Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Centralny zamek  (Przeczytany 94325 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Artur Pręgowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 391
  • Skąd: Gliwice / Cz-wa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Grand Picasso Exclusive 2.0HDI '08 + Citroen C2 1,6 VTS '07
  • Zainteresowania: Programowanie PLC, Motocykle
  • Miejscowość: Gliwice / Cz-wa
Re: centralny zamek mk2
« Odpowiedź #75 dnia: Październik 07, 2010, 22:35:12 »
No u mnie tak łapał i wcale to nie jest przesada niestety. Później też mu się odwidziało i wylądowała nieoryginalna centralka bo już wcale a wcale nie chciał zagadać :/
Moje byłe francuzy:
Citroen XM 2,5TD '99 Exclusive HAII
Citroen C2 1,4i SX '03
Peugeot 407 SE 1.6 HDI '04

Aktualne:
Citroen C4 Grand Picasso Exclusive 2.0HDI '08
Citroen C2 1,6 VTS '07

Strona serwisowa citroena

Diagnostyka Lexia/PP2000    "Gliwice"

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: centralny zamek mk2
« Odpowiedź #76 dnia: Październik 08, 2010, 09:52:31 »
U mnie tez już stig z alarmem siedzi i sobie chwalę bo ze 100m spokojnie na otwartej przestrzeni łapie :)

Offline Jacek Błaszczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 105
  • Skąd: Kołobrzeg
  • Posiadany samochód: C5 II, 2.0 HDI, 2005r, złociutki /był Xm 3.0 V6 mk1
  • Miejscowość: Kołobrzeg
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #77 dnia: Styczeń 18, 2011, 23:37:27 »
Panowie dziwna sprawa, troche centralka szwankowała, odpalałem samochód, to zamykała, otwierała, zamykała, znowu otwierała, ale później z pilota wszystko chodziło ok. Aż jednego dnia, przestał reagowac na pilota. Zamykając ryglami, wariuje,ale za ktorymś razem zamyka,niestety później milczy. Zero reakcji na pilota. Od tej pory, autko stoi zamkniete. Co powinienem sprawdzić ? Dodam, że często pojawiało mi się ostrzeżenie o otwartych przednich drzwiach pasażera.
Z gory dziękuję za pomoc !

Offline Michał Głodek

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 1 043
  • Skąd: Rzeszów / Kraków
  • Posiadany samochód: XM 2.9 BVA
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #78 dnia: Luty 27, 2011, 16:18:00 »
Czujniki zamknięcia? Być może centralny nie ma prawa zamknąć drzwi jeśli one są (wg. czujników) otwarte...

Racja?
-XM 2.9 V6 BVA 1999
były:
-C5 1.6 HDi 2005
- C5 2.9 V6 BVA 2009
- C5 2.0 HPi 2001
- Berlingo 2.0 HDi 2003
- XM 2.0 TCT 1995 Miss you :(
- Xsara 1.9 TurboD 1998

Offline Michał Andrzejewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 280
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Były: BX 19 TZD '91 205 kkm, AX 1.4D '94 ???kkm, XM mk2 2.1 TD '98 200 kkm,AX 1.0 100kkm
  • Zainteresowania: Citroen, Atari
  • Miejscowość: Kraków
Re: Centralny zamek - prośba o schemat (mk2)
« Odpowiedź #79 dnia: Lipiec 07, 2011, 22:51:13 »
Odświeżam temat.

Idzie zima - a mój centralny nadal nie działa

Przypominam - pytałem już w lipcu:



A ja bym prosił o schemat zamka centralnego w mk2.

Problem mam taki, że sterownik działa, podaje napięcie i odwraca biegunowość jak trzeba, tylko że prąd potem gdzieś 'znika' i zamki nie reagują.

Gdzieś jest łączenie kabli - od 6 siłowników (4 drzwi, klapa i wlew paliwa) i sądzę, że właśnie tam jest problem.

Gdzie te kable się łączą???

pozdrawiam,

MA
______________________________________________
Był mocno spracowany BX 1.9TZD '91,
był mocno zużyty AX 1.4D '94,
był nieco zużyty AX 1.0 '96
był prawie piękny XM 2.1 TD '98
Może będzie coś jeszcze?

