Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja  (Przeczytany 133498 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #300 dnia: Czerwiec 14, 2017, 02:48:47 »
Sam dorobilem przedluzke ale dalej wieje mi goracem po stronie kierowcy... i nie wiem czy to jeszcze wina silniczka czy to juz klapy w mieszalniku:/

Klapy w MKI nie łamią się, silniczek sprawdziłeś przed zamontowaniem i ustawiłeś w odpowiedniej pozycji?
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Emil Golonka

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mkI 2002r.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #301 dnia: Czerwiec 17, 2017, 20:53:55 »
Co masz na myśli dobrze ustawić? Jak odłączyłem to ta zębatka się obraca.
Co więcej jak uruchomiłem i samodzielnie przekręcam tymi klapami to zmienia się jedynie miejsce nadmuchu, a gorące powietrze i tak wieje po stronie kierowcy
W załączniku zdjęcia.


Marek_S

  • Gość
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #302 dnia: Czerwiec 17, 2017, 21:52:23 »
Bo może to nie ta klapką ? jak pamietam robi się to lexią .

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #303 dnia: Czerwiec 18, 2017, 17:11:19 »
Co masz na myśli dobrze ustawić? Jak odłączyłem to ta zębatka się obraca.

Jeśli wyjmiesz motoreduktor to powinieneś potem odpowiednio ustawić aby był cały zakres pracy klapy.

Cytuj
Co więcej jak uruchomiłem i samodzielnie przekręcam tymi klapami to zmienia się jedynie miejsce nadmuchu, a gorące powietrze i tak wieje po stronie kierowcy

Od temperatury powinien być chyba wyżej. Poszukają wątku w MKI i MKII o klapach i ustawianiu motoreduktora.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Piotr Czelejewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 44
  • Skąd: zabrze
  • Posiadany samochód: Peugeot 307/607 Citroen C5
  • Miejscowość: zabrze
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #304 dnia: Sierpień 01, 2017, 09:22:46 »
jak tam z tymi zębatkami przedłużkami ma kto?? okolice zabrza? coś mi świruje strona kierowcy raz ciepłe raz zimne
DIAGNOSTYKA LEXIA/PP2000 ZABRZE 600601315

Marek_S

  • Gość
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #305 dnia: Sierpień 01, 2017, 09:40:51 »
Niestety nie wyslano

Offline Tomasz Ferdek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 362
  • Skąd: Warszawa, Wrocław na weekendy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MkII Break V6 '05
  • Zainteresowania: rajdy, kit-cary
  • Miejscowość: Warszawa, Wrocław na weekendy
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #306 dnia: Sierpień 02, 2017, 07:10:42 »
Niestety nie wyslano

Gdzieś mi zaginęły ale w końcu wczoraj odnalazły się. Po weekendzie wyślę tobie i będziesz mógł chętnym dalej rozsyłać.
www.kozmo.pl
www.facebook.com/kozmo.cars
KOZMO 1400.T
Citroen C5 MkII Break V6 LPG '05
były:
Citroen C5 MkI Break V6 LPG manual '02
Citroen Xsara II 2.0 16v VTS NoPb manual '01/02
Citroen ZX 2.0i 16v  NoPb manual '92
Citroen Xsara II 1.6 16v Exclusive LPG manual '02
Citroen Xsara I 1.4 Prestige '99

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #307 dnia: Sierpień 10, 2017, 00:40:24 »
Jak wygląda sprawa z przedłużkami bo wygląda że i mnie dopadło gorąco :)
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Bartosz Giebień

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 1
  • Skąd: Biała Rawska
  • Posiadany samochód: C5 mk1
  • Zainteresowania: Motoryzacja, żeglarstwo
  • Miejscowość: Biała Rawska
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #308 dnia: Grudzień 28, 2017, 07:26:54 »
Czemu mój post w sprawie przedłużek jest kasowany.
Mam kilka sztuk i chcę się nimi podzielić

