Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Xsara II: LPG + check engine  (Przeczytany 9971 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Tomek_O.

  • Gość
Re: Xsara II: LPG + check engine
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 08, 2008, 12:25:56 »
witam. To ja jestem tą osobą  u której jazda na LPG z zapalonym check engine skończyła się wypaleniem zaworu, wymiana uszczelki, planowaniem głowicy, szlifowaniem gniazd i zaworów i co za tym idzie poważnymi kosztami. Człowiek uczy się niestety na błędach, ale od tamtej pory wiem że teksty w stylu - na gazie ma prawo się świecić - oznaczaja ze takiego gaziarza nalezy omijac z daleka. Oczywiscie z ich strony to nie ma problemu bo od zapalenia kontrolki do usterki minie tyle czasu że nie udowodnisz ze to ich wina :(

To tak ku przestrodze :)

pozdrawiam,

Offline Artur Myszka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 305
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6i 16V, 2001, oznakowana
  • Zainteresowania: Informatyka, Fotografia, Konsole, Akwarystyka
  • Miejscowość: Kraków
Re: Xsara II: LPG + check engine
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 08, 2008, 18:26:12 »
Cytuj

Tomek Osuchowski napisał:
witam. To ja jestem tą osobą  u której jazda na LPG z zapalonym check engine skończyła się wypaleniem zaworu, wymiana uszczelki, planowaniem głowicy, szlifowaniem gniazd i zaworów i co za tym idzie poważnymi kosztami. Człowiek uczy się niestety na błędach, ale od tamtej pory wiem że teksty w stylu - na gazie ma prawo się świecić - oznaczaja ze takiego gaziarza nalezy omijac z daleka. Oczywiscie z ich strony to nie ma problemu bo od zapalenia kontrolki do usterki minie tyle czasu że nie udowodnisz ze to ich wina :(

To tak ku przestrodze :)

pozdrawiam,

No to niefajnie ... a tak z ciekawości, jaki był koszt naprawy? :(

Ja swoich gazowników już ostrzegłem że sie lada dzień pojawie, tylko muszę mieć chociaż 2 godziny luzu a ostatnio z tym ciężko.
Citroen Xsara II, 1.6i 16V+LPG STAG300, rocznik 2001, złota oznakowana
[ Zapraszam do mojej galerii zdjęć ]

Offline Marek Stępień

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 198
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen xsara break 1.4i + LPG
  • Miejscowość: Łódź
Re: Xsara II: LPG + check engine
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 08, 2008, 20:37:23 »
Witam ,a jak jest z serwisem do instalacji STAG300 ,rozmawiałem wczoraj z gaziarzem i stwierdził że na terenie łodzi jest z tym problem ,zaoferował mi jakąś inną .

Offline Pawel Wieczorek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 927
  • Skąd: Konin Polska/ Leicester Anglia
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1,8 16V 01 była XantiaBreak 1,8 8v,Xsara 1,4 8v
  • Zainteresowania: Motoryzacja, numizmatyka, wedkarstwo
  • Miejscowość: Konin Polska/ Leicester Anglia
Re: Xsara II: LPG + check engine
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 09, 2008, 00:21:45 »
serwis? tzn przeglady?
filterki wymieniesz sam a po malym oczytaniu w necie i kupieniu sobie kabelka za 50 zlociszy na alllegro - regulacje tez bedziesz robil sam... program do staga jest na stronie producenta... i juz.. :)
Pozdrawiam
Moje Picasso 1,8 16V były: Xantia 1,8 8V Estate,  Xsara 1,4 8V Forte i wiele innych nie <<

Offline Jan Ferde

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 207
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: AR 159, Xsara II 1.6 16v
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Xsara II: LPG + check engine
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 09, 2008, 10:28:25 »
Cytuj

Artur Myszka napisał:
No to niefajnie ... a tak z ciekawości, jaki był koszt naprawy? :(


ZTCP to kolega miał awarię w trasie i słono zapłacił za naprawę (chyba >2000 zł). Tak to już jest, że jak coś nawali w trasie to nigdy nie ma pod ręką dobrych i tanich fachowców, trzeba naprawiać tam gdzie się da. A taka naprawa u dobrego mechanika we Wrocławiu powinna spokojnie się zamknąć kwotą 1000 zł z częściami.
 
