Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [lpg] długość dolotu, pytanie o stożek  (Przeczytany 9528 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

  • Gość
[lpg] długość dolotu, pytanie o stożek
« dnia: Kwiecień 04, 2008, 15:01:41 »
Mam pytanie, co na gazie jest lepsze, krótszy dolot, czy dłuższy ? Wiem, że na benzynie to powinien aż pod zderzak sięgać żeby wtłaczać zimne powietrze (dotychczas tak miałem oryginalny), a na gazie? Bo skróciłem sobie dolot aż do filtra i albo zatankowałem super gaz, albo odzyskał kopa między 5 a 6tyś rpm. Jeżeli potwierdziłyby się moje przypuszczenia to w ogóle bym dał stożek, tak jak Marcin w swoim starym 1.4 - i tutaj mam pytanie do Marcina (do innych też ;) ), masz zdjęcie jak zamontowałeś ten stożek? Bo się zastanawiałem od którego miejsca się wpinać, czy bezpośrednio od wtrysku, czy dopiero za tą owalną pokrywą, czy w ogóle za puszką od oryginalnego filtra.

pozdrawiam
Artur

[color=009900]prosze stosować [prefixy] ~mrc[/color]

  • Gość
Re: LPG a długość dolotu ; stożek - pytanie
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 04, 2008, 17:00:57 »
Wszystko zobaczysz na spocie jak jest zamontowane :)
Ja testowałem z długim (posłużył mi tutaj dolot do puga206) i była turbo-dziura.
Teraz zamotowany jest bezpośrednio w płaski łącznik i było dobrze (przynajmniej jak ja miałem to autko :))
Przy takiej okazji będzie można sprawdzić czy zwiększyło to osiągi autka :)
100km/h na II i te sprawy :D

  • Gość
Re: LPG a długość dolotu ; stożek - pytanie
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 04, 2008, 20:17:47 »
no ja mam inne przełożenia więc 100 na drugim nie będzie :p

Offline Artur Paul

  • Moderator
  • **
  • Wiadomości: 771
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Citroën C5 3.0i V6 24v EXCLUSIVE
  • Zainteresowania: motoryzacja :D
  • Miejscowość: Kutno
Re: LPG a długość dolotu ; stożek - pytanie
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 05, 2008, 12:29:34 »
a ja mam pudło a w nim filtr... nie mam zadnego dolotu.
nie wiem czy to tak ma byc ?



Brakuje mi tej rury :) może ktoś dać fotki jak to powinno wyglądać i czym to powinno być zakończone ? czy to wystarczy normalny kawalek rury ?

było tak jak go kupiłem :P chyba to nie jest najlepsze rozwiązanie bo z tego co wiem to powinien łapać chłodne powietrze i długośc dolotu ma wpływ na osiągi autka :)

  • Gość
Re: LPG a długość dolotu ; stożek - pytanie
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 05, 2008, 12:58:28 »
No właśnie teoria tak mówi, że długość dolotu zwiększa głównie moment na niskich obrotach, że powinien łapać zimne powietrze i powinno być ono wtłaczane pędęm powietrza. Czyli najlepiej długi dolot aż pod sam zderzak - tak powinno być na benzynie, a jak na gazie to nie mam pojęcia. Jednak ja zdjąłem całkowicie dolot, i również kończy się wraz z puszką filtra, i z każdym dniem jestem przekonany że jest lepiej (na lpg, bo na benzynie faktycznie zmuliło mu dół). Może oryginalny dolot był w środku za szorstki, za dużo pozaginany i tak naprawdę mu brakowało powietrza, co z tego że dostawał zimne ... dlatego się zastanawiam czy zrobić stożek na krótko, wtedy będzie dostawał dużo powietrza ale ciepłego z okolic silnika, czy na długo, aż pod sam zderzak, wtedy teoretycznie powinien dostawać jeszcze więcej powietrza i to zimnego. W każdym bądź razie zachowanie się mojego silnika przeczy całkowicie teorii i nie wiem co o tym myśleć, chciałem mieć długi dolot a na całkowicie skróconym i cieplejszym powietrzu chodzi lepiej, dziwne ...

Artur a co do twojego 1.6 to możesz kupić oryginalny dolot ze szrotu i nie wyjdzie to drogo zapewne, albo zrobić samemu co mi się wydaje dużo lepszym rozwiązaniem. Jak jeździsz na PB to najlepiej od filtra aż pod sam zderzak z lejkiem, jak najmniej zagięć po drodze i wypolerowany w środku. Co jak co ale benzyna bez dolotu to muli ...