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #309 dnia: Grudzień 28, 2017, 18:12:16 »
Bo do ogłoszeń jest stosowny dział, do którego jeszcze nie masz dostępu.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Piotr Bałecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 350
  • Skąd: Piotrków
  • Posiadany samochód: C5[MkI] 2004 2.0 HDi / C5[MkIII] 2010 1.6HDi
  • Miejscowość: Piotrków
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #310 dnia: Luty 11, 2018, 13:04:21 »
Witajcie.
Czy jest jeszcze możliwość otrzymania dwóch (2) takich przedłużek do motoreduktora?
Zapłacę za przedłużki i przesyłkę. Pozdrawiam Piotr.

Offline Tomasz Ferdek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 362
  • Skąd: Warszawa, Wrocław na weekendy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MkII Break V6 '05
  • Zainteresowania: rajdy, kit-cary
  • Miejscowość: Warszawa, Wrocław na weekendy
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #311 dnia: Luty 15, 2018, 13:52:55 »
Bo do ogłoszeń jest stosowny dział, do którego jeszcze nie masz dostępu.

To mu go dajcie bo to być albo nie być dla właścicieli MkI. Ja niestety od roku nie mogę już ludziom wysyłać a nadal dostaję masę zapytań o ten element co świadczy o tym, że to bardzo popularny problem.
www.kozmo.pl
www.facebook.com/kozmo.cars
KOZMO 1400.T
Citroen C5 MkII Break V6 LPG '05
były:
Citroen C5 MkI Break V6 LPG manual '02
Citroen Xsara II 2.0 16v VTS NoPb manual '01/02
Citroen ZX 2.0i 16v  NoPb manual '92
Citroen Xsara II 1.6 16v Exclusive LPG manual '02
Citroen Xsara I 1.4 Prestige '99

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #312 dnia: Luty 16, 2018, 10:08:50 »
Nie jesteśmy portalem aukcyjnym...
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline tomasz jakubczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: olsztyn
  • Posiadany samochód: , c5 2.2hdi 2002 , c8 2,2 hdi 2004.jumper 2,8 hdi 2006. kiedyś 406 hdi 2.0 pez fap,jumpy 1,9D 1999
  • Zainteresowania: stare motocykle marki horex. F1
  • Miejscowość: olsztyn
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #313 dnia: Luty 16, 2018, 10:37:25 »
Jasne, ale mamy ponoć sobie pomagać.... Pozdrawiam Pana poloniste z forum poprawna polszczyzną... Nie każdy ma maturę lub studnie...

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Offline Tomasz Ferdek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 362
  • Skąd: Warszawa, Wrocław na weekendy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MkII Break V6 '05
  • Zainteresowania: rajdy, kit-cary
  • Miejscowość: Warszawa, Wrocław na weekendy
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #314 dnia: Luty 16, 2018, 15:43:58 »
Nie jesteśmy portalem aukcyjnym...

Czy was już do reszty pogięło? Człowiek robi część niezbędną do normalnego funkcjonowania C5 MkI. Chce ją udostępnić chętnym za drobną opłatą bo materiał i użycie narzędzia kosztuje. Napisałby, że jest jego ogłoszenie na giełdzie ale nie może bo nie ma do niej dostępu – zresztą podobnie jak większość nowych użytkowników tego auta, którzy trafiają tu z problemem wyrobionego gniazda motoreduktora czyli piekarnikiem od strony kierowcy. Po kiego w takim razie dział ogłoszeń? Po kiego klub w którym nie można normalnie pomóc innemu klubowiczowi?
www.kozmo.pl
www.facebook.com/kozmo.cars
KOZMO 1400.T
Citroen C5 MkII Break V6 LPG '05
były:
Citroen C5 MkI Break V6 LPG manual '02
Citroen Xsara II 2.0 16v VTS NoPb manual '01/02
Citroen ZX 2.0i 16v  NoPb manual '92
Citroen Xsara II 1.6 16v Exclusive LPG manual '02
Citroen Xsara I 1.4 Prestige '99

