Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1]wymiana oleju w skrzyni automatycznej AL4, perypetie  (Przeczytany 116947 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
[Mk1]wymiana oleju w skrzyni automatycznej AL4, perypetie
« dnia: Marzec 19, 2008, 18:58:46 »
Moja historia z dnia dzisiejszego, dzwonię do 5 serwisów samochodowych w Poznaniu, moje pytanie brzmi "chcę wymienić olej w automatycznej skrzyni biegów typu AL4 w samochodzie Citroen C5 2.0benz 2003, przebieg 100 tys km":

1. serwis nr 1:
Oni: takiej skrzyni nie ma, jest za to skrzynia AG4
Ja: skrzynia AL4 istnieje i jest montowana z silnikami 2.0
Oni: musiał się Pan pomylić skrzyni na pewno nie ma.
Ja: na stronie http://service.citroen.com/ jest dokumentacja techniczna producenta w plikach Acrobata
W tle słyszę "on wie o tej skrzyni z internetu" i śmiechy
Ja: dziękuję, do widzenia

2. serwis nr 2:
Oni: tak wiemy, znamy ta skrzynię
Ja: a jakiego oleju chcecie nalać, czy macie "na stanie" olej Esso LT 71141 jedyny stosowany do tej skrzyni ?
Oni: Panie nalejemy Dextrona, powinno być OK
Ja: do widzenia
W internecie są opisane i spotografowane przypadki, że Dextron robi w tej skrzyni totalne spustoszenie

Serwisów 3,4,5,6 nie będę opisywał, bo jeszcze teraz mi ręce opadają. Branża moto jest jedyną znaną mi branżą, gdzie na taką skalę występuje nieuctwo, partactwo i druciarstwo, a fachmani od siedmiu boleści cierpią na totalny wstręt do czytania. Cytat zasłyszany jakiś czas temu: "Panie jak będe to robił według książki, to na pewno #$%!%olę". W Polsce niestety ciągle tak jest, że nie wystarczy zapłacić, trzeba jeszcze być czujnym jak pies myśliwski na każdym kroku przyjąć, że stanie się ofiarą niewiedzy i brakoróbstwa. Spytajcie ludzi którzy budują dom. W trybie przyspieszonym stają się specjalistami od murarstwa, stolarstwa, glazurnictwa i kit wie czgo jeszcze. Z konieczności.

W efekcie, jadę zmienić olej w skrzyni 300 km z Poznania do Nadarzyna pod Wawą do serwisu pana Olczaka. Na miejscu okaże się po ocenie konsystencji oleju i ew. pyłu metalicznego na magnesach czy będzie to wymiana statyczna czy dynamiczna. Jest to jedyny serwis od automatów w jakim po drugiej stronie telefonu stała kompetentna osoba. Dobrze, że wymienia się raz na 100 tys km.
Uff wkurzony jestem :-)
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk1]wymiana oleju w skrzyni automatycznej AL4, perypetie
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 19, 2008, 21:33:02 »
A przeciez skrzynia AL4 to nie jakas nowosc, w Xantiach II juz byla. Ta skrzynia w Renault nazywa sie DP0, wiec automaciarze powinni wiedziec co to jest.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Kaśka Musielak

  • Administrator Honorowy
  • ******
  • Wiadomości: 4 966
  • Skąd: Wlkp
  • Miejscowość: Wlkp
Re: [Mk1]wymiana oleju w skrzyni automatycznej AL4, perypetie
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 19, 2008, 21:39:30 »
Pamietac nalezy o tym ze i tak całego oleju sie nie wymieni,wyleci 3 l i tyle tez bedzie uzupełnione,reszta jedynie po rozbiorce skrzyni.Spust nalezy przeprowadzic przy rozgrzanym oleju.

Powodzenia Andrzeju w razie czego słuze pomoca.

Opisz pozniej jak sie wszystko udało.

Offline Jan Buczkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Środa Wlkp.
  • Posiadany samochód: C5 2,2 HDI Automat Exclusive
  • Miejscowość: Środa Wlkp.
Re: [Mk1]wymiana oleju w skrzyni automatycznej AL4, perypetie
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 19, 2008, 23:36:05 »
Witam p. Andrzeju. Po co tak daleko jeździć? Ja wymienilem statycznie olej w serwisie Peugeota w Środzie. Ma na pólce Esso LT 71141. Faktycznie ma rację p. Kasia wyleciało 3 litry. Należy wymienić te 3 l po nastepnych 20-30 tys km. Itd. A propos jakości, ja po 90 tys miałem olej w stanie idealnym. Nie śmierdział spalenizną i nie było opiłkow. (skrzynia ZF 4HP-20)

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [Mk1]wymiana oleju w skrzyni automatycznej AL4, perypetie
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 20, 2008, 05:45:12 »
Do Kasi i Jana
Prawdopodobnie zdecyduję się na wymianę dynamiczną całego oleju (chyba 6,5 litra wchodzi). Zależy mi żeby załatwić sprawę za jednym podejściem, a nie jestem przekonany do wymiany tylko połowy oleju. U Olczaka mają urządzenie do tego.
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [Mk1]wymiana oleju w skrzyni automatycznej AL4, perypetie
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 26, 2008, 11:49:23 »
No i jestem po wymianie oleju. W AL4 nie trzeba podłączać urządzenia do wymiany dynamicznej. Wystarczy oprócz korka spustowego, odłączyć przewód powrotny z chłodnicy oleju i wylatuje 5,5 litra. Zmniejszyło to nieco koszt wymiany. Także 5,5 litra nowego Esso LT 71141 zostalo zalane. Wymieniany olej byl brązowy i mętny wg mechanika wygląda na wypracowany, na wykręconym magnesie średnia ilośc pyłu metalicznego.
Skrzynia po wymianie pracuje bardziej bezpośrednio, tzn bardziej "bezpoślizgowo". Znana każdemu użytkownikowi automatu nieproporcjonalność wzrostu obrotów silnika i  przyspieszenia samochodu (podobne do poślizgu sprzęgła w manualnej skrzyni) jest znacznie mniej odczuwalne. Nowy olej po prostu jakby lepiej przenosi napęd.
Zmniejszyły się także szarpnięcia przy gwałtownych redukcjach w zakresie prędkości 60-90 km/h.
Ale szczerze mówiąc nie sa to porażające różnice. Poprawa jest powiedzmy 20% w zachowaniu skrzyni.
Skrzynie AL4 wg serwisu sa solidne i udane. Przy wymianie oleju co 80-100 tys km przeważnie długie lata służą bezawaryjnie. Jedyną ich wadą jest CZASEM padanie przy 130-160 tys km 2 elektrozaworów (mechanik nazywal je solenoidy) ale koszt naprawy nie jest duży, bo skrzynia ma miskę olejową i ich wymiana jest możliwa bez demontazu skrzyni.
Aha i jeszcze jedno, dzwoniąc po serwisach w Poznaniu nikt nie znał oznaczenia AL4. Wczoraj się dowiedziałem (potwierdza się to co mówi Piotrek Sobczak)że ta sama skrzynia jest montowana w Renaultach pod oznaczeniem DP0 i wiekszość automaciarzy zna ją własnie jako DP0. Cóz, ja o tym nie wiedziałem, ale "fachowcy" poznańscy na pewno wiedzieć powinni.
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Marcin Zalesiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 172
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C4 GP 1,6 HDI MCP 2007r.*Berlingo 1,6 HDI 2011r.*C5 2,0 HDI 2007 r.*C5 Tourer 2.0 HDI Exclusive
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [Mk1]wymiana oleju w skrzyni automatycznej AL4, perypetie
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 27, 2008, 06:52:27 »
Cytuj

Skrzynie AL4 wg serwisu sa solidne i udane. Przy wymianie oleju co 80-100 tys km przeważnie długie lata służą bezawaryjnie.


Z tą awaryjnością to chyba nie do końca tak albo ja mam pecha po 125 tyś ze skrzyni leje mi się jak z dziurawego wiadra, do tego stopnia ze mam zachlapany olejem lewy błotnik, jutro jadę do Nadarzyna maja sprawdzić skąd się leje i ile będzie kosztowała mnie ta przyjemność.  

pozdrawiam

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [Mk1]wymiana oleju w skrzyni automatycznej AL4, perypetie
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 27, 2008, 07:35:44 »
Cytuj

Marcin Zalesiński napisał:
Cytuj

Skrzynie AL4 wg serwisu sa solidne i udane. Przy wymianie oleju co 80-100 tys km przeważnie długie lata służą bezawaryjnie.


Z tą awaryjnością to chyba nie do końca tak albo ja mam pecha po 125 tyś ze skrzyni leje mi się jak z dziurawego wiadra, do tego stopnia ze mam zachlapany olejem lewy błotnik, jutro jadę do Nadarzyna maja sprawdzić skąd się leje i ile będzie kosztowała mnie ta przyjemność.  

pozdrawiam


Marcin, nie można oczekiwać chyba,że żadna AL4 na świecie ;) nie będzie miała awarii choćby i przy 10 tys km. Chodzi o skalę porównawczą i opinię opartą na dużej ilości, a nie na jednym egzemplarzu. :).
Życzę usunięcia awarii i jeśli to nie sprawi Ci kłopotu, to napisz co było zepsute i ile kosztowało.
Pozdrawiam
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Marcin Zalesiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 172
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C4 GP 1,6 HDI MCP 2007r.*Berlingo 1,6 HDI 2011r.*C5 2,0 HDI 2007 r.*C5 Tourer 2.0 HDI Exclusive
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [Mk1]wymiana oleju w skrzyni automatycznej AL4, perypetie
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 27, 2008, 09:29:38 »
Andrzej wiadomo ze wszystko się psuje ja ogólnie jestem bardzo zadowolony z tego autka i skrzyni a ze co jakiś czas cos drobnego trzeba naprawić to w każdym aucie trzeba się z tym liczyć , w najgorszym wypadku grozi mi wymiana skrzyni już sprawdziłem na allegro koszt jakieś 2500 zł  mam nadzieje ze będzie mnie to kosztowało znacznie mniej
Jak już będę wiedział co i za ile na pewno dam znać

Offline Marcin Zalesiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 172
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C4 GP 1,6 HDI MCP 2007r.*Berlingo 1,6 HDI 2011r.*C5 2,0 HDI 2007 r.*C5 Tourer 2.0 HDI Exclusive
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [Mk1]wymiana oleju w skrzyni automatycznej AL4, perypetie
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 28, 2008, 17:24:03 »
Już jestem po wizycie u mechanika na szczęście to tylko uszczelniacz półosi koszt wymiany razem z wymianą oleju to 720 zł netto

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [Mk1]wymiana oleju w skrzyni automatycznej AL4, perypetie
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 28, 2008, 18:24:45 »
Cytuj

Marcin Zalesiński napisał:
Już jestem po wizycie u mechanika na szczęście to tylko uszczelniacz półosi koszt wymiany razem z wymianą oleju to 720 zł netto


czyli ok 400 pln za sam olej , 300 pln za resztę
akceptowalnie :-)
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Marcin Jankowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Skąd: Strzelce Kraj.
  • Posiadany samochód: c5 break 2,2HDI automat (2002)
  • Miejscowość: Strzelce Kraj.
Re: [Mk1]wymiana oleju w skrzyni automatycznej AL4, perypetie
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 29, 2008, 12:24:23 »
Dlaczego tak szybko wymieniacie olej? W ASO mi powiedziano, że olej ten wymienia się przy 200tyś (teraz mam 143tyś)!!!
CITROEN___RULES ;)

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [Mk1]wymiana oleju w skrzyni automatycznej AL4, perypetie
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 29, 2008, 13:14:06 »
Cytuj

Marcin Jankowski napisał:
Dlaczego tak szybko wymieniacie olej? W ASO mi powiedziano, że olej ten wymienia się przy 200tyś (teraz mam 143tyś)!!!


to chyba pan w ASO wymyślił te 200tys na poczekaniu :-) bo wg oficjalnych zaleceń eksploatacyjnych Citroena oleju nie wymienia się nigdy, a jak się popsuje to wymienia się całą skrzynię
więc Twoje ASO mówi co innego niż firma Citroen :-)
natomiast znające się na rzeczy serwisy niezależne zalecają wymianę co 80-100 tys w tym typie skrzyni

edit: teraz zauważyłem że masz 2.2 i skrzynię ZF, ale to nic nie zmienia w meritum sprawy
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk1]wymiana oleju w skrzyni automatycznej AL4, perypetie
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 29, 2008, 15:58:48 »
Cytuj

Andrzej Walczyński napisał:
edit: teraz zauważyłem że masz 2.2 i skrzynię ZF, ale to nic nie zmienia w meritum sprawy


Nie zmienia meritum sprawy bo skrzynia jest zalana tym samym olej co AL4 i rownierz w/g Citroena nie zmienia sie w niej oleju.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Marcin Jankowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Skąd: Strzelce Kraj.
  • Posiadany samochód: c5 break 2,2HDI automat (2002)
  • Miejscowość: Strzelce Kraj.
Re: [Mk1]wymiana oleju w skrzyni automatycznej AL4, perypetie
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 29, 2008, 17:07:20 »
ZF Friedrichschafen AG - rozumiem, że tej firmy mam skrzynię biegów.
Dlaczego C5 Andrzeja ma inna skrzynię (AL4) niż ta moja (ZF?) - domyślam się, że chodzi o silnik - czyżby moment obrotowy był wyższy i innej konstrukcji musi być skrzynia a może jakieś inne powody? (zaciekawił mnie ten wątek)
CITROEN___RULES ;)

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk1]wymiana oleju w skrzyni automatycznej AL4, perypetie
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 29, 2008, 19:59:14 »
Tak, AL4 to slaba skrzynia, do silnikow z wiekszym momentem obrotowym stosowano czterobiegowe skrzynie ZF 4HP20. Jakis czas temu tamte ZFy zastapila bardzo nowoczesna, mala i lekka a przy tym baaardzo mocna skrzynia szesciobiegowa Aisin AM6.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [Mk1]wymiana oleju w skrzyni automatycznej AL4, perypetie
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 30, 2008, 13:26:54 »
Cytuj

Piotr Sobczak napisał:
Tak, AL4 to slaba skrzynia, do silnikow z wiekszym momentem obrotowym stosowano czterobiegowe skrzynie ZF 4HP20. Jakis czas temu tamte ZFy zastapila bardzo nowoczesna, mala i lekka a przy tym baaardzo mocna skrzynia szesciobiegowa Aisin AM6.


Piotrek, a z czego wynika opinia, że to slaba skrzynia ?
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk1]wymiana oleju w skrzyni automatycznej AL4, perypetie
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 30, 2008, 13:45:11 »
Z jej konstrukcji :) Ta skrzynia laczona jest najczesciej z silnikami o momemncie do 200 Nm, sporadycznie z dieslem o momencie do 250 Nm.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [Mk1]wymiana oleju w skrzyni automatycznej AL4, perypetie
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 30, 2008, 13:53:13 »
Cytuj

Piotr Sobczak napisał:
Z jej konstrukcji :) Ta skrzynia laczona jest najczesciej z silnikami o momemncie do 200 Nm, sporadycznie z dieslem o momencie do 250 Nm.

Aha, czyli po prostu chodzi o to, że do 2.0 jest AL4, a do 2.2 i 3.0 jest ZF ?. Myślałem, że mówiąc o słabości masz na myśli awaryjność i/lub błędy konstrukcyjne.
A nawiasem mówiąc przeglądałem prezentacje najnowszego C5 na stronie Citroena i z silnikiem 2.0 benzynowym jest łączona "4 biegowa skrzynia automatyczna" czyli wygląda na to że AL4 służy wiernie ;) od Mk1 do Mk3 włącznie.
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk1]wymiana oleju w skrzyni automatycznej AL4, perypetie
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 30, 2008, 14:14:58 »
Wlasnego dziecka nie wylewa sie z kapiela :) AL4 to w koncu dziecko, ktorego jednym z rodzicow jest Citroen :)
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Robert Jesionczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 447
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Był: C5 MkI 2.2HDI sedan 2003, C5 MkIII 2.0 16V Exclusive BVA sedan 2008 oraz C2 1.4 Exclusive 75 KM Sensodrive 2007. Jest C5AC 1600 PureTech 2019
  • Zainteresowania: narty, piłka nożna, rolki, motoryzacja, aktywny wypoczynek
  • Miejscowość: Poznań
Re: [Mk1]wymiana oleju w skrzyni automatycznej AL4, perypetie
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 30, 2008, 20:35:42 »
Więc skoro Citroen postawił w dalszym ciągu na te skrzynie (chyba się sprawdziły :-) ) i twierdzą, że są bezobsługowe to trzeba im wierzyć.
Ja w każdym bądź razie nie zamierzam wymieniać oleju. Chyba, że zostanę zmuszony.

Może niech się wypowiedzą koledzy, którzy już przejechali na tych skrzyniach np. ponad 200kkm lub koledzy, którzy mieli jakieś perypetie z tymi skrzyniami.

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk1]wymiana oleju w skrzyni automatycznej AL4, perypetie
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 30, 2008, 21:17:38 »
Ty masz skrzynie ZF 4HP20 a nie AL4. ZF 4HP20 nie montuje sie juz od jakiegos czasu (od kiedy zastapila ja nowoczesna szeciobiegowa Aisin AM6). Specjalisci od skrzyn automatycznych (rownierz nie zwiazani zawodowo z naprawa skrzyn) twierdza, ze jak sie chce utrzymac trwalosc skrzyni i niezawodnosc to olej nalezy wymieniac co 100-120k km. Ja jestem podobnego zdania i to samo dotyczy "niewymienialnych" olei w skrzyniach manualnych.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Robert Jesionczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 447
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Był: C5 MkI 2.2HDI sedan 2003, C5 MkIII 2.0 16V Exclusive BVA sedan 2008 oraz C2 1.4 Exclusive 75 KM Sensodrive 2007. Jest C5AC 1600 PureTech 2019
  • Zainteresowania: narty, piłka nożna, rolki, motoryzacja, aktywny wypoczynek
  • Miejscowość: Poznań
Re: [Mk1]wymiana oleju w skrzyni automatycznej AL4, perypetie
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 30, 2008, 22:08:52 »
Więc może będę prekursorem w bezobsługowej jeździe na automacie.
Może jednak jakiś kolega się odezwie co przejechał już na tej skrzyni "grube" kilometry i podzieli się doświadczeniem.

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk1]wymiana oleju w skrzyni automatycznej AL4, perypetie
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 30, 2008, 22:32:04 »
Popytaj posiadaczy Xantii V6 i XMa Mk2 V6 (silnik ES9J4 czyli 2.9i 24V 190 KM) posiadajacych skrzynie ZF 4HP20.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Kamil Belniak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 19
  • Skąd: Radzyń
  • Posiadany samochód: C5 HDi
  • Miejscowość: Radzyń
Re: [Mk1]wymiana oleju w skrzyni automatycznej AL4, perypetie
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 31, 2008, 11:09:33 »
Przy okazji oleju w skrzyni, żeby nie zakładać nowego tematu.
Jaki olej i ile do manualnej skrzyni w 2,0HDi 2002r?