Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja  (Przeczytany 133092 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marek Kania

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 51
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 II 2005 2.2 HDI exclusive full
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MK I] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 05, 2008, 12:23:55 »
U mnie też ten problem. Proszę o instrukcję.
[email protected]

Offline Grzegorz Drozdowski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 241
  • Skąd: Kołobrzeg
  • Posiadany samochód: w205 4Matic AMG
  • Zainteresowania: motoryzacja, żeglarstwo
  • Miejscowość: Kołobrzeg
Re: [MK I] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 05, 2008, 13:13:03 »
Wrzuciłem jeszcze raz na stronę, może się pojawi. Do tego czasu plik w formacie pdf dostępny tutaj
wcześniej:
DS5, C4P, C4GP, C5, XM , 6x Xantia, ZX ,BX

DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA - L E X I A

Offline Tomasz Pronin

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 25
  • Posiadany samochód: C5 Break 2,2HDI Exclusive 2001r
Re: [MK I] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 05, 2008, 16:04:46 »
link pobieralni nie działa mogę prosić na priv [email protected]
z góry dzięki

Offline Grzegorz Drozdowski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 241
  • Skąd: Kołobrzeg
  • Posiadany samochód: w205 4Matic AMG
  • Zainteresowania: motoryzacja, żeglarstwo
  • Miejscowość: Kołobrzeg
Re: [MK I] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 05, 2008, 20:27:22 »
Działa kliknij dwa razy na samej dole - demontaz C5
wcześniej:
DS5, C4P, C4GP, C5, XM , 6x Xantia, ZX ,BX

DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA - L E X I A

Offline Marcin Wawrzyniak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C3 1.4 16V sensodrive 2008
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MK I] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 09, 2008, 14:28:26 »
Cytuj

Grzegorz Drozdowski napisał:
Uff... dzisiaj odbyła się u mnie operacja motorotor :)
Na początku podziękowania dla Darka który kilka razy musiał wysłuchiwać moich problemów.
Podsumowując, sam demontaż tego elemetu jest tragiczny, ręce pokaleczone, ale udało się. Tak jak klubowicze wspominali na początku jest to wina zbyt krótkiej zębatki mosiężnej która steruje klapą. Zrobiłem tak jak radził Darek czyli dorobiłem z plastiku przedłużenie i mam nadzieję że będzie chodzić. Zdjęcia samego motorotora możecie zobaczyć tutaj Widać już naciętą przeze mnie mosiężną zębatkę aby włożyć tam blaszkę łączącą ją z dorobionym elementem plastikowym.
Co do demontażu konsoli centralnej to przy okazji zrobiłem opis i umieściłem go w pobieralni, pewnie w poniedziałek będzie dostępny.


Witam,
jestem nowym użytkownikiem tej cudownej maszyny jaką jest Citroen C5, niestety po miesiacu użytkowania jej stwierdzam, że choruje na to samo co czytam w tym wątku...;(
Czy mógłbyś mi powiedzieć o ile dłuższe muszą być ząbki motorotora od tych oryginalnych oraz jaki klucz potrzebny jest do odkręcenia tego ustrojstwa?
Byłem wczoraj w ASO we Wrocławiu i tam mnie załamali- sam motorotor kosztuje 386pln i do tego za robociznę zawołali sobie 500PLN!!!  Zwaliło mnie to z nóg, więc chciałbym spróbować zrobić to w domu sam. Proszę o pomoc. Dziękuję z góry.

Offline Marek Kania

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 51
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 II 2005 2.2 HDI exclusive full
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MK I] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 09, 2008, 18:55:09 »
Napisz proszę "łopatologicznie" gdzie po opisanym demontażu znaleźć ten motoreduktor.

