przepalic. Wtryskiwacze nie byly nigdy wyciagane, wiec faktycznie prawdopodobienstwo,ze uszkodzone sa oringi jest minimalne.
Dzis wieczorem bede wiedzial wiecej to dam znac.

Ps. Andzeju przepraszam. Ale z powodu chorobska bylem troche "nie-teges" juz pisze.
Pozdrawiam
Wojtek