XeNeS

  • Gość
Re: centralny zamek mk2
« Odpowiedź #80 dnia: Maj 19, 2012, 16:41:33 »
Widzę że znalazłem wątek, który być może mi pomoże.

Generalnie mam problem z centralnym - wygląda na to, że padł mi moduł (pilot) do otwierania zamka centralnego w kluczyku. Niestety drugiego już nie mam celem weryfikacji, w związku z tym obecnie auto mogę otworzyć tylko z kluczyka.

Dokopałem się do sterownika zamka centralnego (chyba to to?) - jak na obrazku, po wymontowaniu centralny nie działa nawet z kluczyka...

Więc pierwsze pytanie - gdzie jest nadajnik/odbiornik radiowy od centralnego w XM'ie?

Teraz pozostaje drugie pytanie - co proponujecie aby zrobić, jak zlokalizuję w/w moduł:

1. Wyszukać używkę np. na Allegro - komplet odbiornik centralnego + 2x sparowany moduł w kluczyku
2. Założyć coś innego - tylko co?

Co radzicie?

Pozdrawiam,

XeNeS

  • Gość
Re: centralny zamek mk2
« Odpowiedź #81 dnia: Maj 19, 2012, 21:59:13 »
Udało mi się w końcu dokopać do odbiornika RF od centralnego - jak w załączniku.

Do tego znalazłem też pokazową rozpiskę Texton'a - na francuskim forum.

Czy wg. tego co jest w obrazkach oznacza, że mogę w miejsce Texton'a podpiąć uniwersalny sterownik zamka centralnego. np. coś takiego:

http://allegro.pl/sterownik-centralnego-zamka-uniwer-i2331100713.html

?

XeNeS

  • Gość
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #82 dnia: Maj 19, 2012, 22:03:17 »
Czy komuś z Was udało się może wymienić odbiornik RF fabryczny Texton'a na wariant uniwersalny z nowymi pilotami, zostawiając fabryczny moduł sterowania zamkiem centralnym?

Offline Jędrzej Piechota

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 255
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16V + LPG '04
  • Miejscowość: Gdańsk
Re: centralny zamek mk2
« Odpowiedź #83 dnia: Maj 20, 2012, 19:24:28 »
Jak najbardziej możesz zamienić sterownik na taki, który podałeś. Trzeba tylko odpowiedni podpiąć przewody ;).

Offline Łukasz Różyło

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 25
  • Skąd: Kołobrzeg
  • Posiadany samochód: XM 2.0 16V
  • Miejscowość: Kołobrzeg
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #84 dnia: Czerwiec 28, 2012, 20:29:56 »
witam a ja mam taki mal;y problem otoz pewnego dnia moj xm przestal otwierac sie z pilota wiec poszedlem po drugiego i w sumie przez kilka dni bylo ok problem w tym ze i ten odmowil posluszenstwa  co mam teraz zrobic aby naprawic owa usterke  mam jeszcze drugiego xm na czesci ewentualnie co musialbym przelozyc zeby pilot od tamtego dzialal

Offline Łukasz Różyło

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 25
  • Skąd: Kołobrzeg
  • Posiadany samochód: XM 2.0 16V
  • Miejscowość: Kołobrzeg
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #85 dnia: Czerwiec 28, 2012, 22:32:35 »
problem naprawiony okazalo sie ze ponowna rejestracja kluczyka zalatwila sprawe  co do drugiego kluczyka nie wiem co  sie z nim dzieje chyba padl poniewaz po wlozeniu bateri  czerwona lampka pali sie przez caly czas moze ktos juz mial taki problem i wie jak to usunac

XeNeS

  • Gość
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #86 dnia: Czerwiec 29, 2012, 10:12:13 »
W jaki sposób ponownie zarejestrowałeś kluczyk?