Offline Grzegorz Drozdowski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 241
  • Skąd: Kołobrzeg
  • Posiadany samochód: w205 4Matic AMG
  • Zainteresowania: motoryzacja, żeglarstwo
  • Miejscowość: Kołobrzeg
Re: [MK I] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 09, 2008, 20:07:08 »
Sam opis dotyczy demontażu konsoli centralnej żeby jej nie połamać. Co do motoreduktora to jest on zaznaczony na rysunku wcześniej. Dostać się do niego jest bardzo ciężko. Najlepszym rozwiązaniem byłby demontaż deski, lecz można to też naprawić inaczej jeżeli ktoś jest gotów pokaleczyć trochę ręce.
Potrzebne jest napewno małe lusterko, mała latarka, klucz 6, najlepiej nasadowy i jak najmniejszy rozmiar uchwytu. Ręką manipuluje się w miejscu tam gdzie są nawiewy. Dobrze jest zdemontować wygłuszenie nad pedałami, plastik obok nóg kierowcy (ten od konsoli) oraz małą klapkę pod kolumną kierownicy.
Po tej robocie nie dziwię się że serwis tyle chce za tą robotę.
Nie będę dodawał że demontaż motoreduktora w porównaniu z późniejszym montażem to pestka.
wcześniej:
DS5, C4P, C4GP, C5, XM , 6x Xantia, ZX ,BX

DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA - L E X I A

Offline Marcin Wawrzyniak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C3 1.4 16V sensodrive 2008
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MK I] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 09, 2008, 20:12:45 »
Dziękuję bardzo za pomoc- napiszę jak mi poszło, aha- napisz proszę o ile przedłużyć ząbki w samym motorotorze. Dzięki

Offline Grzegorz Drozdowski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 241
  • Skąd: Kołobrzeg
  • Posiadany samochód: w205 4Matic AMG
  • Zainteresowania: motoryzacja, żeglarstwo
  • Miejscowość: Kołobrzeg
Re: [MK I] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 09, 2008, 22:36:36 »
Około 1 cm, najlepiej jest włożyć coś w to miejsce gdzie wchodzi zębatka i porównać jak maksymalnie można to przedłużyć. Zdjęcia samego motorotora bez przedłużenia jeszcze są w mojej galerii tutaj
wcześniej:
DS5, C4P, C4GP, C5, XM , 6x Xantia, ZX ,BX

DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA - L E X I A

Offline Grzegorz Drozdowski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 241
  • Skąd: Kołobrzeg
  • Posiadany samochód: w205 4Matic AMG
  • Zainteresowania: motoryzacja, żeglarstwo
  • Miejscowość: Kołobrzeg
Re: [MK I] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 10, 2008, 20:15:45 »
No niestety. Moja robota nie wytrzymała. Może zły materiał bo klej puścił. Element który przedłużyłem został wewnątrz. Czeka mnie zatem demontaż deski rozdzielczej. Czy ktoś demontował deskę rozdzielczą. Ma jakieś wskazówki, jak np zdemontować zegary. Oczywiście z całej operacji zrobię dokument po kolei jak co demontować, może się komuś przyda później.
wcześniej:
DS5, C4P, C4GP, C5, XM , 6x Xantia, ZX ,BX

DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA - L E X I A

Offline Michał Gawroński

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 159
  • Skąd: Szadki
  • Posiadany samochód: Mazda 3 SDN 2016, Peugeot 208 2014, C2 2008.
  • Miejscowość: Szadki
Re: [MK I] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 10, 2008, 22:28:55 »
Cytuj

Grzegorz Drozdowski napisał:
No niestety. Moja robota nie wytrzymała. Może zły materiał bo klej puścił. Element który przedłużyłem został wewnątrz. Czeka mnie zatem demontaż deski rozdzielczej. Czy ktoś demontował deskę rozdzielczą. Ma jakieś wskazówki, jak np zdemontować zegary. Oczywiście z całej operacji zrobię dokument po kolei jak co demontować, może się komuś przyda później.

 Demontaż zegarów jest prosty jak metr sznurka w kieszeni ;-). Na dole masz dwa znaczki, kropki, wsuwasz pod zegary w tym miejscu długie cienkie śrubokręty. Odblokowujesz zatrzaski, i zegary wychodzą do góry. Mam zdjęcia, ale na innym komputerze, jak znajdę to mogę Ci podesłać. Ale powinieneś sobie poradzić. Dalej nie wiem, nie rozbierałem. Powodzenia w walce.
Pozdrawiam, Michał
Kolejno były: Kadet, P309, Xsara, ZX, Clio, C5 Break, C2i, C3 HDi, C4GP.

Offline Rafał Surowiecki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Piotrków Tryb
  • Posiadany samochód: C 5 break 2.0 hdi 2001
  • Miejscowość: Piotrków Tryb
Re: [MK I] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #36 dnia: Marzec 21, 2008, 23:59:32 »
Panowie pomocy.
Mam ten sam problem.
I czekam na dalsze rozdziały tej historii.