Offline Artur Paul

  • Moderator
  • **
  • Wiadomości: 771
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Citroën C5 3.0i V6 24v EXCLUSIVE
  • Zainteresowania: motoryzacja :D
  • Miejscowość: Kutno
Re: LPG a długość dolotu ; stożek - pytanie
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 05, 2008, 13:02:25 »
wiec lepiej założyć ta rure ? czy nie ? :P
ja zauwazylem że na niskich obrotach to musze depnąć i wkrecić na obroty :) przy 90 km/h dostaje kopa lekkiego dopiero... to pewnie przez brak tego dolotu...

to jak doradzacie ?? i gdzie taka rurke moge kupic lub jak ja zrobic samemu ? :D

  • Gość
Re: LPG a długość dolotu ; stożek - pytanie
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 05, 2008, 13:05:19 »
koniecznie załóż,

orurowanie najlepiej z kwasówki, ale może być i alluminium (tańsze). Takie rury, kolanka i zaciski powinieneś sobie skompletować np. w norauto - tylko wcześniej dobrze jest się zastanowić którędy go poprowadzić aby był najkrótszy, miał jak namniej zagięć i sięgał pod zderzak.

Offline Artur Paul

  • Moderator
  • **
  • Wiadomości: 771
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Citroën C5 3.0i V6 24v EXCLUSIVE
  • Zainteresowania: motoryzacja :D
  • Miejscowość: Kutno
Re: LPG a długość dolotu ; stożek - pytanie
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 05, 2008, 13:09:34 »
czyli ma być jak najkrótszy ?? ja nie mam LPG tylko benzynke :)

  • Gość
Re: LPG a długość dolotu ; stożek - pytanie
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 05, 2008, 14:15:18 »
jak najkrótszy przy założeniu że dosięgnie do samego końca zderzaka :D Czyli i tak będzie długi. Chodzi o to że jak już jedziesz te 240 km/h to żeby powietrze samo się wtłaczało ;)

Offline Artur Paul

  • Moderator
  • **
  • Wiadomości: 771
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Citroën C5 3.0i V6 24v EXCLUSIVE
  • Zainteresowania: motoryzacja :D
  • Miejscowość: Kutno
Re: LPG a długość dolotu ; stożek - pytanie
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 05, 2008, 14:29:52 »
Prowizoryczny schemacik

rura ma byc skierowana  na wprost pędu powietrza ?? czy inaczej ?

  • Gość
Re: LPG a długość dolotu ; stożek - pytanie
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 05, 2008, 14:40:18 »
nie jestem ekspertem ale takie jest założenie ;)

Wtedy auto dostaje więcej powietrza kiedy go po prostu potrzebuje.

Jeszcze raz dam szanse swojemu bo aż mi się wierzyć nie chce że bez dolotu chodzi lepiej na gazie. Chyba ten oryginalny dolot jest zbyt pokręcony i chropowaty w środku, spróbuje zrobić coś gładkiego i pod sam zderzak z lejkiem. Bo jeżeli chodzi o sam stożek bez zahamowania auta ciężko cokolwiek poprawić w domowych warunkach .. tak mnie się wydaje.

  • Gość
Re: LPG a długość dolotu ; stożek - pytanie
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 05, 2008, 21:10:41 »
ludzie !! ale ze mnie gapa !!

Jak wyjąłem cały dolot zacząłem się zastanawiać czemu auto chodzi lepiej, skoro dostaje cieplejsze powietrze... pomyślałem że przyjrze się samemu dolotowi ... no i ZONK!

W dolocie jest wstawiona ORYGINALNA zwężka która z fi60 robi fi20, zdjęcia poniżej:

zwezka 1
zwezka2

Dodam, że w poprzednim ZX'ie, gaźnikowcu, nie miałem takich numerów a sam dolot wyglądał tak:

dolot w reflexie 1.4 gaznik
Jak widzimy, nie ma tutaj żadnej zwężki ...

I cała ta zwężka jest niewątpliwem autorką całego zamieszania. To by tłumaczyło, czemu po zdjęciu całego dolotu chodzi lepiej - nawet na cieplejszym powietrzu. Auto dostawało zdecydowanie za mało powietrza!  I to by też tłumaczyło moją zbyt dużą emisje spalin, mieszanka za bogata w paliwo - w poniedziałek jade na diagnostyke emisji z ciekawości ;)

Bez chwili zawahania postanowiłem zmajstrować nowy dolot, bez tej zwężki, a żeby czerpał zimne powietrze z pod samego zderzaka. Oto efekt:

NOWY dolot

I to nie wszystko! Zadowolony odpalam auto, przełącza się na gaz - i zgasło :p I tak w koło, gaz dostawał teraz stanowczo za dużo powietrza i była zbyt uboga mieszanka ... Ale przejechałem się na benzynie i .... CZEMU JA WCZEŚNIEJ NA TO NIE WPADŁEM ?!?! Brak mi słów, nie dość że jest wyraźnie lepiej w porównaniu do starego dolotu, to jest lepiej niż bez dolotu ;)