Offline Łukasz Różyło

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 25
  • Skąd: Kołobrzeg
  • Posiadany samochód: XM 2.0 16V
  • Miejscowość: Kołobrzeg
Re: Centralny zamek
« Odpowiedź #87 dnia: Lipiec 02, 2012, 10:10:01 »
1 przekrecasz kluczyk w stacyjce na zaplon ale nie odpalasz go
2 przez 10 sekund  musisz przytrzymac przycisk na pilocie
3 wyciagasz kluczyk i zamykasz auto guzikem w kluczyku

i takim oto sposobem moznza zarejstrowac kluczyk mam nadzieje ze  pomoglem

Offline Tomasz Kluba

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 100
  • Skąd: Milicz
  • Posiadany samochód: 2CV6, XM, Focus i Uno :D
  • Miejscowość: Milicz
Odp: Centralny zamek
« Odpowiedź #88 dnia: Wrzesień 29, 2015, 16:42:09 »
Mam nietypowy problem z centralnym zamkiem. XM II '98, centralny radiówka z pilotem.
Było tak:
1. Działał centralny z kluczyka i z pilota, błyskały przy działaniu kierunkowskazy, ale najprawdopodobniej zawieszał się przekaźnik w centralce Texton bo po użyciu centralnego zawieszały się kierunkowskazy i migały dwa na raz. Po odpięciu akumulatora i ponownym podłączeniu, kierunkowskazy działały idealnie tak długo, aż nie użyło się centralnego - padło na przekaźnik w centralce Textona, odpięliśmy dwa kable odpowiedzialne za sygnał do kierunków i od tej pory centralny nie sygnalizował kierunkami działania ale samo zamykanie i otwieranie działało bezproblemowo i kierunkowskazy działały cały czas.
2. W odstępach kilkudniowych centalny był sprawdzany i ciągle działał ale samochód później stał jakiś dłuższy czas nieużywany niestety z podpiętym akumulatorem, który to po długim postoju się rozładował i samochód w ogóle nie reagował ani na pilot ani na kluczyk.
3. Po wstawieniu nowego, naładowanego akumulatora okazało się, że przestał działać centralny zamek, ani z przycisku, ani z kluczyka, ani z pilota, nie działa.
4. Po naciśnięciu pilota słychać charakterystyczne cykanie centralki Texton i drugiej centralki KIEKERT.
5. Po naciśnięciu przycisku zamykającego w drzwiach przednich lewych lub prawych, słychać (i czuć jak się dotknie), że w centralce KIEKERT działa przekaźnik.
6. Tym samym obie centralki przynajmniej dają sygnał, że jakoś działają, ale mimo to, nic się nie zamyka i nie otwiera, ani drzwi, ani klapka paliwa, ani bagażnik, nic.

Nie wiem już co z tym zrobić, zepsuło się najprawdopodobniej przez ten rozładowany akumulator, bezpieczniki są dobre, nie mam już pomysłu co z tym zrobić, kupowanie elementów w ciemno to przesada.

Edit.
Jeszcze ciekawostka, dobrałem się do siłownika w tylnej klapie bo tam było najłatwiej, wymontowałem go i sprawdziłem podpinając kabelkami do akumulatora, działa! Raz w lewo, raz w prawo, zależnie czy puszczę mu plus na lewy czy prawy styk. Czyli odpada opcja, że siłowniki się zepsuły bo ten jeden by działał. Sam mechanizm zamka da się ruszać ręką, więc też nie ma żadnej wady mechanicznej. I teraz co ciekawe, miernikiem sprawdziłem wtyczkę z dwoma pinami wchodzącą do tego siłownika. Jeden wtyk do pinu we wtyczce, drugi do masy (jedna z pobliskich śrubek) i przy naciśnięciu pilota pojawia się tam na chwile 12V. Zmieniłem pin we wtyczce, tam też pojawia się 12V, kwestia pojawiania się 12V zależy widocznie od zamykania/otwierania. W każdym razie, prąd dochodzi. To ja już nie rozumiem, co jest nie tak i czemu siłownik działa przy aku a na kablu nie.