Xsara
 

Offline Artur Myszka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 305
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6i 16V, 2001, oznakowana
  • Zainteresowania: Informatyka, Fotografia, Konsole, Akwarystyka
  • Miejscowość: Kraków
Re: Xsara II: LPG + check engine
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 19, 2008, 11:49:29 »
No to jestem już po wizycie u gaziarza. Najogólniej mówiąc - zrobione wszystko, ale po kolei:

- wymiana świec (wsadziłem oryginalne eyquem)
- korekcja temperatury przełączania gaz/benzyna
- korekcja wskaźnika gazu
- dostosowywanie mapy pracy silnika na benzynie i gazie

30 minut w serwisie i problem z głowy. :) Kontrolka się nie pali, autko jeździ super i co najważniejsze - nic sie nie świeci :D

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów z niemałą radością i uśmiechem na twarzy :>
Citroen Xsara II, 1.6i 16V+LPG STAG300, rocznik 2001, złota oznakowana
[ Zapraszam do mojej galerii zdjęć ]

Offline Paweł Jurek

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 393
  • Skąd: Tychy
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW, Corsa C 1.2 16V
  • Zainteresowania: psy, rowery, marketing/sprzedaż
  • Miejscowość: Tychy
Re: Xsara II: LPG + check engine
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 19, 2008, 21:56:56 »
No to gratulacje... i szerokiej drogi :)
Paweł
Peugeot 508 SW Allure, 2.0 HDI, 2013
Corsa C 1.2 16V LPG, 2005
kiedyś: Xsara II Break 1.6 16V LPG, Saxo 1.5D

Offline Artur Myszka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 305
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6i 16V, 2001, oznakowana
  • Zainteresowania: Informatyka, Fotografia, Konsole, Akwarystyka
  • Miejscowość: Kraków
Re: Xsara II: LPG + check engine
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 20, 2008, 13:49:13 »
Cytuj

Paweł Jurek napisał:
No to gratulacje... i szerokiej drogi :)


Dzięki i wzajemnie.

Przy okazji chciałem serdecznie podziękować wszystkim osobom, które pomogły mi w diagnozie - bez was pewnie nie rozmawiał bym aż tak konkretnie z instalatorem ... Dzięki!
Citroen Xsara II, 1.6i 16V+LPG STAG300, rocznik 2001, złota oznakowana
[ Zapraszam do mojej galerii zdjęć ]

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 358
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Re: Xsara II: LPG + check engine
« Odpowiedź #33 dnia: Kwiecień 25, 2008, 10:47:44 »
Cytuj

Piotr Cybulski napisał:
 ... a jezlei ktos lubi jezdzic szybko to gaz jest do niczego.


Tak uważasz? ;-)
W taki razie zapraszam na jazdę próbną. 100% gwarancji że autko na gazie będzie lepiej się zbierało jak na benzynie. I wcale nie dlatego że coś jest nie tak z silnikiem ;-)
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Offline Artur Myszka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 305
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6i 16V, 2001, oznakowana
  • Zainteresowania: Informatyka, Fotografia, Konsole, Akwarystyka
  • Miejscowość: Kraków
Re: Xsara II: LPG + check engine
« Odpowiedź #34 dnia: Kwiecień 25, 2008, 10:55:01 »
Cytuj

Andrzej Barzał napisał:
Cytuj

Piotr Cybulski napisał:
 ... a jezlei ktos lubi jezdzic szybko to gaz jest do niczego.


Tak uważasz? ;-)
W taki razie zapraszam na jazdę próbną. 100% gwarancji że autko na gazie będzie lepiej się zbierało jak na benzynie. I wcale nie dlatego że coś jest nie tak z silnikiem ;-)


Hehe - popieram. Po tej regulacji co byłem autko zbiera się nieziemsko. Jednak dobrze ustawiona sekwencja to siłaaaaaaa :)
Citroen Xsara II, 1.6i 16V+LPG STAG300, rocznik 2001, złota oznakowana
[ Zapraszam do mojej galerii zdjęć ]

Offline Jan Ferde

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 207
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: AR 159, Xsara II 1.6 16v
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Xsara II: LPG + check engine
« Odpowiedź #35 dnia: Kwiecień 25, 2008, 11:56:26 »
Cytuj

Andrzej Barzał napisał:
Cytuj

Piotr Cybulski napisał:
 ... a jezlei ktos lubi jezdzic szybko to gaz jest do niczego.


Tak uważasz? ;-)


Piotrkowi chodziło chyba o to, że gaz jest bardziej rozrzutny od benzyny - jadąc bardzo szybko spali trochę więcej benzyny niż te 15% wynikające z praw fizyki. Np. na autostradzie przy prędkościach ponad 160 km/h mi spala LPG 11 litrów/100 km, a benzyny pewnie spaliłby około 8. W dalszym ciągu jest to mało, a TDI w takich warunkach też wciągnie 7 l/100 zamiast 5.
 
