Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Centralny zamek  (Przeczytany 65488 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wiesława Fabisz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 25
  • Skąd: Pawłowice śl.
  • Posiadany samochód: Citroen XM MkII 2.1 TDI 1996r
  • Miejscowość: Pawłowice śl.
Centralny zamek
« dnia: Styczeń 16, 2006, 10:20:04 »
Witam,mam pytanie w ktorych drzwiach znajduje sie glowny silownik centralnego zamka w citroenie xm kombi?

Offline Roman Suchara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 169
  • Skąd: Orzesze
  • Posiadany samochód: Xm 2.1td aut.exl.Xantia2hdi,C5
  • Zainteresowania: wino,po nim śpiew
  • Miejscowość: Orzesze
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 16, 2006, 10:30:28 »
Witam,w przednich drzwiach lewe i prawe.
Pozdrawiam
Roman Suchara
Śp.Xm 2,1td 92 kombi
XM 2,1td 98r aut.exclusive
Xa2 hdi.99r excl.
,C5.

Offline Wiesława Fabisz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 25
  • Skąd: Pawłowice śl.
  • Posiadany samochód: Citroen XM MkII 2.1 TDI 1996r
  • Miejscowość: Pawłowice śl.
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 16, 2006, 10:41:52 »
Witam , dziekuje za odpowiedz.Mam jeszcze jedno pytanko odnosnie zamka.Chcac otworzyc samochod kluczykiem kreci sie cala wkladka do okola jaka moze byc tego przyczyna ?

Offline Tomasz Matz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 103
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Xantia 2.0i ojca
  • Zainteresowania: Cytrynki, Lwy;), Amerykany, ekonomia, muzyka
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 16, 2006, 11:11:49 »
Np. Zerwany zamek albo zapieczony zamek(jeśli był długo nieużywany.
Jest - Xantia 2.0i LPG 1994r.(ojca)
Był - Peugeot 605SV 3.0V6 24v LPG 1991r.
Był - AX 1.0 LPG 1997r.
Był - XM 2.1TD 1990r.

Offline Roman Suchara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 169
  • Skąd: Orzesze
  • Posiadany samochód: Xm 2.1td aut.exl.Xantia2hdi,C5
  • Zainteresowania: wino,po nim śpiew
  • Miejscowość: Orzesze
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 16, 2006, 11:18:14 »
Tak własnie jest jak się nieużywa kluczyka do otwierania drzwi,wydaje się że jak w innych wozach wystarczy przekręcic.Tutaj jest jeszcze jedno zabezpieczenie na bembenku polega to na tym że kluczyk z całym bembenkiem trzeba lekko wcisnąc w pozycij pionowej i dopiero przekręcić.Jeżeli zamek byl długo nieużywany to jest tak zanieczyszczony że bez rozebrania go nic nie nie wciśniesz bembenka.Też się o tym dowiedziałem dopiero jak mnie sytuacja zmusiła (przestał działac centralny) i go rozłożyłem na czynniki pierwsze.
Pozdrawiam
Roman Suchara
Śp.Xm 2,1td 92 kombi
XM 2,1td 98r aut.exclusive
Xa2 hdi.99r excl.
,C5.

Offline Wiesława Fabisz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 25
  • Skąd: Pawłowice śl.
  • Posiadany samochód: Citroen XM MkII 2.1 TDI 1996r
  • Miejscowość: Pawłowice śl.
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 16, 2006, 11:41:03 »
Witam,dziekuje za podpowiedzi. Pozdrawiam. :-)

Offline Bartosz Kamyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 93
  • Skąd: Praszka
  • Posiadany samochód: XM mkII 2.5 td kombi, XM mkI 2.1 td kombi, XM mkII 2.1 kombi
  • Zainteresowania: Mój Citroen i wiele innych rzeczy...
  • Miejscowość: Praszka
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 16, 2006, 18:48:41 »
hej czy ktoś mógłby zamieścić mały opis jak rozebrać wkładkę na części, bo mam ten sam problem kupiłem używane wkładki, i chciałbym te stare rozruszać . Zresztą jedna z tych 'nowych' też już sie kręci dookła. Z góry dziękuje sądzę, że te informacje nie tylko mi się przydadzą, bo problem jest dość częstym zjawiskiem :) .


   XM 2.5 td moc z charakterem

Offline Tomasz Matz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 103
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Xantia 2.0i ojca
  • Zainteresowania: Cytrynki, Lwy;), Amerykany, ekonomia, muzyka
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 18, 2006, 21:16:12 »
Podstawową czynnością w rozebraniu wkładki jest wybicie bolca resztę rozbiera sie bez użycia siły. Aby rozebrać wkładkę zamka należy wybić bolec zabezpieczający. Jest on umieszczony w środkowej części wkładki w występie. Z jednej i z drugiej strony występu widać cieńki drucik  - to jest bolec zabezpieczający. Należy go wybić w jedną bądź drugą stronę. Następnie wkładkę należy wypchnąć z obudowy w której był bolec. Operacje tą należy zrobić nad tacką ponieważ mogą wylecieć dwie kulki znajdujące sie w otworach drugiego cylindra wkładki. Następnie należwy wycisnąć serce wkładki tj. miejsce w które wchodzi kluczyk z obudowy w której sie znajduje, sa tam również umieszczone dwie kulki zatrzaskowe na sprężynkach które z powrotem można włożyć bez większego problemu. Serce wkładki jeżeli jest sprawne po włożeniu kluczyka środkowa część powinna sie wysunać ok.2-3mm, wysunięcie to powoduje zazębienie wkładki w cylindrze w który ona wchodzi, to wysunięcie umożliwia otwarcie zamka, jeżeli tego nie robi należy ją dobrze przemyć w nafcie, naoliwić i powtórzyć próbę. W moim przypadku wyczyszczenie i nasmarowanie dało efekt. Przy rozbieraniu należy zapamiętać położenie cylinderków a zwłaszcza miejsca z którego został wybity bolec zabezpieczający. Przy skałdaniu niczego nie wciskać na siłe jesli nie wchodzi w miare luźno znaczy to że powinno byc to inaczej złożone ;-) Mam nadzieje że rozwiąże to większość problemów z zamkiem.
Jest - Xantia 2.0i LPG 1994r.(ojca)
Był - Peugeot 605SV 3.0V6 24v LPG 1991r.
Był - AX 1.0 LPG 1997r.
Był - XM 2.1TD 1990r.

Offline Bartosz Kamyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 93
  • Skąd: Praszka
  • Posiadany samochód: XM mkII 2.5 td kombi, XM mkI 2.1 td kombi, XM mkII 2.1 kombi
  • Zainteresowania: Mój Citroen i wiele innych rzeczy...
  • Miejscowość: Praszka
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 18, 2006, 23:44:20 »
Dzisiaj rozbierałem wkładki opis do góry jest ok ja posunąłem sie dalej i wyjąłem też bolczyki spod sprężynek (są zone pod blaszkami z boku i nagórze serca zamku) jednak rozebranie tego elementu to jest ostateczność. Nie gwarantuje ,że każy to potem  złoży. Na co zwrócić uwagę: po 1 jak się wkłada kluczyk w "serce" zamku końcówka kluczyka opiera się o stożek często jest on rozgiety (aluminium) nie polecam sciskania tego elementu, moze peknac - zamek raczej do wymiany  
2 mozliwe ze kluczyk jest juz wyjechany i czesto dorobienie kluczyka pomaga przedłuzyc żywotnosc zamka
3 naprawde trzeba uwazac na wszystkie czesci przy rozbieraniu zeby nic nie zgubic
4 no i uwaznie składac wszystko potem (kuleczki stalowe nie sa symetrycznie połozone , ha a tak mi sie wydawało) i przy ostatnim zamku to zauwazyłem
5 rozebrałem ze szwagrem wczoraj i dzisiaj 5 wkładek z drzwi i 1 z klapy (kombi).W drzwiach były dwa rodzaje zamków i oba sie dały rozłożyć na czynniki pierwsze i dorobić do innych kluczykow(jest taka mozliwosc)
6 jeden zamek był  chyba juz wczesniej rozbierany bo był pozbawiony wiekszosci czesci które mogły sie zgubic wiec radze uwazac ja miałem 2 zamki na zapasie wiec sobie poradziłem.

Dwa zamki które miałem kupiłem wraz ze stacyjka za 250 zet bo znajomy gość co naprawia zamki nie miał czasu i jak to bywa z naszymi autami czego sobie sam nie zrobisz to nie mozesz liczyc na innych "fachowców".

W razie pytan czy niejasności pisac to odpowiem  


____________________


XM 2.5 TD kombi

:)...........trzeciej opcji nie ma.................. :)

Offline Łukasz Wais

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Iwonicz
  • Posiadany samochód: AX 1.4D
  • Miejscowość: Iwonicz
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 25, 2006, 17:10:58 »
najlepszym sposobem na wyczyszczenie bębenka zamka bez rozbieranie go na części pierwsze jest  5-cio minutowe zanużenie go w gotującej się wodzie z płynem do mycia naczyń w stosunku 1/1

procedura wygląda jak gotowanie jajka  

w razie potrzeby czynność powtóżyć  ze świeżą cieczą ,bo po pierwszym zabiegu  napewno mnóstwo świństwa pływało będzie
--- potem poczekać aż wystygnie, wysuszyć i nasmarować jakimś WD

naprawiałem tak już zamki w kilku samochodach i to działa

Offline Jarosław Szymański

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 83
  • Skąd: Bolków
  • Posiadany samochód: Był XM 2.0 1990r automat,gaz, Xm MkII 2,1 TD 1997r:). Od 21.05.2016 Citroen C6 2,7 TD
  • Zainteresowania: muzyka
  • Miejscowość: Bolków
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 14, 2006, 20:41:27 »
Może i trochę wstyd, że tego nie wiem, ale jak dobrać sie do wkładki? Tzn. czy mam rozbierać tapicerkę drzwi? Okazało się po trzech tygodniach użytkowania XM-a, moich drzwi też kluczykiem nie otworzę :-(. Przyznam się, że próbowałem WD 40, choć czytałem wasze opinie (że nie za bardzo:-)). Nie wciska się nic (bębenek), więc musze to wyczyscić:-). Prawda? :-). Jak dotrzeć... :-(
Jarek

Offline Pawel Wieczorek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 927
  • Skąd: Konin Polska/ Leicester Anglia
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1,8 16V 01 była XantiaBreak 1,8 8v,Xsara 1,4 8v
  • Zainteresowania: Motoryzacja, numizmatyka, wedkarstwo
  • Miejscowość: Konin Polska/ Leicester Anglia
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 18, 2006, 02:35:57 »
a wkladki zamka sa takie same jak w xanti?
mam kilka fotek wkladki - rozebranej z klapy z Xanti.... jakkomus to pomoze
Pozdrawiam
umnie zatarly sie te "tloczki"i nie moglem wlaozyc kluczyka - rozebralem poczyscilem  - pomoglo wd40 bo tloczek poprostu zardzewial - wyczyscilem - zlozylem i chodzi :)
Moje Picasso 1,8 16V były: Xantia 1,8 8V Estate,  Xsara 1,4 8V Forte i wiele innych nie <<

Offline Norbert Skrzypczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 65
  • Skąd: Koszanowo k/Śmigla
  • Posiadany samochód: Peugeot 307 SW 1,6HDi
  • Miejscowość: Koszanowo k/Śmigla
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 23, 2006, 18:24:19 »
A u mnie pojawił się inny problem ( oczywiście oprócz tego, że wkładki muszę rozebrać, bokiepsko chodzą). Dzieje się coś dziwnego. Jak zamknę centralny zamek, to po chwili sam się otwiera. Czasami od razu, czasem po jakiejś chwili, a czasami wcale. Myślałem, że to może sterowanie pilotem, ale jak zamknąłem kluczykiem to też się otwiera. Co to może być? Zwara na kalbach, czy przekaźnik centralnego pod schowkiem?
Pozdrawiam
Norbert Skrzypczak
był XM 2,1 TD12V'91 HA, Omega B Caravan 2,5 TDS, Ford Mondeo II kombi, Renault Grand Espace 3,0 V6 24v, Kia Carnival II 2,9 CRDi, Rover 25 1,4 16V,  ale sentyment nadal pozostał :-(  ;-)  :-(

Offline Łukasz Skotowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Skąd: Zduńska Wola
  • Posiadany samochód: XM II 2.1TD exclusive automat
  • Miejscowość: Zduńska Wola
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 31, 2006, 15:25:29 »
odnośnie tej wkładki to jak w XMie chcesz wyjąć to nie musisz rozbierać tapicerki, na wysokości wkładki jak otworzysz drzwi to na boku jest śruba na imbus lub torks, jak ją odkręcisz to masz już luźną wkładkę i możesz ją wyjąć i przystąpić do czyszczenia, ja się poddałem z braku czasu na zabawę i zakupiłem działający komplet, razem ze stacyjką i nową obudową pilota z kluczykiem, przełożyłem środek i wkładki a teraz mam spokój

pozdrawiam
jest Citroen XM II 2.1TD 1995
jest Opel Corsa A 1.3i 1990
jest Peugeot EXPERT 2.0HDI 2005 (prawie C JUMPY)
;-) PITER2XL

Offline Tomasz Bartoszewicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 148
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: Pomagier przy XM 2,5td 96' u syna :D
  • Zainteresowania: pływanie (niekoniecznie Xm'em;)
  • Miejscowość: Legionowo
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 03, 2007, 22:06:38 »
Cytuj

Norbert Skrzypczak starannie wyklepał(a):
Jak zamknę centralny zamek, to po chwili sam się otwiera. Czasami od razu, czasem po jakiejś chwili, a czasami wcale.


Prawdopodobnie siłownik nie ma już pełnego skoku i powoduje otwarcie blokady zamka. Czy zjawisko występuje podczas dużej wigotności powietrza (po deszczu lub myciu)?
Otwierane są wszystkie drzwi? Jeżeli tak, to moja sugestia dotyczy tylko siłowników w przednich drzwiach (master).
--
Tomasz Bartoszewicki(Legionowo)
 Xm 2,1td '91- ... ubył. :|
W zasięgu wzroku XM 2,5td MKII :D
Xm! ...Cave ne prostratus ;)

Offline Norbert Skrzypczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 65
  • Skąd: Koszanowo k/Śmigla
  • Posiadany samochód: Peugeot 307 SW 1,6HDi
  • Miejscowość: Koszanowo k/Śmigla
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 04, 2007, 13:36:53 »
Cytuj

moja sugestia dotyczy tylko siłowników w przednich drzwiach (master).

wczoraj rozebrałem cały zamek i w środku przy jednym styku jest pęknięta taka blaszka, która powinna się stykać przy otwieraniu. teraz dotyka cały czas i to powoduje otwieranie. niestety przy rozbieraniu urwał się taki mały plastikowy element, ttórego nie szło przykleić i po złożeniu całości nadal się otwiera. musze gdzieś załatwić z innego xma zamek z siłownikiem - lewa strona( jest to zintegrowana część ).
Pozdrawiam
Norbert Skrzypczak
był XM 2,1 TD12V'91 HA, Omega B Caravan 2,5 TDS, Ford Mondeo II kombi, Renault Grand Espace 3,0 V6 24v, Kia Carnival II 2,9 CRDi, Rover 25 1,4 16V,  ale sentyment nadal pozostał :-(  ;-)  :-(

Offline adam herman

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 171
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: C8
  • Zainteresowania: różne
  • Miejscowość: warszawa
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 01, 2007, 00:22:19 »
oto szkic który moze pomóc niektórym w rozebraniu wkładki zamka.  
           powodzenia
 jesli zamek obraca sie cały to moze to byc przyczyna wytartego grota kluczyka. polega to na tym ze koniec kluczyka musi wejsc do samego konca wkladki i odepchnac ja delikatnie a  wtedy zamek sie otwiera jesli zas grot kluczyka jest wytarty to jest za krotki i nie dociera do konca.jesli juz uporacie sie z tym dranstwem i centralny bedzie działał to namawiam do korzystania co jakis czas z otwierania kluczykiem wszystkich zamków aby uniknac zasniedzenia.
NAZAD NIEUZYWANY ULEGA ZANIKANIU
                                                       pozdrawiam i mam nadzieje  ze admin wybaczy mi duze literki
XMen--był XM mkI teraz C8

Offline Jacek Błaszczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 105
  • Skąd: Kołobrzeg
  • Posiadany samochód: C5 II, 2.0 HDI, 2005r, złociutki /był Xm 3.0 V6 mk1
  • Miejscowość: Kołobrzeg
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 05, 2007, 11:43:23 »
Widzę, że problem z wkładkami jest dość częsty. Mam następujące pytanie, czy są jakieś zamienniki zamków do xm?? czy musi to być zamek konkretnie od xm, bo w sklepie komplet ze stacyjką oryginalny kosztuje 820zl. przynajmniej u mnie, a żadnych używanych lub zamienników nie mogę znaleźć. Ewentualnie, czy ma ktoś jakieś zdjęcie, wymiary tej plastikowej końcówki w zamku, bo ona jest ułamana i zastanawiam się czy nie dałoby rady jej dorobić lub jakoś zastąpić??
pozdrawiam.

Offline Artur Kulesza

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 1
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM V6 3.0 l. 1990 r.
  • Zainteresowania: Cytrynki i Mercedesy
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 12, 2007, 16:40:21 »
Witam Panowie !
Jestem nowym klubowiczem i mam pytanie ...
Jak dobrac pliota do istniejacego zamka centralnego ?
lub moze ma ktos komplet ... kluczyk z pilotem oraz odbiorniki
Pozdrawiam.

Offline Michał Zaremba

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 44
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1991r
  • Miejscowość: Opole
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 31, 2007, 23:33:46 »
Całą sprawę można zamknąć montując zamek na pilota. Kupujemy centralkę zamka na Allegro. W samochodzie wyciągamy schowek pasażera i tam wstawiamy centralkę podłaczając ją pod centralny z samochodu.
Ja tak zrobiłem i nie pamiętam juz co to jest bębenek w drzwiach bo otwieram przyciskiem na pilocie. Cały koszt to ok 70 zł wraz z syreną. Prosto i łatwo i tanio.

Offline Michał Zaremba

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 44
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1991r
  • Miejscowość: Opole
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 01, 2007, 21:55:34 »
Wydaje mi się, że poprzez wkładanie kluczyka wkładamy również brud. Tak więc jak nie używasz kluczyka to bębenek nie jest zabrudzony i wystarczy tylko przesmarować (jak potrzeba). Sprawdzałem po roku nie używania kluczyka i nie było problemu a samochód jest z 1991r.

Offline Jarosław Dobrowolski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: Łomża
  • Posiadany samochód: XM MkII Kombi 2.0 16V
  • Zainteresowania: Motoryzacja , elektronika
  • Miejscowość: Łomża
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 02, 2007, 11:32:34 »
Witam Serdecznie Szanownych Kolegów !!

Przemierzyłem temat centralnego zamka w XM i nie odnotowałem , aby ktoś skarżył się na pilota , będę więc chyba pierwszy . Jestem świeżym użytkownikiem XM . Auto które zakupiłem posiada trzy kluczyki ( w tym dwa "scyzoryki") . Niestety , żadnej wkładki nie da się obrócić za pomocą klucza , ale z tym dzięki Waszym opisom pewnie sobie poradzę . Martwi mnie jednak , że działa tylko jeden pilot . Może ktoś z Kolegów posiada schemat  , jakąś dokumentację do pilota z kluczykiem ( zasilanie : dwie baterie CR 2032 po 3 V ) . Spróbował bym go naprawić ...

Boję się sytuacji  gdy pomimo faktu posiadania samochodu , kluczyka , paliwa w baku i dokumentów .....pójdę piechotą ..

Pozdrawiam  ;-)

Offline Michał Sieńkowski-Siekiera

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Niecytryna :(
  • Zainteresowania: Różne...
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 21, 2007, 00:18:34 »
Cytuj

Michał Zaremba starannie wyklepał(a):
Całą sprawę można zamknąć montując zamek na pilota. Kupujemy centralkę zamka na Allegro. W samochodzie wyciągamy schowek pasażera i tam wstawiamy centralkę podłaczając ją pod centralny z samochodu.
Ja tak zrobiłem i nie pamiętam juz co to jest bębenek w drzwiach bo otwieram przyciskiem na pilocie. Cały koszt to ok 70 zł wraz z syreną. Prosto i łatwo i tanio.


Swietnie. Tylko potrzebuje schemat zlacza od sterownika centralnego. Ma ktos ?

Pozdrawiam
Michal Siekiera, Bydgoszcz
były: BX 19TRI '88(?) R.i.P :(
XM 2.0i '89 - R6A
XM 3.0V6 12v '96/97 - szkoda
siekiera(zwierzak)gmail.com

Offline Michał Sieńkowski-Siekiera

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Niecytryna :(
  • Zainteresowania: Różne...
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 21, 2007, 00:22:50 »
Cytuj

Jarosław Dobrowolski starannie wyklepał(a):
Witam Serdecznie Szanownych Kolegów !!

Przemierzyłem temat centralnego zamka w XM i nie odnotowałem , aby ktoś skarżył się na pilota , będę więc chyba pierwszy .


Ja moge sie poskarzyc na pilota (moze bedzie Tobie razniej :) )
Moj ktoregos dnia zacza pracowac ciagle. Paru elektronikow sie do niego przymierzalo ale sie poddali :(
Tak wiec skonczy sie na radiowce ... (lezy na polce i czeka na troche wolnego czasu).
Pozdrawiam
Michal Siekiera, Bydgoszcz
były: BX 19TRI '88(?) R.i.P :(
XM 2.0i '89 - R6A
XM 3.0V6 12v '96/97 - szkoda
siekiera(zwierzak)gmail.com

Offline Mateusz Telega

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 394
  • Skąd: podkarpackie
  • Posiadany samochód: Citroen C3 1.4 TU3JP
  • Miejscowość: podkarpackie
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 23, 2007, 19:18:49 »
Witam!
Mam maly problem zcentralnym, dziala skurczybyk tylko jak jest goraco (i to nie zawsze, najczesciej tylko zamyka) np jak auto nagrzeje sie na slonscu to git, wszystko hula jak nalezy. Jak rano wsiadam do zimnego wozu to lipa, zero reakcji...
Od czego proponujecie zaczac sprawdzanie?

pozdrawiam.
był XM 2.1TD 12v Break, 1995r.  335000km [Manual, Climatronic, HA]