Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MKI] Antipollution Fault  (Przeczytany 9114 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline cezary szturomski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 60
  • Skąd: głogów
  • Posiadany samochód: citroen c5 3.0 V6
  • Miejscowość: głogów
[MKI] Antipollution Fault
« dnia: Grudzień 18, 2007, 09:31:19 »
witam
Dzisiaj rano zaświecił mi się komunikat ANTIPOLLUTION FAULT, nie wiem co jest grane i czy koniecznie trzeba jechać do servisu proszę o pomoc przy czym silnik normalnie pracuje.

Offline Robert Jesionczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 447
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Był: C5 MkI 2.2HDI sedan 2003, C5 MkIII 2.0 16V Exclusive BVA sedan 2008 oraz C2 1.4 Exclusive 75 KM Sensodrive 2007. Jest C5AC 1600 PureTech 2019
  • Zainteresowania: narty, piłka nożna, rolki, motoryzacja, aktywny wypoczynek
  • Miejscowość: Poznań
Re: [MKI] ANTIPULLUTION FAULT
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 18, 2007, 09:59:44 »
Temat stary jak świat. Proponuję powertować w archiwum

Offline cezary szturomski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 60
  • Skąd: głogów
  • Posiadany samochód: citroen c5 3.0 V6
  • Miejscowość: głogów
Re: [MKI] ANTIPULLUTION FAULT
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 18, 2007, 10:01:42 »
wiem o tym ale nie mogę się dostać do archiwum obecnie mam dostęp do dwoch stron na forum nie wiem co jest grane

Offline Paweł Świtajski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 418
  • Skąd: Toruń
  • Posiadany samochód: Berlingo II 2,0HDi MSP '04; oznakowany
  • Zainteresowania: za mało tu miejsca
  • Miejscowość: Toruń
Re: [MKI] ANTIPULLUTION FAULT
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 18, 2007, 10:05:09 »
Cytuj

cezary szturomski starannie wyklepał(a):
nie wiem co jest grane

To
Pozdrawiam
Kierownik Berlingo

Offline Sebastian Sobula

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 281
  • Skąd: Janowice k. Krakowa
  • Posiadany samochód: Berlingo 1.6 VTS, 2005
  • Zainteresowania: Technika, motoryzacja, inżynieria materiałowa, elektronika
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MKI] ANTIPULLUTION FAULT
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 18, 2007, 12:12:14 »
Nie bój żaby, chciało się V6 to trzeba się przyzwyczaić... mi też się zaświeca co kilkaset km, świeci chwilę i później gaśnie. W moim przypadku mam katalizatory na wykończeniu... Musisz podjechać do serw i sprawdzić co wywołuje błąd. Chyba, że umiesz wróżyć z fusów...hihihi...
Pozdr
Na początku był AX  :-]
Było Saxo
Był C5 V6

Offline Marcin Konarski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 298
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: BX 15 TGE trochę ulepszony ... i oznakowany.
  • Zainteresowania: Citroen !!! Zwłaszcza BX
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKI] ANTIPULLUTION FAULT
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 18, 2007, 12:18:37 »
Bo jest awaria bazy ... o czym jest wyraźnie napisane w Newsie na stronie głównej.

A poradzić możesz sobie szukając w google w opcji "kopia strony" znajdziesz to czego szukasz  ;-)

  • Gość
Re: [MKI] ANTIPULLUTION FAULT
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 18, 2007, 14:06:37 »
Cytuj

Sebastian Sobula starannie wyklepał(a):
Nie bój żaby, chciało się V6 to trzeba się przyzwyczaić...
Pozdr


A co to V6 ma tylko taką przypadłość? Mam się tego teraz obawiać, nie rozumiem?  :(

Offline Kaśka Musielak

  • Administrator Honorowy
  • ******
  • Wiadomości: 4 966
  • Skąd: Wlkp
  • Miejscowość: Wlkp
Re: [MKI] ANTIPULLUTION FAULT
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 18, 2007, 14:12:35 »
albo problem zestarzenia sie katalizatotra,albo cewka padła

Offline Robert Jesionczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 447
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Był: C5 MkI 2.2HDI sedan 2003, C5 MkIII 2.0 16V Exclusive BVA sedan 2008 oraz C2 1.4 Exclusive 75 KM Sensodrive 2007. Jest C5AC 1600 PureTech 2019
  • Zainteresowania: narty, piłka nożna, rolki, motoryzacja, aktywny wypoczynek
  • Miejscowość: Poznań
Re: [MKI] ANTIPULLUTION FAULT
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 18, 2007, 14:51:21 »
Cytuj


A co to V6 ma tylko taką przypadłość?


Spokojnie, nie jesteś sam. W HDi komunikat też jest na porządku dziennym.

Offline Maciej Czyżewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI MkI break oraz C5 2.0 HDI MkII hatchback
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MKI] ANTIPULLUTION FAULT
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 18, 2007, 20:41:46 »
w moim przypadku winny był przepływomierz - wymieniałem go w ASO co rok do momentu przekroczenia gwarancji - wtedy kupiłem przepływkę od 407 i śmigam do dziś. Problemem tamtych przepływomierzy było śniedzenie i w efekcie odpadanie cieniutkich blaszek w środku.