Xsara
 

Offline Piotr Cybulski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 718
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 2.0 HDi 180KM, Peugeot 508 2.0 HDi 180KM
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Xsara II: LPG + check engine
« Odpowiedź #36 dnia: Kwiecień 25, 2008, 15:41:43 »
chodzi o to ze sup0er bylo na gazie, ale tylko do 170 dalej nie poszedl, po przelaczeniu na benyzne jakby jednego murzyna z tylu wyrzucili i odrazu lepiej, ale tak do 150 gaz jest ok, poza tym pamietajcie ze silniki na gazie nie lubia wysokich obrotow ;)
Były:
AX 1990,AX 1996,Xsara 1.6 1998,Xsara Picasso 1.8 2000,C5 2.2HDi 2002,Saxo 1.6VTS 1999,Xsara 2.0 16V VTS Muskieter 1998,Xsara Picasso 2.0 16V 2006,406 Coupe V6 1998,C4 2.0VTS 2006,C4 2.0HDi Loeb,C4 2.0HDi 2007,C5 2.0HDi 2008,4007 2.2HDi 2008,C5 2.7HDi 2009, 308 GT 1.6HDi 2013

Offline Pawel Wieczorek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 927
  • Skąd: Konin Polska/ Leicester Anglia
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1,8 16V 01 była XantiaBreak 1,8 8v,Xsara 1,4 8v
  • Zainteresowania: Motoryzacja, numizmatyka, wedkarstwo
  • Miejscowość: Konin Polska/ Leicester Anglia
Re: Xsara II: LPG + check engine
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 26, 2008, 00:25:05 »
Ja 3 dni temu ustawialem sobie instalke na autostradzie - bo dostawal za duzo gazu i przestarajal kompa od benzyny.....
Co z tymi wysokimi obrotami? dlaczego gaz nie lubi wysokich obrotow??? u mnie ladnie kreci od dolu do max i jest super (mam juz przejechane ponad 270tys ... - i nie bierze oleju - nie dolewam od wymiany do wymiany )
Nie rozumiem takze zbytnio z tym 150.. skoro na benzynie jedzie powiedzmy 190 to na gazie - jesli instalka jest dobrze ustawiona (sekwencja) tez tyle pojedzie.. gazownik tlumaczyl mi kiedys ze przy maxymalnym obciazeniu silnika informacje z sondy lambda sa olewane przez komp gazowy i poprostu dawany jest max nie zwarzajac na ekologie... moja jezdzi chyba nawet lepiej na gazie niz benzynie... ale z gazem (regulacja) jest tak ze najlepiej podpatrzec wypytac poczytac o tym jak powinno sie regulowac - kupic kabel - kompa do samochodu i samemu uregulowac sobie instalke pod siebie.. jesli ktos nie jezdzi powyzej 130 to ustawic tak zeby dawala najlepsze efekty w zakresach przez niego uzywanych...
Polecam nauke regulacji samemu... nic sie nie popsuje - oczywiscie stosujac sie do zasad regulacji - naprawde nie jest to takie trudne... choc pomoc w "czytaniu map" jest konieczna.. fakt ..praktyka...  ja tam mapy przesylam do gazownika mailem (ostatnia regulacja ze srody) a on odsyla czy jest ok lub co poprawic...

Pozdrawiam
takze zapraszam na testy gaz - benzyna ... ja nie widze zadnej roznicy... chyba ze na koncie :)
Moje Picasso 1,8 16V były: Xantia 1,8 8V Estate,  Xsara 1,4 8V Forte i wiele innych nie <<

Offline Jan Ferde

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 207
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: AR 159, Xsara II 1.6 16v
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Xsara II: LPG + check engine
« Odpowiedź #38 dnia: Kwiecień 26, 2008, 11:01:26 »
Cytuj

Piotr Cybulski napisał:
chodzi o to ze sup0er bylo na gazie, ale tylko do 170 dalej nie poszedl, po przelaczeniu na benyzne jakby jednego murzyna z tylu wyrzucili i odrazu lepiej, ale tak do 150 gaz jest ok, poza tym pamietajcie ze silniki na gazie nie lubia wysokich obrotow ;)


No to coś miałeś nie do końca dobrze zestrojoną instalację. Ja spokojnie rozbujałem Xsare na gazie do 200 km/h, po przełączeniu na benzyne nie szła już szybciej, więc u mnie osiągi na benzynie i gazie są takie same.
I mój silnik akurat lubi wysokie obroty na gazie.
 
Xsara
 

Offline Bartłomiej Zalewski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C4 1.6 benzyna
  • Miejscowość: Poznań
Re: Xsara II: LPG + check engine
« Odpowiedź #39 dnia: Czerwiec 14, 2010, 14:07:41 »
Cytuj

Ludzie jeżdżą na STAGu i chwalą. Jak narzakają to zwykle na początku mają problem z doborem odpowiednich wtryskiwaczy i skonfigurowaniu instalacji. Jeśli ktoś ma STAG w tym silniku to niech da znać. Ja ma BRC Sequent.


hej,
jako że Citroen C4 ma ten sam silnik, a noszę się z zamiarem założenia instalacji BRC Sequent mam do Ciebie prośbę. Gdybyś mógł podsumować (bo nie wiem czy nadal jeździsz Citroenem) użytkowanie tej instalacji w silnikiem Twojej  "cytryny" :)
Jaka to była dokladnie instalacja BRC Sequent,  BRC Sequent 24 czy może BRC Sequent 56? Czy wyły jakieś większe problemy?
Z góry dziękuje za odpowiedź. Pozdro

Offline Jan Ferde

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 207
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: AR 159, Xsara II 1.6 16v
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Xsara II: LPG + check engine
« Odpowiedź #40 dnia: Czerwiec 14, 2010, 14:55:51 »
Cytuj

Bartłomiej Zalewski napisał:
jako że Citroen C4 ma ten sam silnik, a noszę się z zamiarem założenia instalacji BRC Sequent mam do Ciebie prośbę. Gdybyś mógł podsumować (bo nie wiem czy nadal jeździsz Citroenem) użytkowanie tej instalacji w silnikiem Twojej  "cytryny" :)
Jaka to była dokladnie instalacja BRC Sequent,  BRC Sequent 24 czy może BRC Sequent 56? Czy wyły jakieś większe problemy?


30 kkm - założenie LPG przez poprzedniego właściciela - BRC Sequent (stara wersja, bez numerków) z japońskimi wtryskami Keihin
65 kkm - kupiłem auto, być może licznik nie był kręcony
130 kkm - wymiana membran reduktora ~150 zł
164 kkm - wymiana cewki zapłonowej - 395 zł - w sumie nie związane z LPG, ale wpisuje, jako jedyny mój dotychczasowy wydatek dotyczący sinlika (oczywiście oprócz pasków rozrządu i osprzętu)
170 kkm - wymiana pompy paliwa - 150 zł - j.w. - mawiają, że pompy padają od LPG, ale padają też w autach bez LPG, więc....
193 kkm - czyszczenie wtryskiwaczy Keihin ~200 zł
Stan licznika na dziś: 198 kkm

Po za tym wymiana filtrów gazu co ok. 25 kkm ~100 zł
Dwie dodatkowe usługi regulacji, zanim wykryto zatkane wtryskiwacze i zużyte membrany: ~150 zł

Wymiana filtra powietrza, paliwa i świec zapłonowych zgodnie z zaleceniemi dot. sinlika bezynowego (czyli co ok. 60 kkm).

W związku z tym, że auto oraz LPG prawie kompletnie nie sprawia mi kłopotów, to pojeżdżę nim jeszcze conajmniej 1-2 lata.
 
Xsara
 

Offline Marek Marecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 506
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1,4i + LPG 1999r
Re: Xsara II: LPG + check engine
« Odpowiedź #41 dnia: Czerwiec 14, 2010, 19:45:17 »
U mnie od zakupu auta wywala sporadycznie check engine na gazie i przypuszczam ze poprzedniemu wlascicielowi tez wywalalo ten check.Auto na gazie ma przejechane napewno ponad 100kkm bo juz padl reduktor niedawno,ja zdazylem zrobic ajkies 20kkm.Po rozebraniu silnika(uszczelka pod glowica w standardowym miejscu) zawory wcale nie byly wypalone,glowica w stanie idealnym byla oddawana na sprawdzenie szczelnosci i planowanie.Wiec mysle ze jak czasami sie zapala check sporadycznie na instalacji mieszalnikowej jest calkiem dopuszczalne tak mi tlumaczyl gaziarz.Ponoc to sonda wywala ten blad jak np czasem lekko mieszanka odbiega od wartosci stechiometrycznej w jakis warunkach a potem za chwile gasnie ten check engine bo sklad spalin jest jak najbardziej ok.