Jako że posiadam interfejs do gazu to zaraz jeszcze sobie wyregulowałem gaz ... już mi nie gasł przy odpalaniu, ale gasł jak jechałem i wrzucałem luz... trochę walki i kilometry jazdy testowej i już wszystko pięknie chodzi ;)

Także wszyscy co mają ZX'a 1.4 z taką z wężką polecam jej wywalenie ...

ps. już odechciało mi się stożka ;)

pozdrawiam serdecznie
Artur

  • Gość
Re: LPG a długość dolotu ; stożek - pytanie
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 05, 2008, 21:47:57 »
i jako ciekawostka jeszcze,

drugi bieg, 40-85 km/h przyspieszenie

lpg (średnia z 3ech pomiarów)
7,98 sec

benzyna (również srednia z 3ch pomiarow)
6,79 sec

różnica spora, a na gazie chodził lepiej niż na benzynie .. teraz jest na odwrót :p

Offline Artur Paul

  • Moderator
  • **
  • Wiadomości: 771
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Citroën C5 3.0i V6 24v EXCLUSIVE
  • Zainteresowania: motoryzacja :D
  • Miejscowość: Kutno
Re: LPG a długość dolotu ; stożek - pytanie
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 05, 2008, 23:21:57 »
no ja na dniach zmajstruje taki dolocik sobie :) a jak ustawiłeś rure przy zderzaku tak zeby wlatywało do niej powietrze (jak przestawiłem na rysunku) czy w dól do ziemi ?

  • Gość
Re: LPG a długość dolotu ; stożek - pytanie
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 06, 2008, 09:34:26 »
ostatni kawałek rury zachowałem z oryginału, zrobie dzisiaj zdjęcia to Ci pokaże .. a może w ogóle wpadnij dziś na zlot ? :)

Offline Artur Paul

  • Moderator
  • **
  • Wiadomości: 771
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Citroën C5 3.0i V6 24v EXCLUSIVE
  • Zainteresowania: motoryzacja :D
  • Miejscowość: Kutno
Re: LPG a długość dolotu ; stożek - pytanie
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 06, 2008, 11:40:35 »
do warszawy mam 120 km :P a portfelik  maturzysty jest w kiepskim stanie :P wiec nie dam rady wpaść :P  czekam na fotki :)

Online Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 073
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: LPG a długość dolotu ; stożek - pytanie
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 06, 2008, 22:03:32 »
wrzucę swoje 3 grosze. Co do 1.6i to często sprawdzałem go ze zdjętym dolotem czyli ciach zaraz za puszką z filtrem. Na benzynę nawet nie przełączałem :-) a co do gazu to zdecydowanie "agresywniej" brzmiał silnik. Co do mocy też była delikatna różnica.

Jeśli chodzi o dolot powietrza wprost w dmuchające powietrze to nie będzie problemu z gaszeniem silnika ? Podmuch powietrza może dusić silnik podczas jazdy.
pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

  • Gość
Re: LPG a długość dolotu ; stożek - pytanie
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 06, 2008, 22:26:06 »
no właśnie miałem spory problem z wyregulowaniem, ale się udało w końcu i nic nie gaśnie... a z Marcina byłym 1.4 idzie łeb w łeb Tyle, że ja jechałem wtedy na pb a on na lpg, więc na gazie bym został bo mam po nocnej, dokładnej regulacji i ciągłymi pomiarami około 1,0 - 1,2 sek do 100kmh gorzej. Ale teraz zarówno na gazie jak i na benzynce super śmiga.

A co do tego rasowego dzwięku bez dolotu to potwierdzam, powyżej 3500 robi się niezłe aczkolwiek przyjemne buczenie (na gazie) na zdjętym dolocie

ps. tylko obawiam się że może teraz więcej palić tego gazu :p ale zobaczymy

Offline Paweł Hendrysiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 314
Re: LPG a długość dolotu ; stożek - pytanie
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 07, 2008, 10:05:51 »
Ja też zakładałem długi (ale niestety nie oryginalny) dolot i szybciej jechał na dole, ale jak już go ustawiłem, że nie gasł to chlał jak czołg. Życzę Ci, żeby u Ciebie było dobrze, bo w 1.6 nie ma fabrycznie tej zwężki o której mówisz i poza tym mam chyba zbyt radykalny mikser, ale za to niedługo się biorę... czekam na pogodę bo garażu brak.

Teoria mówi, że krótki dolot poprawia górę a długi dół. U mnie na górze nie ma różnicy pomiędzy dłuższym i krótszym, na obu spokojnie przekracza 180, więc chyba dobrze jest powalczyć o ten "dół".