Edit 2.
Odpiąłem centralkę TEXTON zostawiając tylko KIEKERT i po naciśnięciu przycisku zamykania drzwi słychać działanie przekaźnika w centralce KIEKERT ale nic się nie dzieje.
Oznaczenia mojej centralki to KIEKERT 9611914080 L98. Mam drugą centralkę z identyczną kostką i pierwszym numerem ale z innym drugim, jest na niej: 9611914080 K03. Druga centralka pochodzi z XM II 2.0 16V z 1994 z centralnym zamkiem bez pilota i z kostki do niej podłączanej wychodziło mniej zielonych cienkich przewodów. Zastanawiam się, czy mogę ją dla testu podłączyć do tego diesla z 98, żeby czegoś nie zepsuć jeszcze bardziej  :(
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 29, 2015, 18:24:56 wysłana przez Tomasz Kluba »
2CV6 Club '85 • XM 2.1TD Pallas '91 • XM 2.1TD automat '98 • XM 2.1TD Break '98

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 225
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Centralny zamek
« Odpowiedź #89 dnia: Grudzień 07, 2015, 19:43:59 »
Podłączam się do tematu - rzeki: W moim aucie nie działa już żaden z obu radiowych pilotów, a charakterystyczną sprawą było powolne "umieranie" każdego z nich po kolei (oczywiście nie jest to sprawa baterii).  Niestety ich naprawy nikt nie chce się podjąć.  Ze śledzenia fragmentów watku wynika, ze wielu z kolegów  wie, w jaki sposób jest "zorganizowane" radiowe sterowanie zamkiem centralnym (padają tajemnicze nazwy pt. "texton" itp).
Czy element odbiorczy sygnału radiowego z pilotów (może to ów "texton"?) jest urządzeniem niezależnym od komputera samochodowego i mógłby być wymieniony razem z parą pilotów (wkładów elektronicznych do kluczyków)?
 Jeżeli opisywana przez któregoś z klubowiczów procedura "rejestracji" kluczyka w moim przypadku nie przyniesie żadnego rezultatu chciałbym podmienić taki "komplet". Byłoby to najprostsze rozwiązanie: nie trzeba kupować kolejnej, raczej badziewnej centralki, kombinować  z instalacją elektryczną (bez znajomości schematu) i nosić przy kluczykach dodatkowych pilotów... Potrzebowałbym zatem informacji, czy mozna tak zrobić i który to element w aucie trzeba wymienić.
 
 pozdr.
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 225
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Centralny zamek
« Odpowiedź #90 dnia: Grudzień 08, 2015, 17:17:35 »
Zgodnie z przypuszczeniami  "rejestracja" (wg przytoczonego przez Łukasza opisu)  się nie powiodła dla żadnego z posiadanych kluczyków.
Jeszcze raz proszę zatem o informacje (od tych kolegów, którzy temat już przerobili): czy centralka TEXTON jest "przypisana" tylko parze kluczyków i jako komplet może być wymieniana, czy też jest "powiązana" gdzieś głębiej: do kolejnej centralki, do kompa samochodowego itp.?
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Krzesimir Dębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 469
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen CX 25 TRD 2, XM 2.0 TCT
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Centralny zamek
« Odpowiedź #91 dnia: Grudzień 10, 2015, 22:40:43 »
Wyślij mi wnętrzności obu pilotów i centralkę (czyli właśnie ten "texton") to Ci to naprawię. Jeśli jesteś zainteresowany to napisz na pw.

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 225
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Centralny zamek
« Odpowiedź #92 dnia: Grudzień 11, 2015, 19:04:27 »
Fajnie, tylko jeszcze napisz proszę, gdzie jest ów "texton"? Z prawej strony pod schowkiem? Ostatnio trochę tam grzebałem (sprawdzałem moduł do oświetlenia wnętrza), ale chyba nie widziałem czarnej  skrzynki z białym złączem...

pozdr.
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Krzesimir Dębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 469
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen CX 25 TRD 2, XM 2.0 TCT
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Centralny zamek
« Odpowiedź #93 dnia: Grudzień 13, 2015, 14:44:04 »
Moduł znajduje się pod schowkiem od strony pasażera, można go wyjąć odkręcając dolny plastik. Trzeba trochę pogrzebać w pobliżu kanału wentylacyjnego. Pudełko ma kolor czarny i przychodzi do niego biała wtyczka.

Offline Jarek Szułczyński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 21
  • Skąd: Toruń
  • Posiadany samochód: Picasso 1.8 '00 ; Saab 9-3 cabrio ; Astra II ; Subaru Justy 4x4
  • Miejscowość: Toruń
Odp: Centralny zamek
« Odpowiedź #94 dnia: Luty 22, 2016, 07:22:13 »
Panowie, a ja zupełnie z innej strony..