Offline Sebastian Sobula

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 281
  • Skąd: Janowice k. Krakowa
  • Posiadany samochód: Berlingo 1.6 VTS, 2005
  • Zainteresowania: Technika, motoryzacja, inżynieria materiałowa, elektronika
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MKI] ANTIPULLUTION FAULT
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 19, 2007, 12:34:30 »
Spoko, spoko... V6 ma półtora-dwa razy więcej tego osprzętu co normalne citroeny...hihihi...
3 katalizatory
4 sondy lambda
4 wałki rozrządu...
aaaa szkoda wymieniać... nie ma co panikować jak to ma być ekonomiczny silnik o pojemności blisko 3dm3 to musi być obłożony czujnikami... zapytaj ile wciąga przeciętny 'amerykaniec' o takiej pojemności...
Pozdr
Na początku był AX  :-]
Było Saxo
Był C5 V6

Offline Ryszard Obojski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 826
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 3.0V6 2002r automat
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKI] ANTIPULLUTION FAULT
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 19, 2007, 13:23:30 »
Cytuj

Kaśka Musielak starannie wyklepał(a):
albo problem zestarzenia sie katalizatotra,albo cewka padła


gdyby padła cewka silnik nie pracowałby normalnie, stawiam na coś z wydechu (katalizator, sonda...)

Offline Andrzej Biniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 575
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen XM 3,0 V6 12V 167 KM 1989r HAI bez LPG
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MKI] ANTIPULLUTION FAULT
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 19, 2007, 13:28:56 »
Cytuj

Sebastian Sobula starannie wyklepał(a):
Spoko, spoko... V6 ma półtora-dwa razy więcej tego osprzętu co normalne citroeny...hihihi...
3 katalizatory
4 sondy lambda
4 wałki rozrządu...
aaaa szkoda wymieniać... nie ma co panikować jak to ma być ekonomiczny silnik o pojemności blisko 3dm3 to musi być obłożony czujnikami... zapytaj ile wciąga przeciętny 'amerykaniec' o takiej pojemności...
Pozdr

Nie chce robić OT, ale ile pali C5 V6 w mieście ?

Pozdro
XM 3.0 V6 1989r HA1 bez LPG.Pozdrawiam. Sprzedany
od września 2008 BMW 735i Automat  x 2szt

Offline Kaśka Musielak

  • Administrator Honorowy
  • ******
  • Wiadomości: 4 966
  • Skąd: Wlkp
  • Miejscowość: Wlkp
Re: [MKI] ANTIPULLUTION FAULT
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 19, 2007, 13:37:14 »
Cytuj

Ryszard Obojski starannie wyklepał(a):
Cytuj

Kaśka Musielak starannie wyklepał(a):
albo problem zestarzenia sie katalizatotra,albo cewka padła


gdyby padła cewka silnik nie pracowałby normalnie, stawiam na coś z wydechu (katalizator, sonda...)


no nie do konca,czasem na poczatek pojawia sie defekt przelotny

Offline Ryszard Obojski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 826
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 3.0V6 2002r automat
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKI] ANTIPULLUTION FAULT
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 20, 2007, 10:58:40 »
Cytuj

Andrzej Biniak starannie wyklepał(a):
Cytuj

Sebastian Sobula starannie wyklepał(a):
Spoko, spoko... V6 ma półtora-dwa razy więcej tego osprzętu co normalne citroeny...hihihi...
3 katalizatory
4 sondy lambda
4 wałki rozrządu...
aaaa szkoda wymieniać... nie ma co panikować jak to ma być ekonomiczny silnik o pojemności blisko 3dm3 to musi być obłożony czujnikami... zapytaj ile wciąga przeciętny 'amerykaniec' o takiej pojemności...
Pozdr

Nie chce robić OT, ale ile pali C5 V6 w mieście ?

Pozdro


przy normalnej "salonowej" jeździe mieści się w 12, przy jeżdzie też normalnej ale "z zegarkiem pikającym nad uchem" potwierdza fabryczne 14

Offline cezary szturomski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 60
  • Skąd: głogów
  • Posiadany samochód: citroen c5 3.0 V6
  • Miejscowość: głogów
Re: [MKI] Antipollution Fault
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 23, 2007, 12:19:41 »
witam
pogrzebałem troche w internecie na temat wyswietalnego w/w komunikatu przed udaniem się do zdzierców z serwisu i znalazłem temat o jakości paliw, więc udałem sie na statoil i uzupełniłem do pełna benzynkę 98 bezsiarkową i po przejechaniu kilku kilometrów komunikat zgasł, przedtem tankowałem na BP 95 oktan. Podejrzewam że w moim przypadku mogło być zalane złej jakości paliwo.

Offline Wojtek Wawrzynowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 341
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Byla Xantia `96 jest C5 `02 - 2.0i +LPG
  • Miejscowość: Poznań
Re: [MKI] Antipollution Fault
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 23, 2007, 12:38:19 »
Sam borykalem sie z tym problemem.

Polecam przejrzenie archiwum - mase przydatnych informacji.
U mnie problemem byla zbyt bogatra mieszanka lpg. Po regulacjach problem zniknal.

Czujesz jakis spadek mocy?inerowna prace?

Najczesiej ten komunikat  pojawia sie on przy nieszczelnosciach ukladu dolotowego, awarii pompy powietrza (masz taka?) niesprawnych wtryskach, cewce.

Jaki masz przebieg? LPG?
Najpewniej zaatankuj swojego wieloryba bezsiarkowym paliwem, dolej uszlachetniacza jakiegos i wyjezdzij caly bak. Jestem prawie pewien,ze objaw ustapi. Jesli nie jedz na komputer i wklej tu liste bledow. Znajomy "magik" moze bedzie Ci w stanie pomoc. ;)
Pozdrawiam
Wojtek