Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Układ hydrauliczny  (Przeczytany 32142 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Arkadiusz Samol

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Skąd: Mełno
  • Posiadany samochód: Xm 2.0i 90r./ / Xm 2.5 TD 96r. / Xm 2.5 TD 97r. /
  • Miejscowość: Mełno
Układ hydrauliczny
« dnia: Luty 29, 2008, 09:37:09 »
Witam. Mam takie pytanie.
Jak przepłukać i czym najtaniej układ hydrauliczny w xm 2.5 td???
Wlane tam było w nagłej sytuacji olej od wspomagania i skrzyni automatycznej.
I jak później spuścić całość płynu???
Pozdrowionka... ;-)

Offline Andrzej Biniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 575
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen XM 3,0 V6 12V 167 KM 1989r HAI bez LPG
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 29, 2008, 10:05:12 »
Cytuj

Arkadiusz Samol napisał:
Witam. Mam takie pytanie.
Jak przepłukać i czym najtaniej układ hydrauliczny w xm 2.5 td???
Wlane tam było w nagłej sytuacji olej od wspomagania i skrzyni automatycznej.
I jak później spuścić całość płynu???

Różne substancje stosowali Koledzy z Klubu np. olej napędowy lub hydroflusz (ten ostatni jest typowo do płukania , ten pierwszy najtańszy). Żeby pozbyć się tej mieszaniny należy auto  max obniżyć i po chwili jak prawie wszystko znajdzie się w zbiorniku, czymś to z niego wyciągnąć, ale najlepiej jest wymontować zbiornik i jego samego też wyczyścić np. benzyną ekstrakcyjną.
Jak coś pominąłem ,to Koledzy uzupełnią.
XM 3.0 V6 1989r HA1 bez LPG.Pozdrawiam. Sprzedany
od września 2008 BMW 735i Automat  x 2szt

Offline Arkadiusz Samol

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Skąd: Mełno
  • Posiadany samochód: Xm 2.0i 90r./ / Xm 2.5 TD 96r. / Xm 2.5 TD 97r. /
  • Miejscowość: Mełno
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 29, 2008, 11:16:18 »
Podziękowania dla kolegi.
Pozdrowionka... ;-)

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 225
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 29, 2008, 14:01:55 »
"Operację" trzeba by jeszcze z raz powtórzyć ( przynajmniej cześciowo ) bo zawsze zostaje coś w zaciskach hamulcowych, przewodach, siłowniku wspomagania itd.
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline łukasz markiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 332
  • Skąd: nowe miasto n/pilicą
  • Posiadany samochód: xm 2.0i 8v+lpg bez KAT bez HA
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: nowe miasto n/pilicą
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 29, 2008, 23:50:02 »
Zostanie także w konżektorze troche także popuśc też śrube od odpowietrzania układu.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 01, 2008, 21:46:22 »
Witam. Pozwolę sobie odświeżyć temat. Na dniach będę chciał wymienić płyn LHM w swoim bolidzie i zastanawia mnie czy nie warto byłoby przepłukać układu całego hydroflushem ? Aktualnie mam nastukane 70tys. na tym LHMie-chyba delphi bo jakikś taki ciemnawy, poprzedni właściciel nie śpieszył się z wymianą, a nie wiem jak było wcześniej z tymi wymianami- czy jest ryzyko że po większych na LHMie przebiegach niż dopuszczalne, zalanie takiego hydroflushu może mi  zmasakrować zawieche ? Może w takim przypadku lepsze,bezpieczniejsze wyjscie to przeczyszczenie tych filterków i zalanie świeżutkiego Totala ? Czy po zalaniu Hydroflusha będzie do wymiany dystrybutor hamulcowy ? Czy to nie jest regułą?
Pozdrawiam Mateusz

Offline Julian Donajski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 137
  • Skąd: Gorzów Wlkp.
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD MkII automat 1995 HAII
  • Zainteresowania: święty spokój o ile istnieje
  • Miejscowość: Gorzów Wlkp.
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 01, 2008, 23:52:14 »
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:
 Może w takim przypadku lepsze,bezpieczniejsze wyjscie to przeczyszczenie tych filterków i zalanie świeżutkiego Totala ? Czy po zalaniu Hydroflusha będzie do wymiany dystrybutor hamulcowy ? Czy to nie jest regułą?
Pozdrawiam Mateusz