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #315 dnia: Luty 16, 2018, 20:21:36 »
Tomaszu, użyszkodnik Bartosz Giebień napisał tylko jeden post, dotyczył on sprzedaży przedłużek,
i to zaraz po rejestracji. Do dnia dzisiejszego nie napisał nic więcej, oprócz pytania dlaczego
ogłoszenie jest usuwane. Skoro jest taki popyt, to dlaczego nie wystawi tego na jakimś allegro.
PS
Z tym pogięciem, to przeginasz. Tak samo jak ze stawianiem żądań...
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Wiktor Radecki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 58
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: C5 MK1 Benzyna 2.0 16v 136KM
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #316 dnia: Luty 26, 2018, 18:32:07 »
@Tomasz Ferdek Czy te przedłużki mogą być z PLA, czy musi być ABS?
Jeśli PLA to mam parę na zbyciu, jakby ktoś chciał mogę wysłać. Jak nauczę się drukować to wezmę się za ABS, więc na lato pewnie wydrukuję :)
Sam nie montowałem jeszcze, za zimno a kiepsko bez ogrzewania w taka pogodę :)
« Ostatnia zmiana: Luty 28, 2018, 16:42:32 wysłana przez Wiktor Radecki »
Citroen C5 MK1 Benzyna 2.0 16v 136KM

Offline Karol Błażejewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: Nowa Obra
  • Posiadany samochód: C5 '03 2.0 hdi
  • Zainteresowania: IT
  • Miejscowość: Nowa Obra
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #317 dnia: Październik 20, 2018, 22:10:24 »
Odkopie stary temat ponieważ udało mi się wprowadzić pewną modyfikację o której tu nie czytałem a znacząco usprawnia proces wyjęcia motoreduktora.


W ogóle problem wynikł po montażu przedłużki. Zleciłem warsztatowi jej założenie i przez 3 tygodnie działało jak ta lala. Potem zdechło na amen - cały czas zimne. A poranki coraz chłodniejsze.... Z racji tego że już wtedy chcieli zwalać całą deskę to postanowiłem że sam to rozgryzę, a zdolności manualnych nie mam za grosz. Udało mi się jednak wyjąć motoreduktor wg filmiku z youtuba (tego co ma około godzine). No i klops. Przedłużka pękła akurat na wyjściu z motoreduktora. A mechanik który ją montował wziął ją wkleił...............
Dwa dni kombinowałem i stwierdziłem że spróbuje ją wyciągnąć. Z motoreduktora poszło dosyć gładko - nawierciłem wiertłem trójką, wkręciłem blachowkręt i miałem za co pociągnąć - więc wyszło. Ale jak to zrobić w gnieździe? Nie dam się tam włożyć wkrętarki bez zwalenia całej deski. No i wpadłem na pomysł zrobienia sobie rewizji w panelu na wysokości reduktora. Tak ja na zdjęciu. Fasolka przez którą manewrujemy wiertłem, otwór wyżej to rewizja żeby zajrzeć jak celujemy. Plan się powiódł, pęknięty element wyciągnięty, a wszystkie otwory zakrywa ta prostokątna zaślepka pod kierownicą


Te otwory dają też idealny dostęp do tylnych dwóch śrub mocujących motoreduktor - więc montaż zajął dwie minuty. Składając wszystko do kupy podciąłem o dwa centymetry jedną z nóg z tyłu panelu klimy - nie służy do niczego innego jak utrudnianie wyjmowania i wkładania. Może się jeszcze przyda.....