Offline Marcin Łukasik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 31
  • Skąd: Piekarzew
  • Posiadany samochód: citroen c5 MK III 2.0 hdi
  • Zainteresowania: motoryzacja,informatyka
  • Miejscowość: Piekarzew
Re: [MK I] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 13, 2008, 09:03:21 »
Witam wszystkich. U mnie w aucie to samo lewa strona nawiewu nie działa. Tak więc w sobotę postanowiłem przynajmniej spróbować naprawić. Narazie działa. Postanowiłem sie podzielić bo zrobiłem to troszkę inaczej niż koledzy opisywali. Mianowicie naciołem zębatke, i dociołem blaszkę na całą szerokość zębatki i wysoką na 1 cm. I potem obkleiłem taśmą ( czyli zrobiłęm taką formę 1 cm ponad zębatkę) w celu przedłużenia. Użyłem kleju dwu składnikowego Poxipol, poprostu zalałem klejem. Klej wiąże 10 minut. taśme udkleiłem po niecałych 5 minutach jak klej był częściowo utwardzony. Teraz używając ostrego noża ( do tapet) wyciołem ząbki w częściowo utwardzonym kleju. Wyszło  całkiem dobrze.  Myślę że sposób jest godny uwagi, na rynku jest masę klei różnego rodzaju. Można by użyć innego może jeszcze lepszego. Użyłem akurat tego bo taki miałem.

Offline Michał Gawroński

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 159
  • Skąd: Szadki
  • Posiadany samochód: Mazda 3 SDN 2016, Peugeot 208 2014, C2 2008.
  • Miejscowość: Szadki
Re: [MK I] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #38 dnia: Kwiecień 13, 2008, 16:08:08 »
Cytuj

Marcin Łukasik napisał:
Witam wszystkich. U mnie w aucie to samo lewa strona nawiewu nie działa. Tak więc w sobotę postanowiłem przynajmniej spróbować naprawić. Narazie działa. Postanowiłem sie podzielić bo zrobiłem to troszkę inaczej niż koledzy opisywali. Mianowicie naciołem zębatke, i dociołem blaszkę na całą szerokość zębatki i wysoką na 1 cm. I potem obkleiłem taśmą ( czyli zrobiłęm taką formę 1 cm ponad zębatkę) w celu przedłużenia. Użyłem kleju dwu składnikowego Poxipol, poprostu zalałem klejem. Klej wiąże 10 minut. taśme udkleiłem po niecałych 5 minutach jak klej był częściowo utwardzony. Teraz używając ostrego noża ( do tapet) wyciołem ząbki w częściowo utwardzonym kleju. Wyszło  całkiem dobrze.  Myślę że sposób jest godny uwagi, na rynku jest masę klei różnego rodzaju. Można by użyć innego może jeszcze lepszego. Użyłem akurat tego bo taki miałem.

Oby Ci się nie odkleiło jak koledze Drozdowskiemu.
 Ja akurat wymieniłem na nowy. Nowy o nr 6447TK ma zębatkę dłuższą, 2,4 cm. Od starej jest dłuższa o 1,4 cm. Ale w nagrzewnicę wchodzi ok 2 cm. Dlatego trzeba dorobić dystanse, na ok. 0,4 cm. Chyba któreś ASO podawało że w komplecie są podkładki. Co do rozbierania to należy wyjąć panel sterowania klimą, wtedy dużo łatwiej się dostać do śrub motoreduktora. Są 3. Dwie górne dostępne od panelu środkowego, jedna dolna od dołu po stronie kierowcy. Bardzo pomaga nasadkowa 6 z magnesem, lub coś co trzyma śrubkę. Oraz oczkowa 6. Panel klimy demontuje się ciężko, nie chce wyjść, ale udaje się, podobnie ciężko się go montuje. Ale daję się. Na razie działa. Mam nadzieję, że do końca będzie już ok.
Pozdrawiam, Michał
Kolejno były: Kadet, P309, Xsara, ZX, Clio, C5 Break, C2i, C3 HDi, C4GP.