Offline Artur Paul

  • Moderator
  • **
  • Wiadomości: 771
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Citroën C5 3.0i V6 24v EXCLUSIVE
  • Zainteresowania: motoryzacja :D
  • Miejscowość: Kutno
Re: LPG a długość dolotu ; stożek - pytanie
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 08, 2008, 17:07:54 »
włożyłem dolocik (długość 1,15 m około) od forda escorta starego (kumpel mi dał bo mu zostalo heh) no i nie dochodzi do zderzaka jest okolo 7 cm od chlodnicy skieorwałem go troche w dół zeby brał zimniejsze powietrze.

Zauważalna róznica w dolnych obrotach inny dzwiek silnika i leciutka wieksza moc :))

pozdrawiam i dzieki

Offline Paweł Hendrysiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 314
Re: LPG a długość dolotu ; stożek - pytanie
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 09, 2008, 09:07:23 »
Cytuj

Artur Paul napisał:
włożyłem dolocik (długość 1,15 m około) od forda escorta starego (kumpel mi dał bo mu zostalo heh) no i nie dochodzi do zderzaka jest okolo 7 cm od chlodnicy skieorwałem go troche w dół zeby brał zimniejsze powietrze.

Zauważalna róznica w dolnych obrotach inny dzwiek silnika i leciutka wieksza moc :))

pozdrawiam i dzieki


W Twoim przypadku (brak lpg, a konkretnie miksera) sprawa jest w miarę prosta, bo na 99% najlepsze co możesz zrobić to odbudować oryginalny dolot. On jest na prawdę dobrze zrobiony.

Offline Artur Paul

  • Moderator
  • **
  • Wiadomości: 771
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Citroën C5 3.0i V6 24v EXCLUSIVE
  • Zainteresowania: motoryzacja :D
  • Miejscowość: Kutno
Re: LPG a długość dolotu ; stożek - pytanie
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 09, 2008, 09:16:17 »
to co mam zrobić ?? oryginalnego dolotu nie mialem :P wiec zalozylem inny :D

Offline Paweł Hendrysiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 314
Re: LPG a długość dolotu ; stożek - pytanie
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 09, 2008, 09:20:31 »
Na szrot, 1.6i szukać i go z tego oskubać. Z szrotmenem dogadać, że chcesz sprawdzić jak na tym chodzi. Jak Ci się spodoba to weźmiesz. Plus oryginalnego jest też taki, że nikt Ci nie zarzuci, że coś było rzeźbione pod maską. Ja mój miałem kiedyś na PB tylko i na tym oryginalnym to ruszał żwawo z obrotów jałowych aż po koniec skali. Jak się uparłesz to 50km/h na 5tce gaz i jedziesz - tak jak w 1.9 tylko wolniej ;)

Offline Artur Paul

  • Moderator
  • **
  • Wiadomości: 771
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Citroën C5 3.0i V6 24v EXCLUSIVE
  • Zainteresowania: motoryzacja :D
  • Miejscowość: Kutno
Re: LPG a długość dolotu ; stożek - pytanie
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 09, 2008, 15:53:48 »
no u mnie właśnie teraz tak jest :)) że zbiera sie z każdych obrotów i na kazdym biegu wiadomka nie tak jak te mocniejsze ale różnica odczuwalna jest.

  • Gość
Re: LPG a długość dolotu ; stożek - pytanie
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 13, 2008, 20:09:25 »
zainspirowany dzisiejszym postem Marcina w temacie o katalizatorze, postanowiłem ponownie powalczyć u mnie z dolotem - z nadzieją na lepsze :] (również mam wyciętego)

Po ostatnich bataliach stanęło na takim oto dolocie

Dziś wywaliłem całość, razem z obudową filtra (trochę pojeździłem bez filtra, szkoda mi było 100 zł na stożek dla eksperymentu - a efekt podobny), do tego minimalna regulacja gazu przez interfejs i testy ... Pierwsze wrażenie, dzizaaas jak głośno !! Pomruk generalnie fajny, taki rasowy, ale w kabinie o kilkanaście dB głośniej. Stoper w ręke i testy. Dół wyraźnie słabszy, góra również minimalnie słabsza (jednak tutaj większej różnicy nie było) - a do tego znaczny hałas.

Z powrotem założyłem dolot własnej roboty i już nie mam wątpliwości przy czym zostać ;) przyjemnie ciągnie z dołu a do tego nieporównywalne ciszej w środku.

Testowałem tylko lpg bo benzyny już mi się nie chciało mierzyć, jednak założę się że z długim dolotem pod zderzak PB też byłoby lepsze.

ps. w trasie zchillowany z lekką nogą potrafie już zejść poniżej 8,5l / 100km lpg, jednak po naszej ukochanej warszawce wciąż 11-12 l :p