Drugiej przedłużki nie wkładałem. Wykombinowałem coś innego, jak przeżyje chociaż miesiąc bez naprawy to go przedstawię


Offline Krystian Pytlik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 45
  • Skąd: kopiec
  • Posiadany samochód: citroen C5 mk1 1.8 benzyna+ gaz sedan 2004r
  • Miejscowość: kopiec
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #318 dnia: Październik 21, 2018, 16:48:12 »
witam ja miałem tam sam problem i tak jest uszkodzona albo wyrobiona od motoreduktora taka plastikowa przedłużka ja kupiłem ją gdzieś na allegro i dokleilem do starej. można się do niej dostać nierozbierajac panelu środkowego tylko pod kierownicą obok pedału gazu odkręciłem plastik i trzeba odkręcić 3srubki powiem że lekko nie jest ale nie trzeba rozbierać panelu

Offline Grzegorz Wodnik

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2002 kombi
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #319 dnia: Grudzień 30, 2018, 13:19:13 »
Witam,

W ostatnim czasie przerabiałem temat przedłużki motoreduktora (od strony kierowcy) i kilka moich obserwacji na gorąco:

1. Jak kupujecie przedłużki, zanim w ogóle zabierzecie się za robotę, sprawdzajcie ich wytrzymałość - weźcie najpierw w palce i spróbujcie po prostu ukręcić (jak zakrętkę od butelki) - wiele przedłużek pęka w rękach, takie na pewno pękną w samochodzie. Jak przedłużka przetrwa próbę ręczną - weźcie kombinerki i spróbujcie z trochę większą siłą (ale tutaj z umiarem). Dopiero po takiej próbie możecie mieć pewność, że przedłużka wytrzyma w codziennej pracy, zwłaszcza na początku, kiedy klimatyzacja ponownie uczy się zakresu pracy serwa. Zgodnie z moimi obserwacjami wiele osób nie ma pojęcia jak należy wydrukować element, który pracuje "skrętnie" dlatego te przedłużki pękają.
Po kilku nieudanych próbach z kupionymi przedłużkami sam pofatygowałem się i przygotowałem wydruk u znajomego - wszystkie przedłużki, które zrobiłem były o klasę lepsze niż te kupione - nie było szans ich ukręcić nawet kombinerkami, a przyznaję o drukowaniu 3d nie mam zbyt wielkiego pojęcia.

2. Filmik na YT mówi, żeby po wyjęciu motoreduktora nie obracać klap, bo się rozreguluje ustawienie. W moim przypadku, gdzie mieszalnik nie działał od kilku miesięcy, to ustawienie chyba się zupełnie rozregulowało - generalnie motoreduktor nie wchodził w gniazdo klapy w żadnym jej położeniu - wirnik był odwrócony zupełnie w inną stronę.