Zależy ile pojeździsz tym autem to raz a dwa jaką masz motywację do dłubaniny. Jeśli już czyściłbym te filterki tylko osobiście. Nic nie będzie do wymiany tylko z tego powodu, że stosowało się takie czy inne sposoby płukania. Można zalewać układ różnymi spec zajzajerami co to i krawat zawiążą albo i nie, ewentualnie pójść na łatwiznę i płukać ON lub wymieniać LHM np po 10 tyś. przebiegu 5 razy z rzędu. Żaden z tych sposobów nie spowoduje jakieś awarii tylko dlatego że był zastosowany. Jak ma się zepsuć na Totalu też padnie. Dobrze, że Total jest niejadalny bo jak widzę spore grono fanów tej marki niewątpliwie zasiliło by grupę otyłych. Zastanawiam się skąd dystrybutor wie, że zasila hamulce Totalem i ma się nie zużywać by nie zawieść Totalnych fanów.
Pozdrawiam
XM2.1TD automat 1995
klient Media Markt

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 02, 2008, 00:06:07 »
Chciałbym pojezdzic kilka latek conajmniej . Nie chodzi mi tutaj o wyzszosc Totala nad innymi firmami , tylko akurat taki kupilem taki na wymianke terazniejszego. Dystrybutor pewnie nie wie na czym jezdzi, ale chodzi mi o to czy jak juz jest ciut przemeczony to czy przeplukanie hydroflushem bedzie kwalifikowalo go z gory na wymiane czy jak to jest z tym ?

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 225
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 03, 2008, 10:53:48 »
Cytuj

Może w takim przypadku lepsze,bezpieczniejsze wyjscie to przeczyszczenie tych filterków ...

Legendarne mikrofilterki...  Kto wie, ile ich jest i gdzie sie znajdują?
Maksym zrobił kawałek dobrej roboty do modelu MkI (opis trzech filterków, fotki) ale czy to wszystkie ?
Na temat MkII nie znalazłem żadnych danych. Be sensu jest rozkrecanie wszystkich dłuższych złaczek przewodów w poszukiwianiu ewentualnego filterka.
Może warto byłoby stworzyć jakis opis tych miejsc (z fotkami) dla obu modeli auta. Nie powinno być tego chyba zbyt dużo ?
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 04, 2008, 14:07:46 »
Witam. 60 zł za wymianę płynu LHM i 20 zł za reg. wysokości to są w miare przyzwoite ceny ?

Offline Julian Donajski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 137
  • Skąd: Gorzów Wlkp.
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD MkII automat 1995 HAII
  • Zainteresowania: święty spokój o ile istnieje
  • Miejscowość: Gorzów Wlkp.
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 04, 2008, 15:22:30 »
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:
Witam. 60 zł za wymianę płynu LHM i 20 zł za reg. wysokości to są w miare przyzwoite ceny ?

Jak przebiegała procedura wymiany? Co konkretnie zrobiono? Ponieważ zrobiłem to sam jestem przynajmniej 6 dych do przodu. Ze spokojnym sumieniem mogę to przepić, może starczy.  :evil:
Pozdrawiam
XM2.1TD automat 1995
klient Media Markt

Offline Łukasz Nowicki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 71
  • Skąd: Poznań/Winogrady
  • Posiadany samochód: Xm 2.1 turbo d, xantia 1.8
  • Zainteresowania: cyyyy syk Bx, Xm, Xantia, Cx i inne
  • Miejscowość: Poznań/Winogrady
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 04, 2008, 15:33:11 »
wymiana LHM banalnie prosta zrobisz sam, regulacja prześwitu jak jest źle ustawiony za 20 zł to OK.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 04, 2008, 22:52:13 »
Nie wymieniłem bo miał auto na kanale. W środe o 8 z rańca mam być... Nie mam kanału żeby wymienic (z Wasza pomocą na pewno dałbym radę gdybym miał gdzie)... Dzisiaj byłem na trasie. Przejechałem 220 km i zatrzymałem się na parkingu , autko chodziło na wolnych jakieś 10 min , patrze pod autem kałuża :/ zielona, koło lewego przedniego koła... Czy jak autko stoi teraz zgaszone to płyn będzie wyciekał jak pompa nie pracuje ?

Offline Andrzej Biniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 575
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen XM 3,0 V6 12V 167 KM 1989r HAI bez LPG
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 04, 2008, 23:42:01 »
Plyn nie będzie wyciekal.
XM 3.0 V6 1989r HA1 bez LPG.Pozdrawiam. Sprzedany
od września 2008 BMW 735i Automat  x 2szt

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 04, 2008, 23:45:59 »
Oby. Chcialem opuscic autko na serwis , zeby plyn cofnac , ale jak rano nie podniesie go ? WIęc nie wiem czy zostawić tak jak jest czy lepiej opuscic ?

Offline Andrzej Biniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 575
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen XM 3,0 V6 12V 167 KM 1989r HAI bez LPG
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 05, 2008, 00:03:30 »
Zostaw tak jak jest.
XM 3.0 V6 1989r HA1 bez LPG.Pozdrawiam. Sprzedany
od września 2008 BMW 735i Automat  x 2szt

Offline Łukasz Nowicki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 71
  • Skąd: Poznań/Winogrady
  • Posiadany samochód: Xm 2.1 turbo d, xantia 1.8
  • Zainteresowania: cyyyy syk Bx, Xm, Xantia, Cx i inne
  • Miejscowość: Poznań/Winogrady
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 05, 2008, 00:07:57 »
Jak zostawi w pozycji szosa auto z wyciekiem na zasilaniu to płyn będzie się sączył i wyciekał pewnymi ilościami. W mniejszym stopniu będzie się to działo przy opuszczeniu na glebe. Podnieść się później musi nie ma opcji że nie.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 05, 2008, 00:10:42 »
Czyli lepiej zglebowac go ?

Offline Łukasz Nowicki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 71
  • Skąd: Poznań/Winogrady
  • Posiadany samochód: Xm 2.1 turbo d, xantia 1.8
  • Zainteresowania: cyyyy syk Bx, Xm, Xantia, Cx i inne
  • Miejscowość: Poznań/Winogrady
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 05, 2008, 00:16:46 »
Tak, i najżeć skąd może lecieć na skręconych kołach, pod maską dla plus minus ustalenia miejsca wycieku. Możliwe że to jakiś wężyk pompa-konżektor, zasilający przedni siłownik opcji jest wiele.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 05, 2008, 00:37:36 »
Nie nacieklo w sumie wiecej niż przez ten czas co stalem tam z zapalonym silnikiem. Zglebowany jest... na parkingu nic nie widac bo ciemno , poza tym od strony kola jest oslonka plastikowa. Tylko tyle ze nadkole jest zachlapane...

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 05, 2008, 19:34:58 »
Ten wąż jest taki wygięty i idzie później do stalowej rurki. Nie ma tam wysokiego ciesnienia chyba, bo gdyby było to LHMu nie miałbym dawno już,a od wczoraj (450km) dolałem mu 1,5l LHM i dzisiaj ON musiałem jakieś 200-300 ml jeszcze wlać. Wąż był na wykończenia bo jak go delikatnie odgiąłem to pękł całkiem. Wstawiłem tam rurkę miedzianą jako przejściówkę i niby nie cieknie na razie ;P Drugą na zapas sobie zrobiłem i leży w bagazniku w razie czego ;P Za to twardy skubaniec jest jakis , nie wiem czy to może alufelgi i letnie opony tak zdziałały, ale jedzie się jak w sprężynowcu... hmmm

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 07, 2008, 00:17:36 »
Witam. Mam takie pytanko, czy jak auto pracuje na wolnych obrotach , nikt w środku nie siedzi , drzwi pozamykane to co chwilę słychać stuki co kilka sekund i tak mnie zastanawia czy to normalne , poza tym jak tył auta naciskałem to przy tych stukach auto wyraźnie stawało się twardsze i niezbyt skore do ugięcia  ( ok 2 s. to trwało... Coś dolega mojemu XMenowi ? Gdzie ewentualnie i za ile mogą mi zbadać działanie HA ?

Offline Julian Donajski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 137
  • Skąd: Gorzów Wlkp.
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD MkII automat 1995 HAII
  • Zainteresowania: święty spokój o ile istnieje
  • Miejscowość: Gorzów Wlkp.
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 07, 2008, 12:05:36 »
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:
Witam. Mam takie pytanko, czy jak auto pracuje na wolnych obrotach , nikt w środku nie siedzi , drzwi pozamykane to co chwilę słychać stuki co kilka sekund i tak mnie zastanawia czy to normalne , poza tym jak tył auta naciskałem to przy tych stukach auto wyraźnie stawało się twardsze i niezbyt skore do ugięcia  ( ok 2 s. to trwało... Coś dolega mojemu XMenowi ? Gdzie ewentualnie i za ile mogą mi zbadać działanie HA ?

Sam możesz sprawdzić HA. Napisałem co nie co na w/w temat ale w tzw. międzyczasie system mi padł zabierając w niebyt to co napisałem. Z opisu można wnioskować iż nastąpiła awaria cewki (cewek) HA lub też gdzieś w zasilaniu następują przerwy. Należałby od spodu zlokalizować która ewentualnie cewka stuka a da się to zrobić praktycznie tylko w w/w sposób.
Pozdrawiam
XM2.1TD automat 1995
klient Media Markt

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 09, 2008, 01:32:01 »
Konzektor to swoją droga (co ok. 15s. cyka sobie- gruchy wszystkie nabite były miesiąc temu) ale autko chodziło na wolnych obrotach i było słychać te otwierania cewek czy jak to tam się mówi, że co kilka sek. cykaja na zmianę i bodajrze nie jedno stukniecie tylko kilka w miare krótkim czasie, nie wiem jak to opisac. Jutro jak nie wyleci mi z głowy to spr. rano HA sposobem opisanym w innym temacie i umieszczę notkę :] A tak apropo , jest gdzieś na forum opiś szczegółowy wymiany LHM,u ? :)  2 mech. też w ch^$% przyciął i odmówił jutrzejszego spotkania bo zajęty i na to wychodzi , że sam będę musiał to spróbować uczynić, a przy okazji dużo rozbierania jest przy czyszczeniu tych 3 filterków co jest opisane w zrób to sam ? DLa mnie mechanika to czarna magia, nie wiem co gdzie się znajduje i jak wygląda w sumie, dlatego pytam, żebym nie musiał później jakiegoś szpeca ściągać żeby mi auto poskładał do kupy ;P  
Pozdrawiam Mateusz

Offline Wiesław Miś

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 238
  • Skąd: Lisowice/Wrocław
  • Posiadany samochód: CX Prestige 25 Automatic1986
  • Zainteresowania: hydropneumatyka kliniczna
  • Miejscowość: Lisowice/Wrocław
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 09, 2008, 11:33:10 »
A propos zajzajerów, przypomina mi się śmieszna historia jak szukałem auta do kupienia. Dzwonię do gościa z ogłoszenia, wypytuję o szczegóły ale gość całkiem w materii XM-ów niekumaty. Znaczy przypadkowy właściciel, chce sprzedać bo nie nie wie co i jak, a usterek cała masa. Pytam, czy nie cieknie LHM, a on na to co to takiego. Zdziwienie. No to , pytam, na czym on jeździ, znaczy zawieszenie na czym pracuje i cała hydraulika i gość na to , że na Kujawskim ! Oleju ??!! No tak, bo ciągle ubywa, i poprzedni właściciel tak też robił i on też. Nieźle się uśmiałem. Szkoda tylko auta. Pozdrawiam.
CX Prestige 25 Automatic MK II 1986 + LPG
Mercedes W140 S-klasse 1991 3,2 B+G "na zimę"
XM 2,0 CT 1994 HAII +gaz BRC Turbo Kit Sequent - sprzedany :(
XM 2,0 + gaz 1989 HAI - sprzedany 30.04.2010 :(
był XM 2,5 TD Pallas 1998 - MKII to nieporozumienie :evil:
W klubie od 2004, kiedy kupiłem pierwszego