Pilot mi działa, ale jak otwieram/zamykam to z zamka pasażera wydobywa się zgrzyt/jęk/pisk Sam nie wiem jak to określic. Dziwny, dość głośny dźwięk.
Druga sprawa, zablokowała mi sie klamka bagażnika w HB mk2. Wcisnąłem i tak zostało. Klapa nadal zamknięta, ani w jedną ani w drugą. Jakieś sugestie?

Offline Wojciech Gliniak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 270
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: CX 25 GTI '86, CX 25 GTI '88, BX 19 TZD, XANTIA Turbo C. T., Berlingo
  • Zainteresowania: turystyka
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Centralny zamek
« Odpowiedź #95 dnia: Luty 22, 2016, 07:29:22 »
Witaj. Sól zamkom nie służy... Bez demontasżu tapicerki i smarowania wszystkiego chyba się nie obędzie. Dodatkowo sprawdź siłownik w drzwiach. Z pozdrowieniami. Wojtek

Offline Mariusz Staniec

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 225
  • Skąd: Bukowa, dzielnica Spólne - prawie Bełchatów
  • Posiadany samochód: XM'an 2.1TD '93 ASB i XM'an3.0 V6 24V '00 był nieodżałowany XM'an 2.1TD '91 i XM'an 3.0 V6 Break '92r
  • Zainteresowania: King Crimson, Honda Goldwing
  • Miejscowość: Bukowa, dzielnica Spólne - prawi
Odp: Centralny zamek
« Odpowiedź #96 dnia: Styczeń 12, 2021, 19:32:34 »
Dawno mnie tu nie było, dawno nikt tu nic nie pisał, ale podłączę się do tematu bo szwankuje mi centralny zamek XM MKIIProblem jest taki, że czasem się zbuntuje i nie otwiera samochodu.Uprzedzając pytania:Tak wymieniłem wszystkie zamki w drzwiach, bo się nie otwierały (oczywiście jak padały nie wszystkie naraz :))Tak odłączałem za każdym razem każdy zamek/siłownik, żeby sprawdzić , który to.Nie, nie dotykałem się centralki.Ostatnim siłownikiem który mi pozostał jest siłownik w klapce paliwa i nie wiem jak się do niego dostać, ktoś to rozbierał ?Dla dociekliwych nigdy nie miałem z nim problemów.
Mariusz Staniec
Bukowa k/Bełchatowa dzielnica Spólne
XM'an 2.1TD 93r ASB
XM'an 3.0 V6 24V 00r

Offline Krzesimir Dębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 469
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen CX 25 TRD 2, XM 2.0 TCT
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Centralny zamek
« Odpowiedź #97 dnia: Styczeń 12, 2021, 22:33:04 »
Rozbierz i przelutuj moduł centralnego zamka, szary, zdaje się firmy Kiekert, czy jakoś tak, który jest pod schowkiem po stronie pasażera.

Offline Marek Korczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM mk2 2.0TCT '99 XM mk2 2,9(ES9J4) '98
  • Zainteresowania: renowacja aut, sporty motorowodne, elektronika
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Centralny zamek
« Odpowiedź #98 dnia: Styczeń 12, 2021, 23:43:47 »
Zacznij od wymiany baterii w pilocie, to że świeci dioda podczas naciskania przycisku może nic nie znaczyć. Miałem to samo, czasem otwierał/zamykał , czasem nie. Po długiej walce z modułem(przelutowałem) i nie tylko, w końcu wymieniłem baterie w pilocie i jak ręką odjął.
DS (ID19B) w trakcie renowacji...

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Centralny zamek
« Odpowiedź #99 dnia: Styczeń 13, 2021, 05:57:36 »
Sprecyzuj, czy nie działa w ogóle centralny zamek, czy samo otwieranie pilotem. Centralny działa w pewnym sensie niezależnie od pilota - daje się sterować stykami zamków w przednich drzwiach, także odryglowanie którychś przednich drzwi grotem powinno otworzyć wszystkie pozostałe.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'