Offline Marcin Wawrzyniak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C3 1.4 16V sensodrive 2008
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MK I] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #39 dnia: Kwiecień 15, 2008, 20:07:02 »
Witam,  ja niestety nie zdobyłem sie na odwagę i nie podjąłem się naprawy we własnym zakresie. Pojechałem do ASO, gdzie wymienili mi na nową z dłuższymi zębami. Trochę to kosztowało, ale teraz śmiga! pozdrawiam

Offline Adam Zalewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Skąd: w-wo
  • Posiadany samochód: citroen C5 2,2 HDI 2001
  • Miejscowość: w-wo
Re: [MK I] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #40 dnia: Kwiecień 18, 2008, 09:49:21 »
Witam, wczoraj w swojej cytrynce przeprowadziłem operacje naprawy klimatyzacji od strony kierowcy. Tak jak we wcześniejszych postach nie działało połączenie motorotora od mieszania powietrza z zębatką w gnieździe. Zębatka motorotora była nienaruszona, za to ta w gnieździe poszarpana(zdj. gniazdo), więc nie dziw że nie działała klimka. Problem rozwiązałem podobnie jak koledzy - należało przedłużyć za krótką zębatkę motorotora. Ta jednak była nieco inna niż prezentowane we wcześniejszych postach, mianowicie była plastykowa i pusta w środku(zdj. motorotor). Może to i lepiej bo wypełniłem ją klejem Poxipol i wepchnąłem do środka wkręt do drzewa największy jaki się mieścił. Wkręt solidnie połączył się z oryginalną zębatką dając szkielet na przedłużenie tej zębatki. Potem na wystającą część wkręta nałożyłem warstwe kleju (też Poxipol) i kiedy klej zaczął wiązać zacząłem wycinać w nim ząbki. Kiedy związał na tyle mocno że ostry nóż już nie wystarczył szlifowałem to małym pilnikiem do drzewa. Kiedy zębatka nabierała kształtu co raz przymierzałem ją w gnieździe czy pasuje i gdzie ewentualnie należy ją jeszcze poszlifować. Konstrukcja powinna przetrwać, ponieważ wkręt dał jej super połączenie z oryginalną częścią.
Cała operacja trwała tylko kilka godzin a to dzięki temu, że temat jest obszernie opisany na forum. Podziekowania koledze Drozdowskiemu za szczegółowy opis rozbiórki panelu środkowego. Operacja choć nie najprostsza, nie jest warta zlecania jej dla serwisu i płacenia 800zl. Po wnikliwym przeczytaniu całego postu spodziewałem się większych problemów, pokaleczeń - a tu, ku mojemu miłemu zaskoczeniu nic takego nie miało miejsca :)  Jeśli ktoś ma zamiar zabierać sie do naprawy oto moje rady: konieczna jest pomoc drugiej osoby; oświetlenie nie za mocne bo oślepia; małe lusterko; nasadowa, namagnesowana szóstka na giętkim uchwycie; oraz spokój i cierpliwość :)
W trakcie pracy włączałem klimatyzacje i palcem pokręcałem gniazdo. Zauważyłem, że kiedy obroty wiatraków są małe bez problemu da się pokręcać gniazdo i zmieniać temperature powietrza, natomiast kiedy wiatraki pracuja na maxa palcem nie da sie pokręcić. WNIOSEK: nie należy zmieniać temperatury na dużych obrotach wiatraka, bo najprawdopodobniej właśnie wtedy niszczy się gniazdo.

Offline Grzegorz Drozdowski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 241
  • Skąd: Kołobrzeg
  • Posiadany samochód: w205 4Matic AMG
  • Zainteresowania: motoryzacja, żeglarstwo
  • Miejscowość: Kołobrzeg
Re: [MK I] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #41 dnia: Kwiecień 18, 2008, 13:16:46 »
Cytuj

Adam Butwiłowski napisał:
Zauważyłem, że kiedy obroty wiatraków są małe bez problemu da się pokręcać gniazdo i zmieniać temperature powietrza, natomiast kiedy wiatraki pracuja na maxa palcem nie da sie pokręcić. WNIOSEK: nie należy zmieniać temperatury na dużych obrotach wiatraka, bo najprawdopodobniej właśnie wtedy niszczy się gniazdo.

Duże obroty to jakie?? Czy dwa pełne pola na wiatraczku klimatronika to już duże obroty.

