Mam nietypowy problem z centralnym zamkiem. XM II '98, centralny radiówka z pilotem.
Było tak:
1. Działał centralny z kluczyka i z pilota, błyskały przy działaniu kierunkowskazy, ale najprawdopodobniej zawieszał się przekaźnik w centralce Texton bo po użyciu centralnego zawieszały się kierunkowskazy i migały dwa na raz. Po odpięciu akumulatora i ponownym podłączeniu, kierunkowskazy działały idealnie tak długo, aż nie użyło się centralnego - padło na przekaźnik w centralce Textona, odpięliśmy dwa kable odpowiedzialne za sygnał do kierunków i od tej pory centralny nie sygnalizował kierunkami działania ale samo zamykanie i otwieranie działało bezproblemowo i kierunkowskazy działały cały czas.
2. W odstępach kilkudniowych centalny był sprawdzany i ciągle działał ale samochód później stał jakiś dłuższy czas nieużywany niestety z podpiętym akumulatorem, który to po długim postoju się rozładował i samochód w ogóle nie reagował ani na pilot ani na kluczyk.
3. Po wstawieniu nowego, naładowanego akumulatora okazało się, że przestał działać centralny zamek, ani z przycisku, ani z kluczyka, ani z pilota, nie działa.
4. Po naciśnięciu pilota słychać charakterystyczne cykanie centralki Texton i drugiej centralki KIEKERT.
5. Po naciśnięciu przycisku zamykającego w drzwiach przednich lewych lub prawych, słychać (i czuć jak się dotknie), że w centralce KIEKERT działa przekaźnik.
6. Tym samym obie centralki przynajmniej dają sygnał, że jakoś działają, ale mimo to, nic się nie zamyka i nie otwiera, ani drzwi, ani klapka paliwa, ani bagażnik, nic.
Nie wiem już co z tym zrobić, zepsuło się najprawdopodobniej przez ten rozładowany akumulator, bezpieczniki są dobre, nie mam już pomysłu co z tym zrobić, kupowanie elementów w ciemno to przesada.
Edit.
Jeszcze ciekawostka, dobrałem się do siłownika w tylnej klapie bo tam było najłatwiej, wymontowałem go i sprawdziłem podpinając kabelkami do akumulatora, działa! Raz w lewo, raz w prawo, zależnie czy puszczę mu plus na lewy czy prawy styk. Czyli odpada opcja, że siłowniki się zepsuły bo ten jeden by działał. Sam mechanizm zamka da się ruszać ręką, więc też nie ma żadnej wady mechanicznej. I teraz co ciekawe, miernikiem sprawdziłem wtyczkę z dwoma pinami wchodzącą do tego siłownika. Jeden wtyk do pinu we wtyczce, drugi do masy (jedna z pobliskich śrubek) i przy naciśnięciu pilota pojawia się tam na chwile 12V. Zmieniłem pin we wtyczce, tam też pojawia się 12V, kwestia pojawiania się 12V zależy widocznie od zamykania/otwierania. W każdym razie, prąd dochodzi. To ja już nie rozumiem, co jest nie tak i czemu siłownik działa przy aku a na kablu nie.
Edit 2.
Odpiąłem centralkę TEXTON zostawiając tylko KIEKERT i po naciśnięciu przycisku zamykania drzwi słychać działanie przekaźnika w centralce KIEKERT ale nic się nie dzieje.
Oznaczenia mojej centralki to KIEKERT 9611914080 L98. Mam drugą centralkę z identyczną kostką i pierwszym numerem ale z innym drugim, jest na niej: 9611914080 K03. Druga centralka pochodzi z XM II 2.0 16V z 1994 z centralnym zamkiem bez pilota i z kostki do niej podłączanej wychodziło mniej zielonych cienkich przewodów. Zastanawiam się, czy mogę ją dla testu podłączyć do tego diesla z 98, żeby czegoś nie zepsuć jeszcze bardziej