Jakkolwiek, finalnie, żeby wszystko działało tak jak należy musiałem wykonać następujące kroki:
  • Najpierw podłączyłem wyjęty motoreduktor i poczekałem po odpaleniu silnika aż klimatyzacja go sobie ustawi w pozycję wyjściową. Następnie kilka razy zmieniłem na klimatyzacji ustawienie 16 -> 28 -> 16 -> 28 czekając, żeby motoreduktor mógł się pokręcić w każde ze skrajnych położeń. Gdy miałem pewność, że klima poprawnie obraca motorduktor, ustawiłem na klimie ~20 stopni - tak aby wirnik motoreduktora przesunął się mniej więcej w środkowe położenie (ile stopni trzeba ustawić na klimie zależy od aktualnej temperatury na zewnątrz i w aucie, w każdym razie chodzi o to, żeby wirnik motoreduktora był w miarę w swoim środkowym położeniu).
  • Ręcznie obróciłem klapę mieszalnika tam i z powrotem w skrajne położenia, weryfikując, czy poprawnie się ustawia i czy nie jest połamana. Ustawiłem klapę mnie więcej w środkowe jej położenie.
  • Dokładnie "wymacałem" położenie gniazda w klapie w celu stwierdzenia o ile motoreduktor jest obrócony. Trzeba wykazać się dużą czułością palców, można też sobie pomóc kamerką inspekcyjną lub telefonem - ja zrobiłem zdjęcie na którym widać gniazdo klapy oraz gniazda śrub motoreduktora. Takie zdjęcie bardzo ułatwia ustawienie wirnika.
  • Ostrożnie rozebrałem motoreduktor, podniosłem wirnik zakończony "gwiazdkową końcówką" (tą którą się przedłuża przedłużką), tak aby można było obracać nim bez oporów oraz bez zmiany ustawienia pozostałych zębatek. Ustawiłem wirnik w takim położeniu, aby mniej więcej pasował do klapy i z powrotem złożyłem motoreduktor.
  • Po ustawieniu wirnika i złożeniu motoreduktora spróbowałem wsadzić go do gniazda klapy - teraz było to możliwe. Mogłem włożyć go do gniazda i ustawić go w taki sposób, aby było możliwe jego zakręcenie.
  • Po zakręceniu motoreduktora odpaliłem silnik i ustawiałem na klimatyzacji kolejno - 28 stopni i po jakiejś chwili 16 stopni i znów 28 stopni. Po każdej zmianie dotykałem motoreduktora, żeby sprawdzić czy wibruje (czyli czy się obraca). Po 2-3 takich cyklach dało się odczuć, że klimatyzacja poprawnie przesuwa klapę mieszalnika w oba skrajne położenia - czyli działa tak jak powinna.
3. Całość prac wykonałem bez ściągania kokpitu cięcia deski lub wiercenia otworów, również bez specjalnych narzędzi. Natomiast prawdą jest, że potrzeba dużo cierpliwości, samozaparcia i zdolności manualnych... Samo wyjęcie motoreduktora, założenie przedłużki i złożenie wszystkiego to jakieś 1,5 godziny. Regulacja ustawienia motoreduktora to kolejna godzina-dwie.

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 592
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #320 dnia: Grudzień 30, 2018, 14:10:23 »
Zastanawiam się po co ustawiać temperaturę tak, aby motoreduktor był w połowie? Klapę z mieszalnika po sprawdzeniu czy płynnie chodzi ustawiasz w pozycji skrajnej i tak samo motoreduktor... W C4 MKI były problemy z zębatkami i powstał nawet zestaw naprawczy z oficjalną instrukcją montażu, i tam też polecano ustawić klapę mieszalnika z tego co pamiętam maksymalnie w dół i temperaturę na LOW. Tutaj powinno być bardzo podobnie.
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Grzegorz Wodnik

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2002 kombi
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #321 dnia: Grudzień 30, 2018, 20:49:37 »
Tak, można na klimie ustawić 16 stopni a klapę na maksymalną skrajną pozycję. Jednak w tym przypadku bardzo ciężko obracając wirnik motoreduktora trafić w dokładną pozycję klapy - mamy "swobodę trafienia" tylko w jedną stronę. A zatem ustawiając wirnik w pozycji "zbyt domkniętej" nie będziemy w stanie zakręcić motoreduktora i trzeba ponownie rozbierać motoreduktor i nastawiać wirnik.
Natomiast ustawiając klapę na środek (i motoreduktor na środek), zyskujemy swobodę po obu stronach, więc wystarczy ustawienie wirnika mniej więcej "na oko" - wirnik wpasuje się do klapy i można go dokręcić.
Wg. moich obserwacji  (ale przyznaję - są to tylko moje obserwacje!) klima i tak uczy się właściwego położenia motoreduktora, więc dokładne ustawianie położenia nie jest potrzebne, ważne żeby w ogóle wpasować wirnik do klapy - a u mnie to nie było możliwe w żadnym położeniu klapy, stąd konieczność rozbierania motoreduktora.Co ważne - w czasie tego "uczenia się" motoreduktor dociska z całej siły klapę do skrajnych położeń, a to w przypadku kiepskich przedłużek powoduje ich pękanie, dlatego test wytrzymałości o którym pisałem na początku jest bardzo istotny.
W ogóle to doszedłem do wniosku, że to "uczenie się klimy" może być pierwotną przyczyną wyrabiania się gniazd w klapach (poza zbyt krótką końcówką, która jest przyczyną wtórną). Klapy przecież nie poruszają się aż tak ciężko, mimo to motoreduktor z jakiegoś powodu działa na nie z taką siłą, że potrafi wyrobić gniazdo - moim zdaniem dzieje się to właśnie w momencie uczenia się, kiedy klapa jest przemieszczana w skrajne pozycje i dociskana w tych pozycjach z naprawdę dużą siłą. Klima dociska klapy w skrajne położenie zbyt długo - co dało się wyczuć palcami - pomimo, że motoreduktor docisną klapę w skrajne położenie, wciąż jeszcze kilka (a może i kilkanaście) dobrych sekund był napięty i tą klapę dociskał. W przeciwnym kierunku było podobnie. Dopiero po takim cyklu wszystko zaczynało działać poprawnie. A jak mocno motoreduktor dociska klapę - polecam sprawdzić, próbując utrzymać go w rękach podczas obrotu. Aż dziw bierze, że tylko gniazdo się wyrabia w tych klapach.
Kiedy klima się uczy - nie wiem, ale potrafię sobie wyobrazić że np. po odpięciu akumulatora albo w innych podobnych okolicznościach. W każdym razie procedura uczenia się klimatyzacji daleko odbiega od perfekcji...

Offline Karol Błażejewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: Nowa Obra
  • Posiadany samochód: C5 '03 2.0 hdi
  • Zainteresowania: IT
  • Miejscowość: Nowa Obra
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #322 dnia: Styczeń 01, 2019, 16:30:13 »
Panowie, zwróćcie uwagę że u nas nie ma pozycji pozycji low ani high


Ustawienie temp na panelu na 16 stopni przy obecnych temperaturach na dworze w żadnym wypadku nie spowoduje obrócenia motoreduktora na pozycję "max zimne". Co najwyżej na połowę, zależy od aury na zewnątrz. Chyba że w garażu z temperaturą wewnątrz ponad 20 stopni i przy wyłączonej klimie


W ogóle teraz zimą to przy zimnym silniku co nie ustawicie na panelu to i tak motoreduktor pójdzie na pozycję max ciepłe, i dopiero w miarę nagrzewania się płynu i wnętrza będzie się przesuwał w stronę zimnego, ale skrajnej pozycji to raczej zimą nigdy nie osiągnie


Ja wkładałem motoreduktor w gniazdo tak jak pasował (delikatnie obracając lewo/prawo żeby się wpasował w gniazdo- i po włożeniu do gniazda obróciłem (teraz już razem z klapą) tak żeby uszy w obudowie pasowały w otwory mocujące

Offline Krystian Pytlik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 45
  • Skąd: kopiec
  • Posiadany samochód: citroen C5 mk1 1.8 benzyna+ gaz sedan 2004r
  • Miejscowość: kopiec
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #323 dnia: Luty 04, 2019, 06:47:37 »
witam jeśli można też poprosił bym o instrukcje bo dziś stało mi się to samo mój adres [email protected] z góry dziękuję

Offline Krzysztof Warianka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: Szczecinek
  • Posiadany samochód: C5 2.0 lpg, 2001 r.
  • Zainteresowania: nowe technologie
  • Miejscowość: Szczecinek
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #324 dnia: Luty 05, 2019, 09:54:32 »



ciach....


Drugiej przedłużki nie wkładałem. Wykombinowałem coś innego, jak przeżyje chociaż miesiąc bez naprawy to go przedstawię


Podzielisz się co wymyśliłeś? O ile się sprawdziło...Mam chyba podobną sytuację. 3 miesiące po założeniu przedłużki, problem powrócił. Podejrzewam, że pękła niestety i nie wiem czy szukać kolejnej, czy kombinować inaczej.