Mam nadzieję że dobrze ustawiłeś punkty krańcowe. Poprostu motorotor wie na ile może maxymalne otwierać/zamykać klapę. Dlatego nie ma ośmiokąta tylko jeden ząbek jest starty.
Przy montażu i celowaniu w otwory na wkręty zębatka się przekręca. Dlatego według mnie lepiej ustawić przed demontażem klimę na min 16 stopni. Wyłączyć silnik i już nie włączać do zakończenia montażu. Zdemontować silnik od motorotora, następniezamontować sam motorotor a potem do niego silnik. Klapka jak lekko chodzi sama wraca do poziomu zamknięte.
wcześniej:
DS5, C4P, C4GP, C5, XM , 6x Xantia, ZX ,BX

DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA - L E X I A

Offline Michał Gawroński

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 159
  • Skąd: Szadki
  • Posiadany samochód: Mazda 3 SDN 2016, Peugeot 208 2014, C2 2008.
  • Miejscowość: Szadki
Re: [MK I] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #42 dnia: Kwiecień 18, 2008, 15:01:04 »
Cytuj

Adam Butwiłowski napisał:
Witam, wczoraj w swojej cytrynce przeprowadziłem operacje

ciach

WNIOSEK: nie należy zmieniać temperatury na dużych obrotach wiatraka, bo najprawdopodobniej właśnie wtedy niszczy się gniazdo.


Nie do końca chyba tak jest. Automat sam zmienia i na wyższych obrotach.
Ale fakt, za taka naprawę ASO rżnie nas aż miło, teraz im się trochę ukróci:].
Pozdrawiam, Michał
Kolejno były: Kadet, P309, Xsara, ZX, Clio, C5 Break, C2i, C3 HDi, C4GP.

Offline Wojtek Wawrzynowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 341
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Byla Xantia `96 jest C5 `02 - 2.0i +LPG
  • Miejscowość: Poznań
Re: [MK I] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #43 dnia: Maj 12, 2008, 10:32:00 »
C5 nie przesytaje mnie zaskakiwac.
Wczoraj od strony kierowcy lecialo tylko cieple powietrze. Powiem nawet,ze wrecz gorace. Prawa strona chlodzila normalnie.
Dla obu stron normalnie dzialala regulacja sily nadmuchu i kierunku. Nie dalo sie tylko regulowac temperatory po prawej stronie.

Dzis natomiast sytuacja sie uspokoila i regulacja temperatury po dziala po prawej i po lewej. Tyle tylko,ze prawa strona daje wyraznie cieplejsze powietrze. Przy ustawieniu obu na 20 stopni prawa strona wieje duzo cieplej jak lewa.

Pewnie to ten nieszczesny motoreduktor.
Zastanawia mnie to tylko,ze czasami dziala a czsami nie. Slizgaja sie te zabki?

Czy "dobicie" klimy moglo w jakis sposob uszkodzic ten motoreduktor? A zmiana filtra przeciwpylkowego? Bo zmienialem ostatnio w/w filtr i wentylacja auta zmienila sie nie do poznania, jednak pare tygodni po tym po raz pierwszy pojawil sie problem z goracym powietrzem. Moze mozna to jakos nasmarowac?
Pozdrawiam
Wojtek

Offline Adam Zalewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Skąd: w-wo
  • Posiadany samochód: citroen C5 2,2 HDI 2001
  • Miejscowość: w-wo
Re: [MK I] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #44 dnia: Maj 12, 2008, 13:52:11 »
Jest tak jak piszesz- zabki slizgaja sie w wyrobionym gniezdzie. Czasami ,,złapia" i dziala, ale podejrzewam ze skoro raz cos takiego sie przydazylo to teraz bedzie sie tak dzialo coraz czesciej. Ani dobicie klimy, ani wymiana filtra nie maja nic wspolnego z niedzialajacym motoreduktorem a co za tym idzie niesprawnym sterowaniem temperatura. Natomiast nasmarowanie nic tu nie da, a wrecz zaszkodziłaby jeszcze, bo zabki motoreduktora i tak slizgaja sie w gniezdzie (patrz zdjecia w poprzednim moim wpisie) Tak jak pisalem wczesniej zalecam zmiane temperatury na małych obrotach wiatraka (1/4 wiatraczka) wtedy wyraznie potrzeba mniejszej siły do pokrecenia gniazda, wiec jesli nie jest ono jeszcze mocno rozbite, byc moze da sie zmieniac temperature.  Pozdrawiam

Offline Wojtek Wawrzynowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 341
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Byla Xantia `96 jest C5 `02 - 2.0i +LPG
  • Miejscowość: Poznań
Re: [MK I] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #45 dnia: Maj 12, 2008, 14:33:52 »
Tak mi sie wlasnie wydawalo. Moglem poprostu gdzies zachaczyc tym filtrem czy cos. Czy jest to raczej niemozliwe?
Mozesz mi gdzies wystawic plik PDF z procedura rozkrecania? Jak dlugo trwala ta cala ceremonia wymiany?

Co mnie dziwi, ze wyjsciowo bylo ustawione na 16 stopni i "samo" sie musialo otworzyc tak,ze "buchalo" goracym powietrzem.
Pozdrawiam
Wojtek

Offline Robert Jesionczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 447
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Był: C5 MkI 2.2HDI sedan 2003, C5 MkIII 2.0 16V Exclusive BVA sedan 2008 oraz C2 1.4 Exclusive 75 KM Sensodrive 2007. Jest C5AC 1600 PureTech 2019
  • Zainteresowania: narty, piłka nożna, rolki, motoryzacja, aktywny wypoczynek
  • Miejscowość: Poznań
Re: [MK I] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #46 dnia: Maj 12, 2008, 17:00:24 »
Cytuj

Wojtek Wawrzynowicz napisał:

Czy "dobicie" klimy moglo w jakis sposob uszkodzic ten motoreduktor? A zmiana filtra przeciwpylkowego? Bo zmienialem ostatnio w/w filtr i wentylacja auta zmienila sie nie do poznania, jednak pare tygodni po tym po raz pierwszy pojawil sie problem z goracym powietrzem. Moze mozna to jakos nasmarowac?


Rok temu wymieniali mi w ASO wszystkie płyny wraz z filtrami. Jakież było moje dziwienie gdy po odbiorze auta klima zaczęła grzać. W te pędy do nich ale serwis stwierdził, że to nie jest ich wina. Na pytanie czy podczas wymiany filtra kabinowego czasem czegoś nie zepsuli - zaprzeczali.
Natomiast w starym archiwum forum było kiedyś, że czasami wstrząs auta pomaga przywrócić chłodzenie. Chodzi chyba to przeskok zębatek. Więc nic innego mi nie zostało jak przetestować auto na bezdrożach. I co się okazało? Pomogło. Jeżdżę już ponad rok i żadnych problemów z motoreduktorem. W ASO powiedzieli mi jednak, że skoro raz mi się to przydarzyło to chyba już będzie się częściej odzywać.

Wojtku skoro Tobie przydarzyło się to przy wymianie filtra kabinowego więc można uznać, że coś w tym jest.

Offline Wojtek Wawrzynowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 341
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Byla Xantia `96 jest C5 `02 - 2.0i +LPG
  • Miejscowość: Poznań
Re: [MK I] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #47 dnia: Maj 12, 2008, 18:48:03 »
Dzieki za odpowiedz. Dokladnie tak samo mysle. Raz sie pojawilo to zrzucilem to na charakter c5 ;) ale za drugim to juz mnie zaniepokoilo. Wytrzase go na dziurach i zobaczymy. Jak sie pojawi po raz trzeci to bedziemy rozbierac. Tymczasem prosze chetnego o wyslanie mi na maila tego plku PDF z intrukcja rozbierania dechy.
Pozdrawiam
Wojtek

Offline Grzegorz Drozdowski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 241
  • Skąd: Kołobrzeg
  • Posiadany samochód: w205 4Matic AMG
  • Zainteresowania: motoryzacja, żeglarstwo
  • Miejscowość: Kołobrzeg
Re: [MK I] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #48 dnia: Maj 13, 2008, 15:50:23 »
Plik deska.pdf z instrukcją demontażu palena centralnego wisi tutaj
wcześniej:
DS5, C4P, C4GP, C5, XM , 6x Xantia, ZX ,BX

DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA - L E X I A

woytasmi

  • Gość
Re: [MK I] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #49 dnia: Maj 13, 2008, 17:47:06 »
Ja nie mogę tego pliku znaleźć a też u mnie coś nie tak z ogrzewaniem. Możesz podesłać na mail